Γράφει ο Χαρίλαος Στουραΐτης, Θεολόγος.

Σας τονίζω για ακόμη μία φορά, τα εξής: ΚΑΘΑΙΡΕΘΗΚΕ Ο Κάλλιστος, χωρίς να πεί το ευνόητο πρός τους υπολοίπους Συνοδικούς, δηλαδή, γιατί με καθαιρείτε, αφού και σείς είστε χειροθετημένοι; Ποτέ δεν είπε κάτι τέτοιο.

Οι επιστρέψαντες από Αμερική Αρχιερείς ορκίστηκαν ότι οι Ρώσσοι έγιναν ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ, ότι η ιεραποστολή εστέφθη με επιτυχία κτλ.

Η Σύνοδος, όταν διεπίστωσε ότι οι Ρώσσοι δεν τήρησαν τα όσα είχαν υποσχεθεί, διέκοψε ΑΜΕΣΩΣ ΠΑΣΑ πνευματική κοινωνία μαζί τους.
ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΘΕΤΗΜΕΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ;

Διακηρύσσουμε στεντορείως ότι οι Χειροτονίες του Αγίου Βρεσθένης ήταν πλήρεις Θείας Χάριτος.

Και κάτι άλλο π. Γρηγόριε και
The Cave Dweller
: Γνωρίζετε τους λόγους που διέκοψαν τότε την κοινωνία οι του Αυξεντίου με τους Ρώσσους της Διασποράς ;

---------------------

π. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ

π. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΖΙΩΓΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ( ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΟΥ )
EΠΙΤΟΜΗ
Καί τώρα γεννᾶται τό ἐρώτημα: Ποῖοι εἶναι οἱ σοβαροί λόγοι, πού μετά ἀπό ἐννέα ὅλα ἔτη, ἡ Σύνοδός μας ἄγεται εἰς τήν ἀπόφασιν νά ἀποκηρύξη τήν Συνοδικήν πρᾶξιν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας πού ἀνεγνώρισε τάς χειροτονίας τῶν Ἀρχιερέων μας; Θέλομεν νά πιστεύωμεν ὅτι ὁ κύριος λόγος εἶναι ὁ ἰσχυρισμός μερικῶν, ὅτι ἐρχόμενοι εἰς ἐπικοινωνίαν μέ τούς Ρώσους, ἐπειδή αὐτοί ἐπικοινωνοῦσαν μέ τούς νεοημερολογίτας, χάσαμε καί ἐμεῖς τήν Ὀρθοδοξίαν, καί ἐπειδή ἐδέχθημεν χειροθεσίαν ἀπό αὐτούς ἐμολύνθημεν καί πρέπει νά ἀποκηρύξωμεν τήν πράξιν τους διά νά ἀποκατασταθῶμεν.
….
Ἐφ’ ὅσον τούς ἀνεκοινώθη τό πιστεύω μας καί δέν συμφωνοῦσαν ἔπρεπε νά μᾶς κάνουν παρατήρησιν καί ὄχι νά εἰποῦνε >ὅτι καλῶς φρονοῦμεν.
Καί τρίτον: Ἐάν καί κατ’ οὐδένα τρόπον
 δέν ἔπρεπε νά δεχθῶμεν χειροθεσίας, διότι αὗται προβλέπονται μόνον διά σχισματικούς καί αἱρετικούς, καί ὄχι διά παραβάσεις κανονικῆς φύσεως ζητημάτων. Ἐπειδή ὅμως οὔτε κατά διάνοιαν σκεφθήκαμε ὅτι ὡς σχισματικούς μᾶς χειροθετοῦν καί ἐπειδή ὡς ἁπλῆ εὐλογία ἐπροτάθη καί ἔγινε δεκτή ἡ χειροθεσία
…...
Εάν οἱ λόγοι αὐτοί δέν μᾶς δικαιολογοῦν καί πιστευθῆ ὅτι ἀπό κακοδόξους καί αἱρετικούς ἐδέχθημεν χειροθεσίαν, τότε τό θέμα καθίσταται τόσον σοβαρόν,
 πού δέν διορθώνεται μέ τό νά ἀποκηρύξουμε τήν πρᾶξιν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, διότι αἱ χειροθεσίαι ἐνεργήθησαν ἐμπράκτως καί χρειάζεται νά κριθῆ ἡ ὑπόθεσις ἀπό ἄλλην Σύνοδον. 
….
Τό γεγενημένον οὐκ ἀπογίνεται, ἔπρεπε
 πρωτοῦ νά δεχθῆτε τάς χειροθεσίας, ὅταν ἐπέστρεψεν ἡ Ἐξαρχία ἀπό τήν Ἀμερικήν, νά ἐζητούσατε ἐξηγήσεις ἀπό τούς Ρώσους, τώρα εἶναι πλέον ἀργά,


ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΑΤΘΑΙΙΚΩΝ
ΕΠΙΤΟΜΗ
1/6

Μεθ’ ἡμέρας δέ ἦλθε εἰς τό Γραφεῖον καί εἰρωνικῶς μοῦ εἶπεν: «
λευθέριε τούς ἐχειροθέτησαν», ὅταν ἐμεῖς ἀγνοούσαμε τά πάντα.

Ἡ ἀπάντησίς μου ἦτο: «Εἶναι ἀδύνατον, τότε δέν εἶναι πίσκοποι. Πῶς λοιπόν ἐγνώριζε τά πάντα ὁ π. Κων/νος;;».

 νθυμοῦμαι ἀκόμη ὅτι εἰς τό ἀεροδρόμιον ἐπληροφορήθην ὑπό τοῦ Κων/νου  Σαραντοπούλου [σ.σ. σημερινός αρχιεπίσκοπος φλωριναίων ΓΟΧ - ΘΝΠ ] ὅτι ὁ Καλλιόπιος τοῦ ἐτηλεφώνησε καί τοῦ εἶπεν ὅτι τούς  χειροθέτησαν, τότε ἐν καταφανεῖ ἀγανακτήσει ἐπεχείρησα νά ἀποχωρήσω τοῦ  ἀεροδρομίου, διότι δέν ἐννοοῦσα νά ὑποδεχθῶ προδότας ἀρχιερεῖς. Τῆ  ἐπιμονῆ ὅμως τῶν Κληρικῶν Ματθαίου καί Νικολάου ἀνέμενον νά πληροφορηθῶ  ἀκριβῶς. Ὅτε ἔφθασεν ἡ ξαρχία ἦτο καταφανῶς στενοχωρημένη, ἀλλά  ἐπεδιώχθη νά δημιουργθῆ ἀτμόσφαιρα πανηγυρική, ἐνῶ οἱ πληροφορίες πού  μᾶς ἔδωσαν ἦσαν ὅτι οἱ Ρῶσοι ὀρθοδόξησαν, ὅτι ἠ Ὀρθοδοξία διεδόθη εἰς τά  τέσσερα σημεῖα τοῦ κόσμου καί ὅτι ἐδέχθησαν χειροθεσίαν ὑπό τήν ἔννοιαν  τῆς ἁπλῆς εὐλογίας καί διά νά μήν ἔχη οὐδείς πρόφασιν νά ἐμποδίση τήν  ἐνότητα καί τήν πρόοδον τῆς Ἐκκλησίας.

Ἦτο χαρακτηριστικόν τό  παράδειγμα πού μοῦ εἶπον:
Ὑπῆρχε μία παράβασις ἐξωτερική, τυπική, ὅπως  ὅταν ἐσύ εἶσαι παραβάτης καί σέ συγχωρεῖ διά τῆς ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν ὁ  πνευματικός σου, ἔτσι ἐδέχθημεν καί ἡμεῖς τήν χειροθεσίαν.
…..
Οἱ Ρῶσοι μᾶς εἶπον: «’Αφοῦ γράφετε ὅτι εἶσθε Κανονικοί,  τί θέλετε ἀπό ἐμᾶς». Ὁ π. Εὐγένιος εἶπε: «’Εμεῖς ἔτσι φρονοῦμε. 
σεῖς  ὡς μείζων Σύνοδος νά ἐξετάσετε συμφώνως τῶν Ἱερῶν Κανόνων». Μᾶς εἶπαν:  «Νά βγῆτε ἔξω μισή ὥρα καί θά σᾶς καλέσωμεν». Μετά μισήν ὥραν μᾶς  κάλεσαν καί μᾶς ἀνέγνωσαν τήν ἀπόφασιν καί μᾶς εἶπαν: «Εἶσθε  εὐχαριστημένοι. μεῖς αὐτά γράφουμε, ἐσεῖς ὅπως θέλετε πάρτε τα». Νά  εἶναι σύμφωνα μέ τούς Ἱερούς Κανόνας, νά μήν εὐθύνεσθε οὔτε ἐσεῖς, οὔτε  ἐμεῖς». Μή ὑπαρχούσης καμμιᾶς ἐνστάσεως, ἐσηκώθησαν ὅλοι καί ἔγινεν  ἀσπασμός καί ὠνόμασαν τήν στιγμήν ἐκείνην Μικράν νάστασιν. γώ εἶχον  κάποια ἀνησυχίαν μέσα μου, ἀλλά λόγῳ τόπου, χρόνου καί γλώσσης δέν  ἠδυνάμην νά ἐκφρασθῶ. Τήν ἰδίαν ἡμέραν ὅταν μείναμε τήν νύκτα μαζί μέ  τόν Κορινθίας, ἄνοιξα τό βιβλίον τοῦ λιβιζάτου «Σύνοψις Κανόνων» καί  ἐρευνώντας τόν Η΄ Κανόνα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου λέγω εἰς τόν  Κορινθίας: «Σεβασμιώτατε, μᾶς μεταχειρίζονται σάν σχισματικούς. Ἔχω μέσα  μου κάποιαν ἀνησυχίαν» Μοῦ λέγει: «Νά τό πῶ τοῦ Πρωτοσυγκέλλου...».


2
 
κεῖ προσπάθησε νά μή καθησυχάση καί μοῦ λέγει: «Μά δέν ἔγινε καί  κανένα γεγονός ἤ θαῦμα τοῦ Ματθαίου καί δεσμυεόμεθα νά προχωρήσωμεν εἰς  τήν ἕνωσιν καί τήν ἀποδοχήν τῆς χειροθεσίας». Τότε ἐσκέφθην, ἔφ’ ὅσον  ἐδέχθη ὁ π. Εὐγένιος τόν ὁρισμόν νά ἑνωθῶμεν μετά τῶν Αὐξεντιανῶν, καί  ἐφ’ ὅσον μία ὁλόκληρος κκλησία ἐγκατεσπαρμένη εἰς ὅλον τόν κόσμον θά  ὀρθοδοξοῦσε μέ χιλιάδας πιστῶν, δέν ἔπρεπε νά ἀντιδράσω καί νά γίνω  ἀφορμή διασπάσεως τοῦ τόσον μεγάλου καλοῦ πού ἔμελλε νά λάβη χώραν.....  Καί ἔμεινα σιωπηλός.

Τήν ἄλλην ἡμέραν ἔγινε ἡ χειροθεσία τοῦ  Κορινθίας. Δέν γνωρίζω τί ἐπηκολούθησεν ἐν τοῖς παρασκηνίοις. Πρίν τῆς  ἀπολύσεως ὁ προεξάρχων τῆς τελετῆς, ὁ Γερμανίας Φιλόθεος ὡμίλησεν  Ἑλληνικά καί σύν τοῖς ἄλλοις εἶπεν: «’Εσπούδασα εἰς τήν Σχολήν τῆς  Χάλκης, γνωρίζω πολλούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, ἀλλά δέν μπορῶ νά ἔχω  ἕνωσιν μέ αὐτούς. Μέ ἐσᾶς θά ἔχω ἕνωσιν, μέ τούς Ἕλληνας θά ἔχω ἕνωσιν».  Καί τό ἐπανέλαβε, εἶναι δέ μαγνητοφωνημένο.
Εἰς τό σημεῖον αὐτό  διεσκεδάσθη ἡ λύπη μου ὡς πρός τήν Ὀμολογίαν, καί ἔκρινα ὅτι ἐφ’ ὅσον ὡς  ἐκπρόσωπος τῆς Συνόδου διά τήν τελετήν, διορισθείς ἐξ αὐτῆς, ὀμολογεῖ  ὄτι κόπτει τήν κοινωνίαν μετά τῶν νεοημερολογιτῶν, συνεπῶς καί ἡ Σύνοδός  του, ἐδέχθην καί ἐγώ τήν ἄλλην ἡμέραν χειροθεσίαν, ὥρα τῆς δοξολογίας,  χωρίς νά γνωρίζω τί διαβάσανε, ἐφ’ ὅσον ἦτο εἰς ἄλλην γλῶσσαν, χωρίς νά  ἐκφωνήσουν ἔξω τίποτα. Ὡμίλησε καί πάλιν τά ἴδια ὁ Γερμανίας, ὅτι δέν θά  ἔχη ἕνωσιν μέ τούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, καί ἀντεφώνησα ὅτι ἐπί τῆς  Ὁμολογίας ταύτην πεποίθαμεν ὅτι θά τήν τηρήσουν, ὅπως καί ἐμεῖς μέχρι  θυσίας αἵματος.
Κατόπιν καθήσαμεν εἰς Τράπεζαν., ὅπου ἔγιναν προσφωνήσεις ἀπό π. Παντελεήμονα, Εὐγένιον κλπ.
 Μετ’ ὀλίγας ἠμέρας πήγαμε εἰς Τορόντο Καναδᾶ, συλλειτουργήσαμε μετά τῶν  ἱερέων Παντελεήμονος, Παναγιώτη Καραθανάση, 
λεξάνδρου Διακόνου καί μἐ  ἐκκλησίαν ἀνάμεικτον, ὡς καί πολλῶν Αὐξεντιανῶν.

κεῖ ὠμίλησεν ὁ  π. Εὐγένιος καυχώμενος ὅτι οἱ κόποι του ἐστέφθησαν ἀπό τόν Θεόν καί  κατηγορώντας τούς Αὐξεντιανούς, ὅτι χειροτονήθηκαν ἀπό Νεοημερολογίτας  κ.λ.π. Ἄρχισα καί πάλιν νά ἀνησυχῶ.
Τά ἐν Ἑλλάδι εἶναι γνωστά εἰς ὅλους.
Ὁ Σεβ. Κιτίου μετά τήν ἀνάγνωσιν τῆς ἐκθέσεώς του εἶπεν.
Σκέπτομαι τώρα  καί συμπεραίνω, ὅτι ὅλα ἦσαν προσυζητημένα καί προετοιμασμένα, ὥστε νά  γίνη ἡ χειροθεσία. ”Η χειροθεσία ἔγινε στήν Δοξολογία. Δέν εἶχα  μελετήσει προσφάτως τό θέμα περί χειροθεσίας διά νά εἶμαι  κατατοπισμένος, ὁπότε μέ ἀιφνιδίασε.


3
Ελευθέριος Γκουτζίδης: Ἡ ρητή δήλωσις τῆς Ἐξαρχίας ὅτι οἱ Ρῶσοι  ὡμολόγησαν καί ἀνεγνώρισαν τήν χειροτονίαν τοῦ 1948, τήν δέ χειροθεσίαν  ἔκαμαν τυπικῶς ὑπό τύπον μιᾶς συγχωρητικῆς εὐχῆς καί διά τήν ἐνότητα,  μᾶς εἰρήνευσε καί μᾶς χαροποίησε, ὥστε νά μήν ἀντιδράσωμεν καθόλου.  Δηλαδή πρῶτον ἠ Ὁμολογία τῆς 
κθέσώς των καί δεύτερον ὅτι ἡ χειροθεσία  ἦτο μία συγχωρητική εὐχή, ἦσαν αἱ προϋποθέσεις πού ἐδεχθήκαμε τό  γεγονός, καί ἐπιδιώξαμε νά δεχθοῦν τουλάχιστον, ὅλοι οἱ ρχιερεῖς αὐτοῦ  τοῦ εἴδους τήν χειροθεσίαν, ἵνα μή ὑπάρξῃ σχίσμα.

Μεσσηνίας: Ναί  ἔτσι δεχθήκαμε τήν χειροθεσία καί ἵνα μή δημιουργηθῆ μεταξύ μας σχίσμα.  νθυμοῦμαι τόν π. Εὐγένιο πού εἶπε, τό κάναμε διά νά γίνη ἡ ἕνωσις νά  ἔλθη ἡ εἰρήνευσις στήν Ἐκκλησία θέλουμε δἐν θέλουμε.

ττικῆς: Ναί  ἐπεκράτησε τό πνεῦμα νά μή γίνη σχίσμα στήν Ἐκκλησία καί νά δεχθοῦμε τήν  χειροθεσία, ἐφ’ ὅσον οἱ Ρῶσοι ἦσαν πράγματι ὀρθόδοξοι κατά τήν  διαβεβαίωσιν τῆς ξαρχίας καί ὄτι ἐπρόκειτο περί συγχωρητικῆς εὐχῆς.

Μακαριώτατος: Τήν δεχθήκαμε τήν χειροθεσία σάν τύπο συγχωρητικῆς εὐχῆς.
 Σεβ. Κιτίου: Μετά τήν χειροθεσία βαδίζοντες καθ’ ὁδόν Εὐγένιος,  Καλλιόπιος, Μακαρία καί ἐγώ, καί ἐνῶ ἤμουν σέ κάποια στιγμή πλησίον τῆς  Μακαρίας, μοί εἶπεν αὕτη: «Σεβασμιώτατε νά φύγη τό ὑφ’ ἑνός καί τότε  χωρίζουμε ἀπό τούς Ρώσους». Αὐτό μοῦ ἐδημιούργησε ἐκ τῶν ὐστέρων τήν  ἐντύπωσι ὅτι ἦτο προσυνεννοημένη ἠ ὑπόθεσις.
Σεβ. Πειραιῶς: Ἄν ὅταν ἦλθε ἡ 
ξαρχία μᾶς ἔλεγε πῶς ἔγιναν ἀκριβῶς τά πράγματα θά ἐδιορθώνετο ἡ κατάστασις ἀμέσως τότε.

Σεβ. Κιτίου: Δέν ἀρνοῦμαι τήν ἐνοχήν, ἔστω καί μέ τήν ἀμάθειαν μου, ὅλα τά εἶπα τά πράγματα στήν Σύνοδο τότε.
Σεβ. Μεσσηνίας: Δέν τά εἴπατε, Σεβασμιώτατε.
λευθ. Γκουτζίδης: Αὐτά τά πράγματα Ἅγιε Κιτίου, περί τοῦ Η Κανόνος καί περί τοῦ Γερμανίας δέν τά εἴπατε τότε.
Σεβ. Κιτίου: Δέν φοβοῦμαι θά πῶ ὅτι ἔφταιξα ἑπτά φορές, ἀλλά φέρουν καί ἄλλοι τήν εὐθύνη.


4
Θεολ.
 Μηνᾶς Κοντογιάννης [σ.σ. σημερινός επισκοπος Κήρυκος]: Πιστεύω πώς δἐν μποροῦμε νά φθάσουμε στήν τελική  λύσι. Διότι εἶναι μία πράξις, ἡ ὁποία εἶναι καταδικαστέα. Θεωρητικῶς μέν  δύναται νά ἀντιμετωπισθῆ καί δικαιολογηθῆ, πρακτικῶς ὅμως, ἐφ’ ὅσον  ἔγινεν ἡ πράξις (ἤτοι ἡ ἀνάγνωσις τῶν εὐχῶν τῆς χειροθεσίας) γιά μένα  εἶναι ἕνα σοβαρόν πρόβλημα. Τό πρόσωπα ἔσφαλλον, ἡ 
κκλησία βεβαίως  ὄχι.

λευθ. Γκουτζίδης: Ἡ ὅλη ὐπόθεσις ἀποτελεῖ σαφῶς ἐπίθεσιν κατά  τῆς Ἐκκλησίας. Δέν δυνάμεθα νά ἀμφισβητήσωμεν ὅτι ἡ πρᾶξις ἀποτελεῖ  μῶμον κατά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. 
….
Ἡ συνεδρίασις ἔληξεν τήν 18ην μ.μ. μέ τήν συνήθη προσευχήν.
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
+Ὁ 
θηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος ΑΝΔΡΕΑΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ
+Ὁ Κιτίου 
πιφάνιος

+Ὁ Μεσσηνίας Γρηγόριος
+Ὁ 
ττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος

+Ὀ Πειραιῶς καί Νήσων Νικόλαος
+Ὀ Βρεσθένης Λάζαρος
+Ὁ 
ργολίδος Παχώμιος

+Ὁ Φθιώτιδος Θεοδόσιος
+ὁ Σερβίων καί Κοζάνης Τίτος
Διά τήν Ἀντιγραφήν ἐκ τοῦ Βιβλίου τῶν Πρακτικῶν
Ο ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
+Ὁ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
https://kirykos.livejournal.com/1046165.html


5

Η χειροθεσία του Πατρών 
νδρέα στα θίκια



πηγη
 https://kirykos.livejournal.com/


...Η
 συνεχισις του ψεύδους, το οποίον ακούεται μέχρι της σήμερον, είναι ότι  την 
πόφασιν των Ρώσων της Διασποράς, την απέκρυψαν, ως εικάζεται, καί  από τους εδώ ρχιερείς.

 Ερωτηθείς εν έτει 2015 ο θεολόγος  Ελευθέριος Γκουτζίδης υπ  εμού, εάν εγνώριζε την απόφασιν περί της  χειροθεσίας, πρίν γίνη το πανηγυρικόν Συλλείτουργον της 15/28 Οκτωβρίου  1971, κατά τόν οποίον εωρτάσθη η "ένωσις" μετά των Ρώσων της Διασποράς,  ωμολόγησε "ενόρκως", ότι δέν του την έδειξαν.. Αυτό ήταν καθ  ημάς τό  θέμα πού πρέπει νά διερευνηθεί υπό της Επιτροπής, διότι ίσως ο. κ.  Γκουτζίδης δέν ενθυμείται καλώς. Διότι όταν διά τό ίδιο θέμα ηρωτήθη  πάλιν υπ  εμού ο ρχιεπίσκοπος νδρέας ενώπιον της Μεγάλης Συνόδου του  1981, ήτοι διά τό πότε ενημερώθη διά την απόφασιν, απέφυγε μέν νά είπη  διά τό πότε, είπεν όμως τό εξης:

"Ὁταν μου έδειξαν την απόφασι, τους  είπα: Μά αυτή βγάζει παράνομο τόν Άγιο Πατέρα".



Κατά την
 εξέτασιν του θέματος πρέπει νά ληφθή υπ  όψιν καί η ενημέρωσις πού μάς  έκανε εις τά πλαίσα του Διαλόγου εν αγάπη καί αληθεία ο Σεβ/τος  
ργολίδος (νυν Μακαριώτατος Παχώμιος). "Κατά την επιστροφήν του Γέροντός  μου Καλλίστου από τήν μερικήν (Σεπτέμβριος 1971), επειδή επληροφορήθην  ότι ηνώθησαν μετά των "κακοδόξων" Ρώσων, ως τούς εχαρακτήριζε ο ίδιος ο  Κάλλιστος, δέν τόν επλησίασα, ούτε πήρα την ευχή του, διά τούτο καί μέ  κατέταξαν μεταξύ των αντιδρώντων εις την ένωσιν μετά των Ρώσων της  Διασποράς. Διά τούτο καί όταν εκάλεσαν τόν τότε Πατρών μετέπειτα  ρχιεπίσκοπον νδρέαν διά νά τόν "χειροθετήσουν",  εμένα μέ έστειλαν σέ  ενορία δηλαδή σάν νά μέ έδιωξεν από τό μοναστήρι πού ήμουν ο Κανονικός  Εφημέριος, διά νά μη ιδώ καί αντιδράσω εις τήν τελετήν της "χειροθεσίας"  πού επρόκειτο νά κάνουν εις τόν Πατρών νδρέα. Έφεραν όμως τόν  Καλλιόπιο, ο οποίος "ανέλαβε" νά πείση τόν Μητροπολίτην τότε Πατρών  νδρέα, ο οποίος καί αυτός αντιδρούσε, ότι πρέπει νά λάβη την  "χειροθεσίαν", λέγοντάς του "δέν είναι τίποτε Σεβ/τε νδρέα, είναι μιά  απλή συγχωρητική ευχή", όπως κάμνει ο πνευματικός εις τόν  εξομολογούμενον, η οποία όμως είναι σωτήριος διά την Εκκλησία"... 

6
TO πρωτόκολλο της ΡΟΕΔ
ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΕΣ ΕΠΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ

https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2020/06/1971_30.html#more

-------------------------

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο π. Γρηγόριε και The Cave Dweller: Γνωρίζετε τους λόγους που διέκοψαν τότε την κοινωνία οι του Αυξεντίου με τους Ρώσσους της Διασποράς ;


ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΕΙΣ;;

--------------------------

Ο/Η The Cave Dweller είπε...

9:35

Μια συμβουλή από εμένα :

Ο Γοχισμός απέθανε και ετάφη !

Τα υπόλοιπα just waste of time !

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Π ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ

Π ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΖΙΩΓΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ( ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΟΥ )
EΠΙΤΟΜΗ
Καί τώρα γεννᾶται τό ἐρώτημα: Ποῖοι εἶναι οἱ σοβαροί λόγοι, πού μετά ἀπό ἐννέα ὅλα ἔτη, ἡ Σύνοδός μας ἄγεται εἰς τήν ἀπόφασιν νά ἀποκηρύξη τήν Συνοδικήν πρᾶξιν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας πού ἀνεγνώρισε τάς χειροτονίας τῶν Ἀρχιερέων μας; Θέλομεν νά πιστεύωμεν ὅτι ὁ κύριος λόγος εἶναι ὁ ἰσχυρισμός μερικῶν, ὅτι ἐρχόμενοι εἰς ἐπικοινωνίαν μέ τούς Ρώσους, ἐπειδή αὐτοί ἐπικοινωνοῦσαν μέ τούς νεοημερολογίτας, χάσαμε καί ἐμεῖς τήν Ὀρθοδοξίαν, καί ἐπειδή ἐδέχθημεν χειροθεσίαν ἀπό αὐτούς ἐμολύνθημεν καί πρέπει νά ἀποκηρύξωμεν τήν πράξιν τους διά νά ἀποκατασταθῶμεν.
….
Ἐφ’ ὅσον τούς ἀνεκοινώθη τό πιστεύω μας καί δέν συμφωνοῦσαν ἔπρεπε νά μᾶς κάνουν παρατήρησιν καί ὄχι νά εἰποῦνε >ὅτι καλῶς φρονοῦμεν.
Καί τρίτον: Ἐάν καί κατ’ οὐδένα τρόπον δέν ἔπρεπε νά δεχθῶμεν χειροθεσίας, διότι αὗται προβλέπονται μόνον διά σχισματικούς καί αἱρετικούς, καί ὄχι διά παραβάσεις κανονικῆς φύσεως ζητημάτων. Ἐπειδή ὅμως οὔτε κατά διάνοιαν σκεφθήκαμε ὅτι ὡς σχισματικούς μᾶς χειροθετοῦν καί ἐπειδή ὡς ἁπλῆ εὐλογία ἐπροτάθη καί ἔγινε δεκτή ἡ χειροθεσία
…...
Εάν οἱ λόγοι αὐτοί δέν μᾶς δικαιολογοῦν καί πιστευθῆ ὅτι ἀπό κακοδόξους καί αἱρετικούς ἐδέχθημεν χειροθεσίαν, τότε τό θέμα καθίσταται τόσον σοβαρόν, πού δέν διορθώνεται μέ τό νά ἀποκηρύξουμε τήν πρᾶξιν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, διότι αἱ χειροθεσίαι ἐνεργήθησαν ἐμπράκτως καί χρειάζεται νά κριθῆ ἡ ὑπόθεσις ἀπό ἄλλην Σύνοδον. 
….
Τό γεγενημένον οὐκ ἀπογίνεται, ἔπρεπε πρωτοῦ νά δεχθῆτε τάς χειροθεσίας, ὅταν ἐπέστρεψεν ἡ Ἐξαρχία ἀπό τήν Ἀμερικήν, νά ἐζητούσατε ἐξηγήσεις ἀπό τούς Ρώσους, τώρα εἶναι πλέον ἀργά,

Ανώνυμος είπε...


ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΑΤΘΑΙΙΚΩΝ
ΕΠΙΤΟΜΗ
1/6

Μεθ’ ἡμέρας δέ ἦλθε εἰς τό Γραφεῖον καί εἰρωνικῶς μοῦ εἶπεν: «’Ἐλευθέριε τούς ἐχειροθέτησαν», ὅταν ἐμεῖς ἀγνοούσαμε τά πάντα.
Ἡ ἀπάντησίς μου ἦτο: «Εἶναι ἀδύνατον, τότε δέν εἶναι ‘Επίσκοποι. Πῶς λοιπόν ἐγνώριζε τά πάντα ὁ π. Κων/νος;;».
 ‘Ενθυμοῦμαι ἀκόμη ὅτι εἰς τό ἀεροδρόμιον ἐπληροφορήθην ὑπό τοῦ Κων/νου  Σαραντοπούλου [σ.σ. σημερινός αρχιεπίσκοπος φλωριναίων ΓΟΧ - ΘΝΠ ] ὅτι ὁ Καλλιόπιος τοῦ ἐτηλεφώνησε καί τοῦ εἶπεν ὅτι τούς  χειροθέτησαν, τότε ἐν καταφανεῖ ἀγανακτήσει ἐπεχείρησα νά ἀποχωρήσω τοῦ  ἀεροδρομίου, διότι δέν ἐννοοῦσα νά ὑποδεχθῶ προδότας ἀρχιερεῖς. Τῆ  ἐπιμονῆ ὅμως τῶν Κληρικῶν Ματθαίου καί Νικολάου ἀνέμενον νά πληροφορηθῶ  ἀκριβῶς. Ὅτε ἔφθασεν ἡ ‘Εξαρχία ἦτο καταφανῶς στενοχωρημένη, ἀλλά  ἐπεδιώχθη νά δημιουργθῆ ἀτμόσφαιρα πανηγυρική, ἐνῶ οἱ πληροφορίες πού  μᾶς ἔδωσαν ἦσαν ὅτι οἱ Ρῶσοι ὀρθοδόξησαν, ὅτι ἠ Ὀρθοδοξία διεδόθη εἰς τά  τέσσερα σημεῖα τοῦ κόσμου καί ὅτι ἐδέχθησαν χειροθεσίαν ὑπό τήν ἔννοιαν  τῆς ἁπλῆς εὐλογίας καί διά νά μήν ἔχη οὐδείς πρόφασιν νά ἐμποδίση τήν  ἐνότητα καί τήν πρόοδον τῆς Ἐκκλησίας.
Ἦτο χαρακτηριστικόν τό  παράδειγμα πού μοῦ εἶπον:
Ὑπῆρχε μία παράβασις ἐξωτερική, τυπική, ὅπως  ὅταν ἐσύ εἶσαι παραβάτης καί σέ συγχωρεῖ διά τῆς ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν ὁ  πνευματικός σου, ἔτσι ἐδέχθημεν καί ἡμεῖς τήν χειροθεσίαν.
…..
Οἱ Ρῶσοι μᾶς εἶπον: «‘’Αφοῦ γράφετε ὅτι εἶσθε Κανονικοί,  τί θέλετε ἀπό ἐμᾶς». Ὁ π. Εὐγένιος εἶπε: «’Εμεῖς ἔτσι φρονοῦμε. ‘Εσεῖς  ὡς μείζων Σύνοδος νά ἐξετάσετε συμφώνως τῶν Ἱερῶν Κανόνων». Μᾶς εἶπαν:  «Νά βγῆτε ἔξω μισή ὥρα καί θά σᾶς καλέσωμεν». Μετά μισήν ὥραν μᾶς  κάλεσαν καί μᾶς ἀνέγνωσαν τήν ἀπόφασιν καί μᾶς εἶπαν: «Εἶσθε  εὐχαριστημένοι. ‘Εμεῖς αὐτά γράφουμε, ἐσεῖς ὅπως θέλετε πάρτε τα». Νά  εἶναι σύμφωνα μέ τούς Ἱερούς Κανόνας, νά μήν εὐθύνεσθε οὔτε ἐσεῖς, οὔτε  ἐμεῖς». Μή ὑπαρχούσης καμμιᾶς ἐνστάσεως, ἐσηκώθησαν ὅλοι καί ἔγινεν  ἀσπασμός καί ὠνόμασαν τήν στιγμήν ἐκείνην Μικράν ‘Ανάστασιν. ‘Εγώ εἶχον  κάποια ἀνησυχίαν μέσα μου, ἀλλά λόγῳ τόπου, χρόνου καί γλώσσης δέν  ἠδυνάμην νά ἐκφρασθῶ. Τήν ἰδίαν ἡμέραν ὅταν μείναμε τήν νύκτα μαζί μέ  τόν Κορινθίας, ἄνοιξα τό βιβλίον τοῦ ‘Αλιβιζάτου «Σύνοψις Κανόνων» καί  ἐρευνώντας τόν Η΄ Κανόνα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου λέγω εἰς τόν  Κορινθίας: «Σεβασμιώτατε, μᾶς μεταχειρίζονται σάν σχισματικούς. Ἔχω μέσα  μου κάποιαν ἀνησυχίαν» Μοῦ λέγει: «Νά τό πῶ τοῦ Πρωτοσυγκέλλου...».

Ανώνυμος είπε...


2
 ‘Εκεῖ προσπάθησε νά μή καθησυχάση καί μοῦ λέγει: «Μά δέν ἔγινε καί  κανένα γεγονός ἤ θαῦμα τοῦ Ματθαίου καί δεσμυεόμεθα νά προχωρήσωμεν εἰς  τήν ἕνωσιν καί τήν ἀποδοχήν τῆς χειροθεσίας». Τότε ἐσκέφθην, ἔφ’ ὅσον  ἐδέχθη ὁ π. Εὐγένιος τόν ὁρισμόν νά ἑνωθῶμεν μετά τῶν Αὐξεντιανῶν, καί  ἐφ’ ὅσον μία ὁλόκληρος ‘Εκκλησία ἐγκατεσπαρμένη εἰς ὅλον τόν κόσμον θά  ὀρθοδοξοῦσε μέ χιλιάδας πιστῶν, δέν ἔπρεπε νά ἀντιδράσω καί νά γίνω  ἀφορμή διασπάσεως τοῦ τόσον μεγάλου καλοῦ πού ἔμελλε νά λάβη χώραν.....  Καί ἔμεινα σιωπηλός.
Τήν ἄλλην ἡμέραν ἔγινε ἡ χειροθεσία τοῦ  Κορινθίας. Δέν γνωρίζω τί ἐπηκολούθησεν ἐν τοῖς παρασκηνίοις. Πρίν τῆς  ἀπολύσεως ὁ προεξάρχων τῆς τελετῆς, ὁ Γερμανίας Φιλόθεος ὡμίλησεν  Ἑλληνικά καί σύν τοῖς ἄλλοις εἶπεν: «’Εσπούδασα εἰς τήν Σχολήν τῆς  Χάλκης, γνωρίζω πολλούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, ἀλλά δέν μπορῶ νά ἔχω  ἕνωσιν μέ αὐτούς. Μέ ἐσᾶς θά ἔχω ἕνωσιν, μέ τούς Ἕλληνας θά ἔχω ἕνωσιν».  Καί τό ἐπανέλαβε, εἶναι δέ μαγνητοφωνημένο.
Εἰς τό σημεῖον αὐτό  διεσκεδάσθη ἡ λύπη μου ὡς πρός τήν Ὀμολογίαν, καί ἔκρινα ὅτι ἐφ’ ὅσον ὡς  ἐκπρόσωπος τῆς Συνόδου διά τήν τελετήν, διορισθείς ἐξ αὐτῆς, ὀμολογεῖ  ὄτι κόπτει τήν κοινωνίαν μετά τῶν νεοημερολογιτῶν, συνεπῶς καί ἡ Σύνοδός  του, ἐδέχθην καί ἐγώ τήν ἄλλην ἡμέραν χειροθεσίαν, ὥρα τῆς δοξολογίας,  χωρίς νά γνωρίζω τί διαβάσανε, ἐφ’ ὅσον ἦτο εἰς ἄλλην γλῶσσαν, χωρίς νά  ἐκφωνήσουν ἔξω τίποτα. Ὡμίλησε καί πάλιν τά ἴδια ὁ Γερμανίας, ὅτι δέν θά  ἔχη ἕνωσιν μέ τούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, καί ἀντεφώνησα ὅτι ἐπί τῆς  Ὁμολογίας ταύτην πεποίθαμεν ὅτι θά τήν τηρήσουν, ὅπως καί ἐμεῖς μέχρι  θυσίας αἵματος.
Κατόπιν καθήσαμεν εἰς Τράπεζαν., ὅπου ἔγιναν προσφωνήσεις ἀπό π. Παντελεήμονα, Εὐγένιον κλπ.
 Μετ’ ὀλίγας ἠμέρας πήγαμε εἰς Τορόντο Καναδᾶ, συλλειτουργήσαμε μετά τῶν  ἱερέων Παντελεήμονος, Παναγιώτη Καραθανάση, ‘Αλεξάνδρου Διακόνου καί μἐ  ἐκκλησίαν ἀνάμεικτον, ὡς καί πολλῶν Αὐξεντιανῶν.
‘Εκεῖ ὠμίλησεν ὁ  π. Εὐγένιος καυχώμενος ὅτι οἱ κόποι του ἐστέφθησαν ἀπό τόν Θεόν καί  κατηγορώντας τούς Αὐξεντιανούς, ὅτι χειροτονήθηκαν ἀπό Νεοημερολογίτας  κ.λ.π. Ἄρχισα καί πάλιν νά ἀνησυχῶ.
Τά ἐν Ἑλλάδι εἶναι γνωστά εἰς ὅλους.
Ὁ Σεβ. Κιτίου μετά τήν ἀνάγνωσιν τῆς ἐκθέσεώς του εἶπεν. Σκέπτομαι τώρα  καί συμπεραίνω, ὅτι ὅλα ἦσαν προσυζητημένα καί προετοιμασμένα, ὥστε νά  γίνη ἡ χειροθεσία. ”Η χειροθεσία ἔγινε στήν Δοξολογία. Δέν εἶχα  μελετήσει προσφάτως τό θέμα περί χειροθεσίας διά νά εἶμαι  κατατοπισμένος, ὁπότε μέ ἀιφνιδίασε.

Ανώνυμος είπε...


3
Ελευθέριος Γκουτζίδης: Ἡ ρητή δήλωσις τῆς Ἐξαρχίας ὅτι οἱ Ρῶσοι  ὡμολόγησαν καί ἀνεγνώρισαν τήν χειροτονίαν τοῦ 1948, τήν δέ χειροθεσίαν  ἔκαμαν τυπικῶς ὑπό τύπον μιᾶς συγχωρητικῆς εὐχῆς καί διά τήν ἐνότητα,  μᾶς εἰρήνευσε καί μᾶς χαροποίησε, ὥστε νά μήν ἀντιδράσωμεν καθόλου.  Δηλαδή πρῶτον ἠ Ὁμολογία τῆς ‘Εκθέσώς των καί δεύτερον ὅτι ἡ χειροθεσία  ἦτο μία συγχωρητική εὐχή, ἦσαν αἱ προϋποθέσεις πού ἐδεχθήκαμε τό  γεγονός, καί ἐπιδιώξαμε νά δεχθοῦν τουλάχιστον, ὅλοι οἱ ‘Αρχιερεῖς αὐτοῦ  τοῦ εἴδους τήν χειροθεσίαν, ἵνα μή ὑπάρξῃ σχίσμα.
Μεσσηνίας: Ναί  ἔτσι δεχθήκαμε τήν χειροθεσία καί ἵνα μή δημιουργηθῆ μεταξύ μας σχίσμα.  ‘Ενθυμοῦμαι τόν π. Εὐγένιο πού εἶπε, τό κάναμε διά νά γίνη ἡ ἕνωσις νά  ἔλθη ἡ εἰρήνευσις στήν Ἐκκλησία θέλουμε δἐν θέλουμε.
‘Αττικῆς: Ναί  ἐπεκράτησε τό πνεῦμα νά μή γίνη σχίσμα στήν Ἐκκλησία καί νά δεχθοῦμε τήν  χειροθεσία, ἐφ’ ὅσον οἱ Ρῶσοι ἦσαν πράγματι ὀρθόδοξοι κατά τήν  διαβεβαίωσιν τῆς ‘Εξαρχίας καί ὄτι ἐπρόκειτο περί συγχωρητικῆς εὐχῆς.
Μακαριώτατος: Τήν δεχθήκαμε τήν χειροθεσία σάν τύπο συγχωρητικῆς εὐχῆς.
 Σεβ. Κιτίου: Μετά τήν χειροθεσία βαδίζοντες καθ’ ὁδόν Εὐγένιος,  Καλλιόπιος, Μακαρία καί ἐγώ, καί ἐνῶ ἤμουν σέ κάποια στιγμή πλησίον τῆς  Μακαρίας, μοί εἶπεν αὕτη: «Σεβασμιώτατε νά φύγη τό ὑφ’ ἑνός καί τότε  χωρίζουμε ἀπό τούς Ρώσους». Αὐτό μοῦ ἐδημιούργησε ἐκ τῶν ὐστέρων τήν  ἐντύπωσι ὅτι ἦτο προσυνεννοημένη ἠ ὑπόθεσις.
Σεβ. Πειραιῶς: Ἄν ὅταν ἦλθε ἡ ‘Εξαρχία μᾶς ἔλεγε πῶς ἔγιναν ἀκριβῶς τά πράγματα θά ἐδιορθώνετο ἡ κατάστασις ἀμέσως τότε.
Σεβ. Κιτίου: Δέν ἀρνοῦμαι τήν ἐνοχήν, ἔστω καί μέ τήν ἀμάθειαν μου, ὅλα τά εἶπα τά πράγματα στήν Σύνοδο τότε.
Σεβ. Μεσσηνίας: Δέν τά εἴπατε, Σεβασμιώτατε.
‘Ελευθ. Γκουτζίδης: Αὐτά τά πράγματα Ἅγιε Κιτίου, περί τοῦ Η Κανόνος καί περί τοῦ Γερμανίας δέν τά εἴπατε τότε.
Σεβ. Κιτίου: Δέν φοβοῦμαι θά πῶ ὅτι ἔφταιξα ἑπτά φορές, ἀλλά φέρουν καί ἄλλοι τήν εὐθύνη.

Ανώνυμος είπε...


4
Θεολ.  Μηνᾶς Κοντογιάννης [σ.σ. σημερινός επισκοπος Κήρυκος]: Πιστεύω πώς δἐν μποροῦμε νά φθάσουμε στήν τελική  λύσι. Διότι εἶναι μία πράξις, ἡ ὁποία εἶναι καταδικαστέα. Θεωρητικῶς μέν  δύναται νά ἀντιμετωπισθῆ καί δικαιολογηθῆ, πρακτικῶς ὅμως, ἐφ’ ὅσον  ἔγινεν ἡ πράξις (ἤτοι ἡ ἀνάγνωσις τῶν εὐχῶν τῆς χειροθεσίας) γιά μένα  εἶναι ἕνα σοβαρόν πρόβλημα. Τό πρόσωπα ἔσφαλλον, ἡ ‘Εκκλησία βεβαίως  ὄχι.
‘Ελευθ. Γκουτζίδης: Ἡ ὅλη ὐπόθεσις ἀποτελεῖ σαφῶς ἐπίθεσιν κατά  τῆς Ἐκκλησίας. Δέν δυνάμεθα νά ἀμφισβητήσωμεν ὅτι ἡ πρᾶξις ἀποτελεῖ  μῶμον κατά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. 
….
Ἡ συνεδρίασις ἔληξεν τήν 18ην μ.μ. μέ τήν συνήθη προσευχήν.
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
+Ὁ Αθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος ΑΝΔΡΕΑΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ
+Ὁ Κιτίου ‘Επιφάνιος
+Ὁ Μεσσηνίας Γρηγόριος
+Ὁ ‘Αττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος
+Ὀ Πειραιῶς καί Νήσων Νικόλαος
+Ὀ Βρεσθένης Λάζαρος
+Ὁ ‘Αργολίδος Παχώμιος
+Ὁ Φθιώτιδος Θεοδόσιος
+ὁ Σερβίων καί Κοζάνης Τίτος
Διά τήν Ἀντιγραφήν ἐκ τοῦ Βιβλίου τῶν Πρακτικῶν
Ο ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
+Ὁ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
https://kirykos.livejournal.com/1046165.html

Ανώνυμος είπε...


5

Η χειροθεσία του Πατρών Ανδρέα στα Αθίκια


πηγη https://kirykos.livejournal.com/


...Η  συνεχισις του ψεύδους, το οποιον ακουεται μέχρι της σήμερον, ειναι οτι  την Απόφασιν των Ρωσων της Διασπορας, την απέκρυψαν, ως εικάζεται, καί  από τους εδω Αρχιερείς.
 Ερωτηθείς εν ετει 2015 ο θεολόγος  Ελευθεριος Γκουτζίδης υπ  εμου, εάν εγνωριζε την απόφασιν περί της  χειροθεσίας, πρίν γίνη το πανηγυρικόν Συλλειτουργον της 15/28 Οκτωβριου  1971, κατά τόν οποίον εωρτάσθη η "ενωσις" μετα των Ρωσων της Διασπορας,  ωμολόγησε "ενόρκως", οτι δέν του την εδειξαν.. Αυτό ηταν καθ  ημάς τό  θέμα πού πρέπει νά διερευνηθει υπό της Επιτροπης, διότι ισως ο. κ.  Γκουτζίδης δέν ενθυμείται καλώς. Διότι οταν διά τό ιδιο θέμα ηρωτηθη  πάλιν υπ  εμου ο Αρχιεπίσκοπος Ανδρεας ενωπιον της Μεγάλης Συνόδου του  1981, ητοι διά τό πότε ενημερωθη διά την απόφασιν, απέφυγε μέν νά ειπη  διά τό πότε, ειπεν ομως τό εξης:
"Ὁταν μου εδειξαν την απόφασι, τους  ειπα: Μά αυτη βγάζει παράνομο τόν Αγιο Πατέρα".



Κατά την  εξέτασιν του θέματος πρέπει νά ληφθη υπ  οψιν καί η ενημέρωσις πού μάς  εκανε εις τά πλαίσα του Διαλόγου εν αγάπη καί αληθεία ο Σεβ/τος  Αργολίδος (νυν Μακαριωατος Παχωμιος). "Κατά την επιστροφην του Γέροντος  μου Καλλίστου από τήν Αμερικην (Σεπτεμβριος 1971), επειδη επληροφορηθην  οτι ηνωθησαν μετά των "κακοδόξων" Ρωσων, ως τούς εχαρακτηριζε ο ιδιος ο  Κάλλιστος, δέν τόν επλησίασα, ουτε πήρα την ευχή του, διά τουτο καί μέ  κατεταξαν μεταξύ των αντιδρωντων εις την ενωσιν μετα των Ρωσων της  Διασπορας. Διά τουτο καί οταν εκάλεσαν τόν τότε Πατρων μετεπειτα  Αρχιεπίσκοπον Ανδρεαν διά νά τόν "χειροθετησουν",  εμένα μέ εστειλαν σέ  ενορία δηλαδή σάν νά μέ εδιωξεν από τό μοναστηρι πού ημουν ο Κανονικός  Εφημέριος, διά νά μη ιδω καί αντιδρασω εις τήν τελετην της "χειροθεσίας"  πού επρόκειτο νά κάνουν εις τόν Πατρων Ανδρεα. Εφεραν ομως τόν  Καλλιοπιο, ο οποιος "ανέλαβε" νά πείση τόν Μητροπολίτην τότε Πατρων  Ανδρεα, ο οποιος καί αυτός αντιδρουσε, οτι πρέπει νά λάβη την  "χειροθεσίαν", λέγοντας του "δέν ειναι τίποτε Σεβ/τε Ανδρεα, ειναι μιά  απλή συγχωρητικη ευχή", οπως κάμνει ο πνευματικός εις τόν  εξομολογούμενον, η οποία ομως ειναι σωτηριος διά την Εκκλησία"... 

Ανώνυμος είπε...

6
TO πρωτόκολλο της ΡΟΕΔ
ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΕΣ ΕΠΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ

https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2020/06/1971_30.html#more

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο π. Γρηγόριε και The Cave Dweller: Γνωρίζετε τους λόγους που διέκοψαν τότε την κοινωνία οι του Αυξεντίου με τους Ρώσσους της Διασποράς ;


ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΕΙΣ;;

The Cave Dweller είπε...

9:35

Μια συμβουλή από εμένα :

Ο Γοχισμός απέθανε και ετάφη !

Τα υπόλοιπα just waste of time !

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ "The Cave Dweller": «Ο Γοχισμός απέθανε και ετάφη ! Τα υπόλοιπα just waste of time!»

Σχόλιον: Γιά νά μήν τά ἰσοπεδώνουμε ὅλα, προτρέποντας ἔτσι ἐμμέσως τήν στροφήν τοῦ κόσμου πρός διάφορες ἄλλες πλάνες (π.χ. τοῦ π. Ε. Τρικαμηνᾶ ἤ, ἀκόμη χειρότερα, τήν «ἐπίσημη ἐκκλησία»), εἶναι ἀνάγκη νά τονισθῇ ὅτι μέχρι τήν κοίμησιν τοῦ Ἁγίου πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου «Γοχισμός» ὑπῆρχε μόνον στό Ματθαιϊκόν σχίσμα. Ἀπό τό 1955 καί μέχρι τίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 1970 ὁ ἱερός ἀγών πού ξεκίνησε τό 1924 δέν ἔχασε τήν ἀξίαν του καί εἵλκυεν ἁγνούς ἀνθρώπους στίς τάξεις του. Δυστυχῶς, κατόπιν ἐπεκράτησαν οἱ τσαρλατάνοι καί ἔκαναν σχίσματα, εἰσήγαγαν κακοδοξίες (ὅπως τό Ματθαιϊκόν δόγμα τῆς «αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς Χάριτος») καί αἱρέσεις (ὅπως τά ΘΝΠ). Σήμερα ἡ ἀληθής Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εὑρίσκεται στούς ἀποτειχισμένους ἀπό ὅλους τούς «ἐπισκόπους», ἀκολουθοῦν τό Πάτριον Ἑορτολόγιον καί εἶναι ἀπηλλαγμένοι ἀπό τίς ὡς ἄνω αἱρέσεις καί σχίσματα.

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

΄΄Και πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής.΄΄
Οι φέροντες την χειροτονία του Αγίου Ματθαίου, εκτός των πέντε αιρετικών και των διαδόχων τους,των παρανόμων Νικολα΄ι΄τών και των επίσης αιρετικών του Παχωμίου,είναι αυτοί που βρίσκονται εντός Εκκλησίας και τελούν Μυστήρια.
Ένας απ΄αυτούς είναι ο Λαρίσης και Τυρνάβου Αμφιλόχιος.
Εκεί χτυπά η καρδιά της Ορθοδοξίας, τούτη την στιγμή.
Τρέξτε,αν θέλετε την σωτηρία σας.

The Cave Dweller είπε...

Αγαπητέ μου Δημήτριε,

«…ἄφες τοὺς νεκροὺς θάψαι τοὺς ἑαυτῶν νεκρούς…» Ματ. 8, 17-34.

« Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ ΕΝΤΟΣ ΥΜΩΝ ΕΣΤΙΝ » [ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ 17,21].