Εφημερίς Ορθόδοξος Τύπος, 1 Φεβρουαρίου 1991
ΔΩΡΕΑ
ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΩΜΑΤΟΣ: ΠΡΑΞΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Κύριε Διευθυντά,
Μὲ
ἀνησυχία καὶ λύπη διάβασα τὸ ἄρθρο τῆς ἔγκριτης εφημερίδος σας «Αἱ ἀνακαλύψεις
τῆς τεχνολογίας διὰ ἀντιμετώπισιν ἀνιάτων νόσων»* (11.1.91) τοῦ γιατροῦ κ.
Χριστοδουλίδη.
Φοβᾶμαι
ὅτι ὁ ἀγαπητὸς συνάδελφος κάνει σύγχυση ὁρισμένων πραγμάτων καὶ ἀγνοεῖ τί
σημαίνει ἀκριβῶς δωρεὰ ὀργάνων σώματος. Μὲ τὸ νὰ ἀνακατεύει δύο ἄσχετα
πράγματα, ὅπως εἶναι ἡ ἐθελούσια εὐθανασία (τὴν ὁποία φυσικὰ ἀπορρίπτουμε) καὶ ἡ
δωρεὰ ὀργάνων, δημιουργεῖ - θέλω νὰ πιστεύω ὄχι σκοπίμως - τὰ ἴδια ἀρνητικὰ
συναισθήματα στοὺς ἀναγνῶστες τοῦ ἄρθρου, τὸ ὁποῖο, δυστυχῶς, δὲν
χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἀντικειμενικότητα.
Παρακαλῶ γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς ἀλήθειας ἐπιτρέψτε μου νὰ ἀναφέρω ἐπιγραμματικὰ τὰ ἑξῆς:
--------------------------
Ὁμολογῶ ὅτι δέν γνωρίζω τήν θεολογικήν διάστασιν τοῦ θέματος. Ὡστόσον, ἐπειδή ἀπό τήν ἀπάντησιν τοῦ κ. Χριστοδουλίδη πρός τόν π. Ἀντώνιον δέν νομίζω ὅτι προκύπτει καμμία ἀντίκρουσις τῶν ἐπιχειρημάτων τοῦ τελευταίου, θά ἦτο ἐνδιαφέρον νά γράψῃ κάτι τό διαφωτιστικόν κάποιος πού γνωρίζει τό θέμα.
----------------
Ἐξ ὅσων γνωρίζω, τό μόσχευμα πρέπει νά λαμβάνεται ἀπό ζῶντα ὀργανισμόν. Εἶναι μία δύσκολος ἀπόφασις διά τόν δότην ἤ τούς συγγενεῖς του (ἄν ὁ δότης δέν εἶναι εἰς θέσιν ν' ἀποφασίσῃ), διότι ἔχω διαβάσει ὅτι συγκεκριμένοι «ἐγκεφαλικῶς νεκροί» ἔγιναν καλά, ὁπότε δέν εἶναι καί πολύ πιστευτή ἡ διάγνωσις αὐτή. Ὡστόσον, ἄν ὁ δυνητικός δότης νεφροῦ εἶναι εἰς θέσιν ν' ἀποφασίσῃ καί συμφωνήσῃ, τότε, ἐφόσον δύναται νά ζῇ καί μέ ἕνα νεφρόν, ἡ πρᾶξις του φαίνεται νά εἶναι Χριστιανική. Ἀναρωτιέμαι ἄν ἔχουν εἰπῇ κάτι οἱ Πατέρες ἐπ' αὐτοῦ τοῦ ζητήματος.
Ὁ
ἰατρὸς μὲ βάση τὸν ὅρκο τοῦ ῾Ιπποκράτη ποὺ δίδει, δεσμεύεται νὰ κάνει ὅ,τι
μπορεῖ, γιὰ νὰ βελτιώσει τὴν ὑγεία καὶ νὰ παρατείνει τὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων. Τὰ
γραφόμενα ὅτι δῆθεν οἱ γιατροὶ γογγύζουν γιὰ τὸ ὑψηλὸ κόστος κάποιων θεραπειῶν
μὲ μηχανήματα (τεχνητοῦ νεφροῦ) εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατα καὶ ἐ ξωπραγματικά. ᾽Αντίθετα
οἱ γιατροὶ καὶ ὅσοι ζοῦν ἀπὸ κοντὰ τὸ δρᾶμα τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, ποὺ πρέπει 2 -
3 φορὲς τὴν ἑβδομάδα νὰ συνδέονται ἐπὶ ὧρες καθηλωμένοι σὲ ἕνα τέτοιο μηχάνημα,
κάνουν ὅ,τι μποροῦν, γιὰ νὰ βρεθεῖ ἕνα μόσχευμα νεφροῦ ἀπὸ κάποιο δωρητὴ ποὺ μὲ
ἰατρικὴ βεβαιότητα ἔχει πεθάνει σὲ κάποιο νοσοκομεῖο, νὰ γίνει μεταμόσχευση καὶ
νὰ ξαναζήσει ἀνθρώπινα ἕνας ἀδελφός μας.
Τί
ὡραιότερο καὶ εὐγενέστερο ἀπὸ αὐτό; Μάλιστα ὑπάρχουν μερικοὶ ποὺ δωρίζουν τὸν ἕνα
νεφρό τους καὶ ἐν ζωῇ! (καθότι ὁ καθένας μας ἔχει δύο νεφρούς, ἐνῶ μπορεῖ ἄνετα
νὰ ζήσει καὶ μὲ ἕναν). Πρόσφατα μάλιστα ἕνας οἰκογενειάρχης γιατρός, ποὺ ζοῦσε
μὲ τὶς ταλαιπωρίες τοῦ τεχνητοῦ νεφροῦ, μεταμοσχεύτηκε μὲ νεφρὸ ποὺ δέχτηκε
προσφορὰ ἀπὸ τὴν ὑγιέστατη μητέρα του. Καὶ τώρα εἶναι ὑγιεῖς καὶ οἱ δύο.
Ποῦ
εἶναι λοιπὸν ἡ «ἀνθρωποφαγία» καὶ ὁ «καννιβαλισμός», ποὺ γράφει ὁ συντάκτης τοῦ
ἄρθρου καὶ ποὺ μόνον οἱ ἀντίχριστοι χιλιαστές, ποὺ ἀρνοῦνται ἀκόμη καὶ τὴν αἱμοδοσία,
ἰσχυρίζονται;
Καμιὰ
σχέση δὲν ἔχει ἡ δωρεὰ ὀργάνων μὲ τὴν εὐθανασία ἀπὸ ἐπιστημονικὴ ἀλλὰ καὶ
πρακτικὴ ἄποψη. Ἡ νομοθεσία ὁρίζει μὲ σχολαστικότητα τὴ διαδικασία πιστοποίησης
τοῦ θανάτου ἑνὸς δωρητὴ ὀργάνων.
῾Ορίζεται
τριμελὲς ἰατρικὸ συμβούλιο ἀπὸ γιατροὺς διαφόρων εἰδικοτήτων, οἱ ὁποῖοι πρέπει
ξεχωριστὰ νὰ πιστοποιήσουν κλινικὰ ἀλλὰ καὶ ἐργαστηριακὰ (ἐγκεφαλογράφημα) τὸν ὁριστικὸ
ἐγκεφαλικὸ θάνατο, ποὺ σημαίνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν πρόκειται νὰ ἐπανέλθει στὴ
ζωὴ μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο. Οἱ ἀναισθησιολόγοι γνωρίζουν ὅτι ἕνας τέτοιος νεκρὸς
δὲν μπορεῖ νὰ διατηρηθεῖ μὲ φυσιολογικὲς λειτουργίες οὔτε μὲ τὰ τελειότερα
τεχνητὰ μέσα.
Εἶναι
πράγματι πολὺ ἐγωιστι κὸ νὰ θελήσουμε νὰ κρατήσουμε ἄθικτο τὸ σῶμα μας καὶ μετὰ
τὸ θάνατό μας, ὅταν γνωρίζουμε ὅτι ὁ προορισμός του είναι τὸ χῶμα, ἐνῶ ἡ ἀθάνατη
ψυχὴ μας θὰ βρεῖ τὸ Θεό.
Θὰ
τολμοῦσα νὰ πῶ ὅτι εἶναι μεγάλο ἁμάρτημα, ὅταν, ἐνῶ γνωρίζουμε ὅτι κάποιο ὄργανο
τοῦ σώματός μας μετὰ τὸ θάνατό μας (ποὺ δὲν θὰ μᾶς χρησιμεύει πιὰ) μπορεῖ νὰ εἶναι
ἡ σωτηρία γιὰ ἕνα συνάνθρωπό μας, δὲν τὸ χαρίζουμε (μὲ τὸ νὰ εἴ μαστε δωρητὲς ὀργάνων)
ἀλλὰ τὸ κρατοῦμε, γιὰ νὰ τὸ θάψουμε ἀκέραιο!
Ὁ
ἴδιος ὁ Κύριός μας ἔδωσε τὸ ῎Αχραντο σῶμα Του καὶ τὸ Τίμιο αἶμα Του γιὰ τὴ
Σωτηρία μας καὶ καθημερινὰ ἀναλίσκεται μυστηριακὰ ὡς ᾿Αμνὸς γιὰ νὰ ζήσουμε αἰώνια.
Μὲ
ἐκτίμηση
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΣΤΥΛΙΑΝΑΚΗΣ Παιδοψυχίατρος
Απάντηση
Εφημερίς
Ορθόδοξος Τύπος, 22 Μαρτίου 1991
(Προλογικά,
γράφω σήμερα 18 Σεπτεμβρίου 2021, οι περισσότεροι τών ισχυρισμών τού τότε
λαϊκού Παιδοψυχιάτρου καί νύν π. Αντωνίου Στυλιανάκη, έχουν αποκαλυφθεί ως
εντελώς ανυπόστατοι καί ψευδείς. Όσον αφορά δέ τό μέ σημείωση * καί
έντονα γράμματα «Αἱ ἀνακαλύψεις τῆς τεχνολογίας διὰ ἀντιμετώπισιν ἀνιάτων
νόσων» (11.1.91), άν μού ζητηθεί, μπορώ νά τό καταθέσω)
Περὶ
καρδίας
Κύριε
Διευθυντά,
῾Ο
ἐν ἐπιστήμῃ ἑταῖρος («ἐφ᾿ ᾧ πάρει») κ. Αντ. Στυλιανάκης μὲ κατηγορεῖ διὰ
σύγχυση καὶ ἀκροβασίες μεταξὺ ἰατρικῆς καὶ θεολογίας. Διερωτᾶται δέ, σὲ ποιὸ
σύγγραμμα διάβασα ὅτι ἐκ τῆς δυνάμεως τῆς καρδίας λογιζόμεθα, ὡς ὑπεστήριξα εἰς
ἄρθρον δημοσιευθὲν τὴν 1-2-91. Aπαντῶ καὶ τοῦ λέγω :
«Νοῦς
λέγεται ἡ τοῦ νοῦ ἐνέργεια ἐν λογισμοῖς συνισταμένη καὶ νοήμασι. Νοῦς ἐστι καὶ ἡ
ἐνεργοῦσα ταῦτα δύναμις, ἥτις καὶ καρδία καλεῖται παρὰ τῆς Γραφῆς. Καθ᾿ ἣν
κυριωτάτην οὖσαν τῶν ἐν ἡμῖν δυνάμεων, λογική ἐστιν ἡ ἐν ἡμῖν ψυχὴ (…). Διό, ὁ
διὰ τῆς κατὰ τὴν προσευχὴν ἐπιμελείας καθάρας τὴν ἐνέργειαν τοῦ νοῦ καὶ φωτισθεὶς
μετρίως (σημ.
ὡς οἱ θρησκεύοντες ἐπιστήμονες), ἢ φωτὶ γνώσεως ἢ καὶ νοερᾷ ἐλλάμψει, ἐὰν μὲν
διὰ τοῦτο κεκαθαρμένο ἑαυτὸν λογίσηται, πλανᾶται, ἑαυτοῦ καταψευδόμενος͵ καὶ διὰ
τῆς οἰήσεως τῷ πλανᾶν ἀεὶ ἐπιχειροῦντι θύραν ἀνοίγνυσι καθ᾽ ἑαυτοῦ μεγάλην. Αν
δὲ εἰδὼς τὴν οἰκείαν καρδιακὴν ἀκαθαρσίαν, μὴ ἐπαρθείη τῇ μετρίᾳ ἐκείνῃ
καθαρότητι, βοηθῷ χρώμενος αὐτῇ, καὶ τῶν ἄλλων τῆς ψυχῆς δυνάμεων, τὴν ἀκαθαρσίαν
καθαρώτερον ὁρᾷ καὶ προκόπτει εἰς ταπείνωσιν καὶ προστίθησι τῷ πένθει καὶ
καταλλήλους ἐφευρίσκει θεραπείας εκάστῃ δυνάμει τῆς ψυχῆς».
Τὸ
σύγγραμμα ἐπὶ τοῦ ὁποίου ἐρείδονται οἱ ἡμέτεροι ἰσχυρισμοὶ εἶναι τοῦ ῾Αγίου
Γρηγορίου τοῦ Θεσ/νίκης (ἢ Παλαμᾶ), τὸ συνιστῶ θερμῶς εἰς τὸν παιδοψυχίατρον κ.
Στυλιανάκην καὶ λυποῦμαι, διότι δὲν δύναμαι νὰ παραθέσω αὐτούσιον τὸ Γ΄
Κεφάλαιον, γ΄ παράγραφος, τὸ ὁποῖον ὁμιλεῖ «Περὶ προσευχῆς καὶ καθαρότητος
καρδίας». ῎Αν, βεβαίως, δὲν εἶναι εἰς θέσιν νὰ καταλάβῃ τὴν διαφορὰν μεταξὺ
τῶν κατ᾽ ἐνέργειαν λογισμῶν τοῦ ἐγκεφάλου ἀπὸ τοὺς ἐν δυνάμει καρδιακοὺς
τοιούτους, δὲν πταίει οὔτε ὁ ἐνδοξότατος τῆς Θεσ/νίκης ῞αγιος, μήτε καὶ ὁ ἐλαχιστότατος
τῶν ἀντιγραφέων, ὡς ὁ ὑποφαινόμενος. Πταίουν οἱ τῆς Ἑσπερίας ἑτερόφωτοι ἀστέρες
- ἐν οἷς καὶ ὁ μέγας Φροϋδ - ποὺ μᾶς ἔμαθαν στραβὰ γράμματα. Λόγου χάριν,
ὅτι «χωρὶς αὐτόν, τὸν ἐγκέφαλον͵ δὲν ὑπάρχει ζωή». Τόν διαψεύδει όμως η
Ιατρική. Τὸ τί μέλλεται νὰ πάθουν οἱ ἀνοῖκοὶ ὑπερήλικες καὶ τὰ καθυστερημένα
παιδιά, ἂς μᾶς τὸ εἰπῇ ὁ Θεσσαλονικεὺς παιδοψυχίατρος.Εὐχαριστῶ διὰ τὴν
φιλοξενίαν
Κ.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ
ἰατρὸς
Παθολόγος
Κεραμεικοῦ
2 - Αμαρούσιον
10 σχόλια:
Ὁμολογῶ ὅτι δέν γνωρίζω τήν θεολογικήν διάστασιν τοῦ θέματος. Ὡστόσον, ἐπειδή ἀπό τήν ἀπάντησιν τοῦ κ. Χριστοδουλίδη πρός τόν π. Ἀντώνιον δέν νομίζω ὅτι προκύπτει καμμία ἀντίκροουσις τῶν ἐπιχειρημάτων τοῦ τελευταίου, θά ἦτο ἐνδιαφέρον νά γράψῃ κάτι τό διαφωτιστικόν κάποιος πού γνωρίζει τό θέμα.
Δεν έχω γνώσεις για να αναπτύξω κάποια πλευρά του προβλήματος των μεταμοσχεύσεων, όμως μου κάνει εντύπωση αυτό που γράφει ο "π." Αντώνιος Στυλιανάκης:
…Αντίθετα οἱ γιατροὶ καὶ ὅσοι ζοῦν ἀπὸ κοντὰ τὸ δρᾶμα τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, ποὺ πρέπει 2 - 3 φορὲς τὴν ἑβδομάδα νὰ συνδέονται ἐπὶ ὧρες καθηλωμένοι σὲ ἕνα τέτοιο μηχάνημα, κάνουν ὅ,τι μποροῦν, γιὰ νὰ βρεθεῖ ἕνα μόσχευμα νεφροῦ ἀπὸ κάποιο δωρητὴ ποὺ μὲ ἰατρικὴ βεβαιότητα ἔχει πεθάνει σὲ κάποιο νοσοκομεῖο, νὰ γίνει μεταμόσχευση καὶ νὰ ξαναζήσει ἀνθρώπινα ἕνας ἀδελφός μας.
Η απορία μου: Εάν ο δωρητής έχει πεθάνει μπορεί να γίνει μεταμόσχευση ενός νεκρού πλέον μέλους του; Μήπως στις πονηρές μέρες που ζούμε "ανακάλυψαν" το: εγκεφαλικώς νεκρός, για να αφαιρούν ανθρώπινα όργανα του ζώντος ανθρώπου;
Ἐξ ὅσων γνωρίζω, τό μόσχευμα πρέπει νά λαμβάνεται ἀπό ζῶντα ὀργανισμόν. Εἶναι μία δύσκολος ἀπόφασις διά τόν δότην ἤ τούς συγγενεῖς του (ἄν ὁ δότης δέν εἶναι εἰς θέσιν ν' ἀποφασίσῃ), διότι ἔχω διαβάσει ὅτι συγκεκριμένοι «ἐγκεφαλικῶς νεκροί» ἔγιναν καλά, ὁπότε δέν εἶναι καί πολύ πιστευτή ἡ διάγνωσις αὐτή. Ὡστόσον, ἄν ὁ δυνητικός δότης νεφροῦ εἶναι εἰς θέσιν ν' ἀποφασίσῃ καί συμφωνήσῃ, τότε, ἐφόσον δύναται νά ζῇ καί μέ ἕνα νεφρόν, ἡ πρᾶξις του φαίνεται νά εἶναι Χριστιανική. Ἀναρωτιέμαι ἄν ἔχουν εἰπῇ κάτι οἱ Πατέρες ἐπ' αὐτοῦ τοῦ ζητήματος.
Αγαπητέ εν Χριστώ Δημήτριε Χατζηνικολάου όπως πολύ σωστά επισημαίνεις ΜΟΝΟ το μόσχευμα από ζωντανό άνθρωπο είναι χρήσιμο, επομένως τον θανατώνουν για να το αφαιρέσουν και έχουμε δει πολλές φορές "εγκεφαλικά νεκρούς" να γίνονται καλά... Άρα σε τι διαφέρει η λεγόμενη μεταμόσχευση από τον φόνο καθώς στην ουσία δίνουν τέλος στην ζωή ενός ανθρώπου αμέσως μετά την αφαίρεση του όποιου μοσχεύματος από το σώμα του και μάλιστα με άμεσους συνεργούς τους γιατρούς αλλά και έμμεσο όποιον λαμβάνει το μόσχευμα;
Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι όπως έλεγε και ο Απόστολος Παύλος το Σώμα μας είναι ο Έμψυχος Ναός του Αγίου Πνεύματος του Θεού για εμάς τους Χριστιανούς και δεν μπορούμε να το βεβηλώνουμε με οποιονδήποτε τρόπο. Γιατί να μην αποδεχτώ αν είναι θέλημα Θεού να με «πάρει» παρά να δεχτώ να αφαιρεθεί ένα μέρος-μέλος του Σώματος από έναν συνάνθρωπό μου ακόμα και αν έχει δύο όπως στην περίπτωση των νεφρών; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΛΛΑ Π Ω Σ ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΩ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΑΝ ΤΟΝ ΛΗΣΤΗ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΩ ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΜΟΥ ΚΥΡΙΕ ΕΝ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΗΘΗΤΩ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΣΟΥ...
Ανωτέρω που γράφω «Αγαπητέ εν Χριστώ Δημήτριε Χατζηνικολάου» εννοώ εν Χριστώ αδελφέ μου… Συμπληρώνω όσα έγραψα με το "ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΟ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ".
ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΘΑΡΡΏ ΌΤΙ ΤΟ ΣΩΣΤΌ ΕΊΝΑΙ "ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ Ή ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΆ "ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ"...
@ 5 Οκτωβρίου 2021 - 3:37 μ.μ.
Σωστά φαίνονται καί τά δικά σου ἐπιχειρήματα, ἐν Χριστῷ ἀδερφέ μου, δέν εἶμαι εἰς θέσιν νά τά ἀντικρούσω. Ὡστόσον, τά ἐπιχειρήματα τοῦ π. Ἀντωνίου περί ἐμπράκτου ἀγάπης φαίνονται καί αὐτά ἀκαταμάχητα. Μόνον συγκεκριμένες ἀναφορές -- ἄν ὑπάρχουν -- στούς Πατέρες θά μέ πείσουν.
ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, Α΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6, ΣΤΙΧΟΙ: 19 ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς τοῦ ἐν ὑμῖν ἁγίου Πνεύματός ἐστιν, οὗ ἔχετε ἀπὸ Θεοῦ, καὶ οὐκ ἐστὲ ἑαυτῶν; 20 ἠγοράσθητε γὰρ τιμῆς· δοξάσατε δὴ τὸν Θεὸν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν καὶ ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν ἅτινά ἐστι τοῦ Θεοῦ. Από τον Λόγο του Θεού στην Αγία Γραφή βλέπουμε ότι «το σώμα μας» ανήκει στον Άγιο Θεό για αυτό δεν επιτρέπεται η έκτρωση=φόνος, η μεταμόσχευση που οδηγεί τον υποτιθέμενο δότη στον θάνατο ενώ δεν του ανήκει το σώμα και για αυτό είναι και η αυτοκτονία αμαρτία. Δεν είναι ερμηνείες δικές μας αλλά του Θεού ο Λόγος. Α΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ, ΚΕΦ. 3, ΣΤΙΧΟΙ: 16 Οὐκ οἴδατε ὅτι ναὸς Θεοῦ ἐστε καὶ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ οἰκεῖ ἐν ὑμῖν; 17 εἴ τις τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ φθείρει, φθερεῖ τοῦτον ὁ Θεός· ὁ γὰρ ναὸς τοῦ Θεοῦ ἅγιός ἐστιν, οἵτινές ἐστε ὑμεῖς.
Δεν γνωρίζω αν στην εποχή των Αγίων Αποστόλων και αργότερα των Αγίων Θεοφόρων Πατέρων μας γίνονταν έστω κάποιου είδους μεταμοσχεύσεις, ωστόσο έχουν μιλήσει για την ιερότητα του σώματος και της ψυχής ώστε να μην τα μεταχειριζόμαστε όπως θέλουμε σαν να μας ανήκουν και να μην είναι δώρο του Θεού και να μην νοιαζόμαστε περισσότερο για την πρόσκαιρη ζωή μας στην γη από ότι για την αθάνατη ψυχή μας... Δώρο και η Σωτηρία μας (σώματος και ψυχής εφόσον το αποδεχτούμε με την ελεύθερη βούλησή μας) γιατί εξαγόρασε και το σώμα μας πάνω στον Σταυρό ο Υιός του Θεού με το Άγιο και Τίμιο Σώμα και Αίμα Του.
Άλλωστε όλα όσα αναφέρουν οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας, ερμηνεύοντας με την φώτιση του Αγίου Πνεύματος τον Άγιο Λόγο του Θεού και μάλιστα καθορίζοντας το ορθόδοξο δόγμα μας και ορίζοντας τους Ιερούς Κανόνες που γνωρίζουμε και από το Ιερό πηδάλιο, πηγάζουν από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή… Γιατί οι θεόπνευστοι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας με τις Άγιες Οικουμενικές Συνόδους καταδικάζουν το φιλιόκβε συντάσσοντας το Σύμβολο της Πίστεως από όπου γνωρίζουμε ότι το Άγιο Πνεύμα πηγάζει εκ του Πατρός και όχι εκ του Υιού (γιατί εξηγούν και οι Πατέρες ότι ένας είναι ο Θεός από όπου πηγάζει το άγιο Πνεύμα, μία είναι η πηγή της Θεότητας ούτε έχουμε διαρχία ούτε δύο Θεούς) σύμφωνα και με το χωρίο της Αγίας Γραφής στο ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15, ΣΤΙΧΟΣ 26: "ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὃν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὃ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐκπορεύεται, ἐκεῖνος μαρτυρήσει περὶ ἐμοῦ·". Στο χωρίο αυτό αναγνωρίζουμε και την Αγία Τριάδα, Πατήρ, Υιός και το Άγιο Πνεύμα της Αληθείας… Το Ομοούσιο του Πατρός και του Υιού που εξηγούν οριοθετώντας το Ορθόδοξο Δόγμα οι Άγιοι Πατέρες μας με τις Οικουμενικές Συνόδους αναφέρεται πάλι στην Αγία Γραφή, ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10, ΣΤΙΧΟΣ: 30 «ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν ἐσμεν». ‘Όπως και η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία που ομολογούμε και στο Σύμβολο της Πίστεώς μας αναδυκνύεται και στην Αγία Γραφή… ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4, ΣΤΙΧΟΣ 5: «ΕΙΣ ΚΥΡΙΟΣ, ΜΙΑ ΠΙΣΤΙΣ, ΕΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ·». Είναι φυσικό να συμβαίνει αυτή τη συμφωνία μεταξύ των Αγίων Πατέρων και της Αγίας Γραφής γιατί η Γραφή είναι Θεόπνευστη και οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας με την Φώτιση του Αγίου Πνεύματος του Θεού ερμηνεύουν τον Άγιο Λόγο του θεού, την Αλήθεια Του που αποτελεί και το αμετάβλητο Άγιο Ορθόδοξο Δόγμα μας.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΑΝΩΤΕΡΩ...
Συγγνώμη αν φαίνομαι σαν υπερόπτης να επαναλαμβάνω σαν να μην γνωρίζουμε την Αλήθεια του Θεού όλοι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί. Δεν είμαι δάσκαλος κανενός, ωστόσο επαναλαμβάνω τον Άγιο Λόγο του Θεού στις Μέρες της Μεγάλης Αποστασίας με την αντίχριστη σιωνιστική παναίρεση πανθρησκεία του Οικουμενισμού ώστε να ξανασυλλογισθούμε με την Χάρη του Θεού σε ποια κατάσταση βρισκόμαστε ως Εκκλησία, κλήρος και λαός…
Γιατί Θεοποιείται πλέον η επιστήμη και ιδιαίτερα η ιατρική που μας υπόσχεται την ελευθερία και σωτηρία με το εκ των πραγμάτων πειραματικό κορωνοεμβολίο αφού δεν γνωρίζουμε τις τυχόν παρενέργειες μετά από ένα ή δύο έτη για όσους με κλειστά τα μάτια το εμπιστεύτηκαν… Ενώ δεχτήκαμε την απαγόρευση των ορθόδοξων Λιτανειών που διαχρονικά μας έσωζαν θαυματουργικά από λοιμούς, λιμούς, σεισμούς, καταποντισμούς και άλλες Θεομηνίες. Εκδηλώθηκε μάλιστα ο φόβος ότι θα μας μολύνουν οι θαυματουργικές ορθόδοξες άγιες εικόνες αλλά ακόμα και το Σώμα και Αίμα Χριστού που είναι εις άφεση αμαρτιών και ζωή αιώνια και θεραπεία της αθάνατης ψυχής και του σώματος. Για αυτό αλλοιώνεται και η εικόνα του Θεού στο ανθρώπινο πρόσωπο με το φίμωτρο για να πεθάνουμε όχι ως άγιοι ομολογητές αλλά ως άπιστοι μασκαράδες που δεν ζητάμε την βοήθεια του Θεού πλέον ούτε πιστεύουμε στην θαυματουργική πρόνοιά του… Γιατί ακόμα και να χάσουμε την πρόσκαιρη ζωή μας αν δεν χάσουμε την ορθόδοξη πίστη μας και την ομολογούμε τότε δεν θα χάσουμε την αθάνατη ψυχή μας στην αιώνια κόλαση αλλά θα ενωθούμε με τον άγιο Θεό Πατέρα μας… «ὃς δ' ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗτος σώσει αὐτήν (Μάρκ. 8, 34-35)»… Οπότε και για την μεταμόσχευση βλάπτοντας τον συνάνθρωπό μας (άβουλο υποτιθέμενο δότη) για να κερδίσουμε υποτίθεται λίγα ακόμα χρόνια μέσα στην αμαρτία και αποστασία μάλλον είναι μια ματαιότητα ακόμα…
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΥΙΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΚΑΙ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ
Συγγνώμη για τον «φόνο» της ελληνικής γλώσσας καθώς ΑΝΩΤΕΡΩ έγραψα ανορθόγραφα «αναδυκνύεται» ενώ το σωστό είναι «αναδεικνύεται» θαρρώ από το δείκνυμι... Ελπίζω να είναι το τελευταίο έγκλημά μου!
Δημοσίευση σχολίου