ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
+π.
Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης
Μετά
τα "γένη γλωσσών" ο Απόστολος Παύλος προφανώς εννοεί προσευχή,
απαγγελία ψαλμών και ψαλμωδία πνευματικών ύμνων και ωδών. Ούτω μερικοί έχουν
"γένη γλωσσών" και άλλοι έχουν επί πλέον "ερμηνείαν
γλωσσών". "Ζηλούτε δε τα πνευματικά, μάλλον δε ίνα
προφητεύητε... Θέλω δε πάντας υμάς λαλείν γλώσσαις, μάλλον δε ίνα προφητεύητε,
μείζων γαρ ο προφητεύων ή ο λαλών γλώσσαις, εκτός ει μη διερμηνεύη, ίνα η
εκκλησία οικοδομήν λάβη". Καθώς εις τας Πράξεις, ούτω και εδώ η
προφητεία υπάρχει εξ αιτίας της δωρεάς των γλωσσών, αλλά αυτό το τελευταίον δεν
ημπορεί πάντα να οδηγήση εις την προφητείαν. Δεν υπάρχει ένδειξις ότι ο
Κορνήλιος και οι ακόλουθοί του προεφήτευαν, αν και ελάλουν γλώσσαις ως
αποτέλεσμα του δοξασμού των.
Όταν
ο Απόστολος Παύλος λέγη "θέλω δε πάντας υμάς λαλείν γλώσσαις,
μάλλον δε ίνα προφητεύητε, μείζων γαρ ο προφητεύων ή ο λαλών γλώσσαις, εκτός ει
μη διερμηνεύει, ίνα η εκκλησία οικοδομήν λάβη" εννοεί ότι αυτός, ο οποίος μόνον "λαλεί
γλώσσαις", πρέπει να μάθη να διερμηνεύη τους ψαλμούς και τας προσευχάς εν
τη καρδία του, δηλαδή να τα μεταφέρη εις την διάνοιάν του δια να εισακουσθούν.
"Διόπερ ο λαλών γλώσση προσευχέσθω ίνα διερμηνεύη, εάν γαρ προσεύχωμαι
γλώσση, το πνεύμά μου προσεύχεται, ο δε νούς μου άκαρπός εστι. τί ουν εστι;
προσεύξομαι τω πνεύματι, προσεύξομαι δε και τω νοΐ, ψαλώ τω πνεύματι, ψαλώ δε
και τω νοΐ. επεί εάν ευλογήσης τω πνεύματι, ο αναπληρών τον τόπον του ιδιώτου
πώς ερεί το αμήν επί τη ευχαριστία; επειδή τί λέγεις ουκ είδε, συ μεν γαρ καλώς
ευχαριστείς, αλλ' ο έτερος ουκ οικοδομείται. ευχαριστώ τω Θεώ μου πάντων υμών
μάλλον γλώσσαις λαλών, αλλ' εν τη εκκλησία θέλω πέντε λόγους δια του νοός μου
λαλήσαι, ίνα και άλλους κατηχήσω ή μυρίους λόγους εν γλώσση". Ο Παύλος ουδέποτε λέγει ότι κάποιος
διερμηνεύει αυτό το οποίον ο άλλος "λαλεί γλώσσαις". Διερμηνεύει
κανείς αυτά, τα οποία ο ίδιος "λαλεί γλώσσαις" εν τη καρδία του.
Επομένως το Α' Κορ. 14, 27-28 σημαίνει "είτε γλώσση τις λαλεί, κατά δύο ή
το πλείστον τρείς, και ανά μέρος, και είς διερμηνευέτω, εάν δε μη ή διερμηνευτής,
σιγάτω εν εκκλησία, εαυτώ δε λαλείτω και τω Θεώ". Ο διερμηνεύς είναι σαφώς
εκείνος, ο οποίος έχει την χάριν να μεταφέρη την προσευχήν του πνεύματός του,
εν τη καρδία εις την διάνοιάν του δια να γίνη ακουστή δια την οικοδομήν των
άλλων.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου