2. Μόνον ο Θεάνθρωπος είναι τέλειος και τετελειωμένος
άνθρωπος. Αλλά ταυτοχρόνως: και τέλειος
Θεός και τέλειος Άνθρωπος. Εδώ η Υπόστασις του Θεού Λόγου είναι ο σπουδαιότερος
παράγων. Τούτο ωμολόγησαν σαφώς και ηρμήνευσαν θεοπνεύστως οι άγιοι θεοφόροι
Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου εν Χαλκηδόνι. Εν τω Θεανθρώπω Χριστώ ο
άνθρωπος έφθασεν εις όλας τας τελειότητάς του:
δια του Θεού ετελειοποίησε και ωλοκλήρωσε την ψυχήν του και την
συνείδησίν του, την βούλησίν του και τον νουν του, την καρδίαν του και το σώμα
του, με μίαν λέξιν, ολόκληρον τον εαυτόν του. Και έγινε το σπουδαιότερον και το
πλέον αξιαγάπητον θαύμα: ο Θεάνθρωπος
άφησε τον Εαυτόν Του εις τον γήϊνον κόσμον μας και εις όλους τους κόσμους, ως
Εκκλησίαν, ως σώμα Του, δια να δυνηθή κάθε άνθρωπος να καταστή «σύσσωμος» του
σώματος του Θεανθρώπου και ούτω να φθάση εις όλας τας τελειότητάς του (πρβλ.
Εφ. 3, 6). Μόνον εν τω Θεανθρώπω και δια του Θεανθρώπου ημπορεί κάθε ανθρωπίνη
ύπαρξις να γίνη αληθινός άνθρωπος, τέλειος άνθρωπος, πλήρης άνθρωπος. Μόνον με
τον Θεάνθρωπον εν τη Εκκλησία και δια της Εκκλησίας «συν πάσι τοις αγίοις»
δύναται να φθάση «εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του
Χριστού» (Εφ. 3, 18. 4, 11-16). Εν τω Θεανθρώπω Χριστώ «κατοικεί παν το πλήρωμα
της Θεότητος σωματικώς», δια να ημπορή να πληρωθή καθείς από ημάς εν τη
Εκκλησία και δια της Εκκλησίας με το πλήρωμα αυτό της Θεότητος (Κολ. 2, 9-10).
Και τούτο είναι δυνατόν να επιτύχη έκαστος εξ ημών μόνον «συν πάσι τοις
αγίοις», δια των αγίων μυστηρίων και των αγίων αρετών, προηγουμένης της αγίας
πίστεως και της αγίας αγάπης (Εφ. 3, 17-20).
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου