Ἡ Κοινωνία τῶν
Ἀχράντων Μυστηρίων, τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου, ἀποτελεῖ τήν
κορύφωση τῆς ἐσωτερικῆς, μυστικῆς καί μυστηριακῆς χαρᾶς τῆς ψυχῆς. Γι᾽ αὐτό,
μετά τήν Κοινωνία τῶν ἁγίων, ἀχράντων, ἀθανάτων, ζωοποιῶν καί φρικτῶν
Μυστηρίων, ἡ εὐχαριστήρια εὐχή (ἀνωνύμου), λέγει πρός τόν Κύριο: «Σύ γάρ εἶ τό
ὄντως ἐφετόν καί ἡ ἀνέκφραστος εὐφροσύνη τῶν ἀγαπώντων σε, Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν».
Ἐσύ, Κύριε, Ἰησοῦ Χριστέ, γιά ὅσους σέ ἀγαποῦν καί σέ ἀπολαμβάνουν μέ τοῦτο τό
μέγα καί ζωηφόρο Μυστήριο, εἶσαι καί παραμένεις, ἡ πιό μεγάλη χαρά καί
εὐφροσύνη καί ἀγαλλίαση, καί «τό ὄντως ἐφετόν». Εἶσαι, δηλαδή, ἡ πιό σφοδρή καί
γλυκειά τῆς ψυχῆς ἐπιθυμία καί ἀναζήτηση. Αὐτό ἀκριβῶς ἐπαναλαμβάνεται καί στήν
ἱερή ὑμνολογία. Σ᾽ ἕνα ἀπ᾽ τά τροπάρια, ὁ Κύριος χαρακτηρίζεται, ὡς «τῶν ἐφετῶν
ἡ ἀκρότης». Ὁ Κύριός μας, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, εἶναι ὁ «ὡραῖος κάλλει». Ἀγνοοῦμε,
βέβαια, τήν ἀνθρώπινη μορφή Του - θά ἦταν ἀσφαλῶς γοητευτική ὅλη ἡ παρουσία Του
- ὡστόσο, τό «κάλλος» του, καθώς τό προφητεύει ὁ Ἡσαΐας, ἦταν σύνθεση θείας καί
ἀνθρώπινης γοητείας.
Ὅσοι Τόν πλησίαζαν, μεταβάλλονταν καί γίνονταν «καινή
κτίσις». Αὐτὸς ὁ ἀνακαινισμός καί ἡ ἐσωτερική μεταμόρφωση τῶν ἀνθρώπων, πού
γνώρισαν ἀληθινά τόν Χριστό, συνεχίζεται καί θά συνεχίζεται στούς αἰῶνες.
Ἑκατομμύρια ἔχυσαν καί τό αἷμα τους γιά τήν ἀγάπη καί τήν πίστη τοῦ Χριστοῦ. Ὁ
μέγας ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν Παῦλος -πρώην διώκτης- ἔδωκε τά πάντα καί τή ζωή του
γιά τήν ἀγάπη Του. Ἔφτασε στό σημεῖο καί μέ κάποιο θάρρος νά γράφει στούς
χριστιανούς: «Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς, μιμηταί μου γίνεσθε» (Α´ Κορ. Δ΄ 16). Στή δέ
πρός Ρωμαίους, γράφει: «Τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀπό τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ; Θλῖψις ἤ
στενοχωρία ἤ διωγμός ἤ λιμός ἤ γυμνότης ἤ κίνδυνος ἤ μάχαιρα;» (Ρωμ. Η´ 35). Ἡ
δική μας ἀγάπη πρός τόν Ἰησοῦ, τόν Σωτῆρα καί Νυμφίο τῆς Ἐκκλησίας δέν ἐξοφλεῖται,
παρά ἐλάχιστα καί φτωχά καί ἀνάξια. Μπροστά σ᾽ αὐτά πού μᾶς ἔδωκε καί θά μᾶς
χαρίσει στήν αἰωνιότητα, τά δικά μας φαίνονται ψεύτικα καί ἀηδιασμένα! Ὁ
συγγραφέας τῆς «Μίμησης τοῦ Χριστοῦ» σημειώνει τήν ὡραία παρατήρηση: «Ἀγάπα ὅλα
καί ὅλους γιά χάρι τοῦ Ἰησοῦ, ἀλλά τόν Ἰησοῦ, μόνο γι᾽ αὐτόν τόν ἴδιο ν᾽
ἀγαπᾶς». Καί προσθέτει: «Καλύτερα νά προτιμοῦσες νά ἔχεις ὅλο τόν κόσμο
ἐναντίον σου, παρά νά ᾽χεις τή δυσμένεια τοῦ Ἰησοῦ». Ἄς πολεμοῦν οἱ ἀνά τόν κόσμο
σατανιστές καί σατανοκίνητοι τόν Κύριο καί Θεό μας Ἰησοῦ Χριστό. Μάταιος ὁ πόλεμός
τους. «Εἰς ἀέρα δέρουν». Οἱ χριστιανοί χαίρουν «χαρᾷ ἀνεκλαλήτῳ», καί θά
χαίρουν αἰώνια «ὅπου τῶν ἑορταζόντων ἦχος ὁ ἀκατάπαυστος καί ἡ ἀπέραντος ἡδονή
τῶν καθορώντων τοῦ σοῦ προσώπου τό κάλλος τό ἄρρητον». Ὁ ἀγαθός Κύριος νά μᾶς
ἀξιώσει. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου