- Τα τελευταία
λόγια του Χριστού στην Καινή Διαθήκη ήταν το «...ἐγώ εἰμι ἡ ρίζα καὶ τὸ γένος Δαυΐδ, ὁ ἀστὴρ ὁ
λαμπρὸς ὁ πρωϊνός». Η Αποκαλυψις του Ιωάννου είναι το μόνο βιβλίο της Καινής
Διαθήκης που δεν διαβάζεται σε Θεία Λειτουργία και το τελευταίο που μπήκε στον
Κανόνα της Εκκλησίας (βιβλία της Αγίας Γραφής). Δεν αποκλείεται μελλοντική
Οικουμενική Σύνοδος να θέσει την Αποκάλυψη Ιωάννου εκτός κανόνος.O κανών της Αγίας Γραφής δεν επικύρώθηκε από Οικουμενική
Σύνοδο, αλλά μόνο από Τοπικές Συνόδους.
- Όποιος θέλει να μάθει ποιά είναι τα τελευταία λόγια της Καινής Διαθήκης -
σημ. κχ. στο βιβλίο που επιγράφεται Αποκάλυψις Ιωάννου - ας διαβάσει :18 Μαρτυρῶ ἐγὼ παντὶ τῷ ἀκούοντι τοὺς λόγους τῆς προφητείας τοῦ βιβλίου τούτου. ἐάν τις ἐπιθῇ ἐπὶ ταῦτα, ἐπιθήσει ὁ Θεὸς ἐπ᾿ αὐτὸν τὰς πληγὰς τὰς γεγραμμένας ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ· 19 καὶ ἐάν τις ἀφέλῃ ἀπὸ τῶν λόγων τοῦ βιβλίου τῆς προφητείας ταύτης, ἀφελεῖ ὁ Θεὸς τὸ μέρος αὐτοῦ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ ἐκ τῆς πόλεως τῆς ἁγίας, τῶν γεγραμμένων ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ. 20 Λέγει ὁ μαρτυρῶν ταῦτα· ναὶ ἔρχομαι ταχύ. ἀμήν, ναὶ ἔρχου, Κύριε ᾿Ιησοῦ. 21 ῾Η χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ μετὰ πάντων τῶν ἁγίων· ἀμήν.
Οπότε έχουμε, για όσους δεν αποκλείουν νέα οικουμενική (ληστρική) σύνοδος να αφαιρέσει από τον Κανόνα των βιβλίων της Εκκλησίας την Αποκάλυψη Ιωάννου, τα εξής :
18 ... ἐάν τις ἐπιθῇ ἐπὶ ταῦτα, ἐπιθήσει ὁ Θεὸς ἐπ᾿ αὐτὸν τὰς πληγὰς τὰς γεγραμμένας ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ· 19 καὶ ἐάν τις ἀφέλῃ ἀπὸ τῶν λόγων τοῦ βιβλίου τῆς προφητείας ταύτης, ἀφελεῖ ὁ Θεὸς τὸ μέρος αὐτοῦ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ ἐκ τῆς πόλεως τῆς ἁγίας, τῶν γεγραμμένων ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ. Ελπίζω να συνεννοηθήκαμε.
- Ναι, αλλά σας διέφυγε το : «O κανών της Αγίας Γραφής δεν επικύρώθηκε από Οικουμενική Σύνοδο, αλλά μόνο από Τοπικές Συνόδους»
- Κάνετε λάθος. Σε ποιές Τοπικές Συνόδους αναφέρεστε ; Στις προ ή μετά το Σχίσμα ; Πρό του Σχίσματος όλες οι κατά τόπους Εκκλησίες (ήταν ορθόδοξες) είχαν κοινό εορτασμό του Πάσχα, δηλαδή, είχαν κοινή την Παράδοση. Μετά το Σχίσμα άρχισε να κάνει έκαστος της κεφαλής του. Οι προτεστάντες άργησαν να προσαρμόσουν το ημερολόγιό τους στο Γρηγοριανό, αργήσαμε κι εμείς.
Από την πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920 :
Η καθ’ ημάς Εκκλησία φρονούσα ότι η των διαφόρων Χριστιανικών Εκκλησιών προσέγγισις προς αλλήλας και κοινωνία ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών δογματικών διαφορών και ότι τοιαύτη τις προσέγγισις τα μάλα εστίν ευκταία και αναγκαία και πολλαχώς χρήσιμος εις τε το καλώς ενοούμενον συμφέρον εκάστης των επί μέρους Εκκλησιών και του όλου χριστιανικού σώματος και εις παρασκευήν και διευκόλυνσιν της πλήρους ποτέ, συν Θεώ και ευλογημένης ενώσεως, έκρινε ( ... ) η φιλία αύτη και αγαθόφρων πρός αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούσθαι ειδικώτερον, κατά την γνώμην ημών, ως εξής:
α) δια της παραδοχής ενιαίου ημερολογίου προς ταυτόχρονον εορτασμόν των μεγάλων χριστιανκών εορτών υπό πασών των Εκκλησιών,
Τί καθόμαστε και κουβεντιάζουμε, αφού "ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών (εκκλησιών) δογματικών διαφορών", συμπληρώνω, να γίνουμε όλοι μαζί ενεργειακή σκόνη του Σύμπαντος ; Ποιος ποτέ σχετικός έμαθε στους άσχετους τί σημαίνει φιλιόκβε ; Και ποιος σχετικός έμαθε στους άσχετους ότι μεγαλύτερη βλαφημία δεν ξανακούστηκε ποτέ, όταν ο οικουμενικός Βαρθολομαίος είπε "οι κληροδοτήσαντες πατέρες ημών την διάσπασιν υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως". Σημειωτέον, τους "πατέρες ημών" η Εκκλησία τιμά ως αγίους, και τα τέκνα των πατέρων αυτών μνημονεύουν τον Βαρθολομαίο. Εντάξει, καλά πάμε, η αγάπη δεν έχει ούτε όρια ούτε όρους και όλοι σκόνη του Σύμπαντος.
- Και αυτό πού το βάζετε ; Ότι ο Κανών της Καινής Διαθήκης, δηλαδή ποια βιβλία είναι τα κανονικά, δεν επικύρώθηκε από Οικουμενική Σύνοδο, αλλά μόνο από Τοπικές Συνόδους ;
- Από την πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920 :
Η καθ’ ημάς Εκκλησία φρονούσα ότι η των διαφόρων Χριστιανικών Εκκλησιών προσέγγισις προς αλλήλας και κοινωνία ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών δογματικών διαφορών και ότι τοιαύτη τις προσέγγισις τα μάλα εστίν ευκταία και αναγκαία και πολλαχώς χρήσιμος εις τε το καλώς ενοούμενον συμφέρον εκάστης των επί μέρους Εκκλησιών και του όλου χριστιανικού σώματος και εις παρασκευήν και διευκόλυνσιν της πλήρους ποτέ, συν Θεώ και ευλογημένης ενώσεως, έκρινε ( ... ) η φιλία αύτη και αγαθόφρων πρός αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούσθαι ειδικώτερον, κατά την γνώμην ημών, ως εξής:
ζ) δια της απαθούς και επί το ιστορικώτερον εξετάσεως των δογματικών διαφορών από της έδρας και εν ταις συγγραφαίς,
Του λοιπού η νέα ψευδοεκκλησία, ομού και η νέα παραθρησκεία, θα πορεύεται απαθώς βάσει της "επί το ιστορικώτερον εξετάσεως των δογματικών διαφορών" (sic) κάθε τοπικής συνόδου των επί μέρους ψευδοεκκλησιών. Οι προϊστάμενοι ιεράρχες (επίσκοποι, μητροπολίτες, πρωτοπρεσβύτεροι, πρεσβύτεροι και αρχιμανδρίτες) αυτών θα αποφαίνονται τοπικώς (εν χορώ και συνοδικώς) αφού πρωτίστως προηγηθεί η συμφωνία αυτών μετά των πολιτικών προϊσταμένων τους και των "από της έδρας και εν ταις συγγραφαίς" (sic) πανεπιστημιακών καθηγητών.
Είναι πλέον γνωστόν τοις πάσι ότι την θεολογία διαμορφώνει η ιστορία, την δε ιστορία γράφουν ως συνήθως οι αποβλέποντες τώρα στο παγκοσμίων διαστάσεων συμφέρον - άλλοτε ήταν το περιορισμένο τοπικά. Διαθέτουν, γνωστό κι αυτό, τα προς τούτο αναγκαία (οικονομικά και πολεμικά) μέσα. Αυτονόητο, πάντα με δημοκρατικές διαδικασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου