Εκκλησιολογία
36) Δια τούτο ακριβώς είναι
αιρετικόν το Βατικανό που ισχυρίζεται ότι με την πάροδον του χρόνου αυξάνει την
κατανόησίν του της Αγίας Γραφής και των δογμάτων του. Δια τον ίδιον λόγον είναι
αφελείς οι Νεο-Ορθόδοξοι που ακολουθούν τους τοιούτους του Βατικανού.
37) Η εν λόγω Κυριακή
προσευχή στο Ιωάννου 17 δεν είναι δια την ένωσιν των μελών του Σώματος του
Χριστού με Παπικούς και Διαματυρομένους που δεν έχουν την παραμικράν ιδέαν δια
την προειρημένην θεραπείαν που οδηγεί στην θέωσιν. Φυσικά η προσευχή αυτή
προϋποθέτει την είσοδον εις την οδόν προς την θέωσιν, αλλά δεν είναι δια την
ένωσιν της Εκκλησίας πραγματικών ιατρών με εκκλησίας κομπογιαννιτών. Το ότι το
Ιωάννου 17 ημπορεί να εφαρμοσθή σέ εκκλησίες χωρίς την θεραπείαν της θεώσεως
είναι "πολύ ενδιαφέρον," ίνα μη είπωμεν περισσότερα.
38) Εις την εν λόγω
συμφωνίαν το Βατικανόν εκμεταλλεύεται τους αφελείς "Ορθοδόξους," που
από καιρό επιμένουν ότι είναι μία "αδελφή Εκκλησία" της Βατικανίου
"αδελφής εκκλησίας," ωσάν να ήτο δυνατόν η θέωσις να έχη αδελφήν
διαφορετικήν από τον εαυτόν της. Τούτο είναι πράγματι παράδοξον αφού οι
ακολουθούντες τον Αυγουστίνον Φραγκο-Λατίνοι, και οι εξ αυτών γεννηθέντες
Διαμαρτυρόμενοι, ουδέποτε επίστεψαν ότι ο δοξασμός, δηλαδή η θέωσις, εις την
ζωήν αυτήν αποτελεί το θεμέλιον των εντός του Σώματος του Χριστού μυστηρίων και
επομένως το ουκ άνευ της αποστολικής διαδοχής και παραδόσεως. Ακόμη και σήμερον
το Βατικανό και οι Διαμαρτυρόμενοι μεταφράζουν το "είτε δοξάζεται
μέλος..." του Αποστόλου Παύλου (Α Κορ. 12;26) με το "είτε τιμάται
μέλος...," παρ' ότι η Vulgata των Λατινοφώνων Ρωμαίων
Πατέρων το αποδίδει με το "sive gloriatur unum membrum..."
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου