Τέλος, ο Χριστιανισμός είναι Χριστιανισμός δια του
Θεανθρώπου, δια της θεανθρωπίνης Αυτού αληθείας και της θεανθρωπίνης
μεθοδολογίας. Αυτή είναι η θεμελιώδης αλήθεια, εις βάρος της οποίας δεν δύναται
να γίνη ουδείς συμβιβασμός. Δι΄ αυτής προσδιορίζεται και καθορίζεται όλη η
χριστιανική αξιολογία και κριτηριολογία. Ο Χριστός είναι η υψίστη αξία και το
αλάθητον μέτρον μόνον ως Θεάνθρωπος. Πρέπει να είμεθα ειλικρινείς και συνεπείς
μέχρι τέλους: εάν ο Χριστός δεν είναι Θεάνθρωπος, τότε είναι ο πλέον θρασύς αυτόκλητος,
διότι ανακηρύττει εαυτόν Θεόν και Κύριον. Αλλ΄ η ευαγγελική ιστορική
πραγματικότης δεικνύει και αποδεικνύει αναντιρρήτως ότι ο Ιησούς Χριστός κατά
πάντα και εν πάσι είναι τέλειος Θεάνθρωπος. Όθεν δεν δύναταί τις να είναι
χριστιανός άνευ πίστεως εις τον Θεάνθρωπον και εις το θεανθρώπινον σώμα Του,
την Εκκλησίαν, εις την οποίαν ο Χριστός έχει αφήσει όλην την θαυμαστήν
Προσωπικότητά Του. Η σώζουσα και ζωοποιούσα δύναμις της Εκκλησίας του Χριστού
έγκειται εις την αιωνίως ζώσαν και πανταχού παρούσαν Υπόστασιν του Θεανθρώπου.
Κάθε αντικατάστασις του Θεανθρώπου με τον οποιονδήποτε άνθρωπον, και κάθε
επιλογή εκ του Χριστιανισμού εκείνων μόνον των στοιχείων που ικανοποιούν «το
ατομικό γούστο» και την νόησιν του ανθρώπου μεταβάλλουν τον Χριστιανισμόν εις
επιπόλαιον και αδύνατον ουμανισμόν. Τα πάντα υπό τον ήλιον είναι παλαιά, εκτός
της Προσωπικότητος του Θεανθρώπου Χριστού. Αύτη είναι το μόνον καινόν, το
αιωνίως καινόν (Πρβλ. Ι. Δαμασκηνού, Εκδ. ορθ. Πίστεως ΙΙΙ, 1. PG 94, 984
B: “Και Θεός ων τέλειος, άνθρωπος
τέλειος γίνεται και επιτελείται το πάντων καινών καινώτατον, το μόνον καινόν
υπό τον ήλιον»).
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου