Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ : Ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου τό 1924, διέσπασε τήν λειτουργική ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν

Ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου τό 1924 ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν μονομερής καί πραξικοπηματική ἐνέργεια, γιατί δέν ἔγινε μέ πανορθόδοξη ἀπόφαση. Διέσπασε τήν λειτουργική ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν καί προκάλεσε σχίσματα καί διαιρέσεις μεταξύ τῶν πιστῶν. Στήν ἀλλαγή συνήργησαν καί ὤθησαν ἑτερόδοξες «ὁμολογίες» καί μυστικές ἑταιρεῖες, μέσῳ τοῦ Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη. Ἦταν προσμονή ὅλων καί δέσμευση τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἡγετῶν ἡ μέλλουσα νά συνέλθει Σύνοδος νά συζητήσει καί νά ἐπιλύσει τό θέμα. Δυστυχῶς, κατά τήν μακρά προσυνοδική διαδικασία Παπικοί καί Προτεστάντες ἔθεσαν στούς Ὀρθοδόξους νέο θέμα, τόν «κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα», μέ συνέπεια νά στραφεῖ πρός τά ἐκεῖ τό ἐνδιαφέρον καί νά ἀτονήσει ἡ συζήτηση γιά τήν θεραπεία τοῦ τραύματος τῆς λειτουργικῆς ἑνότητος στόν ἑορτασμό τῶν ἀκινήτων ἑορτῶν, πού προκλήθηκε χωρίς λόγο καί ποιμαντική ἀνάγκη. Στήν τελική φάση τῆς Συνόδου καί χωρίς συνοδικές ἀποφάσεις τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου ἀποσύρθηκε ἀπό τόν κατάλογο τῶν θεμάτων, ἐνῶ ἦταν τό κατ' ἐξοχήν ἐπεῖγον καί φλέγον θέμα. (Επιστολή Πατρ. Βουλγαρίας Αριθ. πρωτ. 487)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πάλι καλά που το κατάλαβαν!Η αρχή του κακού έγινε το 1924,άνοιξαν πύλες και μπήκε ο εχθρός.Αν αυτό δε το συνειδητοποιήσουν τότε μας περιμένουν μεγάλες εκτροπές.Μόλυναν το άγιο σώμα του Χριστού,την Εκκλησία του.

Ανώνυμος είπε...

ναι,και οι περισσότεροι από δαύτους γράφουν αναλύσεις και κατεβατά,να μας αποδείξουν πόσο ημερολάτρες είναι.τελικά δεν τους βγήκε καλά,και οι κατηγορίες τόσων ετών περί ημερολατρών τους γυρίζει ανεπιστρεπτεί.
χαρακτηριστικότατο παράδειγμα,ο π.Ευθύμιος τρικαμηνάς,στα χνάρια του π.Επιφανείου θεοδωροπούλου,προσπαθούσαν και προσπαθούν να τετραγωνήσουν τον κύκλο,αποδεικνύοντας ότι καλώς άλλαξε το ημερολόγιο.
τώρα πώς γίνεται να αποτειχίζεσαι και να παραμένεις στο νέο εορτολόγιο,όντως ακατάληπτόν εστί.

όσοι έτεροι πατέρες του νέου που έκαμαν αποτείχιση-άνευ μνημονεύσεως εννοείται-επέστεψαν στα πάτρια.
δι´ αυτό οι παλαιοί πατέρες ρωτούσαν με την απλή αφέλειά που τους χαρακτήριζε:
με το ορθόδοξο είσαι παιδί μου;
και όσοι θέλουμε και μπορούμε, κατανοούμε τι εννοούσαν ακριβώς.
χ.