Αλεξανδρεύς
Εκείνο το βράδυ άρχισα να σου μιλώ.
Θυμάσαι; Στην πρώτη ως τότε συνάντησή μας -εκείνη που ξέρει όλος ο κόσμος- εγώ παρέμεινα σιωπηλή. Τι κι αν βοούσε το είναι μου; Τα χείλη είχαν μείνει σφραγισμένα.
Μόνο η καρδιά μου είχε ανοίξει διάπλατα.
Αλλά κι Εσύ είχες μείνει σιωπηλός απέναντί μου. Όσα είπες για μένα, τα είπες σε άλλους.
Εμείς οι δυο είχαμε συνεννοηθεί αμίλητοι.
Έτσι όπως πρέπει να συνεννοούνται οι άνθρωποι όταν έχουν κάτι πολύ σπουδαίο να μοιραστούν.
Όμως ετούτο το βράδυ, ένιωθα την ανάγκη να Σου μιλήσω.
Ίσως να ήταν η εκκωφαντική σιωπή που απλώθηκε όταν και οι τελευταίοι επισκέπτες Σου έφυγαν. Όταν πήραν κουβαλητή σχεδόν τη Μάνα Σου φεύγοντας για την πόλη.
Σε είχαν αφήσει μόνο να πας εκεί που δεν μπορούσε κανένας να Σε ακολουθήσει.
Κι εγώ, απέναντι του τάφου, ζαρωμένη κάτω από το λαμπερό φως της σελήνης άρχισα δειλά δειλά να Σου μιλώ για μένα.
Είναι, λένε, ο ασφαλέστερος τρόπος να γνωρίσεις τον άλλο.
Να του πεις την ιστορία σου.
Να τον αφήσεις να αγγίξει εκείνα που ως τώρα φύλαγες για σένα.
Ήθελα να Σε μάθω.
Και δεν είχα άλλο τρόπο από το να Σου πω τη ζωή μου.
Ήμουν σίγουρη πως με άκουγες.
Κι ήμουν σίγουρη πως ήθελες να με ακούσεις.
Δεν είναι που δέχτηκες το μύρο στα πόδια σου.
Μεγαλύτερη σιγουριά μούδινε ο φοβερός εκείνος λόγος που ξεστόμισες πριν κάποιες ώρες.
Λόγος φοβερότερος από την πιο τρομακτική διαταγή του πιο αδίστακτο βασιλιά.
Λόγος που έσβηνε μια για πάντα όλες τις εξυπναδίστικες κουταμάρες των ανόητων που Σε περικύκλωναν.
Λόγος που μ αγκάλιαζε τόσο τρυφερά όσο κανείς δε με αγκάλιασε στη ζωή μου:
-Πατέρα μη τους μετρήσεις το έγκλημα. Δεν ξέρουνε τι κάνουν
Σε αγαπούσα , Σε αγαπώ και νομίζω πως θα Σε αγαπώ για πάντα, όμως για ένα περίεργο λόγο ένιωθα πως ήμουν ανάμεσα σε εκείνους.
Σε κείνους που σε κάρφωναν στο φοβερό ξύλο.
Σε εκείνους που τώρα -ειδικά τώρα- αλλά και πάντα έχουν ανάγκη το λόγο αυτό, γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν.
Σου είπα, λοιπόν, την ιστορία μου.
Πώς ξεκίνησα μικρό κορίτσι στην βόρεια Παλαιστίνη, σε μια από τις ελληνίζουσες πόλεις, πώς μεγάλωσα σε μια οικογένεια μισοδιαλυμένη, πώς πείνασα, πώς διάλεξα τον εύκολο δρόμο για να κερδίζω το ψωμί μου.
Πάλευα συνέχεια νάμαι δίκαιη στην ιστορία που σου λέω.
Να μη δικαιολογώ τα πάντα, να αφήνω χώρο για τη δική μου προσωπική ευθύνη, για τα λάθη μου και ταυτόχρονα να μην κρύβω όσα με σπρώξανε με τον τρόπο τους στο δρόμο που πήρα.
Ήθελα να ξέρεις την αλήθεια.
Ήθελα να με αγαπάς γι αυτό πού είμαι όχι για μια καλοζωγραφισμένη, ψεύτικη είκονα. Ταυτόχρονα δεν άντεχα να μη Σου πω κι όσα δικαιολογούσαν κάποιες από τις αμαρτίες μου.
Σου είπα πώς έφτασα στα Ιεροσόλυμα, πώς έζησα χρόνια σε μια ηδονή που άλλοτε πέθαινε από την σκληρότητα του άλλου και άλλοτε άφηνε να αναβλύζει μια οδύνη για την κατάντια μου.
Είναι -εσύ το ξέρεις καλύτερα από μένα- περίεργο ον τούτος ο άνθρωπος.
Διψάει για χαρά με τρόπο τόσο βαθύ και άγριο, που είναι ικανός τα πάντα να κάνει γι αυτό.
Θέλει τον άλλο, εικόνα του εαυτού του αληθινή -όχι την ψεύτικη που δίνουν τα κάτοπτρα.
Έτσι τους ήθελα κι εγώ τους άλλους. Όχι όλους. Μα μερικούς.
Τους έβλεπα όπως μπαίναν στο δωμάτιό μου και τους ξεχώριζα. Δεν ήταν ο τρόπος, τα ίδια σταθερά σημάδια που σε έκαναν να τους ξεχωρίσεις. Ήταν .... δεν ξέρω τι ήταν.
Μαζί τους ένιωθα ξανά άνθρωπος.
Με συγχωρείς που στα λέω όλα αυτά. Η εικόνα Σου, η αψεγάδιαστη θα πρεπε νάναι εμπόδιο για να Σου μιλήσω για τις ερωτικές μου συνευρέσεις. Μα Σε νιώθω δικό μου. Σε νιώθω ότι Είσαι εγώ. Στον εαυτό μας πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Κάθομαι τώρα εδώ και σκέφτομαι.
Έχω μια ερώτηση, μια ερώτηση τρομερή να Σου κάνω.
Μια ερώτηση που είμαι εγώ η ίδια.
Πώς γίνεται δύο τόσο αντίθετα πράγματα να είναι τόσο κοντινά; Τόσο διπλανά;
Πώς γίνεται να ακουμπούν η αγάπη, ο έρωτας κι η αμαρτία; Από τη μια εκείνο που σε κάνεις να νιώθεις άνθρωπος, εκείνη η ασυγκράτητη δύναμη που σε κάνει να σβήνεις τα πάντα για χάρη της κι απ' την άλλη η αμαρτία που μας κάνει δακτυλοδεικτούμενους.
Ετούτο το μυστήριο είναι η ζωή μου, είμαι εγώ.
Λες πως Είσαι, και το πιστεύω, ο Γιος του Θεού.
Μα τον φοβάμαι τον Πατέρα Σου.
Είναι Εκείνος που συχνά πυκνά δίνει εντολή να λιθοβολούν ανθρώπους. Είναι τρομερός ξέρεις ο θάνατος από λιθοβολισμό.
Αν είσαι τυχερός και σε βρει καμμιά πέτρα κατακέφαλα έχει καλώς.
Αλλιώς υποφέρεις πολύ.
Εσένα όμως Σε αγαπώ.
Και τούτη η αγάπη νικάει το φόβο μου.
Όμως δεν καταλαβαίνω πολλά.
Μου φαίνεται ούτε οι μαθητές Σου Σε καταλαβαίνουν.
Νιώθω όμως πως γίνεται να Σε αγαπώ χωρίς να καταλαβαίνω.
Και πως Εσύ μ'αγαπάς και καταλαβαίνεις.
Ξημερώνει! Τι φωτίζει τη γη τώρα που Είσαι στο χώμα;
Συνεχίζεται.
http://anastasiosk.blogspot.ca/
Θυμάσαι; Στην πρώτη ως τότε συνάντησή μας -εκείνη που ξέρει όλος ο κόσμος- εγώ παρέμεινα σιωπηλή. Τι κι αν βοούσε το είναι μου; Τα χείλη είχαν μείνει σφραγισμένα.
Μόνο η καρδιά μου είχε ανοίξει διάπλατα.
Αλλά κι Εσύ είχες μείνει σιωπηλός απέναντί μου. Όσα είπες για μένα, τα είπες σε άλλους.
Εμείς οι δυο είχαμε συνεννοηθεί αμίλητοι.
Έτσι όπως πρέπει να συνεννοούνται οι άνθρωποι όταν έχουν κάτι πολύ σπουδαίο να μοιραστούν.
Όμως ετούτο το βράδυ, ένιωθα την ανάγκη να Σου μιλήσω.
Ίσως να ήταν η εκκωφαντική σιωπή που απλώθηκε όταν και οι τελευταίοι επισκέπτες Σου έφυγαν. Όταν πήραν κουβαλητή σχεδόν τη Μάνα Σου φεύγοντας για την πόλη.
Σε είχαν αφήσει μόνο να πας εκεί που δεν μπορούσε κανένας να Σε ακολουθήσει.
Κι εγώ, απέναντι του τάφου, ζαρωμένη κάτω από το λαμπερό φως της σελήνης άρχισα δειλά δειλά να Σου μιλώ για μένα.
Είναι, λένε, ο ασφαλέστερος τρόπος να γνωρίσεις τον άλλο.
Να του πεις την ιστορία σου.
Να τον αφήσεις να αγγίξει εκείνα που ως τώρα φύλαγες για σένα.
Ήθελα να Σε μάθω.
Και δεν είχα άλλο τρόπο από το να Σου πω τη ζωή μου.
Ήμουν σίγουρη πως με άκουγες.
Κι ήμουν σίγουρη πως ήθελες να με ακούσεις.
Δεν είναι που δέχτηκες το μύρο στα πόδια σου.
Μεγαλύτερη σιγουριά μούδινε ο φοβερός εκείνος λόγος που ξεστόμισες πριν κάποιες ώρες.
Λόγος φοβερότερος από την πιο τρομακτική διαταγή του πιο αδίστακτο βασιλιά.
Λόγος που έσβηνε μια για πάντα όλες τις εξυπναδίστικες κουταμάρες των ανόητων που Σε περικύκλωναν.
Λόγος που μ αγκάλιαζε τόσο τρυφερά όσο κανείς δε με αγκάλιασε στη ζωή μου:
-Πατέρα μη τους μετρήσεις το έγκλημα. Δεν ξέρουνε τι κάνουν
Σε αγαπούσα , Σε αγαπώ και νομίζω πως θα Σε αγαπώ για πάντα, όμως για ένα περίεργο λόγο ένιωθα πως ήμουν ανάμεσα σε εκείνους.
Σε κείνους που σε κάρφωναν στο φοβερό ξύλο.
Σε εκείνους που τώρα -ειδικά τώρα- αλλά και πάντα έχουν ανάγκη το λόγο αυτό, γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν.
Σου είπα, λοιπόν, την ιστορία μου.
Πώς ξεκίνησα μικρό κορίτσι στην βόρεια Παλαιστίνη, σε μια από τις ελληνίζουσες πόλεις, πώς μεγάλωσα σε μια οικογένεια μισοδιαλυμένη, πώς πείνασα, πώς διάλεξα τον εύκολο δρόμο για να κερδίζω το ψωμί μου.
Πάλευα συνέχεια νάμαι δίκαιη στην ιστορία που σου λέω.
Να μη δικαιολογώ τα πάντα, να αφήνω χώρο για τη δική μου προσωπική ευθύνη, για τα λάθη μου και ταυτόχρονα να μην κρύβω όσα με σπρώξανε με τον τρόπο τους στο δρόμο που πήρα.
Ήθελα να ξέρεις την αλήθεια.
Ήθελα να με αγαπάς γι αυτό πού είμαι όχι για μια καλοζωγραφισμένη, ψεύτικη είκονα. Ταυτόχρονα δεν άντεχα να μη Σου πω κι όσα δικαιολογούσαν κάποιες από τις αμαρτίες μου.
Σου είπα πώς έφτασα στα Ιεροσόλυμα, πώς έζησα χρόνια σε μια ηδονή που άλλοτε πέθαινε από την σκληρότητα του άλλου και άλλοτε άφηνε να αναβλύζει μια οδύνη για την κατάντια μου.
Είναι -εσύ το ξέρεις καλύτερα από μένα- περίεργο ον τούτος ο άνθρωπος.
Διψάει για χαρά με τρόπο τόσο βαθύ και άγριο, που είναι ικανός τα πάντα να κάνει γι αυτό.
Θέλει τον άλλο, εικόνα του εαυτού του αληθινή -όχι την ψεύτικη που δίνουν τα κάτοπτρα.
Έτσι τους ήθελα κι εγώ τους άλλους. Όχι όλους. Μα μερικούς.
Τους έβλεπα όπως μπαίναν στο δωμάτιό μου και τους ξεχώριζα. Δεν ήταν ο τρόπος, τα ίδια σταθερά σημάδια που σε έκαναν να τους ξεχωρίσεις. Ήταν .... δεν ξέρω τι ήταν.
Μαζί τους ένιωθα ξανά άνθρωπος.
Με συγχωρείς που στα λέω όλα αυτά. Η εικόνα Σου, η αψεγάδιαστη θα πρεπε νάναι εμπόδιο για να Σου μιλήσω για τις ερωτικές μου συνευρέσεις. Μα Σε νιώθω δικό μου. Σε νιώθω ότι Είσαι εγώ. Στον εαυτό μας πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Κάθομαι τώρα εδώ και σκέφτομαι.
Έχω μια ερώτηση, μια ερώτηση τρομερή να Σου κάνω.
Μια ερώτηση που είμαι εγώ η ίδια.
Πώς γίνεται δύο τόσο αντίθετα πράγματα να είναι τόσο κοντινά; Τόσο διπλανά;
Πώς γίνεται να ακουμπούν η αγάπη, ο έρωτας κι η αμαρτία; Από τη μια εκείνο που σε κάνεις να νιώθεις άνθρωπος, εκείνη η ασυγκράτητη δύναμη που σε κάνει να σβήνεις τα πάντα για χάρη της κι απ' την άλλη η αμαρτία που μας κάνει δακτυλοδεικτούμενους.
Ετούτο το μυστήριο είναι η ζωή μου, είμαι εγώ.
Λες πως Είσαι, και το πιστεύω, ο Γιος του Θεού.
Μα τον φοβάμαι τον Πατέρα Σου.
Είναι Εκείνος που συχνά πυκνά δίνει εντολή να λιθοβολούν ανθρώπους. Είναι τρομερός ξέρεις ο θάνατος από λιθοβολισμό.
Αν είσαι τυχερός και σε βρει καμμιά πέτρα κατακέφαλα έχει καλώς.
Αλλιώς υποφέρεις πολύ.
Εσένα όμως Σε αγαπώ.
Και τούτη η αγάπη νικάει το φόβο μου.
Όμως δεν καταλαβαίνω πολλά.
Μου φαίνεται ούτε οι μαθητές Σου Σε καταλαβαίνουν.
Νιώθω όμως πως γίνεται να Σε αγαπώ χωρίς να καταλαβαίνω.
Και πως Εσύ μ'αγαπάς και καταλαβαίνεις.
Ξημερώνει! Τι φωτίζει τη γη τώρα που Είσαι στο χώμα;
Συνεχίζεται.
14 σχόλια:
@Κατεβάσατε την ανάρτηση "Ο δειλός ανώνυμος με ρωτά".
Ποιος είναι ο δειλός;
ο δε θέλων δικαιούν εαυτόν είπε προς τον Κων/νον· και τις εστί μου ο δειλός;
Δεν απαντήσατε αλλά ανιθέτως κατεβάσατε την ανάρτηση πλήρως. Δεν σας λέω δειλό. Απλά με αποκαλέσατε δειλό και σας λέω εσείς μετά δεν είστε δειλός που κατεβάσατε την ανάρτηση και που δεν απαντάτε. Με συγχωρείτε για αυτό. Το παίρνω πίσω. Ποιος είμαι εγώ που σας λέω δειλό.
Όμως το θέμα δεν είναι εκεί. Με όλα αυτά ξεφεύγουμε από το θέμα μας. Και δεν θέλω να σκεφτώ ότι το κάνετε σκόπιμα για αυτό σας παρακαλώ σταματήστε να καταπιάνεστε με τα λόγια μου και απαντήστε στο κυρίως θέμα.
Καλή συνέχεια της Μεγάλης Εβδομάδος.
@απαντήστε στο κυρίως θέμα.
Αδελφέ Γεώργιε, ποιο είναι το κυρίως θέμα που θέλεις απάντηση;
Σε παρακαλώ μόνο μία ερώτηση. Δεν έχω χρόνο για μεγάλο κείμενο-απάντηση.
Γνωρίζω ότι δεν αμφιβάλλεις σε αυτά που σου γράφω, αλλά θα ανεβάσω ατελείωτο το κείμενο που γράφω από το ΕΟΡΤΟΔΡΟΜΙΟΝ του Αγίου Νικοδήμου. Έψαξα πολύ στο διαδίκτυο και δεν υπάρχει σε απλό δακτυλογραφημένο κείμενο (υπάρχει σε μορφή PDF), αλλά δεν μπορεί κανείς να το μπλεδιάσει το μέρος του κειμένου που θέλει για να το χρησιμοποιήσει. Έτσι είπα να κάνω και εγώ κάτι χρήσιμο πριν αναχωρήσω από αυτό τον κόσμο....
Νάσαι πάντα καλά!
Το κυρίως θέμα είναι ότι εκτός Εκκλησίας θέτεται εκτός Εκκλησίας αυτομάτως. Πρέπει ή να προσχωρήσει σε μία αίρεση επισήμως ή να καταδικαστεί εφόσον δεν μετανοεί για πλάνες και κακοδοξίες και αορθόδοξες πράξεις από Σύνοδο. Ως εκ τούτου δυνάμεθα να έχουμε κοινωνία και με Ποιμένες που δεν έχουν (ενώ θα έπρεπε) καταδικαστεί. Έχουμε το δικαίωμα από τον ΙΕ' Κανόνα της ΑΒ Τοπικής Συνόδου να διακόψουμε το μνημόσυνο σε τέτοια περίπτωση (όμς πρώτα καλό θα ήταν με την ευλογία βεβαίως του πνευματικού μα Πατέρα, όσον γνωρίζουν και ενάρετων ανθρώπων καλό θα ήταν, όπως και εάν δεν γίνει από μεμονωμένα άτομα αλλά από ομάδα κληρικών, Επισκόπων κτλ. (βλέπε περίπτωση των Αγιορειτών και του π. Αυγουστίνου Καντιώτη) επίσης θα ήταν καλό, αλλά το πολύ σημαντικό και απαραίτητο να βεβαιωθούμε πως δεν θα προκαλέσουμε προβλήματα και ταραχές και δεν θα πληγώσουμε την Εκκλησία του Χριστού). Όχι όμως να κόψουμε κάθε Εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους όπως κακοδόξως υποστηρίζουν πολλοί, όχι να κόψουμε το μνημόσυνο και από όσους Επισκόπους έχουν μεν κοινωνία με Επισκόπους που κηρύττουν και πράττουν ανορθόδοξα πράγματα αλλά δεν κυρρύτουν ή δεν πράττουν και αυτοί ανορθόδοξα πράγματα. Προσοχή σε αυτά. Πολλοί βέβαια Πατέρες είπαν να κόψουμε κοινωνία με όσους κοινωνούν με αιρετικούς. Εδώ εννοούν το κοινό ποτήριο και εάν δεν εννοούν το κοινό ποτήριο απλά έχουν κάνει λάθος. Ουδείς αλάθητος. Και μην πείτε πως δεν θα επέτρεπε ο Θεός τέτοιος λάθος. Και ο Απόστολος Πέτρο ο ένας από τους δύο μεγίστους Αποστόλους και από τους μεγαλύτερους Αγίους κύρυττε κακόδοξα περί της περιτομής και δημοσίως τον ήλεγξε ο Απ. Παύλος και μετανόησε βέβαια.
Όμως παραδείγματα Αγίων που να έπραξαν αποτείχιση από Επίσκοπο που κήρυττε ή έπραττε κακοδόξως (και να μην μετανόησε) δεν έχουμε. Αν έχουμε ν μου αναφέρετε. Και βέβαια η πράξη είναι μεγαλύτερη απόδειξη της θεωρίας.
Θέλω λοιπόν απάντηση στο πως στηρίζετε εσείς προσωπικά την αποτείχιση όσο πιο σύντομα μπορείτε. Εκτός και αν δεν έχετε αποτειχιστεί (ή έχετε κάνει κάτι παρόμοιο που δεν γνωρίζω). Αν δεν έχετε αποτειχιστεί παρακαλώ θέλω να μου το πείτε. Αν ναι τότε θέλω να μου πείτε γιατί για να αποτειχιστώ και εγώ. Μην μου πείτε πως αυτή είναι γνώμη σας και δεν με παροτρύνετε γιατί αν έχετε λάθος δεν θέλετε να πάρετε στον λαιμό σας. Γιατί τότε δείχνετε πως δεν έχετε πίστη στην αληθινή Εκκλησία του Χριστού και δεν είστε σίγουρος για το πια είναι, που κατ' εσάς (από όσο γνωρίζω) βρίσκετε στους αποτειχισμένους. Αν δεν είστε σίγουρος έχετε ηθική υποχρέωση να σταματήσετε να αναρτείτε άρθρα που παρακινούν στην αποτείχιση και συγχύζουν τους Ορθοδόξους.
ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ ,ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ? ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΗΖΩΜΑ ΕΩΣ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΑ ΛΥΣΗ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ! ΕΔΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΕΙΝΑΙ 100 ΕΤΩΝ , ΚΑΙ ΜΙΚΡΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΝΑ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ! ΚΑΙ Ο ΚΑΝΤΙΟΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΞΕΑΠΟΤΕΙΧΗΣΤΗΚΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ ΜΗΠΩΣ ΛΥΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ? Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΠΟΥ ΚΥΡΗΤΕ ΣΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΠΕΤΡΕΨΕ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΓΙΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΟΡΙΣΤΙΚΑ! ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , ΟΥΤΕ ΣΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΑΛΛΑ ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΟΔΟΣ! ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ ΤΩΡΑ? ΓΙΑΤΙ ? ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΘΙΚΕ ΠΡΙΝ 100 ΧΡΟΝΙΑ, ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ! ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΘΙΚΕ ΤΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ! ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΣΟΒΑΡΕΣ ΗΤΑΝ ΑΥΤΕΣ ! ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ Η ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ! ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΟΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΩΡΑ ΔΙΟΤΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΠΟΤΙΣΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΗΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ! ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΟΤΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΦΑΡΜΑΚΟ!ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΕΓΙΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΟ!
Αδελφέ μου εν κατάλαβα ακριβώς τη θέση σας. Είστε υπέρ ή κατά της αποτείχισης; Γιατί σίγουρα η Εκκλησία είναι Μία και βρίσκεται ή στους αποτειχισμένους ή στην Εκκλησία της Ελλάδος, το Οικ. Πατριαρχείο και στις λοιπές κοινωνούντες με αυτές Τοπικές Εκκλησίες. Κάποια από τις δύο πλευρές είναι εκτός Εκκλησίας.
Ο Καντιώτης δεν αποτειχίστηκε ποτέ! Κακώς,πολύ κακώς, κάκιστα, μερικοί-μερικοί (δεν εννοώ εσάς) διαδίδουν ότι αποτεχίστηκε για λόγους συμφερολοντολογικούς. Ο π. Αυγουστίν Καντιώτης έκοψε το μνημόσυνο για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μαζί μάλιστα με άλλους δύο Επισκόπους. Το έκανε από όσο γνωρίζω ή τουλάχιστον κυρίως για να αποτρέψει την πιθανή ένωση με την πλάνη του παπισμού, που ολοταχώς επιχειρούσε να κάνει ο Αθηναγόρας. Το έκανε προφανώς και ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Αποτείχιση σημαίνει παύση κάθε Εκκλησιαστικής κοινωνίας και συνήθως και με τους κοινωνούντας μ' αυτούς από τους οποίους γίνεται η αποτείχιση. Ενώ η διακοπή μόνο του μνημοσύνου επιτρέπεται σε περιπτώσεις Επισκόπου που κηρύσοντως αίρεση, αλλά μη καταδικασθέντα από Σύνοδο, όχι δε και με τους κοινωνούντας μ' αυτόν, ούτε διακοπή κάθε Εκκλησιαστικής Κοινωνίας.
Εάν υποτεθεί ότι μολυνόμαστε επειδή έχουμε κοινωνία μ' αυτούς τους Επισκόπους και χάνουμε και την Αποστολική διαδοχή τότε η Αποστολική διαδοχή έχει χαθεί οριστικώς (κάτι που ποτέ δεν πρόκειται και δεν θα επιτρέψει ο Θεός να γίνει) εδώ και 500 περίπου χρόνια! Γιατί; Διότι είχαμε κοινωνία με τους παπικούς πριν το σχίσμα για αρκετό διάστημα ενώ αυτοί ήδη είχαν αρχίσει να κηρύττουν πλάνες. Άρα λοιπόν με τέτοια μυαλά, πρέπει να υποστηρίζουμε πως έχει χαθεί η Αποστολική Διαδοχή και πως ο Άγιος Κύρριλος που χειροτονίθηκε από μη καταδικασθέντα από Σύνοδο αρειανό Επίσκοπο έπρεπε να είναι μην είναι Άγιος, αλλά αντίθετα σχισματικός!
Καλή συνέχεια της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος και καλή Ανάσταση!
@Το έκανε από όσο γνωρίζω ή τουλάχιστον κυρίως για να αποτρέψει την πιθανή ένωση με την πλάνη του παπισμού, που ολοταχώς επιχειρούσε να κάνει ο Αθηναγόρας.
Δεν απαντώ σε ανώνυμους, αλλά θα κάνω μια εξαίρεση. Ο Αθηναγόρας δεν επιχειρούσε να κάνει την ένωση, την έκανε την ένωση το 1965. Ο Δημήτριος την συνέχισε, και ο Βαρθολομαίος και οι υπόλοιπες τοπικές εκκλησίες την δέχτηκαν. Θα γνωρίζεις την επίσημη αναγνώριση του Παπισμού ως Εκκλησία με ιερωσύνη και Μυστήρια που έγινε το 1993 στο Μπαλαμάντ του Λιβάνου.
Με ερωτάς που είναι η Εκκλησία με τους αποτειχισμένους ή με τους μη αποτειχισμένους. Πως την εννοείς την Εκκλησία; Πολιτικό κόμμα ή ποδοσφαιρική οργάνωση; Όταν έκαναν στον Άγιο Μάξιμο την ίδια ερώτηση, δεν γνωρίζεις την απάντηση; Τι μελετάς;τι διαβάζεις; Τους απάντησε η Εκκλησία του Χριστού είναι εκεί που είναι η Αλήθεια. Η Εκκλησία είναι:στύλος και εδραίωμα της αληθείας.(Α΄Τιμ. 3: 15).
Όταν ο Οικ. Πατριάρχης Βέκκος πήγε στην Μονή Ζωγράφου και έκαψε ζωντανούς τους 26 Οσιομάρτυρες, και η Θεοτόκος πληροφόρησε τον Μοναχό ότι οι εχθροί του Υιού μου και Εμού έρχονται, που ήταν η Εκκλησία; Με τον Βέκκο ή με τους αποτειχισμένους Οσιομάρτυρες; Υπάρχουν πάρα πολλά διαφωτιστικά που εξηγούν τις απορίες σου. Μελέτησε Αγία Γραφή και τους Αγίους Πατέρες, προσπάθησε να μην αμαρτάνεις για να σε φωτίσει ο Κύριος να καταλάβεις όλες τις απορίες σου: τότε διήνοιξεν αυτών τον νουν του συνιέναι τας γραφάς,(Λουκ. 24: 45). Με ορθολογισμούς δεν λύνονται τα προβλήματα τα πνευματικά...
@ Για τον ανώνυμο:
Μόλις ανέβασα την απάντησή μου σε σένα που με ρώτησες για την Εκκλησία, συνέχισα και ανέβασα --όπως κάθε ημέρα--τη συνέχεια του βιβλίου του Αγίου Ιουστίνου(Πόποβιτσ). Στη σειρά είδα με έκπληξη ήταν το κείμενο του Αγίου περί Εκκλησίας!
Μερικοί θα πουν :Σύμπτωση...
Μέγας είσαι Κύριε και θαυμαστά τα έργα Σου....!!!
Ο Άγιος Ιουστίνος δεν αποτειχίστηκε όμως άρα πρέπει να είναι εκτός Εκκλησίας κατ' εσάς. Ο Βέκκος είχε πάει μαζί με τους παπικούς στο Άγιον Όρος και ήθελε οι Αγιορείτες να δεχτούν την ένωση, όσοι τη δέχτηκαν μαρύρησαν και πήραν τον Στέφανο του Κυρίου όσοι δε του χάϊδεψαν τα αυτιά και το δέχτηκαν σίγουρα όσοι δεν μετανόησαν κολάστηκαν, μάλιστα αναφέρετε ότι τιμωρήθηκαν απ' τον Θεό και πέθαναν κάποιοι από αυτούς από καλπάζουσες βαριές ασθένειες κ.α., οπότε επόμενο είναι να πει η Υπεραγία Θεοτόκος ότι έρχονται οι εχθροί της και οι εχθροί του Υιού της. Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής είχε κόψει την κοινωνία μ' αυτούς, διότι είχαν κοινωνία με τους μοονοφυσίτες και τους μονοθελητές οι οποίοι είχαν καταδικαστεί χρόνια πριν από την Δ' Οικ. Σύνοδο.
Βέβαιως δεν λύνονται με ορθολογισμούς. Ο διάλογος δεν είναι ορθολογισμός. Όταν η Αγία μεγαλομάρτυς Αικατερίνηστη συμμετείχε σε δημόσια συζήτηση με τους καλύτερους ρήτορες της Αλεξάνδρειας και τους αποστόμωσε, μήπως ήταν ορθολογίστρια; Είχε δε προφανώς και την φώτιση του Αγίου Πνεύματος, είχε όμως και γνώση και σίγουρα τις χρησιμοποίησε. Δεν υπάρχει λόγος να κάνω κάτι ιδιαίτερο για να βρω λύση σε κάτι που έχω ήδη κατασταλάξει. Αποφυγή αμαρτιών, την ανάγνωση του Λόγου του Θεού και των Πατέρων έτσι και αλλιώς πρέπει να τα ο Χριστιανός.
Όμως εάν θέλετε τη σωτηρία μου τότε πείστε να αποτειχιστώ εγώ, όπως και εγώ προσπαθώ το αντίθετο.
Δεν μου είπατε όμως γιατί κατεβάσατε την ανάρτησε "Ο δειλός με ερωτά";
Η συγκεκριμένη ανάρτηση αυτά που με το απόσπασμα από το βιβλίο του Αγίου (κατ' εσάς αιρετικού ή σχισματικού) Ιουστίνου Πόποβιτς δεν αναφέρετε στο που βρίσκεται η Εκκλησία, αλλά στο ότι η Εκκλησία είναι «Παν-μυστύριον» όπως λέει και ο τίτλος του κειμένου. Η Εκκλησία σίγουρα δεν είναι πολιτικό κόμμα, αλλά Σώμα Χριστού με καφαλή τον Χριστό. Τα μέλη της Εκκλησίας αποτελούν το Σώμα του Χριστού και αφού τα μέλη της είναι άνθρωποι και η Εκκλησία αφού έχει μία κεφαλή είναι και μία, τότε κάποιοι από όλους όσους υποστηρίζουν ότι αποτελούν την Εκκλησία έχουν δίκιο. Εμείς υποστηρίζουμε βεβαίως ότι η Ορθοδοξία είναι η Εκκλησία. Επειδή όμως δυστυχώς ο διάβολος κατάφερε εκτός από τις διάφορες ομολογίες που αυτοαποκαλούνται εκκλησίες, να δημιουργήσει και κοινότητες ή να παρακινήσει άτομα τα οποία υποστηρίζουν ότι βρίσκονται στην Ορθοδοξία. Οπότε μία από τις τρεις είναι η γνήσια Ορθοδοξος και μοναδική Εκκλησία του Ζώντως Χριστού: ή η Εκκλησία της Ελλάδος και οι Τοπικές Εκκλησίες που κοινωνούν μ' αυτήν ή οι Γ.Ο.Χ. ή οι ατομικώς αποτειχισμένοι. Σίγουρα η Εκκλησία βρίσκεται στην Αλήθεια. Δεν το αρνούμαι, απλά προσπαθώ να αποδείξω ΠΟΥ βρίσκεται αυτή η ΑΛΗΘΕΙΑ. Μήπως η αλήθεια μπορεί να μολυνθεί και να γίνει πλάνη που κολάζει και οδηγεί στην απώλεια εξαιτίας κάποιων ανάξιων εκπροσώπων της; Αν σε μια φιλανθρωπική οργάνωση κάποιο στέλεχος "τρώει" λεφτά σημαίνει ότι είναι ολόκληρη η οργάνωση μία σφηκοφωλιά αρπάγων και απατεώνων; Μήπως ακόμη και σ' αυτούς τους Αποστόλους, στους δώδεκα δεν βρέθηκε ένας προδότης; Ήταν όμως Απόστολος, κήρυττε, και θαύματα ακόμη έκανε, αλλά η φιλαργυρία νίκησε και έγινε συνεργάτης στο μεγαλύτερο έγκλημα όλων των εποχών ο ταλαίπωρος Ιούδας. Σας φαίνεται λοιπόν παράξενο στην Εκκλησία η οποία είναι το Σώμα του Χριστού και είναι το νούμερο ένα στόχαστρο του πονηρού, να μην έχει και τους εσωτερικούς εχθρούς της;
@Δεν υπάρχει λόγος να κάνω κάτι ιδιαίτερο για να βρω λύση σε κάτι που έχω ήδη κατασταλάξει.
Πρωτίστως, προτού καταχωρήσεις το σχόλιό σου, αν θέλεις ρίξε του μια ματιά, και όπου θέλει διόρθωμα τακτοποίησέ το.
Αφού και οι δυο μας έχουμε κατασταλάξει, ποιος ο λόγος να χάνουμε το χρόνο μας στην ανταλλαγή αυτών των σχολίων;
Διερωτώμαι αν το γεγονός ότι ένας Χ αριθμός αδελφών μας που έκαναν αποτείχιση, ένας άλλος αριθμός που έφυγαν από την Εκκλησία της Ελλάδος και εντάχθηκαν στην Εκκλησία του εν Ελλάδι Πάτριου, άλλος αριθμός που εγκαταλείπουν την Ορθοδοξία και εντάσσονται στους Προτεστάντες ή στους Παπικούς ή στην Σκοπιά ή στο Ισλάμ ή σε κάποια από τις ανατολικές θρησκείες και όλοι πιστεύουν ότι η απόφασή τους είναι η σωστή. Εσύ όμως δεν την αναγνωρίζεις για σωστή την απόφασή τους, όπως βεβαίως δεν αναγνωρίζουν και αυτοί ως σωστή την δική σου βεβαιότητα για την ορθότητα της πίστης σου, επαναλαμβάνω, σε προβληματίζει αυτό το γεγονός;
Όπως νομίζεις ότι είσαι σωστός, έτσι νομίζουν και οι άλλοι ότι είναι σωστή η γνώση τους και η απόφασή τους!!!
Η Αγία Γραφή, και η διδασκαλία των Πνευματοφόρων Πατέρων της Ορθοδοξίας μας τα έχουν λύσει όλα αυτά τα προβλήματα : ου γαρ πάντων η πίστις.(Β΄ Θεσ. 3:2).
@Μήπως ακόμη και σ' αυτούς τους Αποστόλους, στους δώδεκα δεν βρέθηκε ένας προδότης;
Αυτό είναι το πρόβλημα μαζί σου, ότι δεν αντιλαμβάνεσαι στοιχειώδη πράγματα.
Ναι, βρέθηκε στους Αποστόλους ένας προδότης, αλλά δεν κοινώνησαν με την προδοσία του Ιούδα οι Απόστολοι. Δεν την αναγνώρισαν ως ορθή!
Στις τοπικές "Ορθόδοξες" εκκλησίες δεν υπάρχει ένας ή δύο προδότες, και οι υπόλοιποι Κλήρος και λαός κάνουν υπομονή αχρι καιρού, για να μη σχίσουν την Εκκλησία.
Όλες οι τοπικές "Ορθόδοξες" εκκλησίες εντάχθηκαν επίσημα στο Π.Σ.Ε (σατανοεκκλησιών κιναίδων και λεσβίων), και συγχρόνως αναγνώρισαν επίσημα τους Παπικούς και Μονοφυσίτες ως Εκκλησίες, αναγνωρίζοντας ότι στις Άγιες Οικουμενικές Συνόδους κυριάρχισε το πνεύμα Πλάνης, οι δε Πατέρες ευρίσκονται στα χέρια του δικαιοκρίτη Θεού!!!
Καταλαβαίνεις ταλαίπωρε το πρόβλημα;
Καλά κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε ή δεν καταλαβαίνετε; Με συγχωρείτε. Προσπαθείτε να αποφύγετε σκοπίμως κάποια πράγματα μάλλον. Γιατί εγώ γράφω προς το τέλος: «Όμως εάν θέλετε τη σωτηρία μου τότε πείστε να αποτειχιστώ εγώ, όπως και εγώ προσπαθώ το αντίθετο.». Να λοιπόν γιατί να τρώμε τόσο χρόνο (όντως τρώμε αρκετό χρόνο, αλλά ελπίζω να μην πάει χαμένος). Βέβαια εσείς ίσως όπως οι αμετανόητοι αιρετικοί να μην μετανοείτε ακόμη και αν πεισθείτε για το λάθος σας (ου με πείσεις καν με πείσεις)! Επιμένω όμως επειδή η αποτείχισή σας οδηγεί στην απώλεια για να μην πλανηθεί κανείς από αυτά που γράφετε επιμένω. Και έχετε την υποχρέωση να δέχεστε και τις αντιρρήσεις.
ΘΕΛΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΚΑΛΙΣΘΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΟΥΣΤΙΝΟ; Δεν αποτειχίστηκε άρα είναι για εσάς αιρετικός ή εκτός Εκκλησίας.
Γιατί κατεβάσατε την ανάρτηση «Ο δειλός ανώνυμος με ερωτά». Όσο αναφορά το αν με προβληματίζει το γεγονός ότι και άλλοι υποστηρίζουν ότι έχουν και είναι στην αλήθεια, απαντώ. Εσάς σας προβληματίζει το γεγονός ότι αυτά υποστηρίζουν οι άθεοι ἠ οι αναζητητές της αλήθειας του οποίους τους πολεμά ο σατανάς και ένα από τα όπλα του είναι αυτό το επιχείρημα; Το επιχείρημα αυτό είναι για τους άθεους. Για εμάς είναι αφελές και άχρηστο, διότι για εμάς η αλήθεια βρίσκεται σε έναν απ' τους δύο και προσπαθούμε (τουλάχιστον εγώ) να αποδείξουμε ποιος απ' τους δύο έχει την αλήθεια.
@Για εμάς είναι αφελές και άχρηστο, διότι για εμάς η αλήθεια βρίσκεται σε έναν απ' τους δύο και προσπαθούμε (τουλάχιστον εγώ) να αποδείξουμε ποιος απ' τους δύο έχει την αλήθεια.
Τους αδελφούς μας τους εν Ελλάδι που έφυγαν από το νέο και ακολουθούν το πάτριο τους θεωρείς ασφαλώς εκτός Εκκλησίας;
Αν απαντήσεις, χρησιμοποίησε σε παρακαλώ μία ανάρτηση από τις πρώτες, για να μη σε ψάχνω κάτω κάτω της οθόνης.
Δημοσίευση σχολίου