Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Eρμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


 Κατ’ ατόν τόν τρόπο μόνο θά ταυτισθομε καί θά κατανοήσωμε μπειρικά τούς γίους καί μολογητές τς πίστεως, ο ποοι θυσίασαν τήν ζωή των χάριν τς ληθινς πίστεως. Θά κατανοήσωμε δηλαδή γιά ποιόν λόγο π.χ. γ. Γεώργιος καί γ. Δημήτριος θυσιάσθηκαν, και δέν «τά βρκαν» κατά τό κοινς λεγόμενο μέ τούς εδωλολάτρες, βάζοντας λίγο νερό στό κρασί τους · γιά ποιόν λόγο γ. θανάσιος καί γ. Μάξιμος ξορίσθηκαν και δέν συμβιβάστηκαν καί ατοί, πως μες σήμερα, μέ τους αρετικούς·  γιά ποιόν λόγο γ. ωάννης Χρυσόστομος καί γ. Θεόδωρος Στουδίτης ξορίσθηκαν γιά τόν γρό τς χήρας καί τόν παράνομο γάμο το ατοκράτορος, ντιστοίχως, καί «δέν τά πγαν καλά» μέ τήν πολιτική ξουσία·  γιά ποιόν λόγο ο πί Βέκκου γιορετες σιομάρτυρες ποτειχίσθηκαν πό τόν λατινόφρονα Πατριάρχη καί θανατώθηκαν καί τόσα λλα.  ντιθέτως μέ τήν δική μας σήμερα προαίρεσι καί θεολογία διαχρονική ζωή και διδασκαλία τν γίων ες τήν ντιμετώπισι τν θεμάτων τς πίστεως εναι σέ μς διανόητη, καθόσον δυνάμεθα να εμεθα ρθόδοξοι, συνοδοιπορώντας μέ τούς αρετικούς πισκόπους καί χοντας ριστες σχέσεις μέ τήν πολιτική ξουσία, μέ τούς μασώνους, μέ τούς παπικούς, μέ τό ΠΣΕ, χρηματοδοτούμενοι πό τήν Ερωπαϊκή νωσι κλπ. Τό μαρτύριο καί μολογία δι’ ργων καί λόγων εναι ταυτισμένα μέ τήν ρθοδοξία ες τρόπον στε, ν ατά κλείψουν πό τήν ζωή τν Χριστιανν, ατομάτως χάνεται καί ρθοδοξία. Καί ν κόμη δέν πάρχη αρεσις, φύσις τς ρθοδοξίας παιτε νά πάρχη τό μαρτύριο καί μολογία ες τήν προαίρεσι τν ρθοδόξων καί νά πιδεικνύεται ες τήν καθημερινή ζωή των μέ τήν σκησι τς ρετς. Τώρα μως πού στίς μέρες μας νακαλύψαμε νέο τρόπο παραμονς στήν κκλησία καί νέο τρόπο διατηρήσεως τς ρθοδοξίας, νώδυνο καί κοπο, σφαλς θά σχύσουν και γιά μς τά λόγια το Κυρίου, τά ποα σηματοδοτον τά σχατα χρόνια και ποδεικνύουν τι ο καιροί ο δικοί μας παληθεύουν ντως τήν προφητεία: «Πλήν Υός το νθρώπου λθών ρα ερήσει τήν πίστιν πί τς γς;» (Λουκ. 18, 8).

Tέλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: