Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Eρμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


 Από τήν λη παρουσίασι το θέματος τς ποτειχίσεως καί πό τήν διαχρονική Παράδοσι τς κκλησίας γίνεται ντιληπτό τι σάκις φίσταται αρεσις ες τήν κκλησία, ο ρθόδοξοι γωνίζονται φ’ νός μέν μέ λες των τίς δυνάμεις νά καταστείλουν τήν αρετική πυρκαϊά, φ’ τέρου δέ διά τς ποτειχίσεως καί κκλησιαστικς ποστασιοποιήσεως νά μήν συμμετέχουν ες ατήν.
κκλησιαστική ποτείχισις τν ρθοδόξων δέν σήμαινε διαφορία διά τήν αρεσι, οτε ατάρκεια, στω καί ν καλύπτοντο στοιχειωδς πό πλευρς μυστηρίων, εχαν κάποια λευθερία καί κατά περιόδους δέν φίσταντο διωγμούς.
καταστολή τς αρέσεως πίσης καί θρίαμβος τς ρθοδοξίας π’ ατς δέν σήμαινε τι λοι πωσδήποτε ο αρετικοί θά μεταστραφον ες τήν ρθοδοξία, λλά τι αρεσις θά καταδικασθ συνοδικς καί τίς θέσεις τν αρετικν πισκόπων θά τίς κατέχουν πλέον ο ρθόδοξοι, ετε διά τς συνοδικς καταδίκης των καί ντικαταστάσεώς των, ετε διά τς μετανοίας καί συνοδικς ποκαταστάσεώς των ες τόν θρόνο, τόν ποο λόγ τς αρέσεως παρανόμως κατεχον. Ο περιπτώσεις τς τελείας ποκοπς κάποιων πό το σμα τς κκλησίας λόγ αρέσεως, πως τν Παπικν καί Μονοφυσιτν καί τς μή ποκαταστάσεως ες τούς τόπους των τς ρθοδοξίας, συνέβη ετε λόγ τς κοσμικς δυνάμεως τήν ποία κατεχον καί μέ τήν ποία συνοδοιπόρουν (Παπικοί), ετε ξ ατίας τς πομακρυσμένης θέσεώς των καί τς κατ’ ατόν τόν τρόπο πομονώσεώς των και τς δημιουργίας ες τούς τόπους των δίων κρατν.

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: