Την έντονη αντίθεσή της στις αλλαγές που φέρνει στο λύκειο το πολυνομοσχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ).
«Μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου, ο οποίος αποτελεί θλιβερή συνόψιση εκείνων των αλλαγών στο πρόγραμμα του λυκείου απέναντι στις οποίες η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων έχει ήδη επανειλημμένα εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία της» αναφέρει χαρακτηριστικά η ΠΕΦ και παραθέτει τις πτυχές των αλλαγών που, όπως τονίζει, προαναγγέλλουν δυσοίωνο μέλλον για τον κλάδο των φιλολόγων και τα φιλολογικά μαθήματα. Οπως σημειώνουν οι φιλόλογοι, η οριστική κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών από την Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών «συνιστά σοβαρότατο πλήγμα κατά των κλασικών γραμμάτων. Η μετατροπή δε του μαθήματος σε προαιρετικώς επιλεγόμενο και μη εξεταζόμενο μάθημα περισσότερο ανακαλεί τη γνωστή για τις προφάσεις εν αμαρτίαις ρήση».
«Στερεί γνωστικά εφόδια»
Ακόμη η ΠΕΦ τονίζει ότι η κατάργηση της διδασκαλίας της Ιστορίας του Σύγχρονου Κόσμου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στη γ΄ λυκείου στερεί από τους αυριανούς πολίτες τα γνωστικά εφόδια για την κατανόηση των σύγχρονων εξελίξεων. «Στο ίδιο πνεύμα δυστυχώς εντάσσεται και ο περιορισμός της διδασκαλίας της Ιστορίας στα ΕΠΑ.Λ. σε μία μόνο διδακτική ώρα και στην α' τάξη αποκλειστικά» τονίζουν. Επίσης μιλούν για υποβάθμιση της Νεοελληνικής Γλώσσας, διδακτικά και εξεταστικά, «μετά την ουσιαστική κατάργηση της περίληψης και τη συρρίκνωση της παραγωγής λόγου σε ένα συνοπτικής παρουσίασης θέσεων και απόψεων κείμενο 4-5 παραγράφων».
«Τα κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κατά τη συνεξέτασή τους με τη Νεοελληνική Γλώσσα, σε ένα τρίωρο, προβλέπεται να προσεγγίζονται συχνά ως αφορμή για γλωσσικές ασκήσεις και κοινωνιολογικού χαρακτήρα αναλύσεις και όχι με γνώμονα την καλλιέργεια δημιουργικών αναγνωστών, που διαθέτουν γνώση των κειμένων και των λογοτεχνικών ρευμάτων, κριτική ικανότητα και ευαισθησία» αναφέρει εξάλλου σε ανακοίνωσή της η ΠΕΦ.
«Μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου, ο οποίος αποτελεί θλιβερή συνόψιση εκείνων των αλλαγών στο πρόγραμμα του λυκείου απέναντι στις οποίες η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων έχει ήδη επανειλημμένα εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία της» αναφέρει χαρακτηριστικά η ΠΕΦ και παραθέτει τις πτυχές των αλλαγών που, όπως τονίζει, προαναγγέλλουν δυσοίωνο μέλλον για τον κλάδο των φιλολόγων και τα φιλολογικά μαθήματα. Οπως σημειώνουν οι φιλόλογοι, η οριστική κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών από την Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών «συνιστά σοβαρότατο πλήγμα κατά των κλασικών γραμμάτων. Η μετατροπή δε του μαθήματος σε προαιρετικώς επιλεγόμενο και μη εξεταζόμενο μάθημα περισσότερο ανακαλεί τη γνωστή για τις προφάσεις εν αμαρτίαις ρήση».
«Στερεί γνωστικά εφόδια»
Ακόμη η ΠΕΦ τονίζει ότι η κατάργηση της διδασκαλίας της Ιστορίας του Σύγχρονου Κόσμου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στη γ΄ λυκείου στερεί από τους αυριανούς πολίτες τα γνωστικά εφόδια για την κατανόηση των σύγχρονων εξελίξεων. «Στο ίδιο πνεύμα δυστυχώς εντάσσεται και ο περιορισμός της διδασκαλίας της Ιστορίας στα ΕΠΑ.Λ. σε μία μόνο διδακτική ώρα και στην α' τάξη αποκλειστικά» τονίζουν. Επίσης μιλούν για υποβάθμιση της Νεοελληνικής Γλώσσας, διδακτικά και εξεταστικά, «μετά την ουσιαστική κατάργηση της περίληψης και τη συρρίκνωση της παραγωγής λόγου σε ένα συνοπτικής παρουσίασης θέσεων και απόψεων κείμενο 4-5 παραγράφων».
«Τα κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κατά τη συνεξέτασή τους με τη Νεοελληνική Γλώσσα, σε ένα τρίωρο, προβλέπεται να προσεγγίζονται συχνά ως αφορμή για γλωσσικές ασκήσεις και κοινωνιολογικού χαρακτήρα αναλύσεις και όχι με γνώμονα την καλλιέργεια δημιουργικών αναγνωστών, που διαθέτουν γνώση των κειμένων και των λογοτεχνικών ρευμάτων, κριτική ικανότητα και ευαισθησία» αναφέρει εξάλλου σε ανακοίνωσή της η ΠΕΦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου