«Εν σώμα οι πολλοί εσμέν», διότι κανείς από
ημάς δεν αποτελεί ολόκληρον το σώμα, αλλ΄ έκαστος είναι μόνον μέρος του
σώματος, και τούτο πρέπει να αισθανώμεθα πάντοτε και να γνωρίζωμεν πόσον
εξαρτώμεθα ο εις από τον άλλον: όλοι από ένα έκαστον, και έκαστος απ΄ όλους.
Και να γνωρίζωμεν επί πλέον πόσον αναγκαίοι είμεθα ο εις εις τον άλλον: Όλοι εις
έκαστον και έκαστος εις όλους, αλλά και έκαστος εις έκαστον. Η δύναμίς μας και
η ισχύς μας, η ζωή μας και η αθανασία μας και η μακαριότης μας ευρίσκονται εις
αυτήν την ενότητα και μόνον. Ποίος μας την δίδει αυτήν; Το σώμα του Χριστού, το
σώμα του Θεού. Ο θαυμαστός Κύριος Ιησούς Χριστός είναι η αληθινή «βρώσις» μας
και η αληθινή «πόσις» μας (πρβλ. Ιω. 6, 55-56. 48). Αυτός είναι ο «εις άρτος»
δια του οποίου τρεφόμεθα και δι΄ Αυτού «πάντες εκ του ενός άρτου μετέχομεν».
Αυτός είναι αυτή αύτη η Κοινωνία. Αυτός και η αγία δύναμις αυτής της Κοινωνίας,
δηλαδή της αγίας καθολικότητος της Εκκλησίας. Κοινωνούντες του αγίου σώματος
και του αγίου αίματος του Κυρίου Ιησού, ημείς κοινωνούμεν του αγίου Σώματός
Του, το οποίον είναι πάντοτε εν και παντού εν. «Ούτω οι πολλοί εν σώμα εσμέν εν
Χριστώ, ο δε καθ΄ εις αλλήλων μέλη» (Ρωμ. 12, 5. Πρβλ. Α΄ Κορ. 12, 27). Αυτό
μας λέγει η κατά Θεόν σοφία του αγίου Αποστόλου. Την συνεχίζει θεοσόφως ο
πέμπτος ευαγγελιστής, ο ιερός Χρυσόστομος: «ειπών γαρ, κοινωνία του σώματος,
εζήτησε πάλιν εγγύτερόν τι ειπείν, διο και επήγαγεν, ότι εις άρτος, εν σώμα
εσμέν οι πολλοί. Τι γαρ λέγω κοινωνίαν; Φησίν, αυτό εσμεν εκείνο το σώμα. Τι
γαρ εστιν ο άρτος; Σώμα Χριστού. Τι δε γίνονται οι μεταλαμβάνοντες; Σώμα
Χριστού, ουχί σώματα πολλά, αλλά σώμα εν. καθάπερ γαρ ο άρτος εκ πολλών
συγκείμενος κόκκων ήνωται, ως μηδαμού φαίνεσθαι τους κόκκους, αλλ΄ είναι μεν
αυτούς, άδηλον δε αυτών είναι την διαφοράν τη συναφεία, ούτω και αλλήλοις και
Χριστώ συναπτόμεθα» (Ιωάν. Χρυσοστόμου, Ομ. 24,
2, PG. 61, c.
2oo).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου