Θέλεις να κατανοήσεις την
ανεξιχνίαστη άβυσσο των μυστηρίων της πίστεως. Μην
το κάνεις, σε παρακαλώ• αλλά ας ταξιδεύουμε προς τα άνω, χωρίς να πλέουμε με οδηγό το λογικό μας,
γιατί γρήγορα θα αποκάμουμε και θα καταποντιστούμε.
Αλλά χρησιμοποιώντας τις Άγιες Γραφές, σαν να είναι
κάποιο πλοίο, ας ανοίξουμε τα πανιά της πίστεως. Αν πλέουμε με οδηγό τις Αγ. Γραφές, θα παραστέκεται κοντά μας ως κυβερνήτης ο Λόγος του Θεού• αν όμως ταξιδεύουμε με οδηγούς τους ανθρώπινους συλλογισμούς, δεν μας παραστέκεται. Σε ποιόν επιβάτη που ταξιδεύει παραστέκεται ο καπετάνιος; Ώστε είναι διπλός ο κίνδυνος, όταν και πλοίο δεν υπάρχει και ο καπετάνιος απουσιάζει. Γιατί, αν είναι επικίνδυνο να μείνει το σκάφος χωρίς κυβερνήτη, όταν απουσιάζουν και τα δύο, ποια ελπίδα σωτηρίας μπορεί να υπάρξει;
Ο Θεός θέλησε να μας δώσει μεγάλες ευεργεσίες, αλλά το λογικό μας δεν αποδέχεται το μέγεθος των οικονομιών Του. Αυτό μπορεί να γίνει με την πίστη, που είναι σπουδαίο φάρμακο των ψυχών. Η άκαρπη έρευνα των θείων ενεργειών είναι λοιπόν αντίθετη με την οικονομία του Θεού. Γιατί, τι κατορθώνουμε με την βοήθεια της πίστεως; Να δεχθούμε τις ευεργεσίες του Θεού, να γίνουμε καλύτεροι, να μην αμφισβητούμε τίποτε και να μην αμφιβάλλουμε για τίποτε, αλλά να αναπαυόμαστε σε όσα Εκείνος επιτρέπει.
Γιατί εκείνα που η πίστη κατορθώνει και οικοδομεί, η αμφισβήτηση τα καταστρέφει, γιατί δημιουργεί άκαρπες συζητήσεις και αμφιβολίες, που απομακρύνουν την πίστη. Ο Χριστός έλεγε, ότι πρέπει να σωθούμε με την πίστη• οι ακροατές Του το αμφισβητούσαν και υποστήριζαν ότι δεν είναι τούτο δυνατόν. Χρειαζόταν πίστη, γιατί η δήλωση του Χριστού
αναφερόταν στο παρόν, η πραγματοποίηση της όμως θα γινόταν στο μέλλον. Οι Ιουδαίοι όμως, επειδή ήταν προκατειλημμένοι από τις νομικές διατάξεις, έφερναν εμπόδια στην πίστη.
κάποιο πλοίο, ας ανοίξουμε τα πανιά της πίστεως. Αν πλέουμε με οδηγό τις Αγ. Γραφές, θα παραστέκεται κοντά μας ως κυβερνήτης ο Λόγος του Θεού• αν όμως ταξιδεύουμε με οδηγούς τους ανθρώπινους συλλογισμούς, δεν μας παραστέκεται. Σε ποιόν επιβάτη που ταξιδεύει παραστέκεται ο καπετάνιος; Ώστε είναι διπλός ο κίνδυνος, όταν και πλοίο δεν υπάρχει και ο καπετάνιος απουσιάζει. Γιατί, αν είναι επικίνδυνο να μείνει το σκάφος χωρίς κυβερνήτη, όταν απουσιάζουν και τα δύο, ποια ελπίδα σωτηρίας μπορεί να υπάρξει;
Ο Θεός θέλησε να μας δώσει μεγάλες ευεργεσίες, αλλά το λογικό μας δεν αποδέχεται το μέγεθος των οικονομιών Του. Αυτό μπορεί να γίνει με την πίστη, που είναι σπουδαίο φάρμακο των ψυχών. Η άκαρπη έρευνα των θείων ενεργειών είναι λοιπόν αντίθετη με την οικονομία του Θεού. Γιατί, τι κατορθώνουμε με την βοήθεια της πίστεως; Να δεχθούμε τις ευεργεσίες του Θεού, να γίνουμε καλύτεροι, να μην αμφισβητούμε τίποτε και να μην αμφιβάλλουμε για τίποτε, αλλά να αναπαυόμαστε σε όσα Εκείνος επιτρέπει.
Γιατί εκείνα που η πίστη κατορθώνει και οικοδομεί, η αμφισβήτηση τα καταστρέφει, γιατί δημιουργεί άκαρπες συζητήσεις και αμφιβολίες, που απομακρύνουν την πίστη. Ο Χριστός έλεγε, ότι πρέπει να σωθούμε με την πίστη• οι ακροατές Του το αμφισβητούσαν και υποστήριζαν ότι δεν είναι τούτο δυνατόν. Χρειαζόταν πίστη, γιατί η δήλωση του Χριστού
αναφερόταν στο παρόν, η πραγματοποίηση της όμως θα γινόταν στο μέλλον. Οι Ιουδαίοι όμως, επειδή ήταν προκατειλημμένοι από τις νομικές διατάξεις, έφερναν εμπόδια στην πίστη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου