Παραμονήν της συγκλήσεως της Ιεραρχίας
εδημοσιεύθη κείμενον του Διευθυντού της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών της Ι. Μ.
Δημητριάδος κ. Π. Καλαϊτζίδη εις την «αντιεκκλησιαστικήν» «Εφημερίδα των
Συντακτών». Το άρθρον αυτό ανεφέρετο και εις το πρόσωπον των Σεβ. Πειραιώς και
Καλαβρύτων και εις την ιδίαν συνάφειαν υπήρχαν βαρέα αντιδημοκρατικά
υπονοούμενα. Ο Σεβ. Πειραιώς απήντησε και εζήτησεν αρχικώς να υποβάλη και
μήνυσιν, αλλά ελύθη η «παρεξήγησις». Όμως η αντίδρασις αυτή του Σεβασμιωτάτου
αν και ορθή, διότι εθίγετο ανάνδρως, εδημιούργησε μίαν επίπλαστον εικόνα προς
τους Ιεράρχας, ότι δηλ. ο κ. Καλαϊτζίδης επετίθετο εναντίον του Σεβ. Πειραιώς,
ενώ εις την πραγματικότητα επετίθετο εναντίον όλων των Ιεραρχών, ως διαφαίνεται
από το ίδιον το κείμενόν του. Ιδιαιτέρως απηυθύνετο προς τον Πρόεδρον της
Ιεραρχίας γράφων μεταξύ άλλων τα εξής:
«Αντί λοιπόν για την έκπληξη και δυσφορία του Μακαριωτάτου, θα πρέπει μάλλον να καταθέσουμε τη δική μας (και πολλών άλλων!) έκπληξη, απορία και ανησυχία για ορισμένες κρίσιμες αποφάσεις της ηγεσίας της θεσμικής Εκκλησίας που δεν αφορούν μόνο το ΜτΘ, αλλά σηματοδοτούν μίαν ευρύτερη συντηρητική στροφή (όποιος κάνει τον κόπο να διαβάσει το κείμενο «Ποιόν Αρχιεπίσκοπο θέλουμε;» που υπέγραψαν 26 προσωπικότητες του ευρύτερου εκκλησιαστικού χώρου παραμονές των αρχιεπισκοπικών εκλογών του 2008, θα διαπιστώσει ποιές ελπίδες επενδύθηκαν τότε στις αρχιεπισκοπικές υποψηφιότητες)…».
Του ζητήματος δεν επελήφθη η Ιεραρχία, διότι προσεπάθησεν ο Σεβ. Δημητριάδος να δώση εξηγήσεις προς τον Σεβ. Πειραιώς, ως το ζήτημα να αφορούσε μόνον εις αυτόν και να απαλύνη τας καταστάσεις λόγω της προσωπικής γνωριμίας των. Αι εξηγήσεις διετυπώθησαν και δημοσίως εις συνέντευξίν του εις την κ. Γλυκερίαν Υδραίου εις την εφημερίδα «Ταχυδρόμος» της Μαγνησίας της 9ης Οκτωβρίου 2016:
«Αντί λοιπόν για την έκπληξη και δυσφορία του Μακαριωτάτου, θα πρέπει μάλλον να καταθέσουμε τη δική μας (και πολλών άλλων!) έκπληξη, απορία και ανησυχία για ορισμένες κρίσιμες αποφάσεις της ηγεσίας της θεσμικής Εκκλησίας που δεν αφορούν μόνο το ΜτΘ, αλλά σηματοδοτούν μίαν ευρύτερη συντηρητική στροφή (όποιος κάνει τον κόπο να διαβάσει το κείμενο «Ποιόν Αρχιεπίσκοπο θέλουμε;» που υπέγραψαν 26 προσωπικότητες του ευρύτερου εκκλησιαστικού χώρου παραμονές των αρχιεπισκοπικών εκλογών του 2008, θα διαπιστώσει ποιές ελπίδες επενδύθηκαν τότε στις αρχιεπισκοπικές υποψηφιότητες)…».
Του ζητήματος δεν επελήφθη η Ιεραρχία, διότι προσεπάθησεν ο Σεβ. Δημητριάδος να δώση εξηγήσεις προς τον Σεβ. Πειραιώς, ως το ζήτημα να αφορούσε μόνον εις αυτόν και να απαλύνη τας καταστάσεις λόγω της προσωπικής γνωριμίας των. Αι εξηγήσεις διετυπώθησαν και δημοσίως εις συνέντευξίν του εις την κ. Γλυκερίαν Υδραίου εις την εφημερίδα «Ταχυδρόμος» της Μαγνησίας της 9ης Οκτωβρίου 2016:
«-Έντονες αντιδράσεις προκαλεί το ζήτημα των θρησκευτικών, με την ένταση να κορυφώνεται μετά το άρθρο του διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του Βόλου και τον Μητροπολίτη Πειραιώς να εξαπολύει επίθεση εναντίον σας. Πως αντιμετωπίσατε το συγκεκριμένο θέμα, ως ιεράρχης, δεδομένου ότι προέρχεστε και ο ίδιος από την Μητρόπολη Πειραιώς;
«Αυτό που εμφανίζεται ως ένταση στα δημόσια μέσα, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Με τον Μητροπολίτη Πειραιώς μας συνδέει μία φιλία και ένας δεσμός από τα μαθητικά μας χρόνια, ο οποίος συνεχίζεται και δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει. Ήμασταν στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι αλήθεια ότι ήρθε στη γνώση του το κείμενο του κ. Παντελή Καλαϊτζίδη, το οποίο είχε από μέρες κυκλοφορήσει, απλώς έφτασε στα δικά του χέρια κάπως καθυστερημένα και υπήρξε στην αρχή μία δυσαναγνωσία. Δηλαδή το κείμενο που του έδωσαν δεν ήταν καθαρό, με αποτέλεσμα να θεωρήσει ότι του προσάπτει τις κατηγορίες για εξύμνηση της χούντας και της ακροδεξιάς. Αυτό διευκρινίστηκε, διότι στο κείμενο δεν αναφέρεται το συγκεκριμένο γεγονός για το Μητροπολίτη Πειραιώς. Αυτό έγινε κατανοητό και πιστεύω ότι η δική του επιστολή γράφτηκε, έχοντας κατά νου την πρώτη ανάγνωση. Στη συνέχεια συζητήσαμε και έχει κατανοήσει, τουλάχιστον σε ο,τι με αφορά και σε ο,τι αφορά την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, ότι το κείμενο αυτό δεν εκπροσωπεί την Ακαδημία, ούτε εμένα προσωπικά. Είναι ένα καθαρά προσωπικό κείμενο του κ. Καλαϊτζίδη και σε ο,τι αφορά τη θέση του Μητροπολίτη Πειραιώς απέναντι στα δύο παραπάνω θέματα, είμαι ο ίδιος μάρτυρας, διότι ήμασταν συμμαθητές και σχεδόν συμφοιτητές εκείνη την περίοδο και σε ο,τι αφορά την ακροδεξιά, έχει πει τα χειρότερα όλων μας. Είναι γνωστές οι θέσεις του και μπορώ να το επιβεβαιώσω».
-Πως διαμορφώνονται, πλέον, οι σχέσεις σας με τον Μητροπολίτη Πειραιώς και τον Παντελή Καλαϊτζίδη, στην κατεύθυνση του διαλόγου, της καταλλαγής η της ρήξης;
«Με τον Μητροπολίτη Πειραιώς παραμένουμε αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αδελφικές σχέσεις, είμαστε μαζί στην Ιερά Σύνοδο και είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο που μέχρι τώρα συνεργαζόμαστε, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε. Μη ξεχνάτε ότι μέσα στην Εκκλησία υπάρχει πάντοτε ένα κλίμα ελευθερίας, όπου μπορεί κανείς να διαμορφώνει τις προσωπικές του σκέψεις, να τις διατυπώνει, αλλά τελικά ομονοούμε και με αποφασιστικότητα στηρίζουμε την ενότητα της Εκκλησίας μας.
Δεν εκπροσωπώ τον κ. Καλαϊτζίδη και επιτρέψτε μου να πω ότι δεν νιώθω ότι είμαι μέντοράς του. Συμβαίνει να είναι απλώς διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, την οποία διοικεί διοικητικό συμβούλιο με μέλη Πανεπιστημιακούς από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Άρα ο κ. Καλαϊτζίδης μίλησε σε ο,τι τον αφορά προσωπικά και φυσικά στο κείμενο αυτό, δεν εκπροσωπεί ούτε την Ακαδημία ούτε εμένα. Πιστεύω ότι μετά τις διευκρινήσεις που δόθηκαν στον Μητροπολίτη Πειραιώς, δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα».
Ως διαπιστώνει οιοσδήποτε αναγνώσει τα όσα απήντησεν ο Σεβασμιώτατος επιχειρεί να υποβαθμίση το ζήτημα δηλώνων ότι ο κ. Καλαϊτζίδης «Συμβαίνει να είναι απλώς διευθυντής»! Αν ευρίσκεται τυχαίως εις την θέσιν «Διευθυντού» τότε πως δέχεται ο Σεβασμιώτατος εις μίαν τόσον σπουδαίαν θέσιν να ευρίσκεται ένα οποιοδήποτε πρόσωπον; Αν δεν ευρίσκεται τυχαίως τότε σημαίνει ότι απολαμβάνει της εκτιμήσεως του Σεβασμιωτάτου; Παρόμοια είχε δηλώσει και όταν η Ακαδημία προσεπάθησε να προωθήση την «Μεταπατερικήν Θεολογίαν», λέγων ότι «εννοούμε μαζί με τους Πατέρες»! Ως πότε η Ακαδημία θα δημιουργή θεολογικά προβλήματα; Έως πότε η Ακαδημία θα δημιουργή προβλήματα εις την Ιεραρχίαν; Διατί απολαμβάνει της πλήρους υποστηρίξεως του Σεβ. Δημητριάδος; Ας μη επιχειρή να θολώση τα νερά ο Σεβασμιώτατος, διότι όλοι γνωρίζουν ότι η Ακαδημία είναι «όργανον» της Ι. Μητροπόλεως και ότι αι σχέσεις του με τον Διευθυντήν είναι περισσότερον από άρισται! Εκτός αν επιθυμή να μας πείση ο Σεβασμιώτατος ότι η Ι. Μητρόπολις φιλοξενείται από την Ακαδημίαν και ότι ο ίδιος παρευρίσκεται εις κάθε εκδήλωσίν της ως προσκεκλημένος;… Αν, Σεβασμιώτατε, όσα έγραψεν είναι «προσωπικές του απόψεις», τότε διατί ευρίσκονται αναρτημένα εις την επίσημον ιστοσελίδα της Ακαδημίας;
"O.T"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου