῾Ο μόνος τρόπος γιά νά
ἀποκατασταθεῖ ἡ κοινωνία μας μέ τούς αἱρετικούς εἶναι ἡ ἐκ μέρους
τους ἀποκήρυξη τῆς πλάνης καί ἡ μετάνοια, ὥστε νά ὑπάρξει ἀληθινή ἕνωση καί εἰρήνη·
ἕνωση μέ τήν ἀλήθεια καί ὄχι μέ τήν πλάνη καί τήν αἵρεση.
Γιά τήν ἐνσωμάτωση τῶν αἱρετικῶν στήν ᾿Εκκλησία ἡ κανονική
ἀκρίβεια ἀπαιτεῖ τήν διά τοῦ Βαπτίσματος ἀποδοχή τους. Τό προηγούμενο «βάπτισμά»
τους, τελούμενο ἐκτός τῆς ᾿Εκκλησίας, χωρίς τήν τρισσή κατάδυση καί ἀνάδυση τοῦ
βαπτιζομένου ἐντός τοῦ δι᾿ εἰδικῆς εὐχῆς ἡγιασμένου ὕδατος καί ἀπό μή ᾿Ορθόδοξο
ἱερέα, δέν εἶναι κἄν βάπτισμα· στερεῖται τῆς Χάριτος τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, ἡ ὁποία
δέν ὑπάρχει στά σχίσματα καί στίς αἱρέσεις, καί ἑπομένως δέν ἔχομε τίποτε κοινό
πού νά μᾶς ἑνώνει, ὅπως λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος· «Οἱ δέ τῆς ᾿Εκκλησίας ἀποστάντες
οὐκέτι ἔσχον τήν χάριν τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος ἐφ᾿ ἑαυτοῖς· ἐπέλιπε γάρ ἡ
μετάδοσις τῷ διακοπῆναι τήν ἀκολου θίαν... οἱ δέ ἀπορραγέντες, λαϊκοί
γενόμενοι, οὔτε τοῦ βαπτίζειν, οὔτε τοῦ χειροτονεῖν εἶχον τήν ἐξουσίαν,
οὐκέτι δυνάμενοι χάριν Πνεύματος ῾Αγίου παρέχειν, ἧς αὐτοί ἐκπεπτώκασιν».
Εἶναι γι᾿ αὐτό ἀθεμελίωτη καί μετέωρη ἡ νέα προσπάθεια τῶν
Οἰκουμενιστῶν νά προβάλουν τήν θέση ὅτι ἔχουμε κοινό βάπτισμα μέ τούς αἱρετικούς,
καί ἐπάνω στήν ἀνύπαρκτη βαπτισματική ἑνότητα νά στηρίξουν τήν ἑνότητα τῆς ᾿Εκκλησίας,
ἡ ὁποία δῆθεν ὑπάρχει ὅπου ὑπάρχει βάπτισμα13. Στήν ᾿Εκκλησία ὅμως εἰσέρχεται κανείς
καί γίνεται μέλος της ὄχι μέ τό οἱοδήποτε βάπτισμα ἀλλά μέ τό ἕνα καί ἑνιαίως
τελούμενο βάπτισμα ἀπό ἱερεῖς ἔχοντας τήν ῾Ιερωσύνη τῆς ᾿Εκκλησίας.
Από την "Ομολογία Πίστεως"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου