+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης
Σήμερον υπάρχουν γενικώς δύο γνωστά μνημονικά
συστήματα εις τας ζώσας υπάρξεις: 1) η κυτταρική μνήμη, η οποία ορίζει την
ανάπτυξιν και δραστηριότητα του ατόμου σχετικώς με τον εαυτόν του και 2) η
εγκεφαλική μνήμη, η οποία ορίζει τας ενεργείας και σχέσεις του ατόμου εις τον
εαυτόν του και εις το περιβάλλον του. Ακόμη υπάρχει εις τους ανθρώπους μία μη
ενεργός ή υπο-ενεργός μνήμη του Θεού εις την καρδίαν, η οποία, όταν επανέλθη
εις την κανονικήν της ενέργειαν, καταλήγει εις την αποκατάστασιν όλων των άλλων
σχέσεων, δια της μετατροπής της ιδιοτελούς και εγωκεντρικής αγάπης της
βασιζομένης εις τον φόβον, εις ανιδιοτελή αγάπην ελευθερωμένην από τον φόβον.
Η πτώσις του ανθρώπου ή η
κατάστασις της κληρονομικής αμαρτίας: είναι α) η αποτυχία της νοεράς ενεργείας
εις το να λειτουργή σωστά ή εις το να μη λειτουργή διόλου, β) η σύγχυσίς της με
τας λειτουργίας του εγκεφάλου και του σώματος γενικώς και γ) η κατά συνέπειαν
υποδούλωσίς της εις τον φόβον και το περιβάλλον. Κάθε άτομον λαμβάνει πείραν
της πτώσεως της ιδικής του, νοεράς ενεργείας εις ποικίλους βαθμούς, ως
εκτίθεται εις έν περιβάλλον μη - ενεργών ή υπό - ενεργών δραστηριοτήτων. Το
αντίθετον είναι συνήθως αληθές, όταν το περιβάλλον κυριαρχήται από τον εν
Χριστώ φωτισμόν, πάλιν εις ποικίλους βαθμούς.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου