Με επιστολή μου της 17ης Σεπτεμβρίου ε.ε. προς
τον Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεον διαμαρτυρήθηκα
εντόνως γιατί διέστρεψε δημοσιευμένα κείμενά μου δίνοντας την εντύπωση ότι
υπάρχει κακοδοξία στις θέσεις, που εκφράζω στις Πανεπιστημιακές Παραδόσεις μου
στο μάθημα της Δογματικής.
Του εδήλωσα ότι με την παραποίηση αυτή των
κειμένων μου, διά της μεθόδου των αποσιωπητικών, με εμφανίζει, ούτε λίγο ούτε
πολύ, ότι ασπάζομαι κακοδοξία, την οποία ρητώς καταδικάζω στο εν λόγῳ έργο μου.
H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more
Με πόνο ψυχής για την
ενέργεια του αυτή του απηύθυνα το ερώτημα: γιατί το έκανε; Εκ παραδρομής –οπότε
θα αρκούσε μία έκφραση λύπης εκ μέρους του- ή εσκεμμένα –πράγμα δύσκολο να το
διανοηθώ;
Στο γράμμα μου αυτό ο
Σεβασμιώτατος έσπευσε να απαντήσει ταχύτατα, με δικό του γράμμα της 21ης
Σεπτεμβρίου, απέφυγεν όμως να δώσει απάντηση στο πιο πάνω κρίσιμο ερώτημά μου.
Με μία βιαστική αναφορά
σχεδόν ως «εν παρόδῳ» δηλώνει ότι δεν είχε την πρόθεση να παραποιήσει τα
κείμενά μου (σαν να έχει σημασία η πρόθεση και όχι η πράξη - άλλωστε τα κείμενα
ομιλούν από μόνα τους), σπεύδει όμως να συγκαλύψει το πρόβλημα αναφερόμενος σε
ευρύτερες διαφωνίες του μαζί μου: η παραποίηση αυτή δεν έχει σημασία, αφού
ούτως ή άλλως η διαφωνία μας επεκτείνεται και σε άλλα θέματα (π.χ. στο θέμα της
θελήσεως του ανθρώπου)!
Αυτό είναι το νόημα της
απαντήσεώς του.
Κατανοώ απόλυτα τη θέση του
αγίου αδελφού: η ομολογία ενός σφάλματος είναι πάντοτε δύσκολη· δεν είναι
εύκολη υπόθεση.
Πρόθεσή μου, ειλικρινά, δεν
ήταν, ούτε είναι, να δυσχεράνω τη θέση του Σεβασμιωτάτου.
Εκπλήσσομαι όμως,
ειλικρινά, από την έλλειψη κάθε ευαισθησίας εκ μέρους του.
Εκτός, από το δημοσίευμα
του στον τόμο της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς (ο οποίος και, ακούω, μεταφράζεται
στην αγγλική!) πληροφορούμαι ότι την παραποιημένη αναφορά του στο κείμενό μου
την ανήρτησε και στο διαδίκτυο, όπου και, κατά την ιστοσελίδα, διαβάστηκε
περισσότερες από 16.000 φορές!
Αν εξαιρέσουμε τους
σοβαρούς και ειδικούς γνώστες του θέματος, οι οποίοι και διέγνωσαν αμέσως ότι
πρόκειται για πλαστογράφηση της πραγματικότητος, χιλιάδες άνθρωποι που δεν
έχουν πρόσβαση στα κείμενα μου και τώρα και στο μέλλον θα θεωρούν γνήσιο το
παραποιημένο κείμενο μου.
Και αυτό δεν φαίνεται να
σημαίνει τίποτε για τον άγιο αδελφό, ο οποίος θα κοιμάται με ήσυχη τη συνείδησή
του!
Εφ’ όσον ο άγιος Ναυπάκτου
θέλει για ευνόητους λόγους να παρακάμψει το θέμα αυτό και, προφανώς, δεν
προτίθεται να διορθώσει το λάθος του (αφού δεν το αναγνωρίζει και δεν λυπείται
γι’ αυτό) κανονικά θα έπρεπε να σταματήσει εδώ η συνομιλία μας.
Επειδή υποσχέθηκα όμως ότι
θα απαντήσω και επί της ουσίας των ισχυρισμών του, στους οποίους και
επανέρχεται στην απαντητική επιστολή του, ελπίζω σύντομα να το πράξω δίνοντας
τέλος σε μία, δυστυχώς, αδιέξοδη υπόθεση.
Ως προς το ερώτημα του
Αγίου Ναυπάκτου γιατί συνέδεσα το όλον θέμα με εκείνο της πολεμικής που
ασκείται κατά των θεολογικών διαλόγων, του υπενθυμίζω ότι το παραποιημένο
κείμενό μου βρίσκεται σε ομιλία του που χειροκροτήθηκε από σύναξη, κατά την
οποία ακούστηκαν τα μύρια όσα κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των θεολογικών
διαλόγων του.
Τέλος, ως προς την επιστολή
του της 7ης Οκτωβρίου 2009, όπως μαρτυρεί το περιεχόμενό της, δεν απήντησα,
διότι αναφέρεται σε θέματα εσωτερικής φύσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, στα
οποία δεν είχα κανένα δικαίωμα να αναμειχθώ.
Είμαι πάντως υποχρεωμένος
για λόγους δικαιοσύνης προς το πρόσωπο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου
Χριστοδούλου να δηλώσω ότι το θέμα του θεολογικού διαλόγου με την Ρώμη το έφερε
όντως στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, και η σχετική απόφαση ήταν συνοδική.
Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου