‪Δημήτριος‬

Πρς

Τν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Κυθήρων κα ντικυθήρων, Κύριον Σεραφεμ

ν Κυθήροις

 

Σεβασμιώτατε κα πατέρα μν ν Χριστ ελαβέστατε,

ν βαθεῖᾳ τιμ κα γάπ πνευματικ, προσφερόμεθα ταπεινς πρς μς, ς πιστ μέλη τς Μις, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας, κφράζοντες τν πόνον κα τν νησυχίαν τς ψυχς μν δι τν πικρατοσαν πνευματικν σύγχυσιν ν τ κκλησιαστικ σώματι.

Μετ λύπης παρατηρομεν τι ερ Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος ποδέχεται κα ναγνωρίζει ς «γιον κα Μέγα» τν λεγομένην Σύνοδον τς Κρήτης (τους 2016), τις κατ πσαν λήθειαν κα ρθόδοξον κρίσιν ποδεδειγμένως παρέκκλινε τς πατερικς παραδόσεως κα μολογίας τς Πίστεως. τι δ, κκλησία τς λλάδος διατηρε κκλησιαστικν κοινωνίαν κα Κοινν Ποτήριον μετ τν σχισματικν τς Οκρανίας, πικεφαλς τν ποίων εναι ν σχίσματι κα χωρίς κανονικν χειροτονίαν λεγόμενος «μητροπολίτης» πιφάνιος Ντουμένκο.

«Θ πρέπει ν γνωρίζεις τι μνημονεύαμε τότε πο δν εχε γίνει Σύνοδος, οτε εχε Συνοδικς κφωνηθε τ πονηρ δόγμα κα νάθεμα..... 

π τν ρα μως πο γινε φανερ κα ξεκάθαρη αρετικ σέβεια κα κατοχυρώθηκε Συνοδικς, πρέπει κα σ κα λοι ο ρθόδοξοι ν ποφύγετε μ παρρησία κάθε κκλησιαστικ πικοινωνία μ τος κακόδοξους κα ν μ μνημονεύετε κάποιον π ατος ο ποοι συμμετεχαν στν Σύνοδο, εναι μόφρονες μ τς ποφάσεις της.

Διότι σ πο ληθς φέρεις τ νομα το Θεόφιλου εναι δίκαιο κα μ ατν τν τρόπον ν γαπς τν Θεό. πειδ ερς Χρυσόστομος χθρούς του Θεο δν χαρακτήριζε μόνον το αρετικούς, λλ κα σους εχαν κκλησιαστικ κοινωνία μαζί τους…...» 

[Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης. 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΘ΄. Θεοφίλω γουμένω] 

Πρς δ τούτοις, ποδοχ π μέρους τς ερς Συνόδου το λεγομένου προσωπικο ριθμο, ς νός συστήματος παρακολουθήσεως κα ψηφιακς ταυτοποιήσεως, γενν ρωτήματα συμβιβάστου πρς τν λευθερίαν τν τέκνων το Θεο κα τν μολογίαν το ληθινο νόματος το νθρώπου νώπιον το Δημιουργο.

« πίσκοπος μνημονεύεται, κυρίως γιά νά φανε, τι μνημονεύων καί μνημονευόμενος χουν τήν δια πίστη, τι εναι μφότεροι ρθόδοξοι, τι μνημονευόμενος χει τήν δια πίστη μέ τόν μνημονεύοντα, εναι ταυτογνωμονοντες καί ταυτοπιστεύοντες.» 

[Π. Θεοδώρου Ζήση, Δέν εναι σχίσμα ποτείχιση, φειλόμενες ξηγήσεως] 

Δι τούτους τος λόγους, κα ς ρθοδόξως φρονοντες πιστοί, παρακαλομεν μς, ντιμολογιώτατε κα μολογητ πίσκοπε, ν προχωρήσητε ες τν διακοπν μνημονεύσεως τς ερς Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος, καθ’ ν τρόπον ο γιοι Πατέρες δίδαξαν κατ τν αρέσεων κα τς συλλειτουργίας μετ τν κακοδόξων.

τοιαύτη μαρτυρικ κα μολογιακ Σας πράξις, πλην το τι θέλει διαφυλάξαι μς π τς συμμετοχς ες τν Παναίρεσιν το Οκουμενισμο, τν ποίαν δυστυχς ο πολλο συγκαλύπτουσι δι το ψευδος λόγου τι δήθεν Σύνοδος ρθοτομε τν λόγον τς ληθείας, θέλει συγχρόνως ποτρέψει πολλος ρθοδόξους πιστος π τν προσχώρησιν ες τ σχίσματα τν λεγομένων Γ.Ο.Χ., ν ος καραδοκε λλου εδους πλάνη κα νομία.

πιπροσθέτως, μολογιακ μετέρα στάσις δύναται ν καταστή ες τ μέλλον φορμ δι’ κκλησιαστικν νακαίνισιν, πισπεύδουσα τν νάγκην συγκαλέσεως Πανορθοδόξου Συνόδου π ρθοδόξων πισκόπων, τις θέλει πανορθώσει τν εσέβειαν, καθαιρέσει τος κακοδόξους, ναθεματίσει τος σχισματικος, κα παναφέρει τ φς τς ληθείας π τς λυμανθείσης καθέδρας τς καθόλου κκλησίας.

 

σίου Μαξίμου μολογητ :

«Χθές κτωκαιδεκάτ το μηνός, τις ν γία Πεντηκοστή, πατριάρχης δήλωσέ μοι λέγων· 

Ποίας κκλησίας ε

Βυζαντίου; 

Ρώμης; 

ντιοχείας; 

λεξανδρείας; 

εροσολύμων; 

δού πσαι μετά τν π’ ατάς παρχιν νώθησαν. Ε τοίνυν ε τς καθολικς κκλησίας, νώθητι, μήπως, ξένην δόν τ βί καινοτομν, πάθς περ ο προσδοκς.

»Πρός ος επον· 

Καθολικήν κκλησίαν, τήν ρθήν καί σωτήριον τς ες ατόν πίστεως μολογίαν, Πέτρον μακαρίσας φ’ ος ατόν καλς μολόγησεν, τν λων εναι Θεός πεφήνατο. Πλήν μάθω τήν μολογίαν, φ’ ν πασν τν κκλησιν γέγονεν νωσις, καί το γενομένου καλς, οκ λλοτριομαι» (Φιλοκαλία, ΕΠΕ 15Β, 450).

Ἐὰν, δι᾿ μολογιακος λόγους, π ληθείας διακοπ κκλησιαστικ κοινωνία πρς τος τς αρέσεως το Οκουμενισμο μμένοντας, τότε μετέρα ερ Μητρόπολις καθίσταται φρούριον κατάλυτον κα παλξις στερε τς ρθοδόξου Πίστεως, ες δόξαν Θεο κα παράδειγμα πνευματικς νδρείας ν τας μέραις ταύταις τς συγχύσεως κα τς ποστασίας.

Σεβασμιώτατε, μες, εσεβς γωνιστς κατ το Οκουμενισμο, καλείσθε ν καιρ κρίσεως ν φαντε ληθς ξιος διάδοχος τν γίων Πατέρων κα μολογητν τς Πίστεως.

«Κα γέγονεν μν κραυγ μεγάλη παρ παντς το λαο κα κδρομή. Ο γρ θελον τι κοινωνεν ατος τοιατα φρονοσιν· στε κα νν ποσυνάκτους εναι τος λαος τς Κωνσταντινουπόλεως, πλν λίγων λαφροτέρων κα τν κολακευόντων ατόν. Τ δ μοναστήρια σχεδν παντα κα ο τούτων ρχιμανδρται, κα τς συγκλήτου πολλο ο συνάγονται, δεδιότες μ δικηθσιν ες πίστιν, ατο κα τν σν ατ, ος π τς ντιοχείας ναβαίνων γαγε, πάντων λαλούντων τ διεστραμμένα»

[ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, Τ σιωτάτ κα θεοφιλεστάτ Πατρ Κελεστίν (πιστολ 11η) PG 77, 81B.C] 

λήθεια λευθερώσει μς· σιωπ συνένοχος γίνεται.

λας το Θεο ναμένει τ παράδειγμά Σας. Χριστς ζητε μολογητς κα χι διαχειριστς συχίας. ταν λήθεια διώκεται, σιωπ εναι συνενοχή.

π τούτοις, σπαζόμεθα τν δεξιν Σας, κα ναμένομεν τν φωτισμένην κα νδρείαν πόφασίν Σας.

Μετ’ εχν βαθυτάτης τιμς,

ο ταπεινο δέσμιοι τς ρθοδόξου μολογίας

«κα ο σχίσματι τν νωσιν τς κκλησίας κατέτεμον, λλ σχισμάτων κα μερισμν τν κκλησίαν σπούδασαν ύσασθαι» 

[κείμενον το ιε′ (15ου) κανόνος τς Αʹ‑Βʹ Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως το 861]

Δεν υπάρχουν σχόλια: