Η αλήθεια είναι το Πρόσωπον του Θεανθρώπου Χριστού.
Εις την Εκκλησίαν εν τω Θεανθρώπω Χριστώ εσαρκώθη, ενηνθρώπησεν,
ανθρωποποιήθη όλη η Αλήθεια, δηλαδή έγινεν άνθρωπος. Η Αλήθεια=ο άνθρωπος. Ιδού
ποίος είναι ο Χριστός και τι είναι ο Χριστός! Εφ΄ όσον δε ηδύνατο να σαρκωθή
όλη η Αλήθεια, και αφού εσαρκώθη, τούτο σημαίνει ότι ο άνθρωπος εδημιουργήθη
δια να γίνη το σώμα της Αληθείας, η σάρκωσις της Αληθείας. Όθεν το κύριον
μήνυμα του Ευαγγελίου του Θεανθρώπου είναι το εξής: Το να είναι κανείς άνθρωπος
ουδέν άλλο σημαίνει παρά το να είναι η σάρκωσις της Αληθείας, η σάρκωσις του
Θεού. δι΄ αυτό, ακριβώς, και έγινε ο Θεός άνθρωπος, παραμένων δια παντός
Θεάνθρωπος. Ένεκα τούτου η εν Χριστώ ζωή, δηλαδή η ζωή εν τη Εκκλησία, είναι
ζωή εν όλη τη Αληθεία. Ο Χριστός υπάρχει ολόκληρος εν τη Εκκλησία, και ως Λόγος
και ως Θεάνθρωπος, ολόκληρος με όλην την Αλήθειάν Του, με όλην την Ζωήν Του, με
όλην την Δικαιοσύνην, την Αγάπην και την Αιωνιότητά Του, με μίαν λέξιν, με όλον
το πλήρωμα της Θεότητός Του και με όλον το πλήρωμα της ανθρωπότητός Του. Από
τον Θεάνθρωπον εγνωρίσαμεν δια πρώτην φοράν εμείς οι άνθρωποι επί της γης, αλλά
και οι άγγελοι εις τον ουρανόν, την Αλήθειαν, και γνωρίζομεν ότι Αυτός είναι η
Αλήθεια. Απολύτως αληθεύει ο ευαγγελικός λόγος: «η αλήθεια δια Ιησού Χριστού
εγένετο» (Ιω. 1, 17). Σημαίνει ότι η Αλήθεια είναι ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς
Χριστός, η Αλήθεια είναι το δεύτερον Πρόσωπον της Αγίας Τριάδος. Αυτή λοιπόν
δεν είναι ούτε έννοια, ούτε σκέψις, ούτε λογικόν σχήμα, ούτε ενέργεια της
λογικής, ούτε άνθρωπος, ούτε άγγελος, ούτε ανθρωπότης ή ο,τιδήποτε το
ανθρώπινον, ούτε είναί τι το κριστόν, ούτε όλοι οι ορατοί και αόρατοι κόσμοι,
αλλά τι το ασυγκρίτως και αμετρήτως υψηλότερον απ΄ όλα αυτά: Η Αλήθεια, η Αιώνιος
και Υπερτέλειος Αλήθεια εις τον κόσμον μας, δι΄ αυτού δε εις όλους τους ορατούς
και αοράτους κόσμους, είναι αυτό το ιστορικόν Πρόσωπον του Θεανθρώπου και
Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ένεκα τούτου ο Κύριος Ιησούς αναγγέλει περί του
εαυτού Του εις το ανθρώπινον γένος το εξής αγιοτριαδικόν ευαγγέλιον: «Εγώ ειμι η Αλήθεια» (Ιω. 14, 6. Πρβλ. Εφ. 4,
24. 21). Αφού, πάλιν, Αυτός είναι η Αλήθεια, τότε Αλήθεια είναι και το σώμα
Του, η Εκκλησία, της οποίας Αυτός είναι η Κεφαλή. Εκ τούτου και το θαυμαστόν
και χαρμόσυνον μήνυμα του χριστοφόρου Αποστόλου του λέγοντος ότι η «Εκκλησία
Θεού ζώντος» είναι «στύλος και εδραίωμα της Αληθείας» (Α΄ Τιμ. 3, 15). Ιδού
διατί δεν δύνανται να αφανίσουν την Εκκλησίαν και την Αλήθειάν της οι αχθροί
της, όποιοι και αν είναι αυτοί, από την γην ή τον Άδην προερχόμενοι. Δια του
Θεανθρώπου Χριστού αυτή είναι υπερτέλεια και παντοδύναμος, θείως παννικήτρια
και αθάνατος, ως τοιαύτη απελευθερώνει τον κάθε άνθρωπον από την αμαρτίαν, τον
θάνατον και τον διάβολον, απ΄ αυτό το τρισσόν και τρισκατάρατον ψεύδος,
εξασφαλίζουσα την αθανασίαν και δίδουσα την αιώνιον ζωήν εις έκαστον χριστιανόν
ιδιαιτέρως και εις όλους μαζί. Το πραγματοποιεί αυτό αγιάζουσα, χριστοποιούσα
και θεανθρωποποιούσα το ανθρώπινον είναι, δια μέσου των αγίων μυστηρίων και των
αγίων αρετών. Τούτο μαρτυρεί το θείον στόμα του Σωτήρος δια του πανσωστικού
μηνύματός του: «Γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιω. 8,
32). Έχει δίκαιον, λοιπόν, ένας Πατήρ της Εκκλησίας όταν λέγη: «Η δε Εκκλησία
της αληθείας εστί σύστασις. Πάντα γαρ εν αυτή τελούμενα αληθινά και ουδέν
σκιώδες» (Θεοφυλάκτου, PG. 125, c. 49 C).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου