+ π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο
Φραγκο-Λατινικός και ο Δυτικός Πολιτισμός και το Ισλάμ είναι κυριαρχημένα από
την νόσον της θρησκείας και της αναζητούσης την ευδαιμονίαν ιδιοτελείας. Αυτή
ακριβώς η αρρώστια ευρίσκεται εις το θεμέλιον όλων των προσωπικών και
κοινωνικών νοσημάτων. Παραμένουσα πάντα ανεξέλεγκτος, οδηγεί αυτομάτως εις
συγκρούσεις συμφερόντων εις όλα τα επίπεδα της κοινωνίας και εις την ιδιοτελή
εκμετάλλευσιν των ανθρώπων και του περιβάλλοντος υπό των συνανθρώπων των. Η
σύγχρονος τεχνολογία και επιστήμη υπετάγησαν εις την εξυπηρέτησιν της
αρρωστείας αυτής, ως εκφράζεται εις την καταναλωτικήν οικονομίαν, η οποία διαβρώνει
τας κοινωνικάς δομάς και ωθεί εις την εκμετάλλευσιν των φυσικών πόρων πέραν των
υποφερτών ορίων.
Η
ανθρωπότης κατώρθωσε να επιβιώση των αναριθμήτων καταστροφών του περελθόντος,
αι οποίαι προεκλήθησαν από αυτήν την νόσον. Όμως η γενεά μας έχει την
"τιμήν" να ζή εις εκείνην την φάσιν της ανθρωπίνης ιστορίας, η οποία,
δια πρώτην φοράν, μαρτυρεί περί της "ικανότητος" της ανθρωπότητος να
αυτο-καταστραφή πλήρως, είτε από πυρηνικόν συμβάν ή από μόλυνσιν και διατάραξιν
της οικολογικής ισορροπίας. Ίσως η μεγαλυτέρα απειλή δια την ασφάλειαν του
πλανήτη μας προέρχεται από αποκαλυπτικούς ονειροπώλους θρησκευομένους.
Η
ωμή ιδιοτέλεια δια την επιβίωσιν του κόσμου και δια την ευημερίαν της κοινωνίας
δύναται τελικώς να εξαναγκάση τους υπευθύνους να εύρουν μίαν λύσιν εις το φάσμα
αυτό της πυρηνικής και της οικολογικής καταστροφής. Η μόνη λύσις φαίνεται να
είναι η συλλογική αυτο-επιβολή μιάς ασκητικής εγκρατείας.
Το
ότι, 1) ο πόθος δια την ευδαιμονίαν είναι "η" αρρώστια της
ανθρωπότητος, την οποίαν προωθούν σχεδόν όλες οι θρησκείες, και το ότι, 2)
η θεραπεία της "είναι" η κάθαρσις και ο φωτισμός της καρδίας και ο
δοξασμός, είναι δύο αλήθειαι της αποκαλύψεως που θά' καμε καλά ο κόσμος να μη
αγνοεί.
Αυταί αι αλήθειαι τυγχάνουν να είναι τα
κλειδιά της μετ' αλλήλων ενώσεως εν τη ακτίστω δόξη της Αγίας Τριάδος δια την
οποίαν προσεύχεται ο Χριστός (Ιω. 17) δια να πιστεύση ο κόσμος.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου