Προς Ανώνυμο.
Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη αγαπολογίας που λεει αυτό που προέχει τώρα είναι να είμαστε αγαπημένοι. Ρωτάω λοιπόν η θέση σου αυτή είναι η ίδια και στην σωματική μοιχεία;
Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...
Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!
Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.
Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.
Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.
Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...
Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!
Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.
Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.
Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.
1 σχόλιο:
Αυτό που μάλλον ο αδελφός ανώνυμος ήθελε να πει, επειδή είδα το σχόλιό του, είναι ότι πρέπει να γίνεται(όσοι θέλουν βεβαίως, μιας και κάποιοι λένε ότι ειναι προαιρετικό και ουχί υποχρεωτικό) η αποτείχιση για Εκκλησιαστικούς λόγους-πχ οικουμενισμός- (όχι πχ αν ο επίσκοπος έκανε οικονομικές ή διοικητικές ατασθαλίες). Επίσης, υποθέτω κι υποψιάζομαι ότι ήθελε να πει ότι μόνο με βαθιά πίστη και μετάνοια (άρα και με εν Χρω ταπείνωση) οι Χριστιανοί,είτε ν.ε. είτε π.ε. είτε αποτειχισμένοι είτε όχι,ζουν μια αγιοπνευματική ζωή και άρα παίρνουν σωστές αποφάσεις. Περί Τυχικού τώρα, σίγουρα είναι πνευματικός άνθρωπος με ζήλο, αλλά μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα φιλοαποτειχισμένος (πράγμα που δεν έχει πολύ σημασία καθ'ημάς, άλλωστε η αποτείχιση είναι προαιρετική). Ως προς τα περί μοιχείας, θεωρώ ότι δεν ταιριάζει η αναφορά, δεν "κολλάει" που λέει κι η νεολαία. Εγώ πάντως, έγραψα τι πιστέυω με βάση το σχόλιο που είδα και σταματώ εδώ.
Δημοσίευση σχολίου