Στήν κριτική Σας, π. Δανιήλ, κάνετε μια εὐθεῖα τοποθέτηση. Μόνο ἡ Ἁγία
Γραφή, λέτε, εἶναι θεόπνευστη. Ἡ θεία Λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου καί τοῦ
Μ. Βασιλείου δέν εἶναι θεόπνευστες; Ἡ θεία Λατρεία πού προηγεῖται καί
προετοιμάζει τό πλήρωμα τῶν πιστῶν πρός τή μετοχή τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος
τοῦ Κυρίου δέν εἶναι θεόπνευστη; Χιλιάδες ἤ μᾶλλον ἑκατομμύρια πιστοί ἀνά τους αἰῶνες
τράφηκαν, ἀναπτύχθηκαν καί ἔζησαν τήν ἐν Χριστῷ πνευματική ζωή μέσα στή
στρατευομένη μας Ἐκκλησία. Κατευοδώθηκαν πρός τή θριαμβεύουσα με αὐτή τή
θεόπνευστη λατρεία πού ὁριοθετεῖται ἀνάμεσα στή θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη καί
στή θεόπνευστη Καινή. Ὅλο αὐτό τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ἔκανε λάθος; Παραπλανήθηκε
πού τήν ἐχρησιμοποίησε ὡς ἱερό ὄχημα γιά νά φθάσουν οἱ πιστοί στήν ἐν Χριστῷ
θέωση;
Μήπως πρέπει νά ἐπιμείνουμε ἐρωτῶντες; Σέ κάθε ἱερά Ἀκολουθία μόνο τό Εὐαγγελικό
Κείμενο εἶναι θεόπνευστο, ἐνῷ τά πρότερα ἀλλά καί τά ὕστερα τροπάρια εἶναι ἐλλειμματικά
ὡς πρός τή θεοπνευστία τους; Οἱ στίχοι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἤ οἱ ἱεροί Ψαλμοί της
μήπως καί αὐτοί παρουσιάζουν κάποια ἐλλείμματα θεοπνευστίας, ἐπειδή ἐγκατασπείρονται
μέσα σʼ ὅλο τό λατρευτικό
Σῶμα τῆς κάθε ἱερᾶς Ἀκολουθίας; Ἔτσι δέν ἐξομοιωνόμαστε μέ τούς προτεστάντες
πού δέχονται τή θεοπνευστία μόνο τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ἐνῷ δέν δέχονται τή
θεοπνευστία τῶν ἄλλων προσευχῶν; Δέν δέχονται τήν ἁγιότητα τῶν Ἁγίων οὔτε τή
θεομητορικότητα τῆς Παναγίας μας. Τή θεωροῦν μόνο μιά πάρα πολύ καλή γυναίκα.
Ἀλλά καί σέ περιόδους δύσκολες για τό ἔθνος μας, ὅπως π.χ. κατά τήν Τουρκοκρατία,
οἱ σεμνοί καί ἅγιοι πνευματικοί Πατέρες τοῦ γένους μας, διαποτισμένοι καί
πεπληρωμένοι ἀπό τίς ἐν Χριστῷ λατρευτικές ἐμπειρίες δέν διανοήθηκαν να ἀλλάξουν
ἰῶτα ἕν ἤ μία κεραία ἀπό την τέλεια λατρεία μας, πού κατά τόν Ἅγιο Διονύσιο τόν
Ἀρεοπαγίτη, ἀποτελεῖ εἰκόνα τῆς οὐρανίου θείας Λατρείας, τελουμένης ἐν τῇ
θριαμβευούσῃ Ἐκκλησίᾳ. Τη θεανθρώπινη ἁγιοπνευματική ἐμπειρία τοῦ ὡς ἄνω Πατρός
εἶχαν σέ τέλεια πληρότητα οἱ δύο μεγάλοι συγγραφεῖς πατέρες, ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
καί ὁ οὐρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος καθώς καί τό σύνολο τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας
(consensus patrum). Τοιουτοτρόπως στρατευομένη Ἐκκλησία καί θριαμβεύουσα μυστικῶς,
χαρισματικῶς και θαυματουργικῶς ἀλληλοπεριχωροῦνται κατά τήν τέλεση τῆς αὐτῆς,
μιᾶς Λατρείας τῆς Ἐκκλησίας μας.
***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Aρχιμ. Δανιήλ Αεράκης: Μόνο ἡ Ἁγία Γραφή, εἶνα...":
Στήν κριτική Σας, π. Δανιήλ, κάνετε μια εὐθεῖα τοποθέτηση. Μόνο ἡ Ἁγία Γραφή,
λέτε, εἶναι θεόπνευστη. Ἡ θεία Λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου καί τοῦ Μ.
Βασιλείου δέν εἶναι θεόπνευστες; Ἡ θεία Λατρεία πού προηγεῖται καί προετοιμάζει
τό πλήρωμα τῶν πιστῶν πρός τή μετοχή τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου δέν
εἶναι θεόπνευστη;
kx
Το ερώτημα είναι επιεικώς αφελές. Όποιος διαβάσει και όποιος συμμετέχει στη θ.
Λειτουργία των αναφερόμενων δυο πατέρων, θα δει ότι βρίθουν οι αναφορές/παραπομπές
στην Αγία Γραφή. Γενικότερα, όλη η υμνολογία της Εκκλησίας, της θείας Λατρείας,
έχει βάση την Αγία Γραφή. Μη δημουργούμε "τρικυμία σε ένα ποτήρι
νερό". Αρκετή ναυτία μας προκαλούν όλα τα άλλα (κάρτες, τσιπάκια, αχρήματη
κοινωνία) να έχουμε κι από πάνω ταραχή φρενών από ένα ποτήρι νερό πάει πολύ.
1 σχόλιο:
Στήν κριτική Σας, π. Δανιήλ, κάνετε μια εὐθεῖα τοποθέτηση. Μόνο ἡ Ἁγία Γραφή, λέτε, εἶναι θεόπνευστη. Ἡ θεία Λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου καί τοῦ Μ. Βασιλείου δέν εἶναι θεόπνευστες; Ἡ θεία Λατρεία πού προηγεῖται καί προετοιμάζει τό πλήρωμα τῶν πιστῶν πρός τή μετοχή τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου δέν εἶναι θεόπνευστη;
kx
Το ερώτημα είναι επιεικώς αφελές. Όποιος διαβάσει και όποιος συμμετέχει στη θ. Λειτουργία των αναφερόμενων δυο πατέρων, θα δει ότι βρίθουν οι αναφορές/παραπομπές στην Αγία Γραφή. Γενικότερα, όλη η υμνολογία της Εκκλησίας, της θείας Λατρείας, έχει βάση την Αγία Γραφή. Μη δημουργούμε "τρικυμία σε ένα ποτήρι νερό". Αρκετή ναυτία μας προκαλούν όλα τα άλλα (κάρτες, τσιπάκια, αχρήματη κοινωνία) να έχουμε κι από πάνω ταραχή φρενών από ένα ποτήρι νερό πάει πολύ.
Δημοσίευση σχολίου