Μας αξίωσε και πάλι
εφέτος η ευσπλαχνία του Παναγάθου Θεού να εισέλθωμε εις την περίοδο του
Τριωδίου. Αρχίζει σταδιακώς για τους πιστούς ο πνευματικός αγώνας, για να
φθάσωμε θεοφιλώς και να εορτάσωμε την ζωηφόρο Ανάστασι του Κυρίου μας.
Δυστυχώς, δεν έχομε κατανοήσει ή και δεν γνωρίζομε την σημασία του πνευματικού
αυτού αγώνος. Είτε από άγνοια, είτε από αδιαφορία, δεν γνωρίζομε την
σπουδαιότητα του Τριωδίου για την πνευματική ζωή μας. Έτσι εφρόντισε ο διάβολος
να διαστρέψη την σημασία του Τριωδίου και αντί πνευματικών αγώνων βλέπει κανείς
«κραιπάλη και μέθη βιοτική» και αναβίωσι στοιχείων ειδωλολατρίας. Διαβάζομε την
ανακοίνωσι Ελληνικής Ορθοδόξου Κοινότητος της πόλεώς μας: Ελατε με την οικογένειά σας και με τους φίλους σας να
γιορτάσουμε το Καρναβάλι…. Χορός και ξεφάντωμα μέχρι το πρωί…..
Δυστυχώς, έχει
διαστραφή εντελώς το νόημα της εκκλησιαστικής ζωής του Τριωδίου και έχει
αντικατασταθή με φολκλορικές εκδηλώσεις, ειδωλολατρικά στοιχεία, γλέντια,
χορούς και αμαρτία.
Η Εκκλησία ώρισε τις μέρες των Απόκρεων σαν μια
προετοιμασία για τη Μεγάλη Σαρακοστή. Μας καλεί να θυμηθούμε ότι πλησιάζουν οι
μεγάλες γιορτές της Χριστιανωσύνης, τα πάθη και η ανάσταση του Χριστού μας. Κι’
εμείς οι Χριστιανοί τι κάνομε; Τα αντίθετα από εκείνα που παραγγέλει η Εκκλησία.
Φοράμε τις Αποκριές, μάσκες, κι’ άλλοι παρουσιάζονται σαν λύκοι, άλλοι σαν
αρκούδες, άλλοι σαν μαϊμούδες και άλλοι φορούν κέρατα και παριστάνουν το
διάβολο. Έτσι γιόρταζαν οι άνθρωποι στα παλιά χρόνια, προτού νάρθη ο Χριστός
στον κόσμο. Οι ψεύτικοι θεοί που πίστευαν ήταν αισχροί και ανήθικοι. Ο Βάκχος,
ο θεός του κρασιού, ήθελε οι άνθρωποι να μεθάνε και μεθυσμένοι να τον
λατρεύουν. Η Αφροδίτη, η θεά των αισχρών ερώτων, ήθελε τους ανθρώπους να
πέφτουν στις αισχρές αμαρτίες και με τον τρόπο αυτό να τη λατρεύουν.
Αλλ’ ο Χριστός μας,
ο αληθινός Θεός, ήρθε απ’ τα ουράνια στην αμαρτωλή γη, γεννήθηκε στη φάτνη και
σταυρώθηκε για να καταργήση την ειδωλολατρία και να διδάξη στον άνθρωπο την
ανώτερη, την αγγελική ζωή. Κι’ όσοι πίστευαν στον Χριστό και βαπτίζονταν άφηναν
όλα τα αίσχη, άλλαζαν ζωή. Οι Χριστιανοί δεν είχαν πια καμμιά σχέσι με όσα
έλεγαν και έκαναν στις γιορτές τους οι ειδωλολάτρες. Όσοι τις άγιες μέρες των Απόκρεων,
λένε και κάνουν όσα είπαμε παραπάνω, αυτοί δεν πρέπει να λέγωνται Χριστιανοί,
αλλ’ ειδωλολάτρες. Η Εκκλησία, τους αφορίζει, δηλαδή τους διαγράφει απ’ τον
κατάλογο των Χριστιανών. Αυτό ορίζουν οι ιεροί Κανόνες και μάλιστα ο 62ος
Κανών της 6ης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου. Αστροπελέκια θεϊκής οργής
πέφτουν πάνω στα κεφάλια εκείνων που με ειδωλολατρικά λόγια και έργα
προσβάλλουν και ατιμάζουν τις άγιες μέρες της Χριστιανωσύνης. Ο Αίσωπος, εάν
ζούσε σήμερα και έβλεπε τις προσωπικές και οικογενειακές συμφορές, αρρώστιες,
καρκίνους, διαζύγια, αιφνίδιους θανάτους, σεισμούς, λιμούς, καταποντισμούς,
ναρκωτικά, απουσία οικογενειακής ειρήνης και αγάπης, αβεβαιότητα επαγγελματική,
οικονομική, άκουγε τα γλέντια, τους χορούς, τα ξεφαντώματα και τους καγχασμούς
των διπόδων καρναβαλιστών θα επαναλάμβανε: Ω ανόητοι, τα σπίτια σας καίγονται,
γίνονται στάκτη κι’ εσείς τραγουδάτε, χορεύετε και οργιάζετε;
Λοιπόν, είναι ανάγκη
οι κληρικοί μας να στρέψουν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, ώστε να μάθουμε
εμείς οι Χριστιανοί την πνευματική ζωή της Εκκλησίας μας. Η ποιμαντική της Εκκλησίας
μας να γίνη περισσότερο Χριστοκεντρική, διότι γίνεται σύγχυσις και τα κοινωνικά
υπερκαλύπτουν τα πνευματικά. Τοιουτοτρόπως υπεισέρχεται εκκοσμίκευσις εις τη
ζωήν των Χριστιανών και τούτο πρέπει, πάση θυσία, να αποφευχθή.
Χωρίς αγιασμό
ουδείς όψεται τον Κύριο (Εβρ. ΙΒ:14).
Άγιοι γίνεσθε ότι Εγώ άγιος είμαι (Α΄Πέτρου
Α:16). Και εάν ο δίκαιος δύσκολα σώζεται, ο ασεβής και αμαρτωλός που θα φανή; (Α
Πέτρου Δ:18). Μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε
μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ούτε αυτοί
που εμπαίζουν τους άλλους, ούτε οι άρπαγες κατ’ ουδένα λόγον θα κληρονομήσουν
βασιλείαν Θεού (Α΄Κοριν.ΣΤ:9).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου