Εις τον Θεάνθρωπον Χριστόν κάθε αρετή είναι τελεία κατά τον θείον τρόπον, αλλά και κατά τον ανθρώπινον τρόπον, και δια τούτο είναι προσιτή εις τον άνθρωπον και πραγματοποιήσιμος. Ο άνθρωπος δημιουργηθείς κατ΄ εικόνα του Χριστού δηλαδή χριστοειδής, εις αυτήν ταύτην την φύσιν της θεοειδείας και χριστοειδείας του έχει χριστοειδή σπέρματα των θείων αρετών. Ο Θεός Λόγος γενόμενος άνθρωπος δεικνύει εν Εαυτώ δι΄ όλης της ζωής Του όλας τας αρετάς αυτάς εν τη Θεανθρωπίνη πληρότητι και τελειότητί των. Ενσωματωθείς εις τον Χριστόν και οδηγούμενος υπ΄ Αυτού ο κάθε άνθρωπος δύναται να αυξήση και αναπτύξη τας αρετάς της χριστοειδούς φύσεώς του μέχρι την τελειότητα. Εάν δεν είχε κτισθή θεοειδής ο άνθρωπος, αι θείαι αρεταί θα ήσαν εις αυτόν και μη φυσικαί και μηχανικώς επιβαλλόμεναι. Εφ΄ όσον όμως εδημιουργήθη κατά τον χαρακτήρα της θείας φύσεως, αι θείαι αρεταί τυγχάνουν δι΄ αυτόν και φυσικαί και κατάλληλοι και πραγματοποιήσιμοι. Την τελείαν φανέρωσιν της αρετής και πραγματοποίησιν εις τον ανθρώπινον κόσμον έδειξεν Εκείνος ο οποίος είναι αρετή, ή μάλλον η Παναρετή, δηλαδή ο Θεάνθρωπος Χριστός. Δια τούτο και ο άνθρωπος ως η εικών Του, μόνον εν Αυτώ και δι΄ Αυτού δύναται να κατορθώση κάθε αρετήν εν τη ζωή του και τω είναι του, τη βοηθεία της θείας χάριτος. Εν τω θεανθρωπίνω Σώματι της Εκκλησίας του Χριστού πάντα τα του Χριστού γίνονται ιδικά μας, επομένως και η αρετή Του και η Παναρετή Του. Εις τούτο συνίσταται το Θεανθρώπινον Ευαγγελικόν ήθος και η ηθική της Εκκλησίας και των μελών της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου