Τοῦ κ. ∆ηµητρίου
Κάτσουρα
1ον
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Ο
ΤΙΤΛΟΣ
Καθώς ὅλοι
γνωρίζοµε ἐτησίως τιµᾶται ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ τό γεγονός τῆς ἀναστηλώσεως
τῶν ἁγίων καί ἱερῶν Εἰκόνων λαβόν χώρα µετά τή µακρά περίοδο τῆς φοβερῆς Εἰκονοµαχίας.
Ἱστορικῶς προηγήθηκε ἡ σύγκληση ἀπό τήν Εἰρήνη τήν Ἀθηναία τῆς Ἁγίας ἑβδόµης Οἰκουµενικῆς
Συνόδου,τό 787 µ. Χ. στή Νίκαια τῆς Βιθυνίας καί ἡ Σύνοδος τοῦ 843 µ.Χ. ἐπί Πατριάρχου
Μεθοδίου πού ἐπεκύρωσε τίς Ἀποφάσεις τῶν ἑπτά Οἰκουµενικῶν Συνόδων, δηλαδή καί
τῆς Ζ΄ Οἰκουµενικῆς Συνόδου. Ἡ Ἁγία Ἑβδόµη Οἰκουµενική Σύνοδος συγκροτήθηκε ἀπό
350 Πατέρες- Ἐπισκόπους µἐ Πρόεδρό της τόν ἍγιοΤαράσιο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως
καί ἐξέδωσε δογµατικό Ὅρο, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ τήν ἐπίσηµη Ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας γιά
τό ζήτηµα τῶν ἱ. Εἰκόνων. Ὁ Ὅρος αὐτός
καταλήγει ὡς ἑξῆς: «Τούς οὖν τολµῶντας ἑτέρως φρονεῖν ἤ διδάσκειν ἤ κατά τούς ἐναγεῖς
αἱρετικούς τάς ἐκκλησιαστικάς παραδόσεις ἀθετεῖν καί καινοτοµίαν τινά ἐπινοεῖν ἤ
ἀποβάλλεσθαί τι ἐκ τῶν ἀνατιθεµένων τῇ ἐκκλησίᾳ εὐαγγέλιον ἤ τύπον τοῦ σταυροῦ ἤ
εἰκονικήν ἀναζωγράφησιν ἤ ἅγιον λείψανον µάρτυρος, ἤ ἐπινοεῖν σκολιῶς καί
πανούργως πρός τό ἀνατρέψαι ἕν τι τῶν ἐνθέσµων παραδόσεων τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας,
ἔτι γε µήν ὡς κοινοῖς χρῆσθαι τοῖς ἱεροῖς κειµηλίοις ἤ τοῖς εὐαγέσι
µοναστηρίοις, ἐπισκόπους µέν ὄντας ἤ κληρικούς καθαιρεῖσθαι προστάττοµεν,
µονάζοντας δέ ἤ λαϊκούς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι» (Mansi XIII, 377-380). Εἶναι ἐπίσης χαρακτηριστική ἡ ἀσυµβίβαστη τοποθέτηση τῶν
Πατέρων τῆς Ζ΄ Οἰκουµενικῆς Συνόδου ἔναντι, γενικῶς, τῶν Καινοτοµιῶν-αἱρέσεων ἀλλά
καί τῶν αἱρετικῶν, διατυπωµένη ὡς ἑξῆς: «Ἅπαντα τά παρά τήν ἐκκλησιαστικήν
παράδοσιν καί διατύπωσιν τῶν Ἁγίων Πατέρων καινοτοµηθέντα καί πραχθέντα καί
µετά τοῦτο πραχθησόµενα, ἀνάθεµα»,
Συνεχίζεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου