ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (του 1920 )

Η καθ’ ημάς Εκκλησία φρονούσα ότι η των διαφόρων Χριστιανικών Εκκλησιών προσέγγισις προς αλλήλας και κοινωνία ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών δογματικών διαφορών και ότι τοιαύτη τις προσέγγισις τα μάλα εστίν ευκταία και αναγκαία και πολλαχώς χρήσιμος εις τε το καλώς ενοούμενον συμφέρον εκάστης των επί μέρους Εκκλησιών και του όλου χριστιανικού σώματος και εις παρασκευήν και διευκόλυνσιν της πλήρους ποτέ, συν Θεώ και ευλογημένης ενώσεως, έκρινε τον παρόντα καιρόν τα μάλιστα πρόσφορον προς ανακίνησιν και από κοινού μελέτην του σπουδαίου τούτου ζητήματος. Ει γαρ και εν τούτω ενδέχεται ίνα προκύψωσι και παρεμβληθώσιν αι από των παλαιών προλήψεων και έξεων ή και εξ αξιώσεων δυσχέρεια, αι τοσάκις τέως το έργον της ενώσεως ματαιώσασαι, όμως κατά την γνώμην ημών, περί απλής το κατ ́ αρχάς προκειμένου συναφείας και προσεγγίσεως, αι δυσχέρειαι αύται έσονται πάντως ήττον σπουδαίαι, αγαθής δε υπαρχούσης θελήσεως και διαθέσεως ούτε δύνανται ούτε οφείλουσι κώλυμα αποτελέσαι ακαταγώνιστον και ανυπέρβλητον. 

Όθεν το πράγμα ημείς γε και κατορθωτόν και είπερ ποτέ εύκαιρον επί τη συντελεσθείση νυν επ ́ αισίοις συμπήξει της Κοινωνίας των Εθνών υπολαμβάνοντες, προαγόμεθα θαρρούντως εκθείναι ενταύθα εν ολίγοις τας σκέψεις και την γνώμην ημών περί του τρόπου, καθ ́ ον την προσέγγισιν ταύτην και συνάφειαν ενοούμεν και δυνατήν υπολαμβάνομεν, μετά πόθου εκζητούντες και απεκδεχόμενοι την κρίσιν και την γνώμην και των λοιπών των τε κατά την Ανατολήν αδελφών και των εν τη Δύσει και απανταχού σεβασμίων Χριστιανικών Εκκλησιών. 

Νομίζομεν τοίνυν ημείς, ότι δύο τάδε τα μέγιστα εις την επίτευξιν της τοιαύτης εφετής και ωφελίμου προσεγγίσεως συντελέσαι και ταύτην κατεργάσασθαι και εκδηλούν δύνανται.

Και πρώτον αναγκαίαν και απαραίτητον υπολαμβάνομεν την άρσιν και απομάκρυνσιν πάσης αμοιβαίας δυσπιστίας και δυσφορίας μεταξύ των διαφόρων Εκκλησιών, προκαλουμένης εκ της παρά τισιν εξ αυτών παρατηρουμένης τάσεως εις το σαγηνεύσαι και προσηλυτίσαι άλλων ομολογιών οπαδούς. Ουδείς γαρ αγνοεί τι και σήμερον συμβαίνει δυστυχώς πολλαχού, επί διασπάσει της εσωτερικής ειρήνης των Εκκλησιών, ιδία των εν Ανατολή, νέων ούτω θλίψεων και δοκιμασιών παρ ́ αυτών των ομοθρήσκων επιφερομένων αυτοίς, και οίαν μεγάλην, αντί του μηδαμινού αποτελέσματος, προκαλεί απέχθειαν και οξύτητα αντιθέσεως η τάσις αύτη τινών εις το προσηλυτίζειν και σαγηνεύειν τούς οπαδούς των άλλων χριστιανικών ομολογιών.
 

Ούτω δε της ειλικρινείας και της εμπιστοσύνης προ παντός αποκαθισταμένης μεταξύ των Εκκλησιών, νομίζομεν, δεύτερον, ότι επιβάλλεται ίνα αναζωπυρωθή και ενισχυθή προ παντός η αγάπη μεταξύ των Εκκλησιών,
 μη λογιζομένων αλλήλας ως ξένας καί αλλοτρίας, αλλ ́ ως συγγενείς και οικείας εν Χριστώ καί "συγκληρονόμους και συσσώμους της επαγγελίας του Θεού εν τω Χριστώ". (Εφεσ. 3, 6). Υπό της αγάπης γαρ εμπνεόμεναι αι διάφοροι Εκκλησίαι και ταύτην προτάσσουσαι εν ταις περί των άλλων κρίσεσι και ταις προς αυτάς σχέσεσι, την μεν διάστασιν αντί του επεκτείνειν και αυξάνειν ως οίον τε συντομεύσαι και σμικρύναι δυνήσονται, δια της διεγέρσεως δε τακτικού φιλαδέλφου ενδιαφέροντος περί της καταστάσεως, της ευσταθείας και της ευεξίας των άλλων Εκκλησιών, δια της σπουδής εις το παρακολουθείν τοις παρ ́ αυταίς συμβαίνουσι και ακριβέστερον γνωρίζειν το κατ ́ αυτάς και δια της προθυμίας εις το τείνειν εκάστοτε αμοιβαίως χείρα βοηθείας και αντιλήψεως, πολλά τα αγαθά εις δόξαν και εις όφελος εαυτών τε και του χριστιανικού σώματος επιτελέσουσι και κατορθώσουσι. ∆ύναται δε η φιλία αύτη και αγαθόφρων πρός αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούσθαι ειδικώτερον, κατά την γνώμην ημών, ως εξής:

α) δια της παραδοχής ενιαίου ημερολογίου προς ταυτόχρονον εορτασμόν των μεγάλων χριστιανκών εορτών υπό πασών των Εκκλησιών,

β) δια της ανταλλαγής αδελφικών γραμμάτων κατά τας μεγάλας του εκκλησιαστικού ενιαυτού εορτάς, εν αις είθισται, και εν άλλαις εκτάκτοις περιστάσεσι,

γ) δια της οικειοτέρας συσχετίσεως των εκασταχού ευρισκομένων αντιπροσώπων των διαφόρων Εκκλησιών,

δ) δια της επικοινωνίας των Θεολογικών Σχολών και των αντιπροσώπων της Θεολογικής Επιστήμης και δια της ανταλλαγής των εν εκάστη Εκκλησία εκδιδομένων θεολογικών και εκκλησιαστικών περιοδικών και συγγραμμάτων,

στ) δια της συγκροτήσεως παγχριστιανικών συνεδρίων προς εξέτασιν ζητημάτων κοινού πάσαις ταις Εκκλησίαις ενδιαφέροντος,

ζ) δια της απαθούς
 και επί το ιστορικώτερον εξετάσεως των δογματικών διαφορών από της έδρας και εν ταις συγγραφαίς,

η) δια του αμοιβαίου σεβασμού των κρατούντων εν ταις διαφόροις Εκκλησίαις ηθών και εθίμων,

θ) δια της παροχής αμοιβαίως ευκτηρίων οίκων και κοιμητηρίων δια τας κηδείας και την ταφήν των εν τη ξένη αποθνησκόντων οπαδών των ετέρων ομολογιών,

ι) δια της πρόφρονος τέλος αμοιβαίας υποστηρίξεως των Εκκλησιών εν τοις έργοις της θρησκευτικής επιρρώσεως, της φιλανθρωπίας και τοις παραπλησίοις.

Ο τοποτηρητής του Πατριαρχικού Οικουμενικού Θρόνου Κωνσταντινουπόλεως

+ Μητροπολίτης Προύσης
Δ
ωρόθεος

9 σχόλια:

Σχολαστικός είπε...

Εντάξει κ.Αργυρακόπουλε,τι το βάζεις με κόκκινα γράμματα;Αφού λέει ότι ήθελαν να τους κάνουν να γιορτάζουν μαζί τις μεγάλες γιορτές.Αυτό δεν έγινε το 1924,γιατί δεν άλλαξαν το Πάσχα.Το Πάσχα το γιορτάζουν χώρια από εμάς.Και μην ξεχνάς ότι αυτοί που πιστεύουν ότι ο Χριστός είχε μια φύση,γιορτάζουν τα Χριστούγεννα την ίδια ημέρα με τους Παλαιοημερολογίτες.Μήπως θα πρέπει να αλλάξουν το ημερολόγιό τους οι του Παλαιού για να αποφύγουν να γιορτάζουν Χριστούγεννα την ίδια ημέρα με αυτούς τους αντίχριστους;Μην ξεχνάς ότι η Εκκλησία μέχρι και την νηστεία· άλλαξε για να αποφύγει τους Αρμένιους.Θέσπισε να τρώνε Τετάρτη και Παρασκευή κρέας και αυγά την περίοδο που νήστευαν οι Αρμένιοι.Άρα,καλό είναι να αλλάξουν το ημερολόγιο οι του Παλαιού για να αποφύγουν τους αιρετικούς Αρμένιους.Δεν είναι μόνο ο Πάπας αιρετικός.Τουλάχιστον αυτός πιστεύει και στις δύο φύσεις του Χριστού,ασχέτως των άλλων αιρέσεων που έχει.

Silver είπε...

Ο/Η Σχολαστικός είπε...
Εντάξει κ. Αργυρακόπουλε, τι το βάζεις με κόκκινα γράμματα; Αφού λέει ότι ήθελαν να τους κάνουν να γιορτάζουν μαζί τις μεγάλες γιορτές. Αυτό δεν έγινε το 1924, γιατί δεν άλλαξαν το Πάσχα.


Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι συμβαίνει για ένα τόσο απλό πράγμα. Σας παραθέτω το κείμενο και την πρόταση που τινάζει στον αέρα όλη την Εκκλησία του Χριστού και εσείς όλοι οι χριστιανοί το βιολί σας με τα ημερολόγια και τις εορτές! Το κείμενο αναγνωρίζει όλες τις αιρετικές «εκκλησίες» ως Εκκλησίες του Χριστού, όπως είναι η Ορθόδοξος Εκκλησία, και σύ κόλλησες στη δεύτερη πρόταση της αλλαγής του ημερολογίου που ήταν ο πρώτος όρος εφαρμογής της Εγκυκλίου!!!

Ξέρεις τι χριστιανοί είμαστε; Θα σου διηγηθώ από την ζωή μου ένα συμβάν για να καταλάβεις ότι είμαστε χριστιανοί για κλάματα. Στις αρχές του 1990 ο Μητροπολίτης Καναδά Σωτήριος δεν έδινε άδεια για ίδρυση Μοναστηριού στο Μόντρεαλ στον Γέροντα Εφραίμ τον Αριζονίτη (πρώην Ηγούμενο της Μονής Φιλοθέου). Τελικά βρήκε κάποιο "Μοναχό" Παπικό που είχε γίνει "Ορθόδοξος". Ο "Μοναχός" λοιπόν Μαρτίνος είχε το "Μοναστηράκι" του έξω από το Μόντρεαλ και ο Σωτήριος σε αντιπερισπασμό του Γέροντα Εφραίμ, έδωσε εντολή στους ιερείς του Μόντρεαλ να βάζουν κάθε Σάββατο πούλμαν να επισκέπτονται οι ενορίτες το "Μοναστήρι" του "Ηγούμενου" Μαρτίνου προς οικονομική ενίσχυση του "Μοναστηριού". Την αρχική πρώτη εβδομάδα είπα στην σύζυγό μου ας πάμε έμπροσθεν του ναού που θα είναι το πούλμαν να δούμε θα πάει κανείς ή θα είναι σκέτη αποτυχία η προσπάθεια του Σωτηρίου διότι το 90% των εκκλησιαζομένων είμαστε πνευματικά παιδιά του Γέροντα Εφραίμ. Όταν φθάσαμε στο ναό το λεωφορείο ήταν γεμάτο από τα πνευματικά παιδιά του Γέροντα Εφραίμ. Για λίγα λεπτά εξηγήσαμε γιατί γίνεται αυτή η ενέργεια από τον Μητροπολίτη Σωτήριο, και τους είπαμε ότι εμείς πνευματικά παιδιά του Γέροντα Εφραίμ δεν πρέπει να ενισχύσουμε αυτή την ενέργεια που είναι εναντίον του Πνευματικού μας Πατέρα. Αποτέλεσμα ούτε μια ψυχή δεν έδωσε σημασία! Τελικά ενήργησε ο Κύριος και σε 8 μήνες ο "Ηγούμενος" Μαρτίνος βρέθηκε νεκρός μαχαιρωθείς από ένα νεαρό που τον εξυπηρετούσε σεξουαλικώς και έκλεισε το "Μοναστήρι"! Λοιπόν αδελφέ μου δυστυχώς έχουμε χάλια. Όπως άριστα γράφει ο κ. Χατζηνικολάου αντί να εννοηθούμε όλοι οι Ορθόδοξοι εναντίον των ολετήρων της Εκκλησίας, δηλαδή εναντίον των λατινοφρόνων οικουμενιστών, ασχολούμεθα και τρωγόμαστε για ημερολόγια και Πασχάλια!...

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Ξεχνάει ως φαίνεται ο ΄΄Σχολαστικός΄΄ότι στην συγκεκριμένη Εγκύκλιο εκηρύχθη γυμνή τη κεφαλή η κατάργησις του ενάτου άρθρου του Συμβόλου της Πίστεως, περί Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.[Β΄Οικουμενικής]

Ξεχνάει επίσης ότι διά αυτής καταργούνται αποφάσεις και της Α΄ Οικουμενικής Σύνοδου.
Το ψέμα περί πτώσεως της ανοιξιάτικης ισημερίας και περί διορθωμένου Ιουλιανού,είναι για τους αφελείς.

Δι΄ αυτής της Παναιρετικής Εγκυκλίου,την οποίαν μνημονεύουν άπαντες οι αναθεματισμένοι σχισματοαιρετικοί Νεοημερολογίτες, αναγνωρίζεται Εκκλησιαστικότητα σε όλες τις σχισματοαιρετικές ομάδες.

Η αλλαγή του Ημερολογίου το 1924,από το Γρηγοριανό -Παπικό Ημερολόγιο, το οποίο έχει καταδικαστεί υπό των Πανορθοδόξων Συνόδων του 16ου αιώνος ΔΙΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ,έγινε για να εφαρμοστεί η παραπάνω οικουμενιστική Εγκύκλιος.

Το Νέο Ημερολόγιο είναι Παπισμός και Οικουμενισμός.

Ο ισχυρισμός περί του μη συνεορτασμού του Πάσχα,είναι κι αυτός ανάξιος οποιασδήποτε αναφοράς.

Η Εκκλησία είναι παρούσα,με αρχιερέα,με ιερείς και με πλήρωμα, η οποία συνεχίζει αταλάντευτα την αποστολή της από το 1924 μέχρι τούδε, διακηρύσσοντας την Αλήθεια Της.

Από την Εκκλησίαν εξήλθαν οι Νεοημερολογίτες το 1924,ο Φλωρίνης το 1937 μαζί και οι οπαδοί του Ακακιοφλωρινικοί αλλά και όλοι οι υπόλοιποι αχισματοαιρετικοί παλαιοημερολογίτες.[η δήθεν εικόνα της Αγίας Τριάδος,χαρακτηριστικό παράδειγμα]
Επιστροφή σ΄Αυτήν χρειάζεται,όχι ενώσεις ντυμένες με μανδύα Παλαιοημερολογιτικού Οικουμενισμού.

Σχολαστικός είπε...

Αυτή είναι η γνώμη σου.Εμείς έχουμε άλλη γνώμη.Πιστεύουμε ότι η διόρθωση του Ιουλιανού Ημερολογίου από την Πολιτεία(το 1923)ΑΝΑΓΚΑΣΕ την Εκκλησία της Ελλάδας να ακολουθήσει την Πολιτεία.Αν δεν άλλαζε η Πολιτεία το ημερολόγιό της,ούτε και η Εκκλησία της Ελλάδας θα το πείραζε.Αν το διόρθωνε από μόνη της,χωρίς η Πολιτεία να έχει αλλάξει το δικό της,τότε θα είχες δίκιο.Άσε που αυτό που ήθελαν στην Εγκύκλιο δεν το κατάφεραν μέχρι σήμερα για το θέμα του ημερολογίου.Άλλες Τοπικές Εκκλησίες γιόρταζαν με το Νέο και άλλες με το Παλαιό Ημερολόγιο Άρα δεν έγινε αυτό που ήθελαν επειδή η Ελλάδα διόρθωσε το ημερολόγιο.Τα άλλα μπορεί να έγιναν,αλλά αυτό δεν έχει σχέση με το σχίσμα που έκαναν οι δικοί σας Εμείς εξετάζουμε ποίος έκανε το σχίσμα(και εσύ σαν θεολόγος που είσαι,πρέπει να μάθεις επιτέλους το ορισμό του σχίσματος από τον Μέγα Βασίλειο και από τον Άγιο Ιωάννη Αντιοχείας.
Σήμερα η Εκκλησία του Χριστού δεν έχει ούτε έναν Ορθόδοξο Επίσκοπο.Κάτι ήξερε ο Άγιος Κοσμάς ο Προφήτης για τα έσχατα χρόνια και έλεγε για την αποστασία των κληρικών.

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Σας το ξαναλέμε,το Γρηγοριανό [Νέο] Ημερολόγιο είναι αυτός ο ίδιος ο Πάπας,ο οποίος σας έχει καθυποτάξει πλήρως.
Το 1924 οι Νεοημερολογίτες κατέστησαν εαυτούς σχισματοαιρετικούς.
Έσχισαν το σώμα της Εκκλησίας και εξήλθαν Αυτής.
Τα αναθέματα των Πατέρων των Πανορθοδόξων Συνόδων του 16ου αιώνος,έχουν διαχρονικότητα και απευθύνονται τόσο σε ΄κείνους που θα εφαρμόσουν όσο και στους άλλους που θα ακολουθήσουν το Γρηγοριανό Ημερολόγιο.

Σχολαστικός είπε...

Ο Πάπας δεν ανήκει ούτε στο Π.Σ.Ε.,παρατηρητής είναι.Ούτε Ανάσταση γιορτάζει μαζί μας.Ούτε οι Οικουμενιστές δέχονται το αλάθητο που πιστεύει ότι έχει.
Το Σώμα της Εκκλησίας,την τότε εποχή(1924),το αποτελούσαν οι Τοπικές Εκκλησίες.Η Εκκλησία μας διατήρησε την ενότητα,την Εκκλησιαστική κοινωνία.Δεν έσχισε τίποτα και αποσχίστηκε από πουθενά.Οι δικοί σας έφυγαν από την συντροφιά και έφτιαξαν δικές τους ψευδοεκκλησίες κάνοντας λάστιχο τους Ιερούς Κανόνες.Δεν είναι "σώμα της Εκκλησίας" ο Ματθαίος Καρπαθάκης και οι άλλοι λαοπλάνοι κακόγεροι που αναστάτωσαν την χώρα μας και την Εκκλησία μας Σχίσμα σημαίνει διακοπή Εκκλησιαστικής κοινωνίας.Εσείς την διακόψατε και άρα εσείς κάνατε το σχίσμα.Οκτώ εκατομμύρια Έλληνες ακολούθησαν την Πολιτεία και έμειναν ενωμένοι με τις άλλες Εκκλησίες.Έκαναν αυτό που διδάσκει ο Μέγας Φώτιος.
Οι Σύνοδοι που γράφεις,αν είχαν θεσπίσει αυτό που εσύ πιστεύεις,και αν αναθεμάτιζαν αυτούς που εσύ έχεις στο μυαλό σου,σημαίνει ότι καινοτόμησαν.Δεν ήταν συνεχιστές των Αγίων Πατέρων(γιατί κανένας Πατέρας και καμιά Σύνοδος δεν θέσπισε αυτά τα πράγματα)και των Αγίων Συνόδων.Ούτε στο Πηδάλιο δεν υπάρχουν. Τόσο σημαντικές ήταν.Οι Σύνοδοι αυτοί καταδίκασαν την αλλαγή που έκανε ο Πάπας στο Πασχάλιο.Τίποτα περισσότερο.Αυτά τα έγραφαν και οι ίδιοι οι Ενιστάμενοι,στηριζόμενοι στον δικό τους Άγιο,τον Νέο Ομολογιτή Χρυσόστομο Καβουρίδη.
Αυτά τα ολίγα,και αν χρειαστεί θα επανέλθω για αυτές τις Συνόδους.

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Μία ακόμη λανθασμένη άποψή από την πλευρά σας...

ΧΑΡΙΛΑΕ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ- ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΤΘΑΙΪΚΟΥΣ είπε...

Χαρίλαε, η δικιά σας η πλευρά είναι η λανθάνουσα (ματθαιϊκοί, ματθαιΐζοντες και ματθαιϊκόφρονες)
Δι ευχών του αγίου Χρυσοστόμου Καβουρίδου του ομολογητού κύριε ιησού χριστέ ο θεός ελέησον και σώσον ημάς

Ανώνυμος είπε...

Ενώ στουραΐτη εσείς οι γοχ είστε άσπιλοι αμόλυντοι... Εμείς του ν.ημ είμαστε για την κόλασι; ΩΡΑΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ.
και μην πεις κλισέ όπως υπεράσπιση της πίστης κλπ γιατί θα γίνεις κουραστικός.
Αποστολική διαδοχή έχουν οι γοχ; ενδεχόμενα κάποιοι..
Οι ματθαιικοί δεν έχουν αποστολική διαδοχή ΚΑΤΆΛΑΒΈ ΤΟ