τοῦ υἱοῦ της Κωνσταντίνου
ΣΤ´, γιὰ νὰ καταδικασθῆ ἡ εἰκονομαχία.
Ὁ Ὅρος τῆς Ζ´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐπισημαίνει: «Διαφυλάσσουμε ἀμετάβλητες ὅλες τὶς ἐκκλησιαστικὲς παραδόσεις, ποὺ μᾶς παραδόθηκαν, εἴτε γραπτῶς εἴτε προφορικῶς, μία
ἀπὸ τὶς ὁποῖες εἶναι ἡ ἱστόρηση εἰκονικῶν παραστάσεων, συμφώνων πρὸς τὴν ἱστορία τοῦ κηρύγματος τοῦ Εὐαγγελίου, μία παράδοση πνευματικά ὠφέλιμη ἀπὸ πολλὲς ἀπόψεις,
ἀλλὰ ἰδιαίτερα ἀπὸ τό ὅτι ἔτσι ἡ Σάρκωση τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ καταδεικνύεται ὡς
πραγματικὴ καὶ ὄχι ἁπλῶς φανταστική, γιατί αὐτὲς ἔχουν
κοινὲς ἐνδείξεις καὶ χωρὶς
ἀμφιβολία
ἔχουν καὶ κοινὲς σημασίες». Καὶ σὲ ἄλλο
σημεῖο ἀναφέρει:
H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more
πρὸς ἐκείνους ποὺ ἀγαποῦμε». Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, στὴν θεολογία τοῦ ὁποίου στηρίχθηκε ἡ Ζ´ Οἰκ. Σύνοδος γιὰ τὶς εἰκόνες γράφει: «Ἐπειδὴ ὁ Θεὸς ἀπὸ φιλανθρωπία
ἔγινε ἀληθινὰ ἄνθρωπος γιὰ τὴν σωτηρία μας, δὲν φανερώθηκε ὅπως στὸν Ἀβραὰμ μὲ
μορφὴ ἀνθρώπου,
οὔτε ὅπως στοὺς προφῆτες,
ἀλλὰ κατ᾽ οὐσία καὶ ἀληθινὰ ἔγινε
ἄνθρωπος καὶ διέμεινε πάνω στὴ γῆ
“καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη”, θαυματούργησε, ἔπαθε, σταυρώθηκε, ἀναστήθηκε, ἀναλήφθηκε, καὶ ὅλα ἔγιναν ἀληθινά,
θεάθηκε ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ εἰκονίσθηκε γιὰ νὰ ὑπενθυμίζει καὶ νὰ διδάσκει ὅλα αὐτὰ σὲ ἐμᾶς, ποὺ δὲν ἤμασταν μέν παρόντες, ἀλλά ἀξιωνόμεθα νά λάβουμε τὸν μακαρισμὸ τοῦ Κυρίου “μακάριοι
οἱ μὴ ἰδόντες
καὶ πιστεύσαντες”» . Ἡ
Σύνοδος, στὸ εἰκονομαχικὸ ἐπιχείρημα ὅτι ἡ εἰκόνα, ὡς δημιούργημα τοῦ ζωγράφου, συμπεριγράφει τὴν θεία στὴν ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ καὶ αὐτὸ ὁδηγεῖ στὴ κακοδοξία, ἀπήντησε: «Ἡ ἱστόρηση τῶν εἰκόνων
δὲν εἶναι ἐφεύρημα τῶν ζωγράφων, ἀλλὰ ἀποτελεῖ θεσμὸ καὶ Παράδοση τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας…
Ναὶ μάλιστα σέ αὐτούς (τούς Πατέρας) ἀνήκει ἡ ἐπίνοια καὶ ἡ
Παράδοσις καὶ ὄχι στὸ ζωγράφο. Στὸ ζωγράφο ἀνήκει μόνον ἡ τέχνη».
"Ο. Τ."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου