Αι κύριαι κατευθύνσεις και τα
χαρακτηριστικά της θεανθρωπίνης παιδείας θα ηδύναντο να διατυπωθούν ως εξής:
1. Ο άνθρωπος είναι εν ον, το οποίον
δύναται να τελειοποιηθή και ολοκληρωθή με τον πλέον ιδεώδη και πραγματικόν
τρόπον, δια του Θεανθρώπου και εν τω Θεανθρώπω.
2. Η τελειοποίησις του ανθρώπου δια
του Θεανθρώπου γίνεται με την βοήθειαν των ευαγγελικών αρετών.
3. Ο φωτισμένος και εκπαιδευμένος
άνθρωπος βλέπει εις κάθε άνθρωπον τον αθάνατον και αιώνιον αδελφόν του.
4. Κάθε ανθρώπινον έργον και
πράξις: η φιλοσοφία, η επιστήμη, η
γεωργία, η τέχνη, η παιδεία, η κουλτούρα, η χειρωνακτική εργασία κλπ., αποκτούν
την αιώνιον αξίαν των όταν αγιασθούν και λάβουν νόημα δια του Θεανθρώπου.
5. Ο αληθινός διαφωτισμός και η
μόρφωσις κατορθώνεται δια της αγίας ζωής, συμφώνως με το Ευαγγέλιον του
Χριστού.
6. Οι άγιοι είναι οι πλέον τέλειοι
φωτισταί και παιδαγωγοί, όσον αγιώτερον ζη ο άνθρωπος, τόσον γίνεται καλύτερος
παιδαγωγός και φωτιστής.
7. Το σχολείον είναι το δεύτερον
ήμισυ της καρδίας του Θεανθρώπου, η δε Εκκλησία το πρώτον.
8. Εις το κέντρον όλων των κέντρων
και όλων των ιδεών και έργων ίσταται ο Θεάνθρωπος Χριστός και η θεανθρωπίνη
Κοινωνία Του, η Εκκλησία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου