Εις τον Χριστόν ως τον τέλειον Θεάνθρωπον τίποτε το
ανθρώπινον δεν είναι άγνωστον (πρβλ. Ιωάνν. 2, 25. Εβρ. 2, 14, 17, 18). Δια
τούτο ακριβώς και έγινεν άνθρωπος, παραμένων Θεός, δια να δώση ως Θεός εις την
ανθρωπίνην φύσιν την θείαν δύναμιν, η οποία θα ωδήγει τους ανθρώπους εις την
στενωτάτην—θεανθρωπίνην—ένωσιν μετά του Θεού. Και αύτη ακριβώς η θεία δύναμις
Αυτού ενεργεί διαρκώς μέσα εις το Θεανθρώπινον Σώμα Του—την Εκκλησίαν, ενούσα
τους ανθρώπους με τον Θεόν δια της εν χάριτι αγίας ζωής. Διότι η Εκκλησία δεν
είναι άλλο ει μη ο θαυμαστός εκείνος θεανθρώπινος οργανισμός, εν τω οποίω
συνεργεία της θείας χάριτος και της ελευθέρας ενεργείας του ανθρώπου,
αποθανατίζεται και θεανθρωποποιείται όλος ο άνθρωπος και παν το ανθρώπινον,
πλην της αμαρτίας.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου