ΑΛ. ΚΑΛΟΜΟΙΡΟΥ : Διατί έγινε η αλλαγή του εορτολογίου το 1924;

Ποίος εμελέτησε την πρόσφατον Εκκλησιαστικήν Ιστορίαν και δεν γνωρίζει ότι η αλλαγή αυτή ήτο το πρώτον συγκεκριμένον βήμα του Οικουμενισμού εις τον Ελληνικόν χώρον; Οι Νεοημερολογίται, διά να παραπλανήσουν τον λαόν, είχον ισχυρισθή ότι προέβησαν εις μίαν διόρθωσιν διά λόγους αστρονομικής ακριβείας. Εάν τούτο ήτο αληθές θα είχεν εφαρμοσθεί εις την Ελλάδα ημερολόγιον αστρονομικώς τελειότερον του πεπαλαιωμένου ήδη ημερολογίου του Πάπα Γρηγορίου. Διατί εφαρμόσθη το επίσης εσφαλμένον ημερολόγιον του Πάπα; Μα απλούστατα, σκοπός δεν ήτο η επίτευξις αστρονομικής ακριβείας. Αυτό που επεδιώκετο ήτο η επίτευξις εορτολογικής ενότητος μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των αιρετικών "Εκκλησιών" της Δύσεως. Επεδιώκετο η Ένωσις των Εκκλησιών τουλάχιστον εις τον εορτολογικόν τομέα, και τούτο ως πρώτον βήμα. Η τακτική των Οικουμενιστών είναι πρόοδος διά βαθμίδων. Η πρώτη βαθμίς ήτο η εορτολογική ένωσις των Εκκλησιών. Στο πρόγραμμα ήτο να επακολουθήσουν συν τω χρόνω όσα επηκολούθησαν και όσα θα επακολουθήσουν.

-------------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 20 Φεβρουαρίου 2022 - 5:01 μ.μ. Γράφεις: «Δεν άλλαξε το εορτολόγιο το 1924, άλλαξε μόνο το ημερολόγιο.»

Χάριν τῶν ἀναγνωστῶν, σημειώνω, πρῶτον, ὅτι, μέ τήν ἀλλαγήν περιεκόπη ἡ νηστεία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατά 13 ἡμέρας κατ' ἔτος, ἐνίοτε δέ καταργεῖται τελείως. Ὅταν καταργῇς ἑορτασίμους ἡμέρας κάθε χρόνο, αὐτό δέν ἀποτελεῖ ἀλλαγήν ἑορτολογίου; Δεύτερον, ὅπως ὀρθότατα γράφει τό κείμενον, ἡ ἀλλαγή ἔγινε χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», τοὐτέστιν χάριν τῆς ὑποταγῆς εἰς τόν «πάπαν», ἑπομένως ἀποτελεῖ αἵρεσιν! Τρίτον, ὅλα τά σχετικά μέ τήν ἀλλαγήν κείμενα, ἐπίσημα καί μή, πού προηγήθησαν τῆς ἀλλαγῆς, λέγουν ξεκάθαρα ὅτι μία τέτοια ἀλλαγή θά προκαλοῦσε σχίσμα, βλάπτοντας ἔτσι τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, ἄρα ὑπάρχει καί ὁ ἐπιπλέον αὐτός ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ λόγος, προκειμένου νά χαρακτηρισθῇ αἵρεσις τό νέον ἑορτολόγιον. Γιά τά 0,60 εὐρώ πού σᾶς πληρώνουν οἱ Οἰκουμενισταί νά γράφετε αὐτές τίς ἀνοησίες, δέν ἀντιλαμβάνεσθε ὅτι γίνεσθε καταγέλαστοι στήν ἐδῶ ζωήν καί πηγαίνετε καί εἰς τήν Κόλασιν;

Φθάνει να αναγνώση κανείς την Εγκύκλιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου του 1920 διά να πεισθή πλήρως. Η εγκύκλιος αυτή προτείνει ως πρώτον λίθον του οικουμενιστικού οικοδομήματος την φιλικήν προσαρμογήν της Ορθοδοξίας προς τας "Εκκλησίας" της Δύσεως "διά της παραδοχής ενιαίου ημερολογίου". Γράφεται επί λέξη: "Δύναται δε η φιλία αύτη και αγαθόφρων προς αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούται ειδικώτερον ως εξής: α΄. διά της παραδοχής ενιαίου ημερολογίου προς ταυτόχρονον εορτασμόν των μεγάλων χριστιανικών εορτών υπό πασών των Εκκλησιών...". Εις την εγκύκλιον αυτήν παραπέμπει και ο Θυατείρων Αθηναγόρας γράφων προσφάτως ότι: "η Ορθόδοξος Εκκλησία εξήλθε των τοιχωμάτων αυτής και εδημιούργησε σχέσεις και επεδίωξε συνεργασίαν ήδη από του 1920 διά της περιφήμου Εγκυκλίου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, συνετέλεσεν εις την έναρξιν της Οικουμενικής Κινήσεως και την ίδρυσιν του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών...".
Εξ άλλου εις τα πρακτικά του περιβόητου δήθεν πανορθοδόξου συνεδρίου του Μαΐου - Ιουνίου 1923 βλέπομεν ότι η μεταρρύθμισις του ημερολογίου είχεν ως σκοπόν την "εξυπηρέτησιν εν τε τούτω τω μέρει της παγχριστιανικής ενότητος. Έπρεπε να γίνη "προς αποκατάστασιν της ενότητος των χριστιανών τουλάχιστον εν τω σημείω τούτω". Το συνέδριον εκείνο διεκήρυξε σαφέστατα ότι "η διαρρύθμισις του ημερολογίου είναι ο πρώτος λίθος διά το οικοδόμημα της ενώσεως πασών των εκκλησιών".
Όπως βλέπετε ο Οικουμενισμός δεν ενεφανίσθη μόλις σήμερον με τον Αθηναγόραν. Εγεννήθη εις την Ελλάδα το 1924 και ανδρούται έκτοτε εντός των κόλπων της κρατικής Εκκλησίας. Δεν επιτρέπεται λοιπόν, καλής πίστεως αγωνισταί, ως υμείς, να αγνοήτε την αλήθειαν αυτήν ότι το πρώτον προγεφύρωμα του Οικουμενισμού εις την Ελλάδα υπήρξε η καινοτομία του ημερολογίου. Αυτός ήτο ο λόγος διά τον οποίον οι Παλαιοημερολογίται αντιμετώπισαν εξ αρχής το θέμα ως δογματικόν, ασχέτως εάν δεν εχρησιμοποιείτο τότε ευρύτερα ο όρος "Οικουμενισμός". Η συνείδησις του ορθοδόξου λαού είχε ταυτίσει από της πρώτης στιγμής την εορτολογικήν μεταρρύθμισιν με τον εκφραγκισμόν.
Ημερολογιακόν και Οικουμενισμός δεν είναι λοιπόν δύο διαφορετικά και ανεξάρτητα θέματα αλλά ένα και το αυτό, και ο αγών κατά του Οικουμενισμού, εάν είναι συνεπής, δεν είναι δυνατόν να περιορισθή εις τα σύγχρονα κατορθώματα της παναιρέσεως αυτής, είναι υποχρεωμένος να ανασκάψη τας ρίζας της και να συνθλίψη επί της πέτρας τα νεογνά της.
Νομίζω ότι παρεξηγήσατε τον π. Θεόκλητο όσον αφορά εις το ποίους εννοεί διά της φράσεως "ακραίοι τύποι". Σίγουρα δεν εννοεί τους τρεις Μητροπολίτας τους διακόψαντας το μνημόσυνον του Αθηναγόρα [1]. Δεν έχει, όπως λέει και ο ίδιος, πράγματι κανένα λόγον να τα βάλη μαζί των εφ' όσον ούτοι έχουν, ως και πρότερον, πλήρη Εκκλησιαστικήν κοινωνίαν μετά πάντων των Αρχιερέων "αφού πέραν της διακοπής του μνημοσύνου ουδέν μετεβλήθη εις τας σχέσεις των μεθ' όλης της Εκκλησίας", εννοεί της οικουμενιστικής Εκκλησίας Αθηνών, Κωνσταντινουπόλεως, Μόσχας κλπ. Η παρατήρησις του π. Θεοκλήτου είναι οξυδερκεστάτη και είναι πνευματικόν συμφέρον σας να την προσέξετε. Πράγματι ποίαν σημασίαν έχει η διακοπή του μνημοσύνου όταν παραμένει η εκκλησιαστική κοινωνία; Όταν η διακοπή του μνημοσύνου δεν σημαίνει διακοπήν κοινωνίας είναι πράξις χωρίς νόημα, είναι μία καθ' αυτό στρουθοκαμηλική ενέργεια αποσκοπούσα εις την καθησύχασιν της ιδίας συνειδήσεως και της συνειδήσεως των οπαδών. Δεν αποχωρούν οι τρεις Μητροπολίται από της φλεγομένης υπό της αιρέσεως του Οικουμενισμού οικίας, κλείνουν μόνον τους οφθαλμούς διά να μη βλέπουν τας φλόγας και διδάσκουν τους οπαδούς των να κάμουν το ίδιον. Διατί λοιπόν να καταφερθή ο π. Θεόκλητος εναντίον των; Δεν διακηρύττουν και αυτοί, όπως και εκείνος, ότι "ουκ επέστη ο καιρός" δια την εγκατάλειψι του καταποντιζομένου πλοίου; Η διαφορά μεταξύ του π. Θεοκλήτου και των τριών Μητροπολιτών είναι μόνον εις ζητήματα τακτικής. Ουδεμία διαφορά μεταξύ των υπάρχει εις ζητήματα ουσίας. Κατά τη γνώμη μου η τακτική του π. Θεοκλήτου - κοινωνία και μνημόσυνον - είναι συνεπής. Δεν είναι δυνατόν όμως να λεχθή το ίδιον και διά την τακτικήν των τριών Μητροπολιτών - κοινωνία χωρίς μνημόσυνον. Ο π. Θεόκλητος έχει κατανοήσει τελευταίως ότι κριτική του Οικουμενισμού και των οικουμενιστών με παράλληλον συνέχισιν εκκλησιαστικής κοινωνίας μετ' αυτών συνεπάγεται απαράδεκτον και αυτόχρημα γελοίαν ασυνέπειαν [2]. Αυτός νομίζω ότι είναι και ο λόγος διά τον οποίον διέκοψε την κατά του Οικουμενισμού δημοσιογραφίαν εφ' όσον είχεν αποφασίσει - διά λόγους που ο Θεός γνωρίζη - να μη διακόψη την εκκλησιαστικήν κοινωνίαν μετά των οικουμενιστών. Η συνέπεια και η σοβαρότης απαιτεί ένα από τα δύο: ή σιωπήν και κοινωνίαν μετά των οικουμενιστών, ή αγώνα και διακοπή κοινωνίας. Δεν υπάρχει μέση κατάστασις εάν σεβόμεθα τους εαυτούς μας.
Μη κατηγορείτε λοιπόν τον άνθρωπον αδίκως. Δεν κατεφέρθη κατά των τριών Μητροπολιτών. Άλλους είχεν εις τον νουν του. "Ακραίοι τύποι" είμεθα ημείς, ο γράφων και οι όμοιοί μου, που δεν ηρκέσθημεν εις διακοπάς μνημοσύνων αλλά προχωρήσαμεν και εις διακοπήν κοινωνίας και εγίναμε Παλαιοημερολογίται.

----------------------

 Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Φεβρουαρίου 2022 - 8:00 μ.μ.

1. Ὅταν ἀφαιρῇς 13 ἡμέρες νηστείας κάθε χρόνο, ἀφαιρεῖς ἑορτάσιμες ἡμέρες, ὁπότε, ναί, ἀλλάζεις τό ἑορτολόγιον!

2. Τήν 7-12-1965 ἔγινεν ἐπισήμως «ἄρσις τῆς ἀκοινωνησίας» μέ τούς παπικούς, δηλαδή ἔγινεν ἡ «ἕνωσις τῶν ἐκκλησιῶν», καί ἄρα εἶσαι Οὐνίτης. Τό 2016, ἀνεγνωρίσθησαν συνοδικῶς ὡς «ἐκκλησίες» μέ τήν «ἱστορικήν των ὀνομασίαν» ὅλοι οἱ αἱρετικοί. Π.χ., ὁ Παπισμός ἀνεγνωρίσθη ὡς «Καθολική Ἐκκλησία» (αὐτή εἶνασι ἡ ἱστορική του ὀνομασία), παρά τό γεγονός ὅτι ἔτσι ὀνομάζεται ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία (βλ. 9ον ἄρθρον τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως).

3. Ὄχι μόνον τό σκέφτηκαν ὅτι θά προκαλοῦσαν σχίσμα, ἀλλά τό ἔγραψαν κιόλας. Βλ. π.χ. τό Βασιλικόν Διάταγμα τῆς 25-1-1923. Σοῦ ἀνέφερα δύο δογματικούς λόγους γιά τούς ὁποίους τό ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις, ἀλλά ἐσύ ὄχι μόνον δέν καταλαβαίνεις, ἀλλά μέ κατηγορεῖς καί ἀπό πάνω ὅτι λέγω «ἄλλα ἀντ' ἄλλων». Ἡ ψευδής αὐτή κατηγορία μοῦ εἶναι πολύ γνωστή, εἶναι Τρικαμηνικῆς προελεύσεως.

4. Ἄν ἔπαιρνες τοὐλάχιστον κάποιον μισθόν γιά τά αἱρετικά σου φληναφήματα, θά ἦτο κάπως κατανοητόν, ὡς ἀμειβομένη ἐργασία διά τόν Διάβολον. Ἀλλά τζάμπα νά γράφῃς τέτοιες ἀνοησίες, πολύ δέν πάει;


10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν άλλαξε το εορτολόγιο το 1924, άλλαξε μόνο το ημερολόγιο.Τους ίδιους Αγίους γιόρταζαν και την άλλη χρονιά και τις ίδιες Δεσποτικές γιορτές.Το εορτολόγιο το άλλαξε ο Πάπας,ο οποίος έφτιαξε δικούς του "αγίους" και αφαίρεσε πολλούς πραγματικούς Αγίους.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 20 Φεβρουαρίου 2022 - 5:01 μ.μ. Γράφεις: «Δεν άλλαξε το εορτολόγιο το 1924, άλλαξε μόνο το ημερολόγιο.»

Χάριν τῶν ἀναγνωστῶν, σημειώνω, πρῶτον, ὅτι, μέ τήν ἀλλαγήν περιεκόπη ἡ νηστεία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατά 13 ἡμέρας κατ' ἔτος, ἐνίοτε δέ καταργεῖται τελείως. Ὅταν καταργῇς ἑορτασίμους ἡμέρας κάθε χρόνο, αὐτό δέν ἀποτελεῖ ἀλλαγήν ἑορτολογίου; Δεύτερον, ὅπως ὀρθότατα γράφει τό κείμενον, ἡ ἀλλαγή ἔγινε χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», τοὐτέστιν χάριν τῆς ὑποταγῆς εἰς τόν «πάπαν», ἑπομένως ἀποτελεῖ αἵρεσιν! Τρίτον, ὅλα τά σχετικά μέ τήν ἀλλαγήν κείμενα, ἐπίσημα καί μή, πού προηγήθησαν τῆς ἀλλαγῆς, λέγουν ξεκάθαρα ὅτι μία τέτοια ἀλλαγή θά προκαλοῦσε σχίσμα, βλάπτοντας ἔτσι τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, ἄρα ὑπάρχει καί ὁ ἐπιπλέον αὐτός ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ λόγος, προκειμένου νά χαρακτηρισθῇ αἵρεσις τό νέον ἑορτολόγιον. Γιά τά 0,60 εὐρώ πού σᾶς πληρώνουν οἱ Οἰκουμενισταί νά γράφετε αὐτές τίς ἀνοησίες, δέν ἀντιλαμβάνεσθε ὅτι γίνεσθε καταγέλαστοι στήν ἐδῶ ζωήν καί πηγαίνετε καί εἰς τήν Κόλασιν;

Ανώνυμος είπε...

Άλλαξε το 1924 γιατί τότε ήθελαν να αλλάξει.
Πάντως το ημερολόγιο που χρησιμοποιεί υπό ιερώνυμο εκκλησία λέγεται διορθωμένο ιουλιανό
Δεν αποδεχτήκαμε το γρηγοριανό
Απόδειξη αυτού είναι ότι δν γιορτάζουμε την όδια μέρα το πάσχα με τους παπικούς. Δεν έχω την απαραίτητη ιστορικοδογματικοθρησκευτική γνώμη να πω ποιος έχει δικιο κ ποιος άδικο... λέω μερικά που διαβάζω στο ιντερνέτ

Ανώνυμος είπε...

Τους εβγαλε γιατι κ ηθελε να το κανει κ τον συνέφερε για τους δικους του λόγους γ να προωθήσει τις αιρέσεις του

Ανώνυμος είπε...

Όχι κ.Ανωνυμίδη,δεν άλλαξε γιατί τότε ήθελαν να αλλάξει,άλλαξε γιατί το 1923 το άλλαξε η Πολιτεία(δημιουργήθηκε πρόβλημα τον Μάρτιο με την γιορτή της Επανάστασης του 1821).Η Πολιτεία είχε 25 Μαρτίου και γιόρταζε την Επανάσταση,η δε Εκκλησία θα γιόρταζε τους Αγίους της δωδεκάτης Μαρτίου.Φυσικά δεν έγινε αυτό και η Εκκλησία μας γιόρτασε τον Ευαγγελισμό της Παναγίας εκείνη την ημέρα(ενώ αυτοί που διέκοψαν την κοινωνία με την Εκκλησία μας,δεν γιόρτασαν την Παναγία εκείνη την ημέρα και έβγαλαν τις σημαίες τους στα μπαλκόνια τους.Αυτός ήταν ο μόνος λόγος που έγινε η αλλαγή του Ιουλιανού Ημερολογίου.

Ανώνυμος είπε...

α) Πόσες γιορτές καταργώ κάθε χρόνο με το Νέο Ημερολόγιο;Αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω.Επειδή νηστεύω λιγότερο(8-9 ημέρες), αυτό σημαίνει ότι αλλάζω το εορτολόγιο;Τι σχέση έχει η νηστεία με την αλλαγή του εορτολογίου;Κάθε χρόνο τις ίδιες γιορτές εορτάζουμε οι του Νέου Ημερολογίου και οι Μοναχοί του Αγίου Όρους(με κάποιες μικρές διαφορές,γιατί εγώ δεν τιμάω τον Μασόνο Χρυσόστομο Σμύρνης).Για να αλλάξω το εορτολόγιο πρέπει να αφαιρέσω κάποια γιορτή.
β) Πέρασαν 98 χρόνια από τότε και δεν έγινε η ένωση με τους Προτεστάντες και τις άλλες 20.000 αιρέσεις.
γ) Ο δογματικός λόγος ποίος είναι;Και οι Πρωτοπασχίτες αντέδρασαν στην αλλαγή που έκαναν οι Πατέρες(στην εορτή του Πάσχα)της Α'Οικουμενικής Συνόδου.Τι έπρεπε να κάνουν οι Πατέρες,να αφήσουν τους Χριστιανούς να γιορτάζουν την μεγαλύτερη γιορτή της Χτιστιανοσύνης οπότε ήθελε ο καθένας;Έπρεπε να φοβηθούν το σχίσμα των Πρωτοπασχιτών;Οι Πατέρες προκάλεσαν το σχίσμα ή οι Πρωτοπασχίτες(σημερινοί Παλαιοημερολογίτες);Γιατί δεν σκέφτηκαν οι Πατέρες αυτό που λες,δηλαδή ότι θα προκαλούσαν σχίσμα (και άρα αυτοί θα ήταν οι σχισματικοί,με το δικό σου σκεπτικό);Πραγματικά,δεν βγάζω άκρη με αυτά που διαβάζω.Δεν είναι νεκρά τα επιχειρήματα που έχεις,είναι άλλα αντί άλλων.

Υ.Γ. Δεν κάθομαι να γράψω σχόλιο για 60 λεπτά,εγώ δουλεύω με πάνω από 60 ευρώ το σχόλιο.

Ανώνυμος είπε...

Οι Παπικοί πάντα ήθελαν να ξεχωρίζουν από τους Έλληνες.Ίσως γι'αυτό άλλαξαν και το Πασχάλιο.Και το Φιλιόκβε γι' αυτό το πρόσθεσαν,ήθελαν να χωρίσουν από τους Έλληνες.

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
α) Πόσες γιορτές καταργώ κάθε χρόνο με το Νέο Ημερολόγιο; Αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω.Επειδή νηστεύω λιγότερο(8-9 ημέρες), αυτό σημαίνει ότι αλλάζω το εορτολόγιο;


Πέρα των πραγματικών σκοπών της αλλαγής του ημερολογίου κλπ. δέχεσαι ότι νηστεύεις 8-9 ημέρες λιγότερο όπως γράφεις, και του γεγονότος ότι εγώ στο τραπέζι μου στις 15 Αυγούστου τρώγω κρέατα ψάρια τυριά κλπ. και ο κουμπάρος μου ο Ορθόδοξος Σέρβος που μου έκανε επίσκεψη και κάθισε μαζί μου στο τραπέζι τρώγει ελιές και κρεμμύδια, αυτό είναι υπακοή στην εντολή του Κυρίου δια γραφίδος του Αποστόλου Παύλου: «Πάντα εὐσχημόνως καὶ κατὰ τάξιν γινέσθω» (Α΄ Κορ. 14:40);

Ανώνυμος είπε...

Λες και δεν το κατάλαβα.
Το έγραψα χάριν αστεϊσμού...

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Φεβρουαρίου 2022 - 8:00 μ.μ.

1. Ὅταν ἀφαιρῇς 13 ἡμέρες νηστείας κάθε χρόνο, ἀφαιρεῖς ἑορτάσιμες ἡμέρες, ὁπότε, ναί, ἀλλάζεις τό ἑορτολόγιον!

2. Τήν 7-12-1965 ἔγινεν ἐπισήμως «ἄρσις τῆς ἀκοινωνησίας» μέ τούς παπικούς, δηλαδή ἔγινεν ἡ «ἕνωσις τῶν ἐκκλησιῶν», καί ἄρα εἶσαι Οὐνίτης. Τό 2016, ἀνεγνωρίσθησαν συνοδικῶς ὡς «ἐκκλησίες» μέ τήν «ἱστορικήν των ὀνομασίαν» ὅλοι οἱ αἱρετικοί. Π.χ., ὁ Παπισμός ἀνεγνωρίσθη ὡς «Καθολική Ἐκκλησία» (αὐτή εἶνασι ἡ ἱστορική του ὀνομασία), παρά τό γεγονός ὅτι ἔτσι ὀνομάζεται ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία (βλ. 9ον ἄρθρον τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως).

3. Ὄχι μόνον τό σκέφτηκαν ὅτι θά προκαλοῦσαν σχίσμα, ἀλλά τό ἔγραψαν κιόλας. Βλ. π.χ. τό Βασιλικόν Διάταγμα τῆς 25-1-1923. Σοῦ ἀνέφερα δύο δογματικούς λόγους γιά τούς ὁποίους τό ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις, ἀλλά ἐσύ ὄχι μόνον δέν καταλαβαίνεις, ἀλλά μέ κατηγορεῖς καί ἀπό πάνω ὅτι λέγω «ἄλλα ἀντ' ἄλλων». Ἡ ψευδής αὐτή κατηγορία μοῦ εἶναι πολύ γνωστή, εἶναι Τρικαμηνικῆς προελεύσεως.

4. Ἄν ἔπαιρνες τοὐλάχιστον κάποιον μισθόν γιά τά αἱρετικά σου φληναφήματα, θά ἦτο κάπως κατανοητόν, ὡς ἀμειβομένη ἐργασία διά τόν Διάβολον. Ἀλλά τζάμπα νά γράφῃς τέτοιες ἀνοησίες, πολύ δέν πάει;