Το παπικό Πρωτείο δεν έχει θεολογική βάση ούτε αγιοπνευματική και εκκλησιολογική νομιμοποίηση. Στηρίζεται σαφώς σε κοσμικού χαρακτήρα νοοτροπία εξουσίας-διακονίας. Ανατρέπει την αγιοπνευματική δομή του μυστηριακού σώματος της Εκκλησίας, σχετικοποιεί και πρακτικώς καταργεί τη Συνοδικότητα ως αγιοπνευματική λειτουργία του σώματος της Εκκλησίας και εισάγει το κοσμικό φρόνημα σ’ αυτήν, ακυρώνει την ισοτιμία των επισκόπων και ιδιοποιείται την απόλυτη διοικητική εξουσία εφ’ όλης της Εκκλησίας, παραμερίζοντας ουσιαστικά τον Θεάνθρωπο και τοποθετώντας ως ορατή κεφαλή έναν άνθρωπο, και με τον τρόπο αυτό επαναλαμβάνει θεσμικά πλέον το προπατορικό αμάρτημα. Και, όπως με το Filioque καταλύθηκε στη Δύση θεσμικά η ισοτιμία των προσώπων της Αγίας Τριάδος και ειδικότερα του Αγίου Πνεύματος, το οποίο κατά τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά υποβιβάστηκε στην οντολογική κατηγορία των κτισμάτων, έτσι και με το παπικό Πρωτείο, θεσμικά, επιβεβαιώνεται η απουσία της χαρισματικής παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στο εκκλησιαστικό σώμα, το οποίο ουσιαστικά μεταλλάσσεται από θεανθρωποκεντρικό σε ανθρωποκεντρικό. Τέλος, η θεραπεία της παραπάνω εκκλησιολογικής εκτροπής των Παπικών μπορεί να αναζητηθεί μόνον στην εν ταπεινώσει επιστροφή τους στην παραδοσιακή Εκκλησιολογία της Ορθόδοξης Ανατολής.
1 σχόλιο:
Δυστυχῶς, ὄχι μόνον οἱ παπικοί δέν διορθώνουν τό σφάλμα των, ἀλλά, ἐπί «πατριάρχου» Βαρθολομαίου, καί οἱ «ὀρθόδοξοι» ἔχουν πλέον «πρωτεῖον τοῦ πατριάρχου Κων-λεως»! Ὁ ἄνθρωπος αὐτός συμπεριφέρεται ὡς «πάπας τῆς Ἀνατολῆς». Οἱ ψευτο-θεολόγοι του μάλιστα (Ἰ. Ζηζιούλας κ.ἄ.) ἀνέπτυξαν καί θεωρητικῶς τήν αἵρεσιν αὐτήν, ὅτι ὁ ἑκάστοτε Πατριάρχης Κων-λεως εἶναι δῆθεν «πρῶτος ἄνευ ἴσων»!!! Ἔτσι, ὁ Σατανᾶς κάμνει θραῦσιν μέσῳ αὐτοῦ τοῦ πειθηνίου ὀργάνου του! Μοιράζει «αὐτοκεφαλίες» εἰς σχισματικούς καί αὐτοχειροτονήτους (βλ. Οὐκρανικόν σχίσμα, 2019), ἀποκηρύττει Ὀρθοδόξους πού εἶναι ἀποτειχισμένοι ἀπό αὐτόν καί ἀπό τίς ἄπειρες αἱρέσεις του ὡς δῆθεν «σχισματικούς» (βλ. Ἱ.Μ. Ἐσφιγμένου, Δεκ. 2002), ἀλλάζει τίς προϋποθέσεις συγκλήσεως Πανορθοδόξων Συνόδων (βλ. Κολυμπάρι, 2016, ὅπου ἐψήφισαν μόνον οἱ «προκαθήμενοι»), μέσῳ αὐτῶν τῶν ψευδο-συνόδων ἀναγνωρίζει ὅλους τούς καταδεδικασμένους ἀπό ἀληθινές Συνόδους αἱρετικούς, δέχεται ἔκκλητα (βλ. περίπτωσιν Τυχικοῦ) κ.λπ. Ὅλες αὐτές οἱ ἀντικανονικές ἐνέργειές του εἶναι, βεβαίως, ΑΚΥΡΕΣ, ὄχι μόνον ἐπειδή εἶναι ἀντικανονικές, ἀλλά καί ἐπειδή ὁ Βαρθολομαῖος εἶναι αἱρετικός. Ὅπως ἄκυρες ἦσαν καί οἱ «καθαιρέσεις» καί «ἀφορισμοί» τοῦ αἱρεσιάρχου Νεστορίου κατά τῶν Ὀρθοδόξων ἀποτειχισμένων, πρός τούς ὁποίους ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας ἔγραψεν ὅτι τούς ἀναγνωρίζει αὐτός. Ἁρμοδία νά κρίνῃ τέτοια θέματα εἶναι μία ἀληθής Πανορθόδοξος Σύνοδος (καί ὄχι κάποια ληστρική, ὅπως ἐκείνη τοῦ Κολυμπαρίου), ἡ ὁποία βεβαίως θά καθαιρέσῃ καί θ’ ἀναθεματίσῃ τόν Βαρθολομαῖον ὡς αἱρετικόν καί ὡς σχίστην τῆς Ἐκκλησίας. Ἀμήν! Γένοιτο!
Δημοσίευση σχολίου