Πίστη - Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Εκείνος που γνωρίζει τη διδασκαλία της Αγ. Γραφής, καθώς πρέπει να τη γνωρίζει, δεν σκανδαλίζεται για κανένα από όσα συμβαίνουν, αλλά υπομένει τα πάντα με γενναιότητα, γιατί άλλα μεν τα εμπιστεύεται στην πίστη και στο ακατάληπτο της θείας οικονομίας, άλλων δε γνωρίζει τις αιτίες και βρίσκει ανάλογα παραδείγματα μέσα στις διηγήσεις της Αγ. Γραφής. Καθόσον και το να μην περιεργάζεται κανείς τα πάντα και το να μην θέλει να μάθει τα πάντα, είναι μεγάλη απόδειξη σοφίας. Και αν θέλετε, θα αναφερθώ σε συγκεκριμένο παράδειγμα• ας υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ποτάμι, μάλλον ότι υπάρχουν πολλά ποτάμια• … δεν έχουν όλα το ίδιο βάθος, αλλά άλλα είναι ρηχά και άλλα βαθιά, όπου μπορεί να πνιγεί εκείνος που αγνοεί το βάθος τους• …εκείνος λοιπόν που θέλει να περάσει από κάθε μέρος του ποταμού ριψοκινδυνεύοντας, αυτός δεν γνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ποταμών και θα κινδυνέψει πολλές φορές, γιατί τόλμησε ριψοκινδυνεύοντας να περάσει το βαθύ μέρος με την ίδια ευκολία που περνούσε το ρήχο.
Προκειμένου για τον Θεό, εκείνος που θέλει να γνωρίζει όλες τις βουλές Του και ερευνά τα πάντα με θράσος, αυτός ιδιαίτερα είναι εκείνος που δεν γνωρίζει τι είναι Θεός. Αλλά στους μεν ποταμούς οι περισσότερες διαβάσεις είναι ασφαλείς, λίγα είναι τα μέρη που έχουν βάθος και στα οποία παρατηρείται δίνη. Προκειμένου όμως για το Θεό, το μεγαλύτερο μέρος των ιδιοτήτων Του είναι απόκρυφο και γι’ αυτό δεν είναι δυνατόν να εξιχνιάσουμε τις ενέργειές Του. Γιατί λοιπόν σπεύδεις να καταποντίσεις σώνει και καλά τον εαυτό σου;

1 σχόλιο:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Προκειμένου όμως για το Θεό, το μεγαλύτερο μέρος των ιδιοτήτων Του είναι απόκρυφο και γι’ αυτό δεν είναι δυνατόν να εξιχνιάσουμε τις ενέργειές Του. Γιατί λοιπόν σπεύδεις να καταποντίσεις σώνει και καλά τον εαυτό σου;"

ΚΧ
Αν, παρ΄ ελπίδα και κατά διάστροφο τρόπο, ήθελε κάποιος να επικαλεσθεί το ανωτέρω εδάφιο, από λόγο του αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, προκειμένου να μας πείσει ότι ματαίως αντιδρούμε όσοι είμαστε αντίθετοι προς τις μεταμοσχεύσεις, θα του απαντούσαμε με τα εξής δυο αποσπάσματα εκ της Αγίας Γραφής, το ένα από την Π. Διαθήκη, το άλλο από την Καινή :

α)πολύγονον δὲ ἀσεβῶν πλῆθος οὐ χρησιμεύσει, καὶ ἐκ νόθων μοσχευμάτων οὐ δώσει ρίζαν εἰς βάθος, οὐδὲ ἀσφαλῆ βάσιν ἑδράσει (Σφ. Σλ δ΄ 3)

β)17 οὐ νοεῖτε ὅτι πᾶν τὸ εἰσπορευόμενον εἰς τὸ στόμα εἰς τὴν κοιλίαν χωρεῖ καὶ εἰς ἀφεδρῶνα ἐκβάλλεται; 18 τὰ δὲ ἐκπορευόμενα ἐκ τοῦ στόματος ἐκ τῆς καρδίας ἐξέρχεται, κἀκεῖνα κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον. (Μτ. ιε΄ )

Βεβαίως και η Ιατρική επιστήμη είναι εντελώς αντίθετη με το νεολογισμό του εγκεφαλικού θανάτου. Δυστυχώς, όμως, τα κλειδιά της επιστήμης τα κρατάνε στα χέρια τους οι παραχαράκτες και της επιστήμης, αλλά και της Χριστιανοσύνης. Ο αρχιτέκτονας του σύμπαντος μας θέλει όλους να γινόμαστε σκόνη.