ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΜΑΣ
Έπρεπε δε οι Χριστιανοί να διακρίνονται όχι από τον τόπο, αλλά από τη συμπεριφορά τους. Γιατί τα μεν κοσμικά αξιώματα γίνονται ολοφάνερα, όπως είναι φυσικό, από τα εξωτερικά γνωρίσματα. Τα δικά μας όμως αξιώματα πρέπει να γνωρίζονται από το ήθος της ψυχής. Δηλαδή ο πιστός δεν πρέπει να διακρίνεται μόνο από τη συμμετοχή του στα μυστήρια, που είναι δώρα του Θεού, αλλά και από τον καινούργιο τρόπο ζωής. Ο πιστός πρέπει να είναι φως του κόσμου και αλάτι. Όταν όμως δεν έχεις φως να φωτίσεις ούτε τον εαυτό σου και δεν δένεις σφιχτά τη δική σου σαπισμένη πληγή, για να τη θεραπεύσεις, από πού θα σε γνωρίσουμε τέλος πάντων;
Η συνέχεια, κλικ πιο κάτω στο : Read more
Από το ότι έλαβες τυπικά μέρος στα ιερά μυστήρια; Αλλά αυτό γίνεται εφόδιο για την κόλαση. Γιατί το μέγεθος της τιμής σ’ εκείνους που δεν θέλουν ελεύθερα να ζουν αντάξια της τιμής, αυξάνει την τιμωρία. Γιατί ο πιστός είναι δίκαιο να ακτινοβολεί, όχι μόνο από αυτό που πήρε από το Θεό, αλλά και από αυτό που πρόσφερε και επιτέλεσε ο ίδιος, και πρέπει να διακρίνεται και να γνωρίζεται από όλα, δηλαδή από το βάδισμα, από το βλέμμα, από την εμφάνιση, από την ομιλία. Αυτά δε τα είπα, για να κανονίσουμε και ρυθμίσουμε την συμπεριφορά μας όχι για επίδειξη, αλλά για ωφέλεια εκείνων που μας βλέπουν.
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ
Για ποιο λόγο, λοιπόν (ρωτάει ο Θεός), διηγείσαι τις εντολές μου και διδάσκεις και άλλους; Στην πραγματικότητα κάνεις το αντίθετο, αφού ο τρόπος της ζωής σου είναι αντίθετος από τα λόγια σου, και μερικούς από εκείνους που θέλουν να προσέξουν τις εντολές μου τους απομακρύνεις. Γιατί δεν διδάσκεις τόσο με τα λόγια σου, όσο απομακρύνεις με τα έργα σου.
Γι’ αυτό και ο Χριστός επαινεί εκείνον το δάσκαλο, που παρουσιάζει ολοκληρωμένη τη διδασκαλία και με τα έργα και με τα λόγια. «Εκείνος», λέγει, «που θα τηρήσει όλες τις εντολές και θα διδάξει την τήρηση τους και σε άλλους, αυτός θα αναγνωρισθεί μεγάλος στη βασιλεία των ουρανών».
Ας έχει, λοιπόν, η ζωή σου λαμπρή φωνή, που να μπορεί να τα διδάσκει αυτά. Κι αν ακόμη κλείσεις το στόμα, θα ηχήσεις δυνατότερα από τη σάλπιγγα και στους παρόντες και σ’ εκείνους που βρίσκονται μακριά.
Έτσι ο ουρανός διηγείται τη δόξα του Θεού, χωρίς να έχει στόμα, χωρίς να κινεί τη γλώσσα και χωρίς να στέλνει φωνή προς τα κάτω, αλλά με την ωραιότητα που παρουσιάζει, οδηγεί το θεατή και τον παρακινεί να θαυμάσει το Δημιουργό. Αυτό, λοιπόν, που είναι εκεί στον ουρανό η ομορφιά της όψεως, αυτό ας είναι και στη δική σου ψυχή η αρετή.
Αν όμως, ενώ είσαι γεμάτος από ψυχικό ρύπο και έχεις αμέτρητους κατήγορους, και προ πάντων τη συνείδησή σου, φροντίζεις να αναλάβεις διδασκαλικό θρόνο, τότε, όταν κατηγορείς την κακία, δεν θα κατηγορείς πλέον τους άλλους αλλά τον εαυτό σου.
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΜΑΣ
Έπρεπε δε οι Χριστιανοί να διακρίνονται όχι από τον τόπο, αλλά από τη συμπεριφορά τους. Γιατί τα μεν κοσμικά αξιώματα γίνονται ολοφάνερα, όπως είναι φυσικό, από τα εξωτερικά γνωρίσματα. Τα δικά μας όμως αξιώματα πρέπει να γνωρίζονται από το ήθος της ψυχής. Δηλαδή ο πιστός δεν πρέπει να διακρίνεται μόνο από τη συμμετοχή του στα μυστήρια, που είναι δώρα του Θεού, αλλά και από τον καινούργιο τρόπο ζωής. Ο πιστός πρέπει να είναι φως του κόσμου και αλάτι. Όταν όμως δεν έχεις φως να φωτίσεις ούτε τον εαυτό σου και δεν δένεις σφιχτά τη δική σου σαπισμένη πληγή, για να τη θεραπεύσεις, από πού θα σε γνωρίσουμε τέλος πάντων;
Η συνέχεια, κλικ πιο κάτω στο : Read more
Από το ότι έλαβες τυπικά μέρος στα ιερά μυστήρια; Αλλά αυτό γίνεται εφόδιο για την κόλαση. Γιατί το μέγεθος της τιμής σ’ εκείνους που δεν θέλουν ελεύθερα να ζουν αντάξια της τιμής, αυξάνει την τιμωρία. Γιατί ο πιστός είναι δίκαιο να ακτινοβολεί, όχι μόνο από αυτό που πήρε από το Θεό, αλλά και από αυτό που πρόσφερε και επιτέλεσε ο ίδιος, και πρέπει να διακρίνεται και να γνωρίζεται από όλα, δηλαδή από το βάδισμα, από το βλέμμα, από την εμφάνιση, από την ομιλία. Αυτά δε τα είπα, για να κανονίσουμε και ρυθμίσουμε την συμπεριφορά μας όχι για επίδειξη, αλλά για ωφέλεια εκείνων που μας βλέπουν.
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ
Για ποιο λόγο, λοιπόν (ρωτάει ο Θεός), διηγείσαι τις εντολές μου και διδάσκεις και άλλους; Στην πραγματικότητα κάνεις το αντίθετο, αφού ο τρόπος της ζωής σου είναι αντίθετος από τα λόγια σου, και μερικούς από εκείνους που θέλουν να προσέξουν τις εντολές μου τους απομακρύνεις. Γιατί δεν διδάσκεις τόσο με τα λόγια σου, όσο απομακρύνεις με τα έργα σου.
Γι’ αυτό και ο Χριστός επαινεί εκείνον το δάσκαλο, που παρουσιάζει ολοκληρωμένη τη διδασκαλία και με τα έργα και με τα λόγια. «Εκείνος», λέγει, «που θα τηρήσει όλες τις εντολές και θα διδάξει την τήρηση τους και σε άλλους, αυτός θα αναγνωρισθεί μεγάλος στη βασιλεία των ουρανών».
Ας έχει, λοιπόν, η ζωή σου λαμπρή φωνή, που να μπορεί να τα διδάσκει αυτά. Κι αν ακόμη κλείσεις το στόμα, θα ηχήσεις δυνατότερα από τη σάλπιγγα και στους παρόντες και σ’ εκείνους που βρίσκονται μακριά.
Έτσι ο ουρανός διηγείται τη δόξα του Θεού, χωρίς να έχει στόμα, χωρίς να κινεί τη γλώσσα και χωρίς να στέλνει φωνή προς τα κάτω, αλλά με την ωραιότητα που παρουσιάζει, οδηγεί το θεατή και τον παρακινεί να θαυμάσει το Δημιουργό. Αυτό, λοιπόν, που είναι εκεί στον ουρανό η ομορφιά της όψεως, αυτό ας είναι και στη δική σου ψυχή η αρετή.
Αν όμως, ενώ είσαι γεμάτος από ψυχικό ρύπο και έχεις αμέτρητους κατήγορους, και προ πάντων τη συνείδησή σου, φροντίζεις να αναλάβεις διδασκαλικό θρόνο, τότε, όταν κατηγορείς την κακία, δεν θα κατηγορείς πλέον τους άλλους αλλά τον εαυτό σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου