Κατ’ αὐτόν τόν τρόπο θά ἠδυνάμεθα νά εἴπωμε ὅτι αὐτά καθ’ ἑαυτά τά ἡμερολόγια οὔτε εὐλογία ἔχουν,
οὔτε συντελοῦν
στήν σωτηρία μας ἤ στήν κατάκρισί μας, ἀλλά
ἐξαρτᾶται ἀπό τήν προαίρεσι μέ τήν ὁποία μέσα στήν Ἐκκλησία τά χρησιμοποιεῖ ἕκαστος. Ἄν δηλαδή
κάποιος ἀκολουθεῖ
τό νέο ἡμερολόγιο μέ ἰδιοτέλεια καί
σκοπιμότητα καί βολεύεται εἰς αὐτό ἐπειδή τό ἀκολουθοῦν οἱπολλοί,
καί ἀκολουθεῖ καί τόν Οἰκουμενισμό, ὁ ὁποῖος τό χρησιμοποιεῖ διά νά πλησιάση ἑορτολογικά
μέ τούς αἱρετικούς, αὐτός ὁπωσδήποτε εἰς αὐτό τό σημεῖο θά κατακριθῆ, ὄχι φυσικά
ἐξαιτίας τοῦ ἡμερολογίου, ἀλλά ἐξαιτίας τῆς προαιρέσεώς του μέ τήν ὁποία τό ἀκολουθεῖ.
Ὅπως πάλι θά κατακριθῆ καί ἄν κάποιος ἀκολουθῆ τό παλαιό
ἡμερολόγιο, πιστεύοντας ὅτι αὐτό θά τόν σώση (κατά τρόπον μαγικό ἴσως), τό εἰδωλοποιήση καί τοῦ δώση
μεγαλύτερη ἀξία ἀπό αὐτήν
πού ἔχει.Τό σημαντικό εἰς τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου εἶναι ὅτι αὐτή ἔγινε μέ σκοπό τό ἑορτολογικό πλησίασμα
μέ τούς αἱρετικούς
τῆς Δύσεως καί, ἐπί πλέον, ὅτι ἔγινε ἀπό ἀνθρώπους κατηγορημένους εἰς τά τῆς
πίστεως καί ἀδιαφόρους διά τήν
πνευματική ζωή. Αὐτοί ὁπωσδήποτε εἶναι ὑπόλογοιστόν Θεό δι’ αὐτήν τήν ἀλλαγή,
τόν σκανδαλισμό τῶν πιστῶν
καί τήν διαίρεσιν τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ ὑπόλοιποι ὅμως, νομίζω, ὅτι θά κριθοῦν ἀναλόγως
τῆς προαιρέσεως
μέ τήν ὁποία ἀκολουθοῦν κάποιο ἡμερολόγιο καί κυρίως μέ τό ποίους ποιμένες ἀκολουθοῦν
καί ἄν συμμετέχουν καί ἐπικοινωνοῦν ἐκκλησιαστικά μέ τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἤ ἀδιαφοροῦν διά τήν αἵρεσι
ἤ, ἐκ τοῦ ἀντιθέτου,
ἄν εἶναι ἐνσυνείδητα ἐντεταγμένοι σέ κάποιο ἀπό τά σχίσματα τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου. Βεβαίως ἄν σήμερα θά εἶχαν τήν πρόθεσι οἱ
ποιμένες νά κάμουν
εἰλικρινή ἀντιαιρετικό ἀγῶνα καί νά ἀπομακρυνθοῦν οὐσιαστικά ἀπό τούς αἱρετικούς
θά ἔπρεπε νά ἀκολουθήσουν
τό παλαιό λεγόμενο Ἰουλιανό ἡμερολόγιο ἤ καί κάποιο ἄλλο πιό παλαιό ἀκόμη, τό ὁποῖο θά τούς ἀπεμάκρυνε ἑορτολογικά περισσότερο ἀπό τούς αἱρετικούς,
ὄχι βεβαίως διότι θά τούς ἔσωζε τό ἡμερολόγιο, ἀλλά ἡ ἀπομάκρυνσις ἀπό τούς αἱρετικούς, ὁ ἀντιαιρετικός ἀγῶνας καί ἡ ὁμολογία μέ λόγια καί ἔργα τῆς
πίστεως.
Εἰς τήν περίπτωσιν τῆς ἀποτειχίσεως λόγῳ τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου πρέπει νά ἐξετασθοῦν δύο
βασικά θέματα. Ἄν ὑπῆρχαν οἱ προϋποθέσεις διά τήν ἀποτείχισι καί ἄν ἐξελίχθηκε ἐντός τῶν ὁρίων πού θέτει ὁ 15ος Κανών τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου καί ἡ περί ἀποτειχίσεως
διαχρονική Παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου