- Gkiokas Christos
Fdimitrios
Athanassiou Καλησπέρα σας, παραθέτω ένα απόσπασμα από το ποίημα του Αγίου
Σοφρωνίου το οποίο αναγιγνώσκεται την ημέρα των Θεοφανείων - και απορώ πως δεν
συνταράσσει όλους τους Ορθοδόξους ώστε να αναρωτηθούμε ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΗΜΕΡΑ
που όπως λέει η ευχή: «Σήμερον τα άνω τοις κάτω συνεορτάζει και τα κάτω τοις
άνω συνομιλεί».
Είναι
τελικώς δυο οι ημέρες που σύμφωνα με τους μεταρρυθμιστές ο ουρανός συνεορτάσει
την βάφτιση του Χριστού (?)
Δεν δύναται
στη πράξη να αντιμετωπιστεί η αίρεση του Οικουμενισμού αν δεν «εξαλειφθούν» όλα
τα στοιχεία που την συντέλεσαν και την τροφοδότησαν όλα αυτά τα έτη από την
έναρξη της και δυστυχώς ένα από όλα αυτά, ήταν και η έντεχνη μεταρρύθμιση του
εορτολογίου που σκοπός της ήταν η μερική εορτολογική συμπόρευση με τους αιρετικούς.
- Fdimitrios
Athsnassiou
Gkiokas
Christos Καλησπέρα.Ας μην βάζουμε ΧΡΟΝΟ εκεί που δεν υπάρχει.Ο χρόνος
είναι μία έννοια κατασκευασμένη από τους ανθρώπους με εμφανή χρησιμότητα στη
ζωή και στην καθημερινότητά μας. Σε έναν λόγο του ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
δηλώνει τήν ἕνωση τῶν ἑορτῶν, ἔχοντας ὑπόψη του τούς λόγους τοῦ Χριστοῦ,
«ἰδού ἐγώ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τάς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» καί ὅτι
θά στείλη τό Ἅγιο Πνεῦμα, «ἵνα μείνῃ μεθ᾿ ὑμῶν εἰς τόν αἰῶνα» καί εἶπε
«δυνάμεθα ἀεί τά ἐπιφάνεια ἐπιτελεῖν», «ἀεί δυνάμεθα Πάσχα ἐπιτελεῖν»,
«δυνάμεθα ἀεί πεντηκοστή ἐπιτελεῖν».
Αὐτή ἡ ἕνωση
τῶν ἑορτῶν γίνεται μέ τή Θεία Εὐχαριστία μέ τίς ἀπαραίτητες προϋποθέσεις.
Όλος ὁ βίος
μας πρέπει νά εἶναι ἑόρτιος, νά ἑορτάζουμε τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ ὡς Πάσχα καί
ὡς Πεντηκοστή, τό Πάσχα ὡς Πεντηκοστή καί Γέννηση καί τήν Πεντηκοστή ὡς Γέννηση
καί Πάσχα. Τότε ὑπερβαίνουμε τά ψυχολογικά καί τά συναισθηματικά καί ζοῦμε
πνευματικά.
Τα
ημερολόγια είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα, βασίζονται σε κάποιες επιστημονικές
αρχές και ως εκ τούτου είναι ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ. Επομένως
ορθολογιστική νοοτροπία έχει το δημοσίευμα. Ο οικουμενιστικός συνεορτασμός
προϋποθέτει ανάλογη πίστη και δεν σχετίζεται με το ημερολογιακό πλέον. Αυτό
αποδεικνύεται στο ότι οι μεγαλύτερες τοπικές Εκκλησίες που ακολουθούν το Πάτριο
εορτολόγιο (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, Πατριαρχείο Ρωσίας, Πατριαρχείο Σερβίας )
είναι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΤΑΤΕΣ.
Επομένως ο
πρώτος όρος (από τις έντεκα) της Οικουμενιστικής εγκυκλίου του 1920) ,που έχει σχέση
με την ημερολογιακή μεταρρύθμιση ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ. Έτσι είναι καιρός να
ξεφύγουμε από την θεολογία των ημερολογίων και την δογματοποίησή
της και να ασχοληθούμε με την ουσία της αντι-οικουμενιστικής
θεολογίας.
Πολύ φοβάμαι
ότι όταν θα έλθει επίσημα το κοινό ποτήριο οι οικουμενιστικότατες τοπικές
εκκλησίες που ακολουθούν το παλιό εορτολόγιο θα είναι οι πρώτες που θα
συμμετάσχουν.
Όσον αφορά
την εορτή των Χριστουγέννων η παράδοση αναφέρει ότι παλιά (είχε εισαχθεί το
Ιουλιανό ημερολόγιο) συνεορταζόταν με την εορτή των Θεοφανείων. Γιατί
καταστρατηγείται αυτή η παράδοση από τους λεγόμενους παραδοσιακούς του
Πατρίου; Γι΄αυτούς το πρόβλημα ξεκίνησε μόνο το 1924 με την ημερολογιακή
μεταρρύθμιση;
Υπενθυμίζουμε ότι ο διαχωρισμός της εορτής της Γέννησης του Χριστού
τοποθετείται στο πλαίσιο των χριστολογικών ερίδων της εποχής κατά την οποία
συνέβη. Αν και η ξεχωριστή από τα Θεοφάνια εορτή δεν επικράτησε αμέσως σε όλη
την χριστιανική επικράτεια, η έναρξή της στη Ρώμη λίγο μετά την Α’ Οικουμενική
Σύνοδο (325) και η τελική καθολική αποδοχή της μετά την Γ’ Οικουμενική Σύνοδο
(431)
- Kyprianos
Christodoulides
Σεβαστέ καί
φίλε π. Δημήτριε Fdimitrios Athanassiou. Είναι σωστό αυτό - περί χρόνου - που
γράφεις. Εννοείται, εφόσον ζούμε αχρόνως. Επειδή, όμως, όλοι (καί η τού Χριστού
Εκκλησία) ζούμε εν χρόνω, γι' αυτό ορίσθηκαν καί προκαθορίστηκαν οι ενιαύσιοι
εορτασμοί. Άλλως τε, τί νόημα έχει η Αποστολική Διαταγή "μή δίς τού έτους
εορτάζειν επί τό αυτό παθήματι (Πάσχα)" ; Άχρονός μεν ο Κύριος, εν χρόνω
δέ σαρκούται. Συνεπώς, τό νά ζούμε τόν αδιάστατο χρόνο, τόν χρόνο τής Όγδοης
ημέρας, όπως τόν περιγράφεις, θεωρητικά μπορεί νά είναι επιτεύξιμο, πρακτικά
όμως αποτυγχάνει "ότι ουδείς άξιος".
Άν αυτό
έχουν στό χαλασμένο μυαλό τους οι Σβάμπ καί Χαράρι, που φέρνουν τόν θεό στά
μέτρα τους ( : métaNθρωπισμός ) καλό νά τό λάβουμε στά υπόψη.
Άν όμως ένας
λαθραίος καί υποβόλιμος Οικουμενισμός (Σιωνισμός) τό εισηγείται, τότε καλό
είναι νά ξαναδιαβάζουμε αυτά που γράφουμε. Μάς χρειάζεται διάκριση, πρός
απόκρουση τού επίβουλου Οικουμενισμού (Σιωνισμού).
Τέλος, άν θά
πρέπει "να ξεφύγουμε από την θεολογία των ημερολογίων και την
δογματοποίησή της" (sic), γεννάται τό ερώτημα : Μήπως πρέπει νά
ξεφύγουμε καί από τήν θεολογία τής εκκλησίας καί τήν δογματοποίησή της ;
ΥΓ. Σχόλιο
στά ανωτέρω δέν ακολούθησε. Άν προστεθεί, θά τό καταθέσω.
5 σχόλια:
π. Δ. Ἀθανασίου: «Γιατί καταστρατηγείται αυτή η παράδοση από τους λεγόμενους παραδοσιακούς του Πατρίου; Γι΄αυτούς το πρόβλημα ξεκίνησε μόνο το 1924 με την ημερολογιακή μεταρρύθμιση;»
Σχόλιον: Μέ αὐτό τό σχόλιόν σας προδίδεσθε ὅτι ὑπεκφεύγετε τήν οὐσίαν τοῦ ζητήματος καί γράφετε ἀνούσια ποράγματα περί χρόνου κ.λπ., λές καί εἶναι αὐτό τό κυρίως θέμα. Ἡ οὐσία τοῦ ζητήματος, ἡ ὁποία ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΝ ΘΕΜΑ ἔγκειται εἰς δύο γεγονότα, τά ὁποῖα ἀνέφερα καί στό ὡς ἄνω σχόλιόν μου (βλ. τίς προηγούμενες δύο ἀναρτήσεις), ἀλλά ὅπου φύγει-φύγει ἀπό τήν οὐσίαν: (1) ἦτο γνωστόν τοῖς πᾶσι ὅτι τό ν.ἑ. εἰσήχθη χάριν τῆς «ἑνώσεως τῶν ἐκκλησιῶν», καί (2) ἦτο βέβαιον ὅτι θά προκαλοῦσε σχίσμα, βλάπτοντας τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας. Ἄς σταματήσει, λοιπόν, αὐτή ἡ Καϊαφαϊκή Ὑποκρισία, ψευδολογία καί ἀνοητολογία.
1) Ποία ένωση αγαπητέ,αφού οι περισσότεροι Ορθόδοξοι κράτησαν το Παλιό Ημερολόγιο.Δεν χρειάζεται να έχει ημερολογιακή ενότητα ο Πάπας με τον Οικουμενιστή Πατριάρχη Ρωσίας.Μια χαρά συμπροσεύχονται όταν χρειαστεί.Και ο Βαρθολομαίος να γιόρταζε τις εορτές με το Παλιό
1)...πάλι η συμπροσευχές τους θα γίνονταν.Δεν τους εμποδίζει το ημερολόγιο να έχουν εορτολογική ενότητα.Και παλιά,όταν ήταν Ορθόδοξος ο Πάπας(μιλάω για το 300μ.Χ.),πάλι γιόρταζαν σε διαφορική ημέρα και ημερομηνία την εορτή του Πάσχα.Αυτό,όμως, δεν τους εμπόδιζε(τον Πάπα και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως)να έχουν κοινωνία μεταξύ τους.Ήθελαν κοινό ημερολόγιο για όλους,αλλά αυτό δεν επετεύχθη.Το γράφει και π.Αθανασίου,αλλά δεν έδωσες σημασία στα λεγόμενά του.Βλέπεις εσύ,κ.Δημήτρη,να υπάρχει σήμερα συνεορτασμός ανάμεσα στον Πάπα και τον Βαρθολομαίο την ημέρα του Πάσχα; Δεν βλέπεις που αφήνει(ο Πάπας)τους Έλληνες Παπικούς να γιορτάζουν το Πάσχα την ίδια ημέρα με τους Παλαιοημερολογίτες. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως οι Παπικοί συνεορτάζουν με τους Παπικούς της Ελλάδος;Ας σοβαρευτεί,επιτέλους,ο λαός των Παλαιοημερολογιτών (και ιδικά ο κ.Στουραΐτης που ανήκει στον χώρο σας)!
Βλέπε άρθρο τού γράφοντος στήν Ορθόδοξη Φωνή : Παραλειπόμενον Ημερομαχίας ή μάλλον, Αριθμομαχίας
Κυπριανός Χ.
Βλέπε προηγούμενο σχόλιο (Ανώνυμος, 8/1/2023) περί Ημερομαχίας ή Αριθμομαχίας. Έχει τόν σύνδεσμο που καταθέτω :
https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/01/blog-post_7.html?m=1
Δημοσίευση σχολίου