Μέχρι καὶ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφεὶμ ἡ Ἐκκλησία
ἀκολουθοῦσε ἔναντι τοῦ Παπισμοῦ τὴν Πατερικὴ Παράδοση.
Τὴν Παραδοσιακὴ πατερικὴ γραμμὴ ἔναντι τοῦ Παπισμοῦ ἀκολουθοῦσε καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, μὲ προσεκτική, ἀλλὰ ἐπαμφοτερίζουσα στάση τοῦ προκατόχου του Ἱερωνύμου. Δυστυχῶς τὰ πράγματα ἀπροσδοκήτως ἀλλάζουν μὲ τὴν ἄνοδο στὸν ἀρχιεπισκοπικὸ θρόνο τοῦ ἀπὸ Δημητριάδος Χριστοδούλου, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο ἀκολούθησε τὸ Φανάρι στὰ ἀνοίγματα πρὸς τὸν Παπισμὸ καὶ πρὸς τὸ «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν», ἰδιαίτερα μὲ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ πάπα Ἰωάννου Παύλου ΣΤ/ στὴν Ἀθήνα τὸν Μάϊο τοῦ 2001 καὶ τὴν διαβεβαίωσή του σὲ θεολογικὸ συνέδριο στὴν Θεσσαλονίκη ὅτι δὲν πρόκειται νὰ ἀποχωρήσει ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τὸ «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν», ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν πραγματοποίηση καὶ ἐνθάρρυνση τῆς «Λειτουργικῆς Ἀνανέωσης», κατὰ τὰ πρότυπα τῆς Β/ Βατικανῆς Συνόδου ἰδιαίτερα στὸν τομέα τῆς μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων, ζήτημα τὸ ὁποῖο ταλαιπωρεῖ ἀκόμη, χωρὶς λόγο τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐπικαιρότητα. Ἡ Κωνσταντινούπολις ἐπιφυλακτικὴ πάντοτε ἀπέναντι τῶν λειτουργικῶν ἀλλαγῶν, ἰδιαίτερα στὸ θέμα τῶν μεταφράσεων ἀκολουθεῖ τώρα τὸν Χριστόδουλο, ὁ ὁποῖος πρῶτος στὴν Ἀθήνα ἐκ τῶν ὀρθοδόξων προκαθημένων ἐτέλεσε λειτουργία, λίγο μετὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ πάπα στὴν Ἀθήνα τὸ 2001, ὄχι ἱστάμενος πρὸ τῆς Ἁγίας Τραπέζης μετὰ τοῦ λαοῦ πρὸς Ἀνατολάς, ἀλλὰ ὑπεράνω τοῦ λαοῦ ἱστάμενος ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης καὶ βλέπων πρὸς Δυσμάς, κατὰ τὰ παπικὰ πρότυπα.
Πηγή : "Ορθόδοξος Τύπος"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου