Ο αδελφός μας Τηλέμαχος γράφει:

Προς τον αγαπητό κ. Κυπριανό.

Γράφετε: σε τι μας βοηθά η ανάμνηση των διαφωνιών μας ; Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κλείσουμε τις πληγές μας ;

Βεβαίως υπάρχει τρόπος, όχι όμως δικός μας αλλά ο Θεάρεστος! Η αναφορά στην αιτία του σχίσματος στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. είναι ιστορία, και η ιστορία είναι ο καλύτερος διδάσκαλος! Στο δημοσιευθέν άρθρο: http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2014/10/1935-1954.html#more
φαίνεται καθαρά και αποδεδειγμένα η αιτία του σχίσματος μεταξύ των τότε Γ.Ο.Χ. αρχιερέων.
Οι λόγοι ήταν λόγοι πίστεως και καθαρής ομολογίας, τελικώς ο πρώην Φλωρίνης απέθανε χωρίς να αφήσει διαδόχους ! γιατί??? Ποία ήταν τελικώς η θέση του, έναντι της σχισματοαιρετικής εκκλησίας της Ελλάδος??
Οι δε υπ’ αυτόν κληρικοί, μετά τον θάνατο του, αντί να υπαχθούν στην σύνοδο, του υπό του Βρεσθένης Ματθαίου επισκόπων, παρέμειναν χωρίς επίσκοπο έως το 1960, ώσπου κατέφυγαν στην Αμερική και χειροτονήθηκαν υπό αμφιβόλου ομολογίας επίσκοπο! Στη δε δεύτερη χειροτονία επισκόπου τους στην Ελλάδα έλαβε μέρος και ο αποδεδειγμένα οικουμενιστής ο Χιλής Λεόντιος. Τα ντοκουμέντα εδώ:
http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2014/10/blog-post_23.html


Αυτά για το παρελθόν. Λέτε: Διαφορετικές εκτιμήσεις καταστάσεων θα υπάρχουν πάντα, πόσο μάλλον, όταν σκεφθούμε ότι ακόμη και οι δυο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, είχαν έλθη σε ρήξη. Η οποία όμως δεν παγιώθηκε.
Ναι όντως υπήρξε διαφωνία μεταξύ των δύο Πρωτοκορυφαίων Αγίων Αποστόλων, η οποία λύθηκε εν συνόδω, επικρατώντας η γνώμη του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος τότε δεν ήταν ούτε << πρωτοκορυφαίος >> όπως η<< πέτρα της πίστεως >>απ. Πέτρος , αντιθέτως δε, ήταν κατά πολύ νεώτερος και προσφάτως ασπασθείς τον Χριστιανισμό!
Λέτε: Εμείς ποιοι είμαστε και επιμένουμε στα διχαστικά σχήματα, που τόση ζημιά έφεραν στο λαό του Θεού ;
Μα τα << διχαστικά σχήματα>> αφορούν θέματα πίστεως και αποστολικής διαδοχής, η Εκκλησία του Θεού δεν είναι ένα σωματείο με επικεφαλή κάποιον πρόεδρο, η Εκκλησία του Θεού έχει κεφαλή Της τον προαιώνιο Ιησού Χριστό τον δημιουργό των απάντων, και όσα μας έχει διδάξει, να πιστεύουμε και να ακολουθούμε είναι του Παναγίου Πνεύματος δια στόματος των Αγίων Πατέρων των οικουμενικών και τοπικών συνόδων !
Οι στάσεις και οι ενέργειες των προερχομένων εκ του πρώην Φλωρίνης κληρικών (όλων των παρατάξεων) από το 1960 και εδώ, όσων αφορά τους νεοημερολογίτες γνωρίζετε πολύ καλά πια είναι , έχουμε όλοι μας προσωπικές εμπειρίες, βασίζονται πάνω στο δικολαβίστικο <> του πρώην Φλωρίνης !! κοινωνούμε με τα μέλη αλλά όχι με τους κληρικούς ( των νεοημερολογιτών) ! κάτι αντίστοιχο που κάνουν και οι αντι-οικουμενιστές κληρικοί του νέου ημερολογίου, καταγγέλλουν τους οικουμενιστές επισκόπους τους, ως αιρετικούς, αλλά συλλειτουργούν και τους μνημονεύουν ! εάν αυτό δεν είναι εμπαιγμός του Αγίου Πνεύματος τότε τι είναι??
Ακόμα και η περιβόητη ένωση μετά των εκ του Κυπριανού και η ομολογία πίστεως που εξεδόθη, ενώ στην αρχή καταγγέλλει το νέο ημερολογίτικο οικουμενισμό σαν παναίρεση στις τελευταίες παραγράφους αυτοαναιρείται και αφήνει τον κάθε επίσκοπο να ενεργεί όπως αυτός θέλει ( κατά το δικό του πιστεύω ) ως προς την αντιμετώπιση των εκ του νέου ημερολογίου προερχομένων! Όλα καλά αρκεί να μην χαλάσουμε κανενός το χατίρι !
Αγαπητέ η Εκκλησία του Θεού δεν λειτουργεί έτσι ! Η Εκκλησία του Θεού έχει ξεκάθαρες και αποκρυσταλλωμένες θέσεις και ενέργειες ! δεν πηγαίνει πίσω-μπρός, αλλά κρατά και φυλάττει την παρακαταθήκη των Αγίων Πατέρων καθαρή, και ανόθευτο, χωρίς πισωγυρίσματα, και ανθρώπινες συμφωνίες προς χάριν της όποιας ενώσεως, <> διότι αγάπη εν Χριστώ χωρίς την αλήθεια του Χριστού δεν είναι αγάπη αλλά << έργα χειρών ανθρώπων>>!!
Η αγάπη της Εκκλησίας είναι θυσιαστική, πονάει, και όπως ο καλός ιατρός εάν χρειαστεί, χειρουργεί το ασθενές μέλος προς θεραπεία, έτσι και η Εκκλησία του Αγίου Τριαδικού Θεού, από αγάπη, << χειρουργεί >> τα αποκοπέντα μέλη της προς θεραπεία και επανένωση μετ’ Αυτής!


Με την εν Χριστώ αγάπη
Tηλέμαχος Δουμάνης



Σχόλιο του αδελφού μας Κυπριανού:


Ευχαριστώ τον κ. Τηλέμαχο Δουμάνη για την επιστολή του.

Θα μπορούσε να ήταν επιεικέστερος στην γραφή του, εφόσον δική του και δική μου επιθυμία συμπίπτουν, αλλά δεν πειράζει. Ανθρώπινα αυτά. Ας δούμε, όσο μπορώ πιο σύντομα και όσο οι πενιχρές γνώσεις μου το επιτρέπουν, μερικά σημεία της επιστολής του.

α) Η αναφορά στην αιτία του σχίσματος στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. είναι ιστορία, και η ιστορία είναι ο καλύτερος διδάσκαλος.

- κχ : Σωστά. Αλλά η διδασκαλία της Ιστορία έγκειται στο να αποφεύγουμε τα λάθη του παρελθόντος. Αν τα επαναλαμβάνουμε, τότε είμαστε κακοί μαθητές.

β) Οι λόγοι του σχίσματος ήταν λόγοι πίστεως και καθαρής ομολογίας ... ο πρώην Φλωρίνης απέθανε χωρίς να αφήσει διαδόχους ... μετά τον θάνατο του (σ.σ. οι εναπομείναντες άνευ επισκόπου) αντί να υπαχθούν στην σύνοδο, του υπό του Βρεσθένης Ματθαίου επισκόπων, παρέμειναν χωρίς επίσκοπο έως το 1960

-κχ : Αν δεν κάνω λάθος ο μακαριστός Ματθαίος, καθόσον μη διαθέτων συνεπισκόπους, δεν μπορούσε, κατά τα εκκλησιαστικώς οριζόμενα, να χειροτονήσει επίσκοπο ή επισκόπους. Ωστόσο, υπάρχει η σχετική ιεροκανονική πρόβλεψη για την περίπτωση αυτή. Δεν γνωρίζω αν μπορούσε να εφαρμοστεί εις την καθ΄ ημάς, τότε, εμπερίστατη εκκλησία.

γ) μεταξύ των δύο Πρωτοκορυφαίων Αγίων Αποστόλων υπήρξε διαφωνία, η οποία λύθηκε εν συνόδω, επικρατώντας η γνώμη του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος τότε δεν ήταν ούτε πρωτοκορυφαίος όπως η πέτρα της πίστεως απ. Πέτρος , αντιθέτως δε, ήταν κατά πολύ νεώτερος και προσφάτως ασπασθείς τον Χριστιανισμό!

- κχ : Δεν το σχολιάζω. Νομίζω, αυτό που αφήνεται να εννοηθεί, είναι άστοχο. Ίσως φθοροποιό και ζημιογόνο.

δ) Οι στάσεις και οι ενέργειες των προερχομένων εκ του πρώην Φλωρίνης κληρικών ... βασίζονται πάνω στο ... κοινωνούμε με τα μέλη αλλά όχι με τους κληρικούς

- κχ : Δεν καταλαβαίνω ποια είναι τα "μέλη". Εννοείται τα μέλη του Λαού ή τα μέλη του Κλήρου ;
Η διαφωνία ως προς την παπική-αγγλικανική-μασονική-πολιτική ραδιουργία της Καινοτομίας αφορά πρωτίστως στον Κλήρο (συλλήβδην) και δευτερευόντως στον Λαό. Στα υψηλά κλιμάκια της Ιεροσύνη πρέπει να επιλυθεί το φλέγον αυτό ζήτημα, συμπαρισταμένων βέβαια και όσων εκ του Λαού γνωρίζουν και μπορούν να διαφωτίσουν άλλους λαϊκούς. Όσους σκόπιμα κρατεί ακατήχητους η πανουργία της θρησκευτικής διπλωματίας.

ε) Ακόμα και η περιβόητη ένωση μετά των εκ του Κυπριανού και η ομολογία πίστεως που εξεδόθη, ενώ στην αρχή καταγγέλλει το νέο ημερολογίτικο οικουμενισμό σαν παναίρεση στις τελευταίες παραγράφους αυτοαναιρείται και αφήνει τον κάθε επίσκοπο να ενεργεί όπως αυτός θέλει ( κατά το δικό του πιστεύω ) ως προς την αντιμετώπιση των εκ του νέου ημερολογίου προερχομένων

- κχ : Έχω τη γνώμη ότι δεν είναι ακριβώς όπως αυτό που γράφετε. Οι εκ του νέου προσερχόμενοι στο Εορτολόγιο/ημερολόγιο των αγίων Οικουμενικών πατέρων είναι μέλη του Λαού και όχι μέλη του Κλήρου, αν θυμάμαι καλά. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

ς΄) Η Εκκλησία του Θεού έχει ξεκάθαρες και αποκρυσταλλωμένες θέσεις και ενέργειες ! δεν πηγαίνει πίσω-μπρός, αλλά κρατά και φυλάττει την παρακαταθήκη των Αγίων Πατέρων καθαρή, και ανόθευτο, χωρίς πισωγυρίσματα, και ανθρώπινες συμφωνίες προς χάριν της όποιας ενώσεως προς χάριν της διότι αγάπη εν Χριστώ χωρίς την αλήθεια του Χριστού δεν είναι αγάπη αλλά << έργα χειρών ανθρώπων>>

- κχ : Σύμφωνοι. Η εν Χριστώ αγάπη είναι το κατά Χάριν βίωμα της αληθείας και, κατά Χάριν πάλι, έμπρακτη εμφάνεια του αγίου Πνεύματος, ώστε αμφότερα καθιστούν σαφές το θέλημα του Πατρός. Θέλημα της θεότητος, θέλημα του αγίου Τριαδικού Θεού, είνα το :

Ἀναστάσεως ἡμέρα, καὶ λαμπρυνθῶμεν τῇ πανηγύρει, καὶ ἀλλήλους περιπτυξώμεθα. Εἴπωμεν ἀδελφοί, καὶ τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς· Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει, καὶ οὕτω βοήσωμεν· Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν ...

Καιρός να αναστηθούμε αδελφέ Τηλέμαχε. Πολυκαιρίσαμε στα μνήματα με τη φαγωμάρα μας

Χαίρε και Υγίαινε
Εν Κυρίω

κυπριανός χ


Ο αδελφός μας Τηλέμαχος γράφει σε νέο σχόλιό του :


Η προαιώνιος Εκκλησία του Χριστού είναι Ζώσα! Δια να αναστηθεί κάποιος πρέπει να είναι νεκρός. Τα μέλη της Εκκλησίας του Χριστού επίσης είναι ζωντανά! Το ερώτημα είναι ποιες από τις ονομαζόμενες ως εκκλησίες Χριστού είναι όντως ζωντανές; ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΚΟΠΕΝΤΑ ΚΑΙ ΣΚΟΡΠΙΑ ΜΕΛΗ ΕΝΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ δεν μπορεί να είναι ζωντανά, μη έχοντα πλήρη και μυστηριακή κοινωνία με την ουράνια Βασιλεία του Θεού την ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ.  Ποιες δε είναι νεκρές και πρέπει να αναστηθούν; Όπως μας έχουν διδάξει οι Άγιοι Πατέρες για να είναι ή να γίνει κάποιος ζωντανό μέλλος της Εκκλησίας Του, πρέπει να έχει δύο τινά : Α΄ καθαρή και αμόλυντο Ορθόδοξο πίστη,  Β' συνεχή  και αδιάκοπο αποστολική διαδοχή!  Δι’ αυτό χρειάζεται η ιστορία αλλά και το παρόν. Όποια λοιπόν από τις ονομαζόμενες ορθόδοξες εκκλησίες πληροί αυτές τις δύο προϋποθέσεις αυτή είναι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, όλες ΟΙ άλλες είναι νεκρές στερούμενες της θείας χάριτος, και για να ενωθούν μετά της ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ πρέπει να εξασφαλίσουν – αποκαταστήσουν τις δύο ποιο πάνω αναφερόμενες προϋποθέσεις.  Αυτό αφορά είτε μια, ως σύνολο, είτε έναν απλό πιστό που ανήκει σε κάποια από τις νεκρές εκκλησίες. Για να καταλάβει κάποιος,  ποια και που είναι σήμερα αυτή η ΖΩΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ χρειάζεται ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ, ΕΡΕΥΝΑ, και φώτιση από τον Πανάγαθο Θεό !
Τελειώνοντας, υπενθυμίζω την Πατερική διδασκαλία, σύμφωνα με την οποία,  η Θεία Χάρις δεν μπορεί να είναι κατακερματισμένη σε όλες τις λεγόμενες ως εκκλησίες Χριστού, οι οποίες είναι χωρισμένες, αλλά βρίσκεται αναπαύεται και ενεργεί μόνο στην  ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ και ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ!



Νέο σχόλιο του αδελφού μας Κυπριανού: 

Θα μπορούσε κανείς να απαντήσει γράφοντας : "εκκλησία ου το πλήθος εστί των σωζομένων, αλλ΄ η αλήθεια. εις και η αλήθεια".

Επειδή και εσείς και εμείς τα αυτά φρονούμε, αγαπητέ αδελφέ, θα έλεγα, καλύτερα να σταματήσουμε εδώ την μεταξύ μας συζήτηση.

Χαίρετε εν Κυρίω
κυπριανός χ 

3 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ τον κ. Τηλέμαχο Δουμάνη για την επιστολή του.

Θα μπορούσε να ήταν επιεικέστερος στην γραφή του, εφόσον δική του και δική μου επιθυμία συμπίπτουν, αλλά δεν πειράζει. Ανθρώπινα αυτά. Ας δούμε, όσο μπορώ πιο σύντομα και όσο οι πενιχρές γνώσεις μου το επιτρέπουν, μερικά σημεία της επιστολής του.

α) Η αναφορά στην αιτία του σχίσματος στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. είναι ιστορία, και η ιστορία είναι ο καλύτερος διδάσκαλος.

- κχ : Σωστά. Αλλά η διδασκαλία της Ιστορία έγκειται στο να αποφεύγουμε τα λάθη του παρελθόντος. Αν τα επαναλαμβάνουμε, τότε είμαστε κακοί μαθητές.

β) Οι λόγοι του σχίσματος ήταν λόγοι πίστεως και καθαρής ομολογίας ... ο πρώην Φλωρίνης απέθανε χωρίς να αφήσει διαδόχους ... μετά τον θάνατο του (σ.σ. οι εναπομείναντες άνευ επισκόπου) αντί να υπαχθούν στην σύνοδο, του υπό του Βρεσθένης Ματθαίου επισκόπων, παρέμειναν χωρίς επίσκοπο έως το 1960

-κχ : Αν δεν κάνω λάθος ο μακαριστός Ματθαίος, καθόσον μη διαθέτων συνεπισκόπους, δεν μπορούσε, κατά τα εκκλησιαστικώς οριζόμενα, να χειροτονήσει επίσκοπο ή επισκόπους. Ωστόσο, υπάρχει η σχετική ιεροκανονική πρόβλεψη για την περίπτωση αυτή. Δεν γνωρίζω αν μπορούσε να εφαρμοστεί εις την καθ΄ ημάς, τότε, εμπερίστατη εκκλησία.

γ) μεταξύ των δύο Πρωτοκορυφαίων Αγίων Αποστόλων υπήρξε διαφωνία, η οποία λύθηκε εν συνόδω, επικρατώντας η γνώμη του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος τότε δεν ήταν ούτε πρωτοκορυφαίος όπως η πέτρα της πίστεως απ. Πέτρος , αντιθέτως δε, ήταν κατά πολύ νεώτερος και προσφάτως ασπασθείς τον Χριστιανισμό!

- κχ : Δεν το σχολιάζω. Νομίζω, αυτό που αφήνεται να εννοηθεί, είναι άστοχο. Ίσως φθοροποιό και ζημιογόνο.

δ) Οι στάσεις και οι ενέργειες των προερχομένων εκ του πρώην Φλωρίνης κληρικών ... βασίζονται πάνω στο ... κοινωνούμε με τα μέλη αλλά όχι με τους κληρικούς

- κχ : Δεν καταλαβαίνω ποια είναι τα "μέλη". Εννοείται τα μέλη του Λαού ή τα μέλη του Κλήρου ;
Η διαφωνία ως προς την παπική-αγγλικανική-μασονική-πολιτική ραδιουργία της Καινοτομίας αφορά πρωτίστως στον Κλήρο (συλλήβδην) και δευτερευόντως στον Λαό. Στα υψηλά κλιμάκια της Ιεροσύνη πρέπει να επιλυθεί το φλέγον αυτό ζήτημα, συμπαρισταμένων βέβαια και όσων εκ του Λαού γνωρίζουν και μπορούν να διαφωτίσουν άλλους λαϊκούς. Όσους σκόπιμα κρατεί ακατήχητους η πανουργία της θρησκευτικής διπλωματίας.

ε) Ακόμα και η περιβόητη ένωση μετά των εκ του Κυπριανού και η ομολογία πίστεως που εξεδόθη, ενώ στην αρχή καταγγέλλει το νέο ημερολογίτικο οικουμενισμό σαν παναίρεση στις τελευταίες παραγράφους αυτοαναιρείται και αφήνει τον κάθε επίσκοπο να ενεργεί όπως αυτός θέλει ( κατά το δικό του πιστεύω ) ως προς την αντιμετώπιση των εκ του νέου ημερολογίου προερχομένων

- κχ : Έχω τη γνώμη ότι δεν είναι ακριβώς όπως αυτό που γράφετε. Οι εκ του νέου προσερχόμενοι στο Εορτολόγιο/ημερολόγιο των αγίων Οικουμενικών πατέρων είναι μέλη του Λαού και όχι μέλη του Κλήρου, αν θυμάμαι καλά. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

ς΄) Η Εκκλησία του Θεού έχει ξεκάθαρες και αποκρυσταλλωμένες θέσεις και ενέργειες ! δεν πηγαίνει πίσω-μπρός, αλλά κρατά και φυλάττει την παρακαταθήκη των Αγίων Πατέρων καθαρή, και ανόθευτο, χωρίς πισωγυρίσματα, και ανθρώπινες συμφωνίες προς χάριν της όποιας ενώσεως προς χάριν της διότι αγάπη εν Χριστώ χωρίς την αλήθεια του Χριστού δεν είναι αγάπη αλλά << έργα χειρών ανθρώπων>>

- κχ : Σύμφωνοι. Η εν Χριστώ αγάπη είναι το κατά Χάριν βίωμα της αληθείας και, κατά Χάριν πάλι, έμπρακτη εμφάνεια του αγίου Πνεύματος, ώστε αμφότερα καθιστούν σαφές το θέλημα του Πατρός. Θέλημα της θεότητος, θέλημα του αγίου Τριαδικού Θεού, είνα το :

Ἀναστάσεως ἡμέρα, καὶ λαμπρυνθῶμεν τῇ πανηγύρει, καὶ ἀλλήλους περιπτυξώμεθα. Εἴπωμεν ἀδελφοί, καὶ τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς· Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει, καὶ οὕτω βοήσωμεν· Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν ...

Καιρός να αναστηθούμε αδελφέ Τηλέμαχε. Πολυκαιρίσαμε στα μνήματα με τη φαγωμάρα μας

Χαίρε και Υγίαινε
Εν Κυρίω

κυπριανός χ

xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...

Η προαιώνιος Εκκλησία του Χριστού είναι Ζώσα ! δια να αναστηθεί κάποιος πρέπει να είναι νεκρός , τα μέλει της Εκκλησίας του Χριστού επίσης είναι ζωντανά ! το ερώτημα είναι ποιες από τις ονομαζόμενες ως εκκλησίες Χριστού είναι όντως ζωντανές ,ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΚΟΠΕΝΤΑ ΚΑΙ ΣΚΟΡΠΙΑ ΜΕΛΕΙ ΕΝΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ δεν μπορεί να είναι ζωντανά , μη έχοντας πλήρη και μυστηριακή κοινωνία με την ουράνια Βασιλεία του Θεού την ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ , και ποιες είναι νεκρές και πρέπει να αναστηθούν ! όπως μας έχουν διδάξει οι Άγιοι Πατέρες για να είναι και να γίνει κάποιος ζωντανό μέλλος της Εκκλησίας Του , πρέπει να έχει δύο τινά : Α΄ καθαρή και αμόλυντο Ορθόδοξο πίστη , και συνεχή και αδιάκοπο αποστολική διαδοχή ! δι’αυτό χρειάζεται η ιστορία αλλά και το παρόν , όποια λοιπόν από τις ονομαζόμενες ορθόδοξες εκκλησίες πληροί αυτές τις δύο προϋποθέσεις αυτή είναι η ΕΚΚΛΗΣΙΑ , όλες ΟΙ άλλες είναι νεκρές στερούμενες της θείας χάριτος , και για να ενωθούν και <>μετά της ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ πρέπει να εξασφαλίσουν –αποκαταστήσουν τις δύο ποιο πάνω αναφερόμενες προϋποθέσεις , αυτό αφορά είτε μια <> ως σύνολο είτε έναν απλό πιστό που ανήκει σε κάποια από τις νεκρές εκκλησίες ,για να καταλάβει κάποιος , το ποια και που είναι σήμερα αυτή η ΖΩΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ χρειάζεται ΠΡΟΣΕΥΧΗ , ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ , ΕΡΕΥΝΑ , και φώτιση από τον Πανάγαθο Θεό !
Τελειώνοντας λέγω ότι η Θεία Χάρι δεν είναι κατακερματισμένη σε όλες τις λεγόμενες ως εκκλησίες Χριστού , οι οποίες είναι χωρισμένες, αλλά βρίσκεται αναπαύεται και ενεργεί μόνο στην ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Θα μπορούσε κανείς να απαντήσει γράφοντας : "εκκλησία ου το πλήθος εστί των σωζομένων, αλλ΄ η αλήθεια. εις και η αλήθεια".

Επειδή και εσείς και εμείς τα αυτά φρονούμε, αγαπητέ αδελφέ, θα έλεγα, καλύτερα να σταματήσουμε εδώ την μεταξύ μας συζήτηση.

Χαίρετε εν Κυρίω
κυπριανός χ