Σας παρουσιάζω δύο κείμενα για το ίδιο πρόσωπο. Το ένα κείμενο είναι της Συνόδου των Ενισταμένων και το άλλο του Μητροπολίτου Καστοριάς .κ. Σεραφείμ, του κοινωνούντος με τον αρχιαιρεσιάρχη Οικ. Πατρ. κ. Βαρθολομαίο.
Θαῦμα τῆς Ἁγίας Γεροντίσσης Μυρτιδιωτίσσης
τῆς Ἀσκητρίας τῆς Κλεισούρας († 1974)
Ἀποδεικτικὸ καὶ Βεβαιωτικὸ
τῆς Μοναχικῆς Ἱδιότητος καὶ Ὀνομασίας Αὐτῆς
ΤΟΝ τελευταῖο καιρὸ παρετηρήθη ἔντονος κίνησις, γιὰ
τὴν ἐπίσημη
Διακήρυξι τῆς Ἁγιότητος τῆς Ὁσίας Γεροντίσσης
Μυρτιδιωτίσσης,
κατὰ κόσμον Σοφίας Χοτοκουρίδου, ἡ ὁποία, καταγομένη
ἀπὸ τὸν Πόντο,
ἀσκήτευσε στὴν Μονὴ τῆς Παναγίας στὴν Κλεισούρα
τῆς Δυτ. Μακεδονίας
καὶ ἐκοιμήθη ἀνήμερα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου
(23.4.1974) μὲ τὸ
ἐκκλησιαστικὸ ἡμερολόγιο.
Τὶς ἡμέρες δὲ αὐτές, γίνεται πυρετώδης προσπάθεια
τῆς μητροπόλεως
Καστορίας τοῦ νέου ἡμερολογίου, νὰ λάβη χώρα ἡ
«Ἁγιοκατάταξις» Αὐτῆς
μὲ τὴν συμμετοχὴ τοῦ οἰκουμενιστοῦ πατριάρχου
Βαρθολομαίου.
Στὸ σχετικὸ ὑλικὸ ποὺ κυκλοφορεῖ (κείμενα, εἰκόνες
κλπ.), ὑπάρχει
ἡ ἐπίμονος παρουσίασις τῆς Ἁγίας ὡς ἁπλῆς λαϊκῆς,
ὡς Σοφίας,
χωρὶς νὰ ἀναγνωρίζεται ἡ Μοναχικὴ Ἰδιότης τῆς
Ὁσίας Γεροντίσσης
καὶ χωρὶς καμμία ἀπολύτως ἀναφορὰ στὸ Μοναχικὸ
Ὄνομα Αὐτῆς, τ.ἔ.
Μυρτιδιώτισσα.
Τοῦτο βεβαίως δὲν τιμᾶ καθόλου τοὺς νεόκοπους
τιμητὲς τῆς Ἁγίας
Γεροντίσσης
καὶ δεικνύει τὸ μέγεθος τῆς πεισμόνου ἀσεβείας
των, ἐφ’
ὅσον τολμοῦν μετὰ θάνατον νὰ τὴν «ἀποσχηματίζουν»
καὶ «ξε-μοναχιάζουν
». Ὁ Θεὸς νὰ τοὺς συγχωρήση καὶ ἡ Ἁγία Γερόντισσα
νὰ μὴ τοὺς
καταλογίση τὸ τόλμημα αὐτό!
Ἡ Ἁγία Γερόντισσα Μυρτιδιώτισσα ἐκάρη νομίμως καὶ κανονικῶς Μοναχὴ
καὶ εἴμεθα ὑποχρεωμένοι νὰ τονίσουμε τοῦτο ἐμφαντικῶς, ὑπενθυμίζοντες ὅτι
τὸ Μοναχικὸ Σχῆμα εἶναι ἀνεξάληπτος δωρεὰ τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία δὲν
αἴρεται ἀπὸ κανέναν μὲ κανένα τρόπο! Ἡ Ὁσία Γερόντισσα ἐδέχθη τὸ Μέγα
καὶ Ἀγγελικὸ Σχῆμα τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1971, μετονομασθεῖσα ἀπὸ Σοφία σὲ
Μυρτιδιώτισσα Μοναχή, ἀπὸ τὸν τότε Ἀρχιμανδρίτη π. Κυπριανό, μετέπειτα
Μητροπολίτη Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου, Καθηγούμενο
τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης
Φυλῆς Ἀττικῆς.
Ἀνάδοχος παρέστη ἡ μακαριστὴ ἤδη Γερόντισσα Μαρία
Μυρτιδιώτισσα
Μοναχή, Κτητόρισσα καὶ Καθηγουμένη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς
Εὐαγγελισμοῦ
τῆς Θεοτόκου Οἰνουσσῶν Χίου.
Περιγραφὴ ὅσων θαυμαστῶν ἔλαβαν χώρα κατὰ τὴν
πλουσίως εὐλογημένη
ἐκείνη περίστασι, παρατίθεται στὸ βιβλίο τοῦ Σεβασμ.
Μητροπολίτου
κ. Κυπριανοῦ, Ἡ Γερόντισσα Μυρτιδιώτισσα, Ἡ Ἀσκήτρια τῆς
Κλεισούρας, 1886-1974, Φυλὴ Ἀττικῆς 1998, σελ. 153-159. Ἡ δὲ πνευματικὴ
σχέσις τῆς Ἁγίας Γεροντίσσης μὲ τὸν βιογράφο της
Σεβασμ. Μητροπολίτη
κ. Κυπριανὸ ἦταν τόσο θερμὴ καὶ ἀδιάσπαστος, ὥστε
ἡ Ἁγία Μυρτιδιώτισσα νὰ διακηρύσση, ὅτι μέσα στὴν καρδιά της, μετὰ τὸν Χριστό μας, ὑπῆρχε ὁ π. Κυπριανός!
Τὸ ἀκόλουθο Θαῦμα, τὸ ὁποῖο γιὰ πρώτη φορὰ δημοσιεύεται,
ἀποδεικνύει
καὶ βεβαιώνει πασιφανῶς, ὅτι ἡ Ἁγία Γερόντισσα
εἶχε πλήρη
συνείδησι καὶ συναίσθησι τῆς Μοναχικῆς ἰδιότητός της καὶ τοῦ Μοναχικοῦ
ὀνόματός της, ὥστε νὰ ἀπαιτήση νὰ δοθῆ αὐτὸ σὲ παιδὶ ποὺ
θὰ ἐγεννᾶτο μετὰ τὴν πρὸς Κύριον ἐκδημία της...
Τὸ ἀδιαμφισβήτητο αὐτὸ γεγονός, τὸ ὁποῖο δὲν εἶναι
βεβαίως τὸ μοναδικό,
ὁμιλεῖ ἀφ’ ἑαυτοῦ, ἀποτελεῖ δὲ τιμὴ πρὸς τὴν Ἁγία
Γερόντισσα
Μυρτιδιώτισσα καὶ θέτει πρὸ τῶν εὐθυνῶν τους αὐτούς,
οἱ ὁποῖοι πίπτουν
στὸ ἀσυγχώρητο ἁμάρτημα τῆς ἀρνήσεως τῶν Δωρεῶν τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ.
Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστοριάς κ.κ. Σεραφείμ
«Μηδείς εν τη μοναδική πολιτεία υπέρ φύσιν τινά ακούων ή ορών εξ αγνωσίας εις απιστίαν περιπέσον οπού γαρ ενδημήση ο υπέρ φύσιν Θεός, υπέρ φύσιν λοιπόν τα πλείστα των ανθρώπων γίνονται».
Αυτός ο λόγος του μεγάλου Νηπτικού Πατρός της Εκκλησίας και συγγραφέως της Κλίμακας, του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, «Λόγος περί διακρίσεως», βρίσκει απήχηση και τέλεια εφαρμογή στην βιογραφούμενη ασκήτρια της Κλεισούρας, την Γερόντισσα Σοφία.
Καταγωγή της ο αλησμόνητος Πόντος. Τόπος ασκήσεως της, το φημισμένο Μοναστήρι της Παναγίας. Το όνομά της γνωστότατο σε όλη την περιοχή της Εορδαίας, της Φλωρίνης, της Καστοριάς και της Κοζάνης. Θαυμαστά τα γεγονότα, τα όποια αυτόπτες μάρτυρες έζησαν κοντά στην Γερόντισσα. Γιατί, πράγματι, οπού υπάρχει η παρουσία του Παρακλήτου, εκεί «υπέρ φύσιν τα πλείστα των ανθρώπων γίνονται». Από τον πρώτο καιρό μετά την ενθρόνιση μου στην θεόσωστο επαρχία της Ιεράς Μητροπόλεως Καστοριάς και από τις τακτικές μου επισκέψεις στο Μοναστήρι της Κλεισούρας, το όποιο ανασυγκροτήθηκε την τελευταία περίοδο της ζωής του μακαριστού και αγίου προκατόχου μου κυρού Γρηγορίου, κάτω από την πεπνυμένη ηγουμενία της Γερόντισσας Ανυσίας, άκουσα πολλούς προσκυνητές από την γύρω περιοχή να διηγούνται τα της Γερόντισσας Σοφίας κατορθώματα, την άσκηση, την υψοποιό ταπείνωση, την φιλαδελφία, την αγάπη προς τον πλησίον, την ακτημοσύνη, τις διακριτικές συμβουλές, την δια Χριστόν σαλότητα, καθώς επίσης και άλλα θαυμαστά γεγονότα. Και ήταν διακαής πόθος της Αδελφότητος να μάθει και να καταγράψει κάθε τί με λεπτομέρεια, πού αφορούσε το πρόσωπο της. Και πολύ περισσότερο, να έχει μέσα στο Μοναστήρι τα Τίμια Λείψανα της Γερόντισσας.
Και η Θεοτόκος εξεπλήρωσε αυτές τις δύο επιθυμίες της Αδελφότητος. Βρέθηκε πρώτον ο κάλαμος του π. Πορφυρίου, Μονάχου Σιμωνοπετρίτου, ο όποιος συνέλεξε και κατέγραψε, με την ευλογία του πολυσεβάστου μας Γέροντος του Αρχιμανδρίτου Αιμιλιανού και των Αγίων Γερόντων του Αγίου Όρους, όλα εκείνα πού αφορούσαν το πρόσωπο της.......
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου