http://kyprianoscy.blogspot.ca/
Ιωάννης Καρδάσης :
Ο Πατέρας, όταν απέστειλε τον Υιόν στη γη, τον απέστειλε ως Θεόν ή ως άνθρωπον; Και ο Υιός υπάκουσε ή όχι; και όταν έπεμψε το άγιο Πνεύμα, ως Θεόν τον έπεμψε. Ποιός λοιπόν διατάζει και ποιός υπακούει; Οι άγιοι στην ΣΤ΄ Σύνοδο "δογμάτισαν απλανώς και ουχί αλαθήτως", άρα μπορούν να κάμουν και λάθη. Είναι λάθος ή όχι, ότι η ουσία του Πατέρα γέννησε τον ΥΙό (κατά την Α΄). και εάν δεν είναι λάθος, γιατί αφαιρέθηκε; Ανθρωπίνως ερωτώ.
Κυπριανός Χριστοδουλίδης :
Αν περιμένετε από εμένα, από άλλο, ή από εσάς τον ίδιο να λάβετε την απάντηση του "πώς", σχετικά με το Μυστήριο της υποστατικής ενώσεως των δυο φύσεων εν Χριστώ Ιησού, εγώ τουλάχιστον, δηλώνω αδυναμία. Δεν μπορώ να σας βοηθήσω, δεν γνωρίζω. Αν άλλοι έχουν διαφορετική γνώμη, και την ικανότητα, δεν με αφορά. Δικό τους θέμα.
Ιωάννης Καρδάσης :
Άλλο το ερώτημα, άλλη η απάντηση. Ο Μ. Βασίλειος λέγει, ότι το πρόσωπο του Πατέρα γέννησε τον Υιό και όχι η ουσία του. Που το ήξερε; Του το σφύριξε στ' αυτί ο άνθρωπος Χριστός ή όχι;
Κυπριανός Χριστοδουλίδης : Αν με τα ανωτέρω ερωτήματα αισθάνεστε ικανοποιημένος, ως προς το φιλοπερίεργο του ερευνητικού πνεύματος που σας διακρίνει, σας πληροφορώ ότι το πνεύμα σας είναι εντελώς στερημένο θείας Χάριτος. Είναι πνεύμα αντιλογίας, πλήρες κοσμικής σοφίας, προς εντυπωσιασμό όλων όσων δέχονται - ελλείψει αγιασμού - το φιλιόκβε.
Τα άγια τοις αγίοις, αγαπητέ κύριε, και τα πνευματικά τοις πνευματικοίς. Όσον, δε, αφορά στα δικά σας πνευματικά ερωτήματα, ισχύει το : τα αιρετικά τοις αιρετικοίς, όπως και το : τα ψευδοπνευματικά τοις ψευδοπνευματικοίς.
Για να εννοήσει κάποιος το φιλιόκβε, το οποίο δυστυχώς παρασύρει πολλούς, ώστε να αναδημοσιεύουν τα κατά καιρούς γραφόμενα από εσάς, χωρίς να υποβάλλονται στον κόπο να δείξουν πού τελικά οδηγούν οι ευλογοφανείς και ερευνητικοί, δήθεν, προβληματισμοί σας, ένα έχω να σας πω. Ότι το μυστήριο της υποστατικής ενώσεως του Κυρίου - παρένθεση, τα βρήκατε δύσκολα και με ένα "άλλο το ερώτημα, άλλη η απάντηση" το προσπεράσατε - εμείς οι Ορθόδοξοι δεν το ψάχνουμε. Τη δουλειά αυτή ανέλαβαν να την κάνουν οι αφώτιστοι εξουσιομανείς φωστήρες της Φραγκίας, προκαλώντας άπειρα δεινά στη Χριστιανοσύνη και αμέτρητες σφαγές μεταξύ των ανθρώπων.
Όταν λοιπόν θέτετε το ερώτημα : "Ο πατήρ απέστειλε τον υιό ως θεό ή ως άνθρωπο ;" είναι φανερό ότι απορρίπτετε το μυστήριο της εν Χριστώ Ιησού υποστατικής ένώσεως και όλη την περί αυτής Θεολογία των πατέρων της Εκκλησίας. Η οποία εμφατικά τονίζει α) "μία ην η θεότης" του αγίου Τριαδικού Θεού, β) ο υιός είναι ίσος του πατρός κατά την θεότητα και ελλάσσων αυτού κατά την ανθρωπότητα και γ) άπειρον το θείον, η θεότητα, και ακατάληπτον.
Τούτα μόνο είχα να σας γράψω, καθόσον ο σχολιαστικός χώρος δεν προσφέρεται - άλλωστε δεν χρειάζεται, ούτε και είμαι ικανός - για κατάθεση θεολογικής διατριβής επί του θέματος. Ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό συν Θεώ να εννοήσουμε, χωρίς να σκαλίζουμε με τη συνδρομή των τεχνικών εργαλείων της επιστήμης την θεότητα, μας δόθηκε. Αν αυτό δεν είσαστε σε θέση να το καταλάβετε « τὶ πρὸς ἡμᾶς, σὺ ὄψει » (Μτ. κζ´ 4).
Ο Πατέρας, όταν απέστειλε τον Υιόν στη γη, τον απέστειλε ως Θεόν ή ως άνθρωπον; Και ο Υιός υπάκουσε ή όχι; και όταν έπεμψε το άγιο Πνεύμα, ως Θεόν τον έπεμψε. Ποιός λοιπόν διατάζει και ποιός υπακούει; Οι άγιοι στην ΣΤ΄ Σύνοδο "δογμάτισαν απλανώς και ουχί αλαθήτως", άρα μπορούν να κάμουν και λάθη. Είναι λάθος ή όχι, ότι η ουσία του Πατέρα γέννησε τον ΥΙό (κατά την Α΄). και εάν δεν είναι λάθος, γιατί αφαιρέθηκε; Ανθρωπίνως ερωτώ.
Κυπριανός Χριστοδουλίδης :
Αν περιμένετε από εμένα, από άλλο, ή από εσάς τον ίδιο να λάβετε την απάντηση του "πώς", σχετικά με το Μυστήριο της υποστατικής ενώσεως των δυο φύσεων εν Χριστώ Ιησού, εγώ τουλάχιστον, δηλώνω αδυναμία. Δεν μπορώ να σας βοηθήσω, δεν γνωρίζω. Αν άλλοι έχουν διαφορετική γνώμη, και την ικανότητα, δεν με αφορά. Δικό τους θέμα.
Ιωάννης Καρδάσης :
Άλλο το ερώτημα, άλλη η απάντηση. Ο Μ. Βασίλειος λέγει, ότι το πρόσωπο του Πατέρα γέννησε τον Υιό και όχι η ουσία του. Που το ήξερε; Του το σφύριξε στ' αυτί ο άνθρωπος Χριστός ή όχι;
Κυπριανός Χριστοδουλίδης : Αν με τα ανωτέρω ερωτήματα αισθάνεστε ικανοποιημένος, ως προς το φιλοπερίεργο του ερευνητικού πνεύματος που σας διακρίνει, σας πληροφορώ ότι το πνεύμα σας είναι εντελώς στερημένο θείας Χάριτος. Είναι πνεύμα αντιλογίας, πλήρες κοσμικής σοφίας, προς εντυπωσιασμό όλων όσων δέχονται - ελλείψει αγιασμού - το φιλιόκβε.
Τα άγια τοις αγίοις, αγαπητέ κύριε, και τα πνευματικά τοις πνευματικοίς. Όσον, δε, αφορά στα δικά σας πνευματικά ερωτήματα, ισχύει το : τα αιρετικά τοις αιρετικοίς, όπως και το : τα ψευδοπνευματικά τοις ψευδοπνευματικοίς.
Για να εννοήσει κάποιος το φιλιόκβε, το οποίο δυστυχώς παρασύρει πολλούς, ώστε να αναδημοσιεύουν τα κατά καιρούς γραφόμενα από εσάς, χωρίς να υποβάλλονται στον κόπο να δείξουν πού τελικά οδηγούν οι ευλογοφανείς και ερευνητικοί, δήθεν, προβληματισμοί σας, ένα έχω να σας πω. Ότι το μυστήριο της υποστατικής ενώσεως του Κυρίου - παρένθεση, τα βρήκατε δύσκολα και με ένα "άλλο το ερώτημα, άλλη η απάντηση" το προσπεράσατε - εμείς οι Ορθόδοξοι δεν το ψάχνουμε. Τη δουλειά αυτή ανέλαβαν να την κάνουν οι αφώτιστοι εξουσιομανείς φωστήρες της Φραγκίας, προκαλώντας άπειρα δεινά στη Χριστιανοσύνη και αμέτρητες σφαγές μεταξύ των ανθρώπων.
Όταν λοιπόν θέτετε το ερώτημα : "Ο πατήρ απέστειλε τον υιό ως θεό ή ως άνθρωπο ;" είναι φανερό ότι απορρίπτετε το μυστήριο της εν Χριστώ Ιησού υποστατικής ένώσεως και όλη την περί αυτής Θεολογία των πατέρων της Εκκλησίας. Η οποία εμφατικά τονίζει α) "μία ην η θεότης" του αγίου Τριαδικού Θεού, β) ο υιός είναι ίσος του πατρός κατά την θεότητα και ελλάσσων αυτού κατά την ανθρωπότητα και γ) άπειρον το θείον, η θεότητα, και ακατάληπτον.
Τούτα μόνο είχα να σας γράψω, καθόσον ο σχολιαστικός χώρος δεν προσφέρεται - άλλωστε δεν χρειάζεται, ούτε και είμαι ικανός - για κατάθεση θεολογικής διατριβής επί του θέματος. Ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό συν Θεώ να εννοήσουμε, χωρίς να σκαλίζουμε με τη συνδρομή των τεχνικών εργαλείων της επιστήμης την θεότητα, μας δόθηκε. Αν αυτό δεν είσαστε σε θέση να το καταλάβετε « τὶ πρὸς ἡμᾶς, σὺ ὄψει » (Μτ. κζ´ 4).
1 σχόλιο:
Ειναι αδυνατον να υπαρξει κανονας που να τιμωρει τον ιερεα η τον επισκοπο διοτι δεν διεκοψε κοινωνια με τον αιρετικο προ συνοδικης διαγνωμης. Γιατι?????????
Διοτι τι θα λεει ο κανονας οτι : οσοι δεν αποτειχιστουν και δεν κοψουν εκκλησιαστικη κοινωνια με τους αιρετικους να καθαιρουνται ???????????????
Απο ποιον θα καθαιρεθουν ?????? αφου ο πατριαρχης και η συνοδος ειναι οι αιρετικοι, ποιος θα τους καθαιρεσει????????? Ο αιρετικος πατριαρχης και η συνοδος του ?????????????
Γινεται να πει σημερα ο πατριαρχης η ο αρχιεπισκοπος οτι θα συγκαλεσει συνοδο για να καθαιρεσει οσους δεν αποτειχιζονται απο τον ιδιο και την συνοδο του ??????????????
Ειναι δυνατον για παραδειγμα σημερα να βγει ενας μητροπολιτης υποθετικα το λεμε, ο Νικολαος της Φθιωτιδος και να πει σε ολους τους κληρικους της μητροπολεως του : θα σας περασω απο συνοδικο δικαστηριο για να σας καθαιρεσω διοτι δεν αποτειχιστηκατε απο εμενα ουτε κοψατε την εκκλησιαστικη κοινωνια μαζι μου, οπως εκανε ο ευλαβεστατος ιερεας πατηρ Σταυρος Βαιος και αποτειχιστηκε απο εμενα και εκοψε την εκκλησιαστικη κοινωνια μαζι μου ????????????
Αν ψαχνετε τετοιου ειδους κανονες κυριε ΙΚ μεσα στο Πηδαλιο δεν θα τους βρειτε ποτε. Αυτα τα παθατε απο την δυνητικη επιφανειο πλανη.
Εαν διαβαζατε τα πρακτικα των Ιερων Συνοδων θα βλεπατε οτι οσοι επισκοποι και κληρικοι σε περιοδο αιρεσεως δεν ειχανε αποτειχιστει απο τους κακοδοξους ποιμενενες και συνεχισαν να κοινωνουν μαζι τους, ενω οι συναδελφοι τους ειχανε αποτειχιστει απο τους κακοδοξους, οταν γινοτανε η Συνοδικη Διαγνωση απο την ηγεσια των Αποτειχισμενων Πατερων, αυτοι θρηνουσανε για την πραξη τους και θεωρουσανε τους εαυτους τους ως τον ληστη και την πορνη και εκλιπαρουσαν τους Συνοδικους Πατερες να τους ΚΡΙΝΟΥΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ. ( Σπ. Μηλια, Τομ. Β', σελ. 729-742 ).
Πως ηταν δυνατον αλλωστε μια τοσο σοβαρη πραξη ενος επισκοπου η ιερεα οπως ειναι η κοινωνια του με την αιρεση να αφηνεται στην κριση του καθε ενος, αφου δεν εξαρταται μονο η σωτηρια των μελων της Εκκλησιας απο αυτη την πραξη,αλλα και η ιδια η υποσταση Αυτης.
Ο Σερβος ιεραρχης κανονολογος Νικοδημος Μιλας σε ειδικην του μελετη περι του ΙΕ' Κανονος γραφει, οτι οι εχοντες αιρετικον προισταμενο κληρικοι οιουδηποτε βαθμου,....." κεκτηνται δικαιωμα αμα και ΥΠΟΧΡΕΩΣΙΝ να αποσχοινισθωσι ( να διακοψουν κοινωνια ) ΠΑΡΑΥΤΑ " απο του κακοδοξουντος. Οι Κανονες της Ορθοδοξου Εκκλησιας μεθ' ερμηνειας, Novi Sad, σελ. 290-1.
Δημοσίευση σχολίου