1. Ο επίσκοπος Ιππώνος Αυγουστίνος(354-430) δεν είχε απλώς αιρετικές αντιλήψεις, δηλ. δεν ήταν ένας απλός αιρετικός. ΄Ηταν αιρεσιάρχης!
Εμείς οι Ορθόδοξοι αγνοούμε, για ιστορικούς κυρίως λόγους, τα όσα δίδαξε ο
επίσκοπος αυτός. Το πολύ πολύ να θεωρήσουμε ότι «έπεσε έξω» σε μερικές απόψεις
του.
Πάντως, η γενική εικόνα του στο χώρο της Ορθοδοξίας είναι, ότι δεν είναι
αιρετικός. Θωρείται ότι είναι ένας άγιος όχι μόνο των Παπικών, αλλά και των
Ορθοδόξων! Την ίδια αυτή εικόνα για τον Αυγουστίνο έχουν ακόμα και σπουδαίοι
Ορθόδοξοι αντιπαπικοί θεολόγοι. Όμως, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Από πλευράς Ορθοδοξίας αυτός ο οποίος μελέτησε τις διδασκαλίες του Αυγουστίνου
και αποκάλυψε τις αιρέσεις του είναι ο μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Τα
παρακάτω στοιχεία για τις αιρέσεις του Αυγουστίνου αντλήσαμε από μελέτες του
κορυφαίου αυτού θεολόγου.
2. Το πρόβλημα με τον Αυγουστίνο είναι, ότι ποτέ δεν γνώρισε την Πατερική
Παράδοση για την εμπειρία της θέωσης, η οποία αποτελεί το θεμέλιο της
Ορθοδοξίας.
α. Ο Αυγουστίνος αγνοούσε γενικά τη διδασκαλία των αγίων Πατέρων, ίσως γιατί δεν γνώριζε ελληνικά, ώστε να διαβάζει τους ελληνόφωνους Πατέρες, που έζησαν στην Ανατολή. Στη Δύση ο Μέγας Αθανάσιος διέδωσε τον ανατολικό μοναχισμό, όταν εξορίστηκε από τους Αρειανούς το 340 έως το 346 στη Ρώμη. Το μοναχισμό αυτό, με την Παράδοση της νοεράς προσευχής, εδραίωσε περισσότερο ο άγιος Ιωάννης Κασσιανός (365-435).
Σύμφωνα με την Παράδοση αυτή της Ορθοδοξίας, ο πιστός μπορεί με άσκηση να αξιωθεί να φτάσει στη θέα του Θεού. Σε αυτή την κατάσταση ο άνθρωπος ποτέ δεν βλέπει και δεν γνωρίζει την ουσία του Θεού. Βλέπει όμως και γνωρίζει ορισμένες ενέργειές Του, από τις οποίες αποκτά τη γνώση της ύπαρξής Του και των περί Αυτόν. Κατά την Ορθόδοξη Πίστη για να οδηγηθεί ο άνθρωπος στην γνώση αυτή του Θεού πρέπει να αποκτήσει την εμπειρία της θέωσης και τη μέθεξή του σε ορισμένες από τις θείες ενέργειες Του, σύμφωνα με τον τρόπο που περιγράφουν οι Πατέρες. Τη βασική αυτή διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας ανατρέπει ο Αυγουστίνος όπως θα δούμε στη συνέχεια.
β. Ο Αυγουστίνος ευρισκόμενος μακριά από αυτή την Παράδοση της Ορθοδοξίας, είχε την ατυχία, αρχικά μεν να μπλέξει με το μανιχαϊσμό, ύστερα δε με τον Νεοπλατωνισμό.
Με τα δεδομένα αυτά, κάποια στιγμή, παρακολουθώντας στο Μιλάνο τα κηρύγματα του αγίου Αμβροσίου, ελκύστηκε στο χριστιανισμό και ζήτησε να βαπτιστεί. Θα νόμιζε κάποιος ότι μετά τη μεταστροφή του αυτή θα είχε εγκαταλείψει οριστικά το Νεοπλατωνισμό, και γενικά ολόκληρη την ελληνική φιλοσοφία. Ο Αυγουστίνος όμως δεν το έκανε.
Όταν επρόκειτο να βαπτιστεί, ο άγιος Αμβρόσιος του είχε αναθέσει για προετοιμασία του, να μελετήσει τον προφήτη Ησαΐα. Εκείνος, όπως ομολογεί στις «Εξομολογήσεις του», επειδή δεν τον καταλάβαινε, σταμάτησε την ανάγνωσή του. Αποσύρθηκε με τον γιο του Αδεοδάτο και μερικούς φίλους του σε ένα κτήμα, και επιδόθηκε σε φιλοσοφικές συζητήσεις. Καρπός των συζητήσεων του αυτών ήταν η διαπίστωσή του ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των Πλατωνικών και της Αγίας Γραφής!
Με τον τρόπο αυτό ο Αυγουστίνος προετοίμασε το βάπτισμά του!
3. Ο Αυγουστίνος επηρεάστηκε τόσο πολύ από τον Νεοπλατωνισμό, ώστε θεολογούσε με τις φιλοσοφικές παραδοχές του Πλάτωνα! Πίστευε ότι η Εκκλησία και οι Πλατωνικοί συμφωνούν στις περί αγίας Τριάδος και προορισμού του ανθρώπου διδασκαλίες τους!
α. Είναι γνωστό, ότι ο Πλάτωνας πίστευε στο γνωστό «κόσμο των Ιδεών».
Οι «Ιδέες» του Πλάτωνα είναι τα αιώνια και αμετάβλητα αρχέτυπα των όντων. Ο αισθητός δηλαδή κόσμος του σύμπαντος είναι αντίγραφα των αρχετύπων αυτών!
Κατά τον Αυγουστίνο, όπως γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, «οι σεσωσμένοι θα ίδουν δια της χάριτος και δια της λογικής των την ουσίαν του Θεού και τα εν αυτή αρχέτυπα των όντων. Δια της οράσεως ταύτης της θείας ουσίας θα απαλλαγούν αι ψυχαί από το επιθυμητικόν, το θυμοειδές, και τα μεταβλητά, και ούτω θα γίνουν αμεταβλήτως ευδαίμονες. Επεκτεινόμενος επί των νεοπλατωνικών τούτων προϋποθέσεων παραδέχεται, ότι δύναταί τις εν τη ζωή ταύτη να φθάση εις ενόρασιν των εν τη θεία ουσία αρχετύπων των όντων δια της εκστάσεως της λογικής, εκ του σώματος και των του χρόνου ή οφείλει να γνωρίση αυτά δια του φωτισμού της λογικής, μέσω της Αγίας Γραφής και των κτισμάτων, προς βαθυτέραν κατανόησιν των ειδών ή των αρχετύπων λόγων και δι' αυτών του Θεού»!
Πρέπει να σημειώσουμε ότι η Εκκλησία στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας αναθεματίζει όσους δέχονται τις «Ιδέες» του Πλάτωνα. Τόση σημασία αποδίδει η Εκκλησία στο ζήτημα αυτό, που δέχονταν ο Αυγουστίνος.
β. Ο Αυγουστίνος, παρασυρμένος από τον Νεοπλατωνισμό, διδάσκει ότι ο σκοπός της θεολογίας είναι η μελέτη και η έρευνα της ουσίας του Θεού! Ο ίδιος μάλιστα υποσχέθηκε ότι δεν θα βραδύνει να ερευνήσει «την ουσίαν του Θεού, είτε δια της Γραφής Αυτού, είτε δια του κτίσματος»!
΄Ομως, αυτό είναι αίρεση!
Κατά τους Πατέρες, η ουσία του Θεού είναι εντελώς άγνωστη, ακατάληπτη, ανώνυμη, αμέτοχη, απρόσιτη, άκτιστη. Για αυτό το λόγο, όχι μόνο δεν μπορούμε να εκφράσουμε το Θεό, αλλά ούτε καν να τον νοήσουμε. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει: «Θεόν φράσαι αδύνατον, νοήσαι σε αδυνατώτερον»!
Ο Αυγουστίνος πάνω στο σαθρό αυτό θεμέλιο του στοχασμού και της φιλοσοφίας θεμελίωσε το οικοδόμημα της θεολογίας του, της «αυγουστίνειας θεολογίας», η οποία είναι γεμάτη από αιρέσεις. Η θεολογία αυτή αποτελεί την πρώτη περίοδος της λεγόμενης «Σχολαστικής θεολογίας», που είναι πηγή των αιρέσεων του παπισμού !
4. Μία άλλη από τις αιρέσεις, που κήρυξε ο Αυγουστίνος είναι η αναφερόμενη στην ουσία του Θεού, την όποία ταυτίζει με τις ενέργειές Του! Οι Πατέρες από τη θεία εμπειρία τους γνωρίζουν, ότι άλλο πράγμα είναι η ουσία του Θεού και άλλο οι ενέργειές Του. Μόνο οι αιρετικοί Ευνομιανοί ταύτιζαν στο Θεό την ουσία με τις ενέργειές Του. Οι Πατέρες καταδίκασαν τη διδασκαλία αυτή ως αίρεση. Και όμως, ο Αυγουστίνος δίδασκε την αίρεση αυτή.
Συνέπεια της αίρεσής του αυτής ήταν να δεχτεί ότι η άκτιστη και πανταχού παρούσα δόξα, ή βασιλεία του Θεού είναι «γινόμενο και απογινόμενο» κτίσμα. Δεν γνώριζε ότι η δόξα του Θεού είναι άκτιστη ενέργειά Του, την οποία βλέπει ο πιστός όταν αξιωθεί να φτάσει στη κατάσταση του δοξασμού, ή θέωσης. Το πόσο σοβαρή αίρεση είναι η διδασκαλία αυτή του Αυγουστίνου ότι «οι προφήται δεν είδαν τον άκτιστο Λόγο εν τη ακτίστω δόξη αυτού, αλλά μόνον γινόμενα και απογινόμενα κτίσματα», φαίνεται ξεκάθαρα από την πολεμική κατά της διδασκαλίας αυτής από τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά, που επαναλάμβανε ο Βαρλαάμ τον 14ο αιώνα!
Η άκτιστη δόξα, ή βασιλεία του Θεού είναι ο Παράδεισος. Επειδή ο Αυγουστίνος πίστευε ότι είναι κτίσμα, τον τοποθετούσε στον πάνω όροφο του τριώροφου σύμπαντος, την κόλαση κάτω από τη γη, την δε επιφάνεια της γης θεωρούσε ως τόπο δοκιμασίας!
5. Άλλη αίρεση του Αυγουστίνου είναι ότι δίδασκε ότι το Άγιον Πνεύμα είναι η κοινή του Πατρός και του Υιού θεότης και αγάπη! Απορρίπτει δηλ. τη διδασκαλία των Πατέρων, ότι το Άγιον Πνεύμα είναι υπόσταση! Τη διδασκαλία αυτή ο Αυγουστίνος διατύπωσε το 393, όταν πρεσβύτερος ακόμα κλήθηκε να αναπτύξει τη διδασκαλία της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, που ρητά διατύπωσε ότι η υποστατική ιδιότητα του αγίου Πνεύματος είναι το «εκπορευτόν» Αυτού εκ μόνου του Πατρός. Ο Αυγουστίνος αντίθετα με τα όσα δογμάτισαν οι Πατέρες της Συνόδου αυτής διακήρυξε ότι το άγιο Πνεύμα εκπορεύεται «και εκ του Υιού»! Είναι το περίφημο αιρετικό «Φιλιόκβε»!
6. Άλλη αίρεση του Αυγουστίνου είναι τα όσα διδάσκει για τις θεοφάνειες.
Οι Πατέρες διδάσκουν, ότι το να ιδεί ένας πιστός το Θεό, σύμφωνα με το λόγο της Γραφής «Μακάριοι οι καθαροί την καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» (Ματθ.5, , είναι έργο της χάριτος του Θεού. Κατά τον Αυγουστίνο όμως είναι κατόρθωμα της κτιστής φύσης του ανθρώπου! Οι Πατέρες το κατόρθωμα αυτό της κτιστής φύσης των ανθρώπων, το αποδίδουν στους δαίμονες! Για το λόγο αυτό ο «μυστικισμός» αυτός του Αυγουστίνου είναι δαιμονικός!
7. Αιρετική είναι ακόμα η διδασκαλία του Αυγουστίνου για τα στάδια της πνευματικής τελειώσεως του ανθρώπου, την κάθαρση, το φωτισμό και τη θέωση ή δοξασμό, που διδάσκουν οι Πατέρες. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης λέει ότι «η διδασκαλία του Αυγουστίνου περί φωτισμού είναι καθαρώς πλατωνική και η εν Χριστώ θεωρία της δόξης του Θεού υπό των προφητών και των αποστόλων κατηργήθη και μάλιστα εχαρακτηρίσθη υπ' αυτού ως αίρεσις και αντικατεστάθη υπό της νεοπλατωνικής εκστάσεως»!
Δηλαδή τα στάδια της τελειώσεως της Αγίας Γραφής και των Πατέρων μετατράπηκαν από τον Αυγουστίνο σε πλατωνικά ή νεοπλατωνικά στάδια τελειώσεως. Έτσι ο φωτισμός κατάντησε να είναι η λογική κατανόηση των ειδών, που είναι στη θεία ουσία και η θέωση ταυτίσθηκε με την έκσταση των Πλατωνικών. Αυτό όμως, κατά τους Πατέρες είναι δαιμονική κατάσταση, ή τουλάχιστον, παραισθησιακή!
8. Σημειώνουμε ακόμα την αίρεση του απόλυτου προορισμού, που δίδαξε ο Αυγουστίνος. Την αίρεση αυτή πολέμησε ο άγιος Ιωάννης Κασσιανός (365-435), ο οποίος δεν μπορούσε να δεχτεί ότι «ο Θεός θα σώσει μονάχα ένα μέρος του ανθρώπινου γένους και ότι ο Χριστός πέθανε μονάχα για τους εκλεκτούς». Τη διδασκαλία αυτή του Αυγουστίνου ο Κασσιανός θεωρούσε μιά «μεγάλη βλασφημία»!
Είναι φανερό ότι η ολόκληρη η θεολογία του Αυγουστίνου είναι αιρετική.
9. Ορισμένοι Ορθόδοξοι υποστηρίζουν την αγιότητα του Αυγουστίνου λέγοντες:
«Μπορεί ένας άνθρωπος με αιρετικές απόψεις σαν τον Ιερό Αυγουστίνο, να θεωρείται άγιος από την Εκκλησία; Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, η απάντηση είναι "ναι". Και ας μη ξεχνάμε, ότι τα θέματα στα οποία είχε αιρετικές απόψεις, είτε ΔΕΝ είχαν ακόμα δογματισθεί, είτε δεν είχαν ακόμα μεταφερθεί στη δική του (Λατινική) γλώσσα. Γιατί δεν είναι δυνατόν ένας άγιος να εμμένει σε μια αίρεση, όταν του ΥΠΟΔΕΙΧΘΕΙ. Και σ' αυτόν ΔΕΝ υποδείχθηκαν τα λάθη του»
Όμως, οι Ορθόδοξοι αυτοί δεν έχουν δίκηο, για τους εξής λόγους:
α. Δεν είναι ανάγκη να έχει δογματισθεί μιά διδασκαλία, για να χαρακτηριστεί ως αίρεση, όπως τουλάχιστον δείχνει η Εκκλησιαστική Ιστορία.
β. Πολλές από τις αιρέσεις του Αυγουστίνου είχαν προηγουμένως δογματισθεί, όπως η αίρεσή του περί του Αγίου Πνεύματος (Φιλιόκβε κλπ.), που είχε δογματίσει προηγουμένως η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος με τον Όρο της (το Σύμβολο της Πίστεώς μας)!
γ. Για να χαρακτηριστεί κάποιος αιρετικός, δεν είναι ανάγκη να του υποδεχθούν προηγουμένως τα λάθη του.
δ. Στον Αυγουστίνο, παρά ταύτα, όταν ακόμα ζούσε, του υποδείχτηκαν τα λάθη του σε ορισμένες αιρέσεις του, τα λάθη του, όπως στις αιρέσεις του για τον απόλυτο προορισμό, για τη θεία χάρη κτλ..
10. Αυτό, που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι ο Αυγουστίνος μπήκε στο αγιολόγιο, μόλις το 1968, με απόφαση του τότε Λατινόφρονα
Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου Κοτσώνη!
Βεβαίως, το 1861 ένας αγιορείτης μοναχός, ο Ιάκωβος Νεασκητιώτης είχε συντάξει ασματική ακολουθία για τον Αυγουστίνο, που εκδόθηκε στη Σμύρνη. Ο ρόλος του μοναχού αυτού είναι ύποπτος. Είναι πολύ πιθανό να ενήργησε με παπικές υποδείξεις. Το ίδιο αυτό πρόσωπο καταγγέλθηκε ότι πλαστογράφησε τα αναθέματα των Πανορθοδόξων Συνόδων για το Γρηγοριανό Ημερολόγιο. Η πλαστογραφία αυτή ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος θεωρεί ότι εξυπηρέτησε τους ανύπαρκτους τότε Παλαιοημερολογίτες. ΄Ομως, η παιδαριώδης αυτή πλαστογραφία είναι πιθανότερο να έγινε για να εξαφανιστούν τα πραγματικά αναθέματα κατά του Γρηγοριανού, πράγμα το οποίο σαφώς βοηθάει όσους το 1924 δέχτηκαν αυτό.
Εξάλλου, ο μοναχός αυτός ήταν ανιψιός του τότε ιερομονάχου Θεοδωρήτου, που νόθευσε το Πηδάλιο. Και οι δύο αυτοί ήταν πολέμιοι των Κολλυβάδων στο Άγιο ΄Ορος. Στον Θεοδώρητο, όταν ήταν στη Βενετία έστειλε ο Νικόδημος ο Αγιορείτης τα χειρόγραφα του «Πηδαλίου» για εκτύπωση. Αυτός όμως κατά την εκτύπωση νόθευσε αυτό με παπικές παρεμβολές! Αυτό έκανε τον άγιο Νικόδημο, όταν είδε τυπωμένο το «Πηδάλιο», να αναφωνήσει, ότι θα ήταν προτιμότερο με ένα ξίφος, να του ξέσχισε την καρδιά του, παρά αυτό που έκανε!
26 σχόλια:
Σήμερα περίμενε ένα πνευματικό χαστούκι ως σημείο, για να καταλάβεις ότι αγιομαχείς και βλασφημείς ενάντια στην Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο και σε όλους τους Αγίους που δέχτηκαν ως Άγιο τον Ιερό Αυγουστίνο (Μέγας Φώτιος, Άγιος Μάρκος Ευγενικός, Μελέτιος Πηγάς, Νικόδημος Αγιορείτης, Άγιος Νεκτάριος και πολλοί άλλοι). Ελπίζω δε να σου γίνει μάθημα, για να μη κολαστείς, το οποίο βεβαίως απεύχομαι.
Τα λέμε αύριο (ή, εάν είσαι σε θέση, όποτε μπορείς).
Μου γράφεις ένα αριθμό Αγίων που δέχτηκαν ως άγιο τον Αυγουστίνο, συν τις σάλτσες σου, αλλά αποφεύγεις συστηματικά να απαντήσεις πότε η Εκκλησία του Χριστού έκανε αγιοκατάταξη του αιρετικού Αυγουστίνου. Επί σχεδόν 15 αιώνες η Εκκλησία του Χριστού δεν έκανε αγιοκατάταξη, γιατί; Βεβαίως δεν απαντάς γιατί δεν σε συμφέρει να απαντήσεις.
Οι προδότες λατινόφρονες Οικουμενιστές, οι εχθροί της Κυρίας Θεοτόκου και του Υιού Της, οι καταληψίες των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ημών κοιμωμένων και αδιαφορούντων, έκαναν "αγιοκατάταξη" το 1968 με πρωτοβουλία του λατινόφρονα Ιερώνυμου ο οποίος υπηρετούσε ως εφημέριος του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» και από το 1949 πρωθιερεύς των Βασιλικών Ανακτόρων και πνευματικός της Βασιλικής οικογενείας (του μασόνου Παύλου Γλύξμπουργκ, της Βουδίστριας Φρειδερίκης και του τέκνου των Κων/νου αρχηγού του μασονικού προσκοπισμού). Τον Μάιο του 1967, ως ήτο επόμενο, εξελέγη από Αρχιμανδρίτης Αρχιεπίσκοπος Αθηνών από την Αριστίνδην Σύνοδο, ο ενεργήσας την «αγιοκατάταξη» του αιρετικού Αυγουστίνου!!!!
Πάντως ο Σακαρέλλος εδώ λέει ψέματα ότι ο Άγιος Αυγουστίνος δεν γνώριζε ελληνικά. Αγόρασα το νέο βιβλίο του Αγίου για τις ομιλίες στο κατά Ιωάννη ευαγγέλιο και κάνει πολλές αναφορές στην ελληνική γλώσσα, την οποία φαίνεται πως γνωρίζει σε βάθος. Πάντως συμφωνώ με τον παραπάνω ανώνυμο ότι καλύτερα να συμφωνείς με τους Αγίους παρά να συμφωνείς με έναν αποδεδειγμένα ψεύτη σαν τον Σακαρέλλο.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Πάντως συμφωνώ με τον παραπάνω ανώνυμο ότι καλύτερα να συμφωνείς με τους Αγίους παρά να συμφωνείς με έναν αποδεδειγμένα ψεύτη σαν τον Σακαρέλλο.
Άραγε έπιασες το νόημα του προβλήματος; Δεν μας ενδιαφέρει η θέση του Σακαρέλλου, ούτε των Αγίων αν είναι αντίθετη με την Εκκλησία.
Συμφωνώ με τους Αγίους εάν συμφωνούν με την Εκκλησία σε ένα ορισμένο πρόβλημα. Απλό το πράγμα, δεν νομίζω να χρειάζεται περισσότερη ανάλυση.
Ναι αυτό λέω. Η Εκκλησία με την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδό της αναγνώρισε την αγιότητα του Αγίου Αυγουστίνου, την οποία αναγνώρισαν και όλοι οι μετέπειτα Άγιοι. Επομένως όποιος την αρνείται αντιμάχεται την Εκκλησία και πίπτει στο ανάθεμα. Απλά πράγματα.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Ναι αυτό λέω. Η Εκκλησία με την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδό της αναγνώρισε την αγιότητα του Αγίου Αυγουστίνου, την οποία αναγνώρισαν και όλοι οι μετέπειτα Άγιοι...
Μου δείχνεις σε παρακαλώ το εδάφιο της Αγίας 5ης οικουμενικής Συνόδου που αναγνώρισε την αγιότητα του Αυγουστίνου;
Γνώριζα ότι η 5η Αγία Οικ. Σύνοδος είχε το πρόβλημα με τους Μονοφυσίτες, Μονοθελητές, Αφθαρτοδοκηστές και τους αναθεματισμούς τους. Που είναι η αναγνώριση του Αυγουστίνου;
Αναμένω.
Ο Νικόλας,κ.Αργυρακόπουλε,διάβασε το βιβλίο του π.Σεραφείμ Ρόουζ.Εκεί,μας παρουσιάζει ο Αγιος Ιερομόναχος τους επαίνους προς το πρόσωπο του Αυγουστίνου από την Πέμπτη Οικουμενική Σύνοδο.Ίσως αυτούς τους επαίνους να τους διάβασε στα πρακτικά αυτής της Συνόδου.Σημασία έχει να καταδικάζουμε τις πλάνες του Αυγουστίνου.Για το αν είναι Άγιος,θα το κρίνει ο δίκαιος Κριτής.Πολλές αγιοκατατάξεις των Μασόνων και των Οικουμενιστών ψευδοκληρικών,είναι για εμάς απαράδεκτες και έχουμε το δικαίωμα να έχουμε τις ανστάσεις μας.Ίσως ήταν ένα δώρο προς τον Πάπα ή απαίτηση δική του για να κάνουν την ένωση.
Κώστα έχει δίκιο ο ανώνυμος. Είναι αγιομαχία να αρνείσαι την αγιότητα του ιερού Αυγουστίνου. Οπως και των συγχρόνων αγίων.
Μετανόησε! Δεν έχεις δίκαιο! Μετανόησε!
Ορθόδοξος Χριστιανός
Το σχόλιο είναι του Νικολάκη που έχει παππού θαμμένο στα Βερδικούσια.Μας τρολάρει μιμούμενος τον πατέρα του τον διάβολο.Πόσο αισχρός μπορεί να γίνει αυτός ο άνθρωπος.Κύριε Αργυρακόπουλε(και όχι Αργυρακοπούλε που έγραψε ο γνωστός ανώνυμος 5:20),ειναι γνωστός σε εμάς αυτός που γράφει τα σχόλια και επαινεί τον Αυγουστίνο(αλλά και που μιλάει δήθεν στον εαυτό του γράφονταν στα δύο παραπάνω σχόλια-5:20 και 5:30-ότι απευθύνεται στο Νικολάκη και στο Νικόλα).Κάποτε έγραψε ένα σχόλιο και ονόμασε το ιστολόγιό σου "γελοίο",ενώ στην πράξη μας δείχνει ότι ο ίδιος είναι γελοίος με αυτά που γράφει και κάνει.
@ 11 Φεβρουαρίου 2022 - 5:20 π.μ.
Βλέπω ὅτι εἶσαι στήν Ματθαιϊστικήν αἵρεσιν, συμφώνως πρός τήν ὁποίαν ἡ ἀποτείχισις ἀπό αἱρετικούς ποιμένας θεωρεῖται ἄλλη Ἐκκλησία, ὅπως π.χ. «Ἐκκλησία ΓΟΧ Ἑλλάδος», ἡ μόνη ἀληθινή ὑποτίθεται, ἡ ὁποία μπορεῖ ν' ἀποφασίζῃ γιά ὅλους τούς ἄλλους, νά μήν ἀναγνωρίζῃ τό βάπτισμά των κ.λπ.! Ναί, οἱ Ἅγιοι ἀπετειχίζοντο ἀπό αἱρετικούς ποιμένας καί ἠγωνίζοντο νά συγκληθῇ Σύνοδος πρός καταδίκην τῶν αἱρετικῶν, ἀλλά δέν ἵδρυον νέας «ἐκκλησίας» αὐτο-ανακηρυσσόμενοι ὡς «ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ»! Ὑποθέτω ὅτι τήν αἵρεσίν σας θά τήν ἐζήλευον καί οἱ Προτεστάνται! Πάντως, κρίνοντες ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος, δηλαδή τά πολλά σχίσματα τῶν Ματθαιϊστῶν καί τῶν Ματθαιϊζόντων, συμπεριλαμβανομένων καί τῶν ψευδο-Φλωρινικῶν, ἡ σύγκρισις μέ τούς Προτεστάντας δέν ἀπέχει πολύ ἀπό τήν ἀλήθειαν. Μέ τούς τσαρλατανισμούς αὐτούς, ἐνδώσαντες εἰς τόν ἐκ δεξιῶν πειρασμόν, ἔχετε καταντήσει νά εἶσθε οἱ καλύτεροι σύμμαχοι τῶν Οἰκουμενιστῶν!
Κύριε Αργυρακόπουκε παρακαλώ να σβήσετε τα σχόλια του ανώνυμου6:51,5:30,6:44,2:30.Δεν είναι δικά μου,αλλά του Νικόλα από τα Βερδικούσια που υποκρίνεται ότι είμαι εγώ.Με μισεί θανάσιμα γιατί του είπα πως ένας ομοφυλόφιλος αν δεν προλάβει να μετανοήσει,μπορεί να σωθεί αν δεν πάρει το χάραγμα.
Σε παραπλάνησε,κ.Αργυρακόπουλε,ο Νικολάκης με το τρολάρισμά του.Τα δικά του σχόλια είναι το 7:08(χρησιμοποιεί την λέξη Πίτμπουλ που δεν θα χρησιμοποιούσα εγώ γιατί δεν έχει νόημα)και το 7:26(δεν θα έλεγα ποτέ Αγιο τον αβάπτιστο Σεραφείμ Ρόουζ,ούτε θα έγραφα ανστάσεις αντί για ενστάσεις).
Φυσικά και μπορεί να σωθεί, αρκεί να μην προσκυνεί τους αντιχρίστους και τον ίδιο τον Αντίχριστο.Αν δεν πάρει το χάραγμα,δεν σώζεται,πρέπει να υπομείνει μέχρι το τέλος και να μην φτάσει στο σημείο να προσκυνά τον Αντίχριστο.Μόνο τότε θα σωθεί.Φυσικά,πάλι ψεύδεται ο Νικόλας ο ψάλτης.Δεν έχω κάνει τέτοια συζήτηση μαζί του.Από την κοιλία του τα βγάζει για να θολώσει τα νερά.Εμπαίζει τον κ.Κώστα και θέλει να τον κάνει οπαδό του Παλαιού Ημερολογίου.
Αγαπητέ,κ.Αργυραρόκουπε,είμαι τακτικός σχολιαστής σας αποτειχισμένος(όχι αποτειχισνένος που έγραψα καταλάθος πριν)και πρέπει να με προστατεύσετε από τον Νικόλα ο οποίος δεν γνωρίζει την Πατερική(κι όχι Παρερική που έγραψα πριν)Γραμματεία(κι όχι Πραγματεία)που έγραψα πριν(είχα πιει λίγο,γιατί έχω τα θέματά μου).Σας σέβομαι και,παρακαλώ,σεβαστείτε με και σεις και σβήστε του όλα τα σχόλια με τα οποία υποκρίνεται ότι είμαι εγώ.Αν δεν το κάνετε θα πέσετε στο ανάθεμα ως υποστηρικτής του ψέματος του πατρός τους Διαβόλου.Αναμένω.ΥΓ.Ο Πίτμπουλ έκανε αποτείχιση(όχι αποτρίχωση).Το επισημαίνω για να μη νομίζει κανείς ότι επειδή ξέρω λίγα Γερμανικά δεν ξέρω και πολλά Ελληνικά.
Έκανα διαγραφή σχολίων όσων νομίζω ότι μου γράφεις. Αλλά δεν έχω χρόνο να κάνω αυτή τη δουλειά όπως θα πρέπει να καταλαβαίνεις. Θέλει προσοχή και μελέτη του κάθε σχολίου που νομίζεις εσύ ότι σε αδικούν, για να μην αδικήσω εγώ άλλους αδελφούς που γράφουν, και τους διαγράψω τα σχόλιά τους.
Σε έχει μπερδέψει,κ.Κώστα,ο Νίκος ο εκπαιδευτικός.Σε παραπλάνησε και έσβησες τα δικά μας τα σχόλια.Δεν πειράζει όμως,εγώ θα παρακολουθώ μέχρι να πεθάνω(ή μέχρι να πεθάνεις εσύ)αυτό το ευλογημένο ιστολόγιο(που μου θυμίζει τον Άγιο Ιερομόναχο Σεραφείμ Ρόουζ, ο οποίος ονόμαζε την αίρεση του Καρπαθάκη και του Καβουρίδη "τέρας").
Σας παρακαλώ, δεν είναι δυνατόν να συνεχίσω έτσι.
Έχετε Ορθόδοξα κείμενα και Ορθόδοξες τοποθετήσεις στα διάφορα κείμενα που ανεβάζω σχολιάσατέ τα. Μην με μπερδεύετε με το "είπε ο Νίκος ή ο Βασίλης ή η Βασιλική".
Πιστεύεις ότι οι νεοημερολογίτες είναι λάθος παρουσίασε ένα ωραίο Πατερικό κείμενο.
Πιστεύεις ότι η πιστοί του Πάτριου είναι λάθος γράψε ένα ωραίο κείμενο με τις απόψεις σου.
Ποιές είναι οι "πολλές αγιοκατατάξεις των Μασόνων και των οικουμενιστών" που είναι για σένα απαράδεκτες;;; Μήπως είσαι αγιομάχος;;;
Πές μας ανώνυμε 10 Φεβρ. 7:26 μμ.
Περιμένω.
Δημοσίευση σχολίου