Kosmas:
Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να αναφερθούμε σ’ αυτό που γράφει ο Μisha στην προηγούμενη καταχώρησή του στην ιστοσελίδα αυτή.
Γράφει, ότι στο θέμα της μη «κοινωνίας» με τη Υπερόρια Ρωσική Σύνοδο, αναφέρομαι στους λεγόμενους «Ματθαιϊκούς ή, κάποια απ’ τις παρατάξεις» των Παλαιοημερολογιτών. Όχι! Δεν αναφέρομαι, ούτε στους λεγόμενους Ματθαιϊκούς, ούτε σε άλλη Παράταξη. Αναφέρομαι στην Εκκλησία του Χριστού, μετά το 1924, στην οποία σήμερα Αρχιεπίσκοπος είναι ο Χρυσόστομος Κιούσης.
Η Εκκλησία αυτή και τυπικά το 1982 έκοψε κάθε εκκλησιαστική «κοινωνία» με τους Ρώσους Επισκόπους της Διασποράς. Λέω «και τυπικά», γιατί ουσιαστικά είχε κόψει πολλά χρόνια πιο μπροστά. Δεν γνωρίζω το πόσα χρόνια προηγουμένως είχαν να συλλειτουργήσουν. Κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των επισκόπων της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Υπερόριας αυτής συνόδου υπήρχαν, όχι όμως μυστηριακές και λειτουργικές.
Στην ενθρόνιση του Ρώσου Μητροπολίτη Λαύρου, όπως με είχε πληροφορήσει τότε, το 2001, ο Μητροπολίτης Παύλος, επειδή τον είχε προσκαλέσει ο ίδιος ο Λαύρος, είχε μεταβεί μετά την τελετή της ενθρόνισής του και συνέφαγε μαζί του στην Τράπεζα. Αυτά τα γνωρίζω από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Παύλο, τα οποία μου είπε σε ανύποπτο χρόνο.
Προφανώς δεν έχει να επικαλεστεί κάποιο συλλείτουργο μεταξύ επισκόπων ή άλλων κληρικών της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Ρωσικής Συνόδου, γιατί δεν υπάρχει. Το «περισσόν εκ του πονηρού εστί» και εδώ αγαπητέ φίλε Μisha.
Κατά τα άλλα, αναμένω «εναγωνίως» την απάντησή σου στις αναπάντητες μέχρι τώρα ερωτήσεις!
Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να αναφερθούμε σ’ αυτό που γράφει ο Μisha στην προηγούμενη καταχώρησή του στην ιστοσελίδα αυτή.
Γράφει, ότι στο θέμα της μη «κοινωνίας» με τη Υπερόρια Ρωσική Σύνοδο, αναφέρομαι στους λεγόμενους «Ματθαιϊκούς ή, κάποια απ’ τις παρατάξεις» των Παλαιοημερολογιτών. Όχι! Δεν αναφέρομαι, ούτε στους λεγόμενους Ματθαιϊκούς, ούτε σε άλλη Παράταξη. Αναφέρομαι στην Εκκλησία του Χριστού, μετά το 1924, στην οποία σήμερα Αρχιεπίσκοπος είναι ο Χρυσόστομος Κιούσης.
Η Εκκλησία αυτή και τυπικά το 1982 έκοψε κάθε εκκλησιαστική «κοινωνία» με τους Ρώσους Επισκόπους της Διασποράς. Λέω «και τυπικά», γιατί ουσιαστικά είχε κόψει πολλά χρόνια πιο μπροστά. Δεν γνωρίζω το πόσα χρόνια προηγουμένως είχαν να συλλειτουργήσουν. Κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των επισκόπων της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Υπερόριας αυτής συνόδου υπήρχαν, όχι όμως μυστηριακές και λειτουργικές.
Στην ενθρόνιση του Ρώσου Μητροπολίτη Λαύρου, όπως με είχε πληροφορήσει τότε, το 2001, ο Μητροπολίτης Παύλος, επειδή τον είχε προσκαλέσει ο ίδιος ο Λαύρος, είχε μεταβεί μετά την τελετή της ενθρόνισής του και συνέφαγε μαζί του στην Τράπεζα. Αυτά τα γνωρίζω από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Παύλο, τα οποία μου είπε σε ανύποπτο χρόνο.
Προφανώς δεν έχει να επικαλεστεί κάποιο συλλείτουργο μεταξύ επισκόπων ή άλλων κληρικών της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Ρωσικής Συνόδου, γιατί δεν υπάρχει. Το «περισσόν εκ του πονηρού εστί» και εδώ αγαπητέ φίλε Μisha.
Κατά τα άλλα, αναμένω «εναγωνίως» την απάντησή σου στις αναπάντητες μέχρι τώρα ερωτήσεις!
6 σχόλια:
+Ι.Γ.Ζ.
Η αλληλογραφία είναι παλιά ενώ οι εξελίξεις μας έχουν προσπεράσει.
1.Στο Κολυμπάρι υπεγράφησαν αιρέσεις.
2.Οι αναγνωρισμένες χριστιανικές εκκλησίες απο τους επίσημα αιρετικούς πλέον Ν/τες, έχουν εισάγει την Βλασφημία εντός των λεγομένων χριστιανικων ναών τους. Δηλαδή απο άμβωνος να κηρύττουν οι Μουσουλμάνοι στίχους απο το κοράνιο. ( βλέπε στο κόκκινο ουρανο )
3.Οι ψευδοΓΟΧ αρνούνται να τους καταδικάσουν και να τους αποκηρύξουν ονομαστικά, για τους κάτωθι λόγους.
Α) Είναι Δειλοί και φοβούνται τα επακόλουθα
Β) Δεν πιστεύουν ότι οι ίδιοι είναι η συνέχεια της Μιας αποστολικής Εκκλησίας... γι' αυτό και κηρυττουν για σωτηριολογικά μυστήρια, που;;; εκεί που Βασιλεύει ο Διάβολος
Τόσο σκοτάδι έχουν οι αθεολόγητοι που κηρύττουν ότι ο Α που μεταλαμβάνει στον Οικουμενισμό αγοράζει κόλαση επειδή γνωρίζει και δεν φεύγει, ενω ο Β ενώνεται με τον Χριστόν επειδή είναι άσχετος απο οικουμενισμό.
Ασχετοι είστε εσείς ρε αθεολόγητοι που καμώνεστε τους επισκόπους
Και μάλιστα σας ΠΡΟΚΑΛΩ να το υπογράψετε το παραπάνω που μεταλαμπαδεύετε κατ' ιδίαν στους λαικους για να τους έχετε όλους τους πελάτες κι ευχαριστημένους εν συνδυασμώ με τα γεμάτα παγκάρια τα δικά σας.
Περαιτέρω:
Υπάρχουν αρκετοί Σκαταδιστές που φοράνε πετραχήλια, οι οποίοι καίτοι άσχετοι, καίτοι δεν κάνουν υπακοή στον επίσκοπό τους τον Καλλίνικο ( εν προκειμένω αρχιεπίσκοπος)
Συγκεκριμένα, γνωρίζω ότι αρνούνται να μυρώσουν τα εισερχόμενα μέλη των Ν/των και να βαπτίσουν τους Ραντισμένους παρ'όλο που ευλόγησε ο αρχιεπίσκοπος για μύρωμα η βάπτισμα, ανάλογα με την περίπτωση.
Αυτό είναι το πνευματικό χαμαιτυπείο που εμπιστευθήκατε τις ψυχές σας.
Τα γνωρίζω απο 1ο χέρι, γι' αυτό να σκεφτεί καλά κάποιος πριν σχολιάσει οκ;;;
ΥΣ
Εαν ο επίσκοπος ευλογεί Βλασφημία ( κατ' αυτούς τους άσχετους ) τότε είστε υποχρεωμένοι να γράψετε εισήγηση στην Σύνοδο. Τολμάτε;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Και κατα δεύτερον απο την στιγμή που μνημονεύεις τον "Βλάσφημο" επίσκοπο, τότε τα ίδια και ακόμα χειρότερα είσαι εσύ που τον μνημόνευσες.
Σημερινοί ΓΟΧ = κρυφοοικουμενιστές, που δεν έχουν λόγο εκκλησιαστικής υπόστασης._
https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/01/blog-post_715.html#more
Πριν αλέκτωρ λαλήσει, ιδού τι κήρυξε απο άμβωνος ένας ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Οι ΓΟΧ τολμάνε να συνυπογράψουν;;;;
+Ι.Γ.Ζ.
https://pmgrigorios.wordpress.com/2016/12/31/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%BF/#more-20170
Στον παραπάνω σύνδεσμο θα δείτε τις εγκυκλίους των ΓΟΧ οι οποίες:
1. Ο Φλωρίνης το 1950 εχει αποκηρύξει ως Σχίσμα την καρατούσα εκκλησία
2. Ο Φλωρίνης Ορίζει εξ΄άπαντος μύρωμα κατά την εισδοχή των Ν/των
3. Ο Φλωρίνης Αποκηρύσσει το κακόδοξο "δυνάμει και ενεργεία"
4. Τα ίδια συνυπογράφει η Σύνοδος του 1974 καθώς επισυνάπτουν οι Ιερείς να μην μεταδίδουν τον Χριστόν στους Ν/τες, διαφορετικά θα υποστούν αργία κλπ
5. Τα ίδια γράφει και η εγκύκλιος του 2002 αλλά επισυνάπτει και το ΑΚΥΡΟ βάπτισμα δια επιχύσεως που τελείτε στην κρατούσα εκκλησία.
6. Ακόμα και στο ενωτικό κείμενο του 2014 γράφουν ότι όποιος κηρύττει διαφορετικά απο την παραδοθείσα πίστι είναι ψευδεπίσκοπος
Συνεπώς το 95% των επισκόπων και παπάδων των ΓΟΧ πρέπει να καθαιρεθούν με βάση τις παραπάνω εγκυκλίους οι οποίες υπάρχουν αναρτημένες στην σελίδα των ΓΟΧ.
Φυσικά όλα τα παραπάνω τηρούνται ακραιφνώς στα παραρτήματα των Βαλκανίων κλπ επειδή εκεί πιστεύουν.... αλλά στην Ελλάδα και στην Ρωσία με τον Οικουμενιστή Αγαθάγγελο της ΡΟΕΔ που ενώθηκαν το 2014 συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
Κανείς δεν μυρώνει τα εισερχόμενα μέλη, κανείς δεν βαπτίζει τους ραντισμένους ( εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων ) παράλληλα όλοι αυτοί είναι ακατήχητοι εν παντί, ενώ την ίδια στιγμή έχουν φανερα κοινο ποτήριο με Ν/τες λαικούς (συν τα υπόλοιπα μυστήρια)
ΓΟΧ = Θεομπαίχτες και άπιστοι και αυτήν την απιστία μεταλαμπαδεύουν
"Τόσο σκοτάδι έχουν οι αθεολόγητοι που κηρύττουν ότι ο Α που μεταλαμβάνει στον Οικουμενισμό αγοράζει κόλαση επειδή γνωρίζει και δεν φεύγει, ενω ο Β ενώνεται με τον Χριστόν επειδή είναι άσχετος απο οικουμενισμό"
Ο Χριστός είπε, αυτός που ξέρει θα δαρθεί πολύ, ενω αυτός που δεν ξέρει θα δαρθεί λίγο.
Δεν είπε, αυτός που δεν ξέρει, δεν θα δαρθεί καθόλου και θα λαβει παράδεισο.
Αντιευαγγελικό κήρυγμα συνιστά ΑΙΡΕΣΗ
ΤΟ ΥΠΟΥΛΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ - 2014
Α' μέρος
Μέσα εἰς αὐτὸ τὸ ἀκαθόριστον καὶ ὀμιχλῶδες τοπίον, φαίνεται ότι οἱ Γ.Ο.Χ. ὑποχωροῦν εἰς καιρίας θέσεις τοῦ πιστεύω τους καὶ νὰ ἐγκαταλείπουν θεμελιώδεις ἀρχὰς καὶ διακηρύξεις, ἀφομοιούμενοι εἰς τὸ αιρετικόν Κυπριανιτικὸν φρόνημα.
Εἰς τὸ κεφάλαιον Δ΄ ἀποφεύγουν ἐπιμελῶς νὰ χαρακτηρίσουν τὶς «ἐπίσημες ᾿Εκκλησίες» ὡς αἱρετικές. Λέγουν, ἐξακριβώνουν, ἐντοπίζουν, διαπιστώνουν τὴν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀλλ᾿ ἀποφεύγουν νὰ ὀνομάσουν τὶς ᾿Εκκλησίες ποὺ συμμετέχουν εἰς τὴν οἰκουμενικὴν κίνησιν ὡς αἱρετικές ( γράφε και Κολυμπάρι)
Εἰς τὴν παράγραφον 6 ῾Υπογραμμίζουν ὅτι ἡ Γνησία ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία «ἀδυνατεῖ νὰ ἔχῃ οἱανδήποτε προσευχητικήν» καὶ «μυστηριακὴν κοινωνίαν» μὲ «τὰς ῾Ιεραρχίας» τῶν «ἐπισήμων ᾿Εκκλησιῶν».
Εἶναι όμως σὲ κοινωνία μὲ τὸν Ρῶσο ἐπίσκοπο ᾿Αγαθάγγελο, ὁ ὁποῖος ἔχει συμφωνήσει μὲ τὸν πρώην πατριάρχη ῾Ιεροσολύμων Εἰρηναῖο διὰ τὴν ἀπὸ κοινοῦ μνημόνευσιν εἰς τὴν λειτουργία; Τί σημαίνει αὐτὸ; ὅτι ὁ ᾿Αγαθάγγελος, καὶ ἑπομένως ΓΟΧ καὶ Κυπριανῖται, εἶναι σὲ κοινωνία μὲ τὸν Οἰκουμενισμό.
(Τὸ 1996, λίγο ἀφ᾿ ὅτου ἔγινε ἐπίσκοπος, ἔγραψε εἰς τὴν ἐπίσημον ἐφημερίδα τῆς δικαιοδοσίας του εἰς τὴν ᾿Οδησσό, ὅτι οἱ Παπικοί, οἱ Μονοφυσίτες καὶ οἱ Παλαιόπιστοι ἔχουν χάρη στὰ μυστήριά τους. Αυτό δεν το ανακάλεσε ποτέ).
Ο ᾿Αγαθάγγελος τὸ 2011 ἔλαβε τρεῖς ἐνορίες στὴν ἀνατολικὴ Ρωσία μαζὶ μὲ τοὺς ἱερεῖς τους, οἱ ὁποῖοι ἔγιναν ἀποδεκτοὶ μὲ μία πολὺ πρωτότυπη ἐξαίρεση· τοὺς παραχώρησε τὸ δικαίωμα νὰ παραμείνουν εἰς τὸ πατριαρχεῖον Μόσχας καὶ ταυτόχρονα νὰ εἶναι καὶ ὑπὸ τὴν πνευματικὴ ἐξουσία τοῦ ᾿Αγαθαγγέλου.
Εἰς τὸ Κεφάλαιον ΣΤ΄ Κατόπιν τούτων, εἰς τὴν παρ. 6 προχωροῦν καὶ ἐκθέτουν τὸ τί πιστεύει ἡ «Γνησία ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία» περὶ τῆς ἐγκυρότητος ἢ μὴ τῶν μυστηρίων, τῶν τελουμένων ὑπὸ ἀρχιερέων καὶ ἱερέων ποὺ ἀκολουθοῦν τὸν νεοημερολογιτισμόν-οἰκουμενισμόν. Λέγουν συγκεκριμμένα ὅτι:
«Εἰδικώτερον περὶ τῶν Μυστηρίων τῶν τελουμένων εἰς τὰς λεγομένας ἐπισήμους ὀρθοδόξους ᾿Εκκλησίας, ἡ Γνησία ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν, οὔτε καὶ περὶ τῆς σωτηριολογικῆς ἀποτελεσματικότητος τούτων».
Δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους τῶν μυστηρίων, ἀλλ᾿ οὔτε καὶ τὰ ἀπορρίπτει.
Ο Διάβολος στην λεπτομέρεια κρύβεται!
Δὲν ἀναγνωρίζει μὲ βεβαιότητα τὴν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων, ἀλλ᾿ οὔτε καὶ τὴν ἀρνεῖται. Λόγος διπλωματικός, μὲ τὸν ὁποῖον πιθανῶς θὰ ἤθελαν νὰ συμβιβάσουν τὴν διαφωνίαν ποὺ θὰ ἠδύνατο νὰ ἐγείρῃ ἡ ἐν προκειμένῳ διαφορὰ φρονήματος τῶν πιστῶν τῶν ἀκολουθούντων τὰς δύο παρατάξεις. Κατέφυγαν, λοιπόν, εἰς τὸν ρητορικὸν τοῦτον ἐλιγμόν, λέγοντες τὸ τί δὲν πιστεύουν, εἰς ἀντίθεσιν μὲ τοὺς Πατέρας τῆς ᾿Εκκλησίας, οἱ ὁποῖοι διὰ τῶν ῾Αγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων, εἰς τοὺς ῾Ιεροὺς Κανόνας καὶ ῞Ορους τοὺς ὁποίους ἐξεθεταν, ΠΑΝΤΟΤΕ ὁμολογοῦσαν τι πιστεύουν, ὄχι τὸ τί δὲν πιστεύουν καὶ τί «δὲν διαβεβαιοῦν», ἔχοντες πάντοτε κατὰ νοῦν τὸν λόγον τοῦ Κυρίου: «ἤτω δὲ ὑμῶν τὸ ναὶ ναί, καὶ τὸ οὒ οὔ»
Διότι μέχρι πρό τινος, οι ΓΟΧ τοῦ Καλλινίκου ἐπίστευαν ὅτι εἶναι ἄνενέργητα προς σωτηρία τὰ μυστήρια τῶν νεοημερολογιτῶν. ᾿Αντιθέτως οἱ Κυπριανῖται φρονοῦν ὅτι αὐτὰ τὰ μυστήρια εἶναι ενεργά και ἔγκυρα καὶ δὲν στεροῦνται τῆς θείας Χάριτος.
᾿Εδῶ βλέπουμε λοιπόν καθαρά τὸ κυπριανιτικὸν αιρετικόν φρόνημα.
Β' μέρος
Λέγουν, μάλιστα, εἰς τὴν παρ. 6: «...εἰς ὅσους κοινωνοῦν “ἐν γνώσει” μετὰ τοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ».
᾿Εδῶ φαίνεται νὰ ἰσχυρίζονται ὅτι, τὸ κατὰ πόσον ἢ ὄχι τὰ μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν ἰσχύουν, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ ἐὰν τὸ ἄτομο ποὺ τοὺς πλησιάζει γνωρίζει διὰ τὴν αἵρεσιν ποὺ ἡ ᾿Εκκλησία του ὁμολογεῖ.
Οὐδεὶς ὅμως ᾿Αποστολικὸς Κανόνας κάνει τὴν διάκρισιν ὅσον ἀφορᾷ τὴν ἐπίγνωσιν τοῦ κοινωνοῦντος μὲ τὴν αἵρεσιν.
Εἶναι ὡσὰν νὰ λέγουν: ᾿Εὰν κάποιος ἔχει ἐπίγνωσιν ὅτι εὑρίσκεται εἰς τὴν αἵρεσιν, τότε τὰ μυστήρια εἶναι ἄκυρα. ᾿Εὰν ὅμως δὲν τὸ γνωρίζει, τότε τὰ μυστήρια τῆς αἱρέσεως αὐτῆς μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ἔγκυρα.
῾Ο παραλογισμὸς δηλαδὴ καὶ ἡ πλάνη εἰς ὅλον της τὸ μεγαλεῖον.
Τα παραπάνω ακυρώνουν τις αποφάσεις τού 1935, 1950 1974, 1991, 1998 2002, ενώ βλέπουμε νὰ ἐνεργοῦν ὡσὰν νὰ μὴν τοὺς ἀφοροῦν καὶ νὰ τὰ ἀποσιωποῦν ἐνόχως.
῞Ολα ταῦτα συνεφώνησαν οἱ ἑνωμένοι πλέον «Κυπριανῖται» καὶ «ΓΟΧ» νὰ τὰ ἀφήσουν ἀκαθόριστα, μὲ τὴν ἐλπίδα —καθὼς σημειοῦται εἰς τὴν 12ην παράγραφον ὅτι: «Μία Μείζων Γενικὴ Σύνοδος, πανορθοδόξου κύρους, θὰ ἦτο δυνατὸν νὰ θεσπίσῃ τὰ γενικὰ κριτήρια καὶ τὰς προϋποθέσεις, διὰ τῶν ὁποίων θὰ ἀσκῆται ἡ πρακτικὴ τῆς εἰσδοχῆς τῶν ἐπιστρεφόντων ἐκ διαφόρων νεοφανῶν σχισματικῶν καὶ αἱρετικῶν Κοινοτήτων εἰς τὴν Γνησίαν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν».
Θεωροῦν ὅτι οἱ Τοπικὲς καὶ οἱ μικρότερης ἐμβέλειας Σύνοδοι δὲν ἔχουν τὴν ἐξουσία νὰ καταδικάσουν καὶ νὰ ἀποβάλλουν τοὺς αἱρετικοὺς ἀπὸ τὴν ᾿Εκκλησία.
Αὐτὴ ἡ ἰδέα ἀναπτύχθηκε διὰ πρώτη φορὰ ἀπὸ τὸν Κυπριανὸ Κουτσούμπα εἰς τὸ διαβόητο ἔργο του «᾿Εκκλησιολογικὲς θέσεις». ( ο συντάκτης ήταν ο αιρετικός θεολόγος Δελήμπασης)
Σιωπηλὸς στόχος αὐτῶν τῶν θέσεων ἦταν νὰ ὑπονομεύσῃ τὸ περιεχόμενο τοῦ ἀναθέματος τῆς Ρωσικῆς ᾿Εκκλησίας τῆς Διασπορᾶς κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τὸ προηγούμενο ἔτος - το 1983
Διὰ τὸν σκοπὸν αὐτό, κινητοποιήθηκαν ὁ Κυπριανὸς καὶ οἱ σύμμαχοί του μὲ μία ὁλόκληρη ποικιλία ἐπιχειρημάτων.
Κάποιοι εἶπαν ὅτι τὸ ἀνάθεμα δὲν ἀποβάλλει κανέναν ἀπὸ τὴν ᾿Εκκλησίαν, ἀλλ᾿ ἦταν μόνο μία προειδοποίηση πρὸς τὴν ἐκκλησίαν τῶν Οἰκουμενιστῶν. Σύμφωνα μὲ τὸ ὡς ἄνω ἐπιχείρημα, ὅταν λέμε: «Πᾶσι τοῖς αἱρετικοῖς ἀνάθεμα! δὲν τοὺς ἀποβάλλουμε ἀπὸ τὴν ᾿Εκκλησία, ἀλλ᾿ οἱ πάσης φύσεως αἱρετικοὶ συνεχίζουν νὰ εἶναι ἐντὸς τῆς ᾿Εκκλησίας, ὡς μέλη τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ. ῎Απαγε τῆς βλασφημίας!
῎Αλλοι εἶπαν ὡς ἐπιχείρημα ὅτι ἐφόσον δὲν κατονομάζεται κανένας αἱρετικὸς εἰς τὸ ἀνάθεμα, αὐτὸ δὲν ἔπεσε σὲ κανένα. Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ συντάκτες τοῦ κειμένου δὲν κατονομάζουν τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστὲς καὶ δὲν γράφουν συγκεκριμμένα, ποῖοι μετέχουν εἰς τὸν Οἰκουμενισμό.
Μέχρι, λοιπόν, τὴν σύγκληση μίας τέτοιας Συνόδου οἱ αἱρετικοὶ παραμένουν μὴ καταδικασμένα, «ἄρρωστα» μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας = αίρεση του Κυπριανισμού. Δὲν πιστεύουν ὅτι ὑπάρχει σήμερα Σύνοδος εἰς τὸν κόσμο ποὺ ἔχει τὴν χάρη καὶ τὴν δύναμη διὰ νὰ καταδικάσῃ καὶ νὰ ἀναθεματίσῃ τοὺς αἱρετικούς.
᾿Εὰν ὅμως δὲν ὑπάρχουν σήμερα, τέτοιοι διάδοχοι τῶν ἀποστόλων, ἆρα ἐξέλιπε ἡ ἀποστολικὴ διαδοχὴ εἰς τὴν ᾿Εκκλησίαν καὶ ἑπομένως ἀναιροῦν καὶ ἀκυρώνουν αὐτὸ ποὺ γράφουν στὴν 6ην παράγραφον τοῦ Ε΄ κεφαλαίου, ὅτι «ἡ ᾿Αποστολικὴ Διαδοχὴ καὶ ἡ Κανονικότης τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας εἶναι ἀποδεδειγμένη καὶ βεβαιουμένη, ἀπρόσβλητος καὶ ἀναντίρρητος, θεοσημείαις δὲ ἐπικεκυρωμένη».
Καὶ ἐὰν δὲν ὑπάρχει σήμερα Σύνοδος ποὺ νὰ δύναται νὰ καταδικάσῃ τοὺς αἱρετικούς, τότε ἡ Μία, ῾Αγία, Καθολικὴ καὶ ᾿Αποστολικὴ ᾿Εκκλησία ἔχει χάσει τὴν δύναμή της, τοῦ δεσμεῖν καὶ λύειν;
῾Η δύναμη ὅμως καὶ ἡ χάρη τῆς ᾿Εκκλησίας, λόγῳ τῆς καθολικότητός της, ὑπάρχει σὲ κάθε ᾿Ορθόδοξη Σύνοδο, ἀνεξαιρέτως τοῦ μεγέθους της.
Δημοσίευση σχολίου