2. Γράφει ο Misha: «Ομως κάποιες φορές ο
καλός Θεός επιλέγει αυτή την οδό φανέρωσης των αγίων του»!
Το εάν «ο καλός Θεός», ως λέγεις, «επιλέγει αυτή την οδό φανέρωσης των αγίων του» εγώ δεν το γνωρίζω. Εκείνο το οποίο γνωρίζω είναι ότι οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας προστάζουν «να καταστρέφονται απ’ τους τοπικούς επισκόπους, αν είναι δυνατό τα θυσιαστήρια εκείνα που ιδρύονται παντού, δήθεν για τη μνήμη των μαρτύρων και στα οποία δεν φαίνεται να έχουν εναποτεθεί ούτε ένα σώμα ή λείψανο μαρτύρων» ( 83ος κανόνας της Καρθαγένης). Και ασφαλώς, οι Πατέρες της Συνόδου της Καρθαγένης εννοούν «λείψανα» πραγματικών μαρτύρων και όχι αυτά που αποκαλύπτονται με όνειρα.
Τους αγίους τους φανερώνει ο Θεός με θεία σημεία, δηλ. θαύματα. Τους χαριτώνει δηλ. και μυροβλύζει, ή ευωδιάζει το σκήνωμά τους, το οποίο πολλές φορές διατηρείται άφθαρτο, θεραπεύει ασθένειες, εκδιώκει δαιμόνια κλπ.
3. Γράφει ο Misha: «Ψευδοθαύματα, θεομπαίκτες και απατεώνες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν...)!
Σ’ αυτό, ο αδελφός Misha, πιστεύουμε ότι έχει δίκηο. Πως όμως θα προφυλάξουμε τον εαυτό μας από τέτοια ψευδοθαύματα για τη φανέρωση αγίων! Είναι ένα δύσκολο και λεπτό ζήτημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι κάποιος άγιος είναι η Ορθοδοξία του. Και αυτό είναι αυτονόητο, εφόσον αιρετικοί δεν μπαίνουν στον Παράδεισο. Ως εκ τούτου, δεν φανερώνει ο Θεός ως αγίους άτομα, που δεν διαθέτουν την Ορθόδοξη Πίστη. Το στοιχείο αυτό, η ορθή πίστη δηλ., είναι ο ορθός τρόπος θεραπείας του ανθρώπου, με την οποία φτάνει ο άνθρωπος στη θέωση, ή ένωση με το Θεό, χάρη στην οποία κληρονομεί κάποιος τον Παράδεισο, τη Βασιλεία των Ουρανών.
Το εάν «ο καλός Θεός», ως λέγεις, «επιλέγει αυτή την οδό φανέρωσης των αγίων του» εγώ δεν το γνωρίζω. Εκείνο το οποίο γνωρίζω είναι ότι οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας προστάζουν «να καταστρέφονται απ’ τους τοπικούς επισκόπους, αν είναι δυνατό τα θυσιαστήρια εκείνα που ιδρύονται παντού, δήθεν για τη μνήμη των μαρτύρων και στα οποία δεν φαίνεται να έχουν εναποτεθεί ούτε ένα σώμα ή λείψανο μαρτύρων» ( 83ος κανόνας της Καρθαγένης). Και ασφαλώς, οι Πατέρες της Συνόδου της Καρθαγένης εννοούν «λείψανα» πραγματικών μαρτύρων και όχι αυτά που αποκαλύπτονται με όνειρα.
Τους αγίους τους φανερώνει ο Θεός με θεία σημεία, δηλ. θαύματα. Τους χαριτώνει δηλ. και μυροβλύζει, ή ευωδιάζει το σκήνωμά τους, το οποίο πολλές φορές διατηρείται άφθαρτο, θεραπεύει ασθένειες, εκδιώκει δαιμόνια κλπ.
3. Γράφει ο Misha: «Ψευδοθαύματα, θεομπαίκτες και απατεώνες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν...)!
Σ’ αυτό, ο αδελφός Misha, πιστεύουμε ότι έχει δίκηο. Πως όμως θα προφυλάξουμε τον εαυτό μας από τέτοια ψευδοθαύματα για τη φανέρωση αγίων! Είναι ένα δύσκολο και λεπτό ζήτημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι κάποιος άγιος είναι η Ορθοδοξία του. Και αυτό είναι αυτονόητο, εφόσον αιρετικοί δεν μπαίνουν στον Παράδεισο. Ως εκ τούτου, δεν φανερώνει ο Θεός ως αγίους άτομα, που δεν διαθέτουν την Ορθόδοξη Πίστη. Το στοιχείο αυτό, η ορθή πίστη δηλ., είναι ο ορθός τρόπος θεραπείας του ανθρώπου, με την οποία φτάνει ο άνθρωπος στη θέωση, ή ένωση με το Θεό, χάρη στην οποία κληρονομεί κάποιος τον Παράδεισο, τη Βασιλεία των Ουρανών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου