30) Πάντως όσον αφορά στο
Βατικανό το θέμα έχει ως εξής: Η μεταβολή της τακτικής του Βατικανού από
"πόλεμο" και "διάλογο" σέ τακτική "αναγνωρίσεως των
Ορθοδόξων μυστηρίων" είναι μία πραγματικότης. Αλλά το ότι το Φανάρι αμέσως
ανταπέδωσε με την από κοινού μετά του Βατικανού συχρόνου άρσιν των αναθεμάτων
του 1054 την 7-12-65 σημαίνει ότι η κοινή πράξις αυτή ήτο αποτέλεσμα μυστικών
συνεννοήσεων μεταξύ των δύο. Δηλαδή η πράξις ήτο μονόπλευρος μόνον με την
έννοιαν ότι δεν συμμετείχε ολόκληρος η Ορθοδοξία, αλλά μόνον το Φανάρι. Το ότι
σχεδόν σύσσωμα χαιρέτησαν την πράξιν οι υπόλοιποι Ορθόδοξοι ως πράξιν καλής
θελήσεως, δεν έχει καμμίαν δογματικήν σημασίαν. Αι αιρέσεις του Βατικανού
παραμένουν.
31) Τί επιδιώκει το Βατικανό θα εξαρτηθή από
τί θα κάμνη με τας (13) Φραγκο-Λατινικάς Οικουμενικάς της Συνόδους που
προσέθεσε στας (7) Ρωμαϊκάς Οικουμενικάς Συνόδους μαζί με την Σύνοδον του 869
που καθαίρεσε τον Μέγαν Φώτιον. Μάλιστα θεωρεί την Σύνοδον του 869 κατά του
Μεγάλου Φωτίου ως την Η' Οικουμενικήν της Σύνοδον. Δια το θέμα περί του
πρωτείου και του αλαθήτου του Πάπα η Βατικάνειος Β' εμμένει στο δόγμα της
Βατικανείου Α', δηλαδή ότι είναι δόγμα της θείας Αποκαλύψεως και όχι θέμα του
Κανονικού Δικαίου.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου