Η διττή έμψυχος Δημιουργία-ποίηση καί πλάση ---- Κυπριανός Χριστοδουλίδης

Ψαλμός 140 «5 ὅτι ἔτι καὶ ἡ προσευχή μου ἐν ταῖς εὐδοκίαις αὐτῶν»·


Δέν χρειάζεται νά απαντήσει σέ μένα ο πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (Χημικός-Βιοχημικός). Νά απαντήσει στόν εαυτό του εύχομαι καί νά τόν ελεήσει ο άγιος Θεός. Κυπριανός Χριστοδουλίδης


Τά σέ πλαγία γραφή είναι τού πρωτοπρεσβυτέρου Δημήτριος Αθανασίου.1. Ο «Αδάμ, πριν δεχθεί την πνοή του Θεού, ήταν ένα ζωντανό ον, όπως όλα τα άλλα ζώα στη γη με όλες τις φυσικές του ιδιότητες, έχοντας πνεύμα, ψυχή, μυαλό, καρδιά, όπως έχουν όλα τα ζώα, το καθένα κατά το είδος του. (πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος)

Η Δημιουργία στην Αγία Γραφή

Επιμέλεια έρευνας. πρωτ.Δημήτριος Αθανασίου

Χημικού-βιοχημικού

Εισαγωγικά

Διανύουμε την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και τα βιβλικά αναγνώσματα από την Γένεση στους καθημερινούς εσπερινούς,μας δίνουν την ευκαιρία να προσεγγίσουμε ερμηνευτικά θέματα που σχετίζονται με την δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου.

 

ΜΕΡΟΣ-Α

Η Δημιουργία στην Γραφή και την Επιστήμη.

Σημείωση. Το κείμενο που δημοσιεύουμε στην συνέχεια είναι απλουστευμένο απόσπασμα από σχετικό άρθρο του  καθηγητή της Πυρηνικής Φυσικής Δ.Ι.Γούναρη.              

Ἡ γενοκτονία τῶν ἀμβλώσεων

Συμφώνως πρός ἀνακοίνωσιν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κορίνθου, ἡ ὁποία ἐξεδόθη τήν 16ην Φεβρουαρίου «ἡ χώρα μας κατέχει τήν θλιβερή πρωτιά στό θέμα τῶν ἀμβλώσεων σ᾽ ὅλην τήν Εὐρώπη». Μεταξύ ἄλλων ἀναφέρει: «Μὲ ἐπιτυχία πραγματοποιήθηκε τὸ Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015, στὴν «Κροκίδειο Αἴθουσα», ἡ 10η συνάντηση τῆς Σχολῆς Γονέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κορίνθου, γιὰ νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ τὸ φλέγον κοινωνικὸ ζήτημα τῶν ἀμβλώσεων, ποὺ ἀφορᾶ ἄμεσα στὴν ἐνημέρωση, στὴν πρόληψη ἀλλὰ καὶ σωστὴ πληροφόρηση γονέων - παιδιῶν ἀπὸ τὸ στόμα ἑνὸς εἰδικοῦ. Ὁμιλητής ὁ διακεκριμένος καθηγητὴς - Ἰατρός, διευθυντὴς τοῦ Μαιευτηρίου «Ἀλεξάνδρα» κ. Νικόλαος Γουμαλάτσος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τὸ θέμα: «Ἡ γυναίκα στὴν ἀλλαγὴ τῆς ζωῆς - Ἡ γενοκτονία τῶν ἀμβλώσεων».

Το "Εμφύσημα" στον Αδάμ ήταν το Άγιο Πνεύμα

Το "Εμφύσημα" στον Αδάμ ήταν το Άγιο Πνεύμα

Επιμέλεια: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου

(χημικού-βιοχημικού)

Είναι πολύ διαδεδομένη η πλάνη ότι το εμφύσημα (Γέν. 2/β: 7) ήταν δήθεν η ψυχή που δόθηκε σ’ ένα προκατασκευασμένο πήλινο, άψυχο άγαλμα.

Η κακοδοξία αυτή έχει τις ρίζες της στην Ελληνιστική δυϊστική ανθρωπολογία, όπου η ψυχή συνήθως θεωρείται ότι προϋπάρχει του σώματος, αφού νομίζεται από τη φύση της αϊδιος και αθάνατος. Αυτή η χρονική ανάσταση σώματος και ψυχής, όπως γενικά κάθε διάσταση σώματος και ψυχής, είναι ειδωλολατρική και απόλυτα αντιχριστιανική. Γιατί κατά τη δημιουργία τού Αδάμ, εκτός από τη βιολογική ζωή, ο Θεός τού έδωσε με το ίδιο εμφύσημα, ΚΑΙ το Άγιο Πνεύμα!

Ό,τι ήταν το εμφύσημα στην Καινή Διαθήκη το ίδιο ήταν και στην Παλαιά: Η Χάρις και η Ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Όπως οι απόστολοι δεν ήταν πήλινα αγάλματα αλλά ζωντανοί και κινούμενοι άνθρωποι, το ίδιο και ο άνθρωπος που έλαβε το εμφύσημα στην Παλαιά. Αυτή η Χάρις του Αγίου Πνεύματος ήταν κάτι που χάθηκε με την παρακοή και την ξαναδίνει ο Κύριος στους Αποστόλους. Δεν έδωσε ο Κύριος στους Αποστόλους ψυχή. Ψυχή είχαν, όπως είχε και ο Αδάμ. Κάτι άλλο τους έδωσε που έκανε την ψυχή τους «ψυχή ζώσαν». Όπως και του Αδάμ.

Μαρτυρίες πατέρων περί του εμφυσήματος του Αγίου Πνεύματος στον Αδάμ

Καλό Παράδεισε πατέρα μας Γεώργιε Αγγελακάκη (Διαρκής Ανανέωση)

 


Χθες Τετάρτη 22/2/2023 (ν.η.) αναχώρησε για τον αγαπημένο του Κύριο,
σηκώνοντας με χαρά τον βαρύ του Σταυρό.
Σταυρό γεμάτο αγώνες, θυσίες, διώξεις, χλευασμούς και ραπίσματα.
Θυσιαζόταν και για τα πνευματικά του παιδιά κάθε στιγμή.


Πλήρωσε με τη ζωή του όμως αυτή τη φορά,
την αφοσίωση του στην αλήθεια κ την ορθοδοξία.

«ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Π.Ε.Θ.»

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

«ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Π.Ε.Θ.»

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πειραιῶς γνωστοποιεῖ τήν εἰσήγησιν τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, στήν Ἐπιστημονική Ἡμερίδα πού διοργανώνεται ἀπό τήν Π.Ε.Θ. τό Σάββατον 4/3/2023 καί ὥρα 10.00 π.μ. στήν αἴθουσα τῆς Ἑταιρείας τῶν Φίλων τοῦ Λαοῦ (Εὐριπίδου 12, Ἀθήνα) μέ θέμα: «Συνταγματικός σκοπός καί ὑποχρεωτικότητα τῆς σχολικῆς διδασκαλίας τῆς Ὀρθόδοξης Χριστιανικῆς Παραδόσεως».

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

                     ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑ (με αφορμή μια διαδικτυακή συζήτηση)

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού-βιοχημικού)

Εισαγωγικά

Κύριε διαχειριστα του ιστολογίου ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ.

Σε μια από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις  ένας από τους αναγνώστες του ιστολογίου σας  (Κ.Χ) σε άρθρο που είχε σχέση με το ημερολογιακό δημοσίευσε αποσπασματικά μέρος του διαλόγου στον οποίο συμμετείχε με θέμα :»Τι θα απαντούσατε σε ένα μαθητή πως πολλαπλασιάστηκε το ανθρώπινο γένος από τον Αδάμ και την Εύα».

Ο διάλογος έγινε στο προσωπικό μου προφίλ στο fb.Η παράθεση των αποσπασματικών σχολίων και μηνυμάτων σε ΑΣΧΕΤΟ ΘΕΜΑ (ημερολογιακό)  δυστυχώς αποδεικνύει ότι ο γράφων Κ.Χ κινείται με εμπάθεια και διατυπώνει μομφή στο πρόσωπό μου για τις θέσεις που εξέφρασα σαν απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

«Εμίσησα Εκκλησίαν Πονηρευομένων»

Το στυγερώτερον έγκλημα εις βάρος της αγίας μας Ορθοδοξίας είναι η ανοχή των Αιρέσεων και των Αιρετικών. Ασεβέστατα κηρύσσονται από Ορθοδόξους (;) ποιμένας αιρέσεις φοβεραί, και ανεμπόδιστα κινούνται Αιρεσιόφρονες Ποιμένες (;) μεταξύ της Ποίμνης του Χριστού! Έπαυσε, φαίνεται, εις ωρισμένους να λειτουργή το αισθητήριον της Ορθοδοξίας και η Εκκλησιαστική συνείδησις  έχει επικινδύνως αμβλυνθή, ώστε να μη διακρίνωνται τα Αγιοπνευματοχάρακτα σύνορα της Ορθοδοξίας από την πλάνην και την Αίρεσιν. Ποίοι άραγε ευθύνονται δια την τραγικήν αυτήν ψυχικήν τύφλωσιν; Κατ΄ αρχήν όλοι· προ παντός όμως οι Ποιμένες!  «Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου, εμόλυναν την μερίδα μου…» (Ιερ. 12, 10), θρηνωδεί ο προφήτης Ιερεμίας· και προσθέτει: «Ω οι ποιμένες (…) Υμείς διεσκορπίσατε τα πρόβατά μου και εξώσατε αυτά…» (Ιερ. 23, 1-3).  Δυστυχώς Πατριάρχαι, Αρχιερείς, Επίσκοποι, Ηγούμενοι, με έναν λόγον Ποιμένες εμολύνθησαν από τον Οικουμενισμόν, ώστε να έχουν συνηθίσει εις τας Οικουμενιστικάς βλασφημίας και να μη ενοχλούνται από τα κηρύγματα των Αιρέσεων, δια των οποίων βάλλεται, εξοντωτικώς η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία. Φαίνεται, ότι εις την εποχήν του Υλιστικού Ευδαιμονισμού δεν θεωρείται πλέον υπέρτατος σκοπός της Εκκλησίας η αγιότης, αλλά η κοσμική σκοπιμότης.

Μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Φωτεινής

Τη μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Φωτεινής, της Σαμαρείτιδος τιμά σήμερα, 26 Φεβρουαρίου, η Εκκλησία μας. Η Αγία Μεγαλομάρτυς Φωτεινή καταγόταν από την Σαμαρειτική πόλη Σιχάρ.

Για την Αγία Φωτεινή μας μιλάει ό Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής στο Δ΄ κεφάλαιο (Δ’1-38) του Ευαγγελίου του. Κάθε μεσημέρι πήγαινε έξω από την πόλη, στο πηγάδι του Ιακώβ, και γέμιζε την στάμνα της.

Ἅγιος Ἡσύχιος ὁ Πρεσβύτερος (Λόγος πρὸς Θεόδουλον):

«Τυφλώνεται ὁ νοῦς μὲ τὰ ἑξῆς τρία πάθη: τὴν φιλαργυρία, τὴν κενοδοξία καὶ τὴν ἡδονή. Ἡ γνώση καὶ ἡ πίστη, ποὺ εἶναι σύντροφοι τῆς ἀνθρώπινης φύσεως, ἀπὸ τίποτε ἄλλο δὲν ἀδυνάτισαν παρὰ ἀπὸ τὶς τρεῖς αὐτὲς κακίες. Ὁ θυμὸς καὶ ἡ ὀργὴ καὶ οἱ πόλεμοι καὶ οἱ φόνοι καὶ ὅλος ὁ κατάλογος τῶν λοιπῶν κακῶν ἐξ αἰτίας τῶν προηγουμένων αὐτῶν παθῶν ἰσχυροποιήθηκαν πάρα πολὺ μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων». 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Ἡ ἔξοδος ἐκ τοῦ Παραδείσου, εἶναι τῆς παρακοῆς τό ἐπιτίμιο, καθώς καί ἡ κόλασις· ἐντούτοις στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία βρίσκεται ὅλη ἡ ζωή, ἡ αἰώνια ζωή.

Στήν Ἐκκλησία βρίσκεται ὅλη ἡ ἀλήθεια, ἡ αἰώνια ἀλήθεια. Ὁ ἄνθρωπος δημιουργήθηκε γιά νά ἀναπτυχθεῖ σ’ αὐτήν τήν ἀλήθεια, κατά τό μέτρο τοῦ Θεοῦ, ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. Στήν Ἐκκλησία βρίσκεται ἡ δικαιοσύνη, ἡ ἀγάπη. Ὁ ἄνθρωπος ὀφείλει νά ἀναπτυχθεῖ, ἕως ὅτου φθάσει «εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ».

Ημερολογιακή κατανόηση

Αφορά στό διατί "ανήκομεν εις τήν Δύσιν". Καί επί πλέον, τό Δυτικό μίσος κατά τής Ρωσσίας, ανεξαρτήτως άν η τελευταία τηρεί μέ συνέπεια, τά αφορώντα τό Ορθόδοξο φρόνημα στήν γενικότητά του. Αφήνω εκτός τήν κομμουνιστική ιδεολογία, διότι αποτελεί, πλέον, παρελθόν. 

Φυσικά, δέν εννοώ τήν πατρίδα μας. Η Δυτική αθεΐα πήρε στά χέρια της τά Μαρξιστικά - ολοκληρωτικά προτάγματα, που αυτή γέννησε, καί μέ υπομόχλιο τήν φασιστική Ουκρανία στοχεύει στόν διαμελισμό τής Ρωσσίας.

 https://entoytwnika1.blogspot.com/2023/02/blog-post_24.html?m=1

Απάντηση στό Δημοσίευμα : "Τό Ημερολογιακόν Σφάλμα στόν υπολογισμό τής ημερομηνίας τού Πάσχα"

---------- Forwarded message ---------

Από: Kyprianos Christodoulides <kyprianos01@gmail.com>
Date: Παρ, 24 Φεβ 2023, 18:46
Subject: Ημερολογιακόν
To: Kyprianos Christodoulides <kyprianos01@gmail.com>

 

Απάντηση στό Δημοσίευμα : "Τό Ημερολογιακόν Σφάλμα στόν υπολογισμό τής ημερομηνίας τού Πάσχα"

1) https://docs.google.com/document/d/11axoOwpN3aTUYAjpb7haCM0aY7AgeJML/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true

 

2) https://docs.google.com/document/d/12T1_LYIYnfTzGzYqHMwMXtD4U8uxL-y3/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true

Απάντηση στό Δημοσίευμα : "Τό Ημερολογιακόν Σφάλμα στόν υπολογισμό τής ημερομηνίας τού Πάσχα" -- του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

1.  https://docs.google.com/document/d/11axoOwpN3aTUYAjpb7haCM0aY7AgeJML/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true 

 2.

https://docs.google.com/document/d/12T1_LYIYnfTzGzYqHMwMXtD4U8uxL-y3/edit?usp=drivesdk&ouid=1092709667163497  07863&rtpof=true&sd=true 

 

Μετά από αυτά καί κάτι άλλα (...), η επικοινωνία μου μέ τόν Συντάκτη τής Δημοσίευσης - περί προσδιορισμού τής ημέρας τού Πάσχα - διεκόπη. Ίσως, διότι δέν ζεί πλέον ο κ. Σιμόπουλος, Αστροφυσικός, Αστρονόμος κλπ., καί δέν μπορώ, πλέον, νά αντλήσω τίς χρήσιμες, γιά μένα, πληροφορίες που ζήτω. Δηλαδή, τήν ώρα μηδέν (0) όταν αρχίσαμε νά μετράμε τόν χρόνο.

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΣΦΑΛΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου

Σε προηγούμενο άρθρο ασχοληθήκαμε το λεγόμενο σεληνιακό σφάλμα δηλ.το λάθος που προκύπτει στον υπολογισμό της ημερομηνίας του ΠΆΣΧΑ με βάση τον πίνακα του Μέτωνα.

Επισημάναμε ότι σήμερα ο κύκλος του Μέτωνα δίνει την εαρινή πανσέληνο με καθυστέρηση περίπου ΠΕΝΤΕ ΗΜΕΡΩΝ (πρόπτωση) με αποτέλεσμα να γίνονται λάθη  σε μερικά έτη  στον  υπολογισμό  της πρώτης Κυριακής μετά την εαρινή πανσέληνο (και μετά το Ιουδαϊκό Πάσχα) και ως εκ τούτου να έχουμε παραβίαση των όρων που έθεσε η Α Οικουμενική Σύνοδος για τον εορτασμό του Πάσχα.

Υπάρχουν τριών ειδών προπτώσεις:

Ο ΑΓΙΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΦΩΤΙΚΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗΣ

Της Λαμπρινής Ιω. Μαστρογιάννη, Εκπαιδευτικός – Θεολόγος. Μεταπτυχιακά: α) στην Θρησκειολογία με ειδίκευση στη Φιλοσοφία και β) στην Χριστιανική Αγωγή, Ποιμαντική και Επικοινωνία με ειδίκευση στην Επικοινωνιακή Θεολογία.

 

          Δέν ἀποκτᾶται εὔκολα ἡ ταπεινοφροσύνη, ἐξηγεῖ ὁ ἅγιος Διάδοχος. Μέ πολλούς ἀγῶνες κατορθώνεται. Ὅταν ὁ ἀγωνιστής τῆς εὐσεβείας βρίσκεται σέ μία μέση κατάσταση τῆς πνευματικῆς πείρας, τότε ἔχει κάπως ταπεινότερο τό φρόνημα ἤ λόγῳ ἀσθενείας τοῦ σώματος, ἤ ἐξ αἰτίας ἐκείνων πού χωρίς λόγο ἐχθρεύονται ὅσους ἀγωνίζονται γιά τή δικαιοσύνη ἤ ἐξ αἰτίας τῶν πονηρῶν λογισμῶν[1].

          Συνεχίζοντας λέγει, πώς ὅταν ὁ νοῦς μέ πολλή αἴσθηση καί πληροφορία καταφωτισθεῖ ἀπό τή θεία χάρη, τότε ἡ ψυχή ἔχει τήν ταπεινοφροσύνη σάν φυσική· καλῶς τρέφεται πλούσια ἀπό τή θεία ἀγαθότητα, δέν μπορεῖ πλέον νά φουσκώνει στήν ἔπαρση τῆς φιλοδοξίας, ἀκόμη καί ἄν ἐργάζεται ἀκατάπαυστα τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, καί μᾶλλον νομίζει τόν ἑαυτό της κατώτερο ἀπό ὅλους, γιατί ἔχει ἔλθει σέ κοινωνία μέ τή θεία ἐπιείκεια.

Ευστάθιος Μοσχοβίτης

 Προσπάθησα να δημοσιεύσω ένα σχόλιο στην σελίδα σου https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/02/2023.html αλλά δεν ξέρω γιατί δεν εμφανίστηκε και αν κρίνεις ότι μπορεί να είναι έστω και στο ελάχιστο ψυχωφελές και αν θες το δημοσιεύεις [ το συγκεκριμένο κατωτέρω σχόλιο μέσα στις αγκύλες κάτω από τα σχόλια των αδελφών μου ]:

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«Τά λόγια τοῦ Κυρίου, λόγια ἁγνά, ἀργύριον πεπυρωμένον, δοκίμιον τῇ γῇ, κεκαθαρισμένον ἑπταπλασίως». Διδασκαλία ἁγνή θεϊκή· ἀπευθύνεται σέ κάθε ἄνθρωπο ἐπί τῆς γῆς πού ἀκούει καί ἐν καθαρωτάτῃ καρδίᾳ κρούει, ζητᾶ καί αἰτεῖ πνευματικῶς, τήν αἰώνιον ζωήν. Οὐδέν θαυμασιώτερον τοῦ Παραδείσου, τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

«Ὅταν ἔλθει ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ…»· σαφῶς καί θά ἔλθει· ἄν καί μακροθυμεῖ καί ἀναμένει τόν ἁγιασμόν πάντων ἡμῶν. Ὁ ἁγιασμός, τά σπλάχνα οἰκτιρμῶν, καί ἡ ἐλεημοσύνη, ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Χριστοῦ, σηματοδοτοῦν τό φρόνημα τοῦ Θεοῦ Πατρός καί ἀναδεικνύουν τόν πιστό ὀρθόδοξο χριστιανό, ζωντανή εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος, καί τόν κόσμο, Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Οἱ Πατέρες διδάσκουν· ὅ,τι προσφέρουμε στόν πλησίον, ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Ἰησοῦ, μένει εἰς τόν αἰῶνα· ὅ,τι σπαταλοῦμε γιά τόν ἑαυτό μας, καταλήγει στήν κοπριά.

Τα... "ΛΟΚ της Ορθοδοξίας" και οι λαλίστατοι Μητροπολίτες κοινωνούν και τον μνημονεύουν!....

Θλίβεται κανείς και σπαράσσει μέχρι βαθέων, αναλογιζόμενος και μόνο την πατριαρχική ρήση, που θεωρεί τους Αγίους Πατέρες, οι οποίοι αγωνίσθηκαν εναντίον του Πάπα ως θύματα του Διαβόλου και αξίους της συγχωρήσεως και του ελέους του Θεού .


Αν
 όμως, ο Μέγας Φώτιος, ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης και πλείστοι άλλοι πολέμιοι των αιρέσεων του Παπισμού, είναι όργανα και θύματα του Διαβόλου, πρέπει να τους διαγράψουμε από τις δέλτους των Αγίων, να καταργήσουμε τις εορτές και τις ακολουθίες, και αντί να επικαλούμεθα τις πρεσβείες και την βοήθειά τους, να τους κάνουμε μνημόσυνα και τρισάγια, για να τους συγχωρήσει ο Θεός!

Πνευματικὴ ἀφασία -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. ∆ιονυσίου Τάτση

Οι περισσότεροι Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχουν ἐκτιµήσει τόν πνευµατικό κίνδυνο τοῦ οἰκουµενισµοῦ. Ἐνῶ ὑποτίθεται ὅτι ἀγρυπνοῦν γιά τό ποίµνιό τους, θεωροῦν ὅτι ὁ οἰκουµενισµός δέν εἶναι ἐπικίνδυνος, ἀφοῦ ξεκινάει καί κατευθύνεται ἀπό τό Οἰκουµενικό Πατριαρχεῖο! ∆έν ἐξετάζουν οἱ ἴδιοι τό θέµα, ἀλλά παθητικά δέχονται ὅσα τό Πατριαρχεῖο προγραµµατίζει καί µεθοδεύει. Καί αὐτό τό θεωροῦν σπουδαῖο κατόρθωµα, γιατί κάνουν τυφλή ὑπακοή στόν Πατριάρχη τοῦ Γένους, τήν ὥρα πού θά ἔπρεπε νά εἶχαν χάσει τόν ὕπνο τους καί νά µιλοῦσαν συνεχῶς γιά τήν παναίρεση τοῦ οἰκουµενισµοῦ, ὁ ὁποῖος κατεδαφίζει τήν Ὀρθοδοξία. ∆υστυχῶς αὐτοί ἀδιαφοροῦν καί συχνά συνευφραίνονται µέ τόν Πατριάρχη κατά τίς ἐπισκέψεις του στήν Ἑλλάδα. Οἱ ἀδιάφοροι αὐτοί µητροπολίτες συνήθως εἶναι πολυµέριµνοι καί ἀσχολοῦνται µέ κοινωνικά καί πολιτικά θέµατα, ἀκόµη καί ἀθλητικά γεγονότα, προκαλώντας τήν πλειοψηφία τοῦ λαοῦ µας. Θέλουν νά ἐµφανίζονται ὡς πνευµατικοί ἡγέτες, ὄντας ἀδιάφοροι στούς πνευµατικούς κινδύνους, ὅπως εἶναι ὁ οἰκουµενισµός. Σέ λίγο θά χάσουµε τήν ἀκεραιότητα τῆς πίστεώς µας καί τήν πολύτιµη παράδοσή µας. Ἀναφέρω µιά περίπτωση πνευµατικῆς ἀφασίας, ἡ ὁποία ἐπιβεβαιώνει τά παραπάνω.

Ἕνας πρωτοσύγκελλος, ὑπερασπιζόµενος τό µητροπολίτη του σέ µιά ὑπόθεση µέ κάποιον ζηλωτή κληρικό, εἶπε τό ἑξῆς ἀποκαλυπτικό καί συνάµα ἀποκαρδιωτικό: «Ὁ Σεβασµιώτατος οὐδέποτε ἠσχολήθη µέ τό θέµα τοῦ Οἰκουµενισµοῦ οὔτε τοῦ Ἀντιοικουµενισµοῦ, οὔτε ἔχει καταχωρήσει ἀπόψεις θετικές γιά τό ζήτηµα τοῦ οἰκουµενισµοῦ καί τοῦ παπισµοῦ». Ποιόν, ἀλήθεια, νά πρωτοσυγχαρῶ; Τόν πρωτοσύγκελλο ἤ τό µητροπολίτη; Θά εἶχε ἐνδιαφέρον νά µᾶς ἔλεγαν, γιατί συµβαίνει αὐτό, ὅταν ὁ συγκεκριµένος µητροπολίτης εἶναι λαλίστατος καί ποτέ δέν δήλωσε ἄγνοια ἤ ἀναρµοδιότητα γιά κάποιο θέµα οὔτε καί ἀρνήθηκε ποτέ τά µικρόφωνα καί τίς κάµερες. ∆υστυχῶς, οἱ συγκεκριµένοι αὐτοί ρασοφόροι ἐπιδιώκουν τήν κοσµική δόξα, γι᾿ αὐτό δέν πρέπει νά ἐλπίζουµε ὅτι κάποτε θά ἀποκτήσουν ἀντιοικουµενιστικό φρόνηµα. Ἄν δέ ἀναλογιστοῦµε λίγο καί τήν ἱστορία τους, δηλ. πῶς ἐκλέχτηκαν µητροπολίτες, πῶς µετατέθηκαν σέ πλουσιότερες καί µεγαλύτερες µητροπόλεις καί πῶς κατόρθωσαν νά ἐκλεγοῦν καί οἱ στενοί τους συνεργάτες µητροπολίτες, περιφρονώντας τό Ἅγιο Πνεῦµα, ἀσφαλῶς εἶναι παραδείγµατα πρός ἀποφυγήν, καί ἄς εἶναι δεκαετίες µητροπολίτες. Πρέπει πάντα νά θυµόµαστε ὅτι ὁ σεβασµός δέν ἐπιβάλλεται, ἀλλά ἐµπνέεται ἀπό τό ἦθος καί τήν ἐν φόβῳ Θεοῦ διακονία στήν Ἐκκλησία καί ὄχι µέ τή θορυβώδη θεωρητική κοινωνική δράση, προκειµένου νά προκληθοῦν χειροκροτήµατα θαυµασµοῦ.

Ραδιοφωνική συνέντευξη, 14/02/2023, στόν Focus fm. --- του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Παρακαλώ τόν ακροατή νά διορθώσει τό φραστικό λάθος μου : "... ο Χριστός είχε διττή τήν υπόσταση κλπ.". Παρασύρθηκα, ἐν τῇ ῥύμῃ τοῦ λόγου, από τό " διπλούς ετέχθη Σωτήρ ". Ο Κύριος έχει μία Υπόσταση, ένα Προσωπο, εν δύο φύσεσι - όχι εκ δύο φύσεων, όπως έλεγαν οι Μονοφυσίτες, χρησιμοποιώντας τήν (διχαστική) πρόθεση " εκ" . Όλοι κάνουμε λάθος, πόσο μάλλον εκ πολυλογίας ότι "ουκ εκφεύξεται αμαρτία" (Παροιμίαι ι' 19).

 https://t.me/xri44nos/81

Άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος :

Τι λες , Ιουδαίε; Εσύ που ήσουν πρώτος έγινες τρίτος; Οι Αιγύπτιοι και οι Ασσύριοι μπήκαν μπροστά , και ο πρωτότοκος Ισραήλ πήγε πίσω;

Ναι. Έτσι είναι. Οι Ασσύριοι θα γίνουν πρώτοι, επειδή αυτοί πρώτοι με τους μάγους τους προσκύνησαν τον Κύριο. Πίσω τους οι Αιγύπτιοι, που Τον δέχτηκαν, όταν κατέφυγε στα μέρη τους, για ν’ αποφύγει την επιβουλή του Ηρώδη. Τρίτος και τελευταίος ο Ισραηλιτικός λαός, που γνώρισε τον Κύριο από τους αποστόλους, μετά τη βάπτισή Του στον Ιορδάνη.
Τί άλλο μένει να πω;
Δημιουργό και φάτνη βλέπω. .. Βρέφος και σπάργανα… Λεχώνα παρθένα , περιφρονημένη. Φτώχεια πολλή… Ανέχεια πολλή…
Είδες όμως τί πλούτος μέσα στη μεγάλη φτώχεια; Ο Πλούσιος έγινε φτωχός για χάρη μας. Δεν έχει ούτε κρεβάτι ούτε στρώμα. Μέσα σε ταπεινό παχνί Τον έχουν αποθέσει…
Ω φτώχεια , πλούτου πηγή!
Ω πλούτε αμέτρητε, κρυμμένε μες στη φτώχεια!
Μέσα στη φάτνη κείτεσαι και την οικουμένη σαλεύεις.
Μέσα σε σπάργανα τυλίγεσαι και σπας τα δεσμά της αμαρτίας.
Λέξη ακόμα δεν άρθρωσες και δίδαξες στους μάγους τη θεογνωσία.

Φώτης Κόντογλου - Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆς Ὀρθοδοξίας (Ἀπάντησις σὲ ἀρχιμανδρίτην τῶν Ἀθηνῶν)

Ὑπάρχει φανερὴ ὑπερηφάνεια, ὑπάρχει καὶ κρυφὴ ὑπερηφάνεια.

Τὴν κρυφὴ ὑπερηφάνεια ἐννοεῖ ὁ ἅγιος Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος, λέγοντας: «Ἡ ὑπερηφάνεια ἀναγκάζει ἐπινοεῖν καινοτομίας μὴ ἀνεχομένη τὸ ἀρχαῖον».
Αὐτὴ τὴν ὑποχθόνια ὑπερηφάνεια, ποὖναι κρυμμένη κάτω ἀπὸ τὴν ταπεινολογία καὶ τὴν ταπεινοφάνεια, ἔχουνε ὅσοι δὲν σέβουνται τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας στὴ λατρεία καὶ στὶς ἐκκλησιαστικὲς τέχνες, καὶ θέλουνε νὰ εἰσάξουνε σ᾿ αὐτὴ κάποιους νέους τρόπους ποὺ εἶναι ὁλότελα ξένοι πρὸς τὴν οὐσία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως. Ὄχι μοναχὰ ξένοι πρὸς τὸν πνευματικὸν χαρακτήρα τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλὰ ὁλότελα ἀντιορθόδοξοι.

Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ -- Ἡ μόνη πατερική ὁδός ἀντιδράσεως εἰς τήν ἀποστασίαν ἀπό τήν ᾿Ορθοδοξίαν

Η ἐπίσκεψις τοῦ Πάπα εἰς τό Φανάριον καί ἡ ἀντίστοιχος τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου τῶν Νεοημερολογιτῶν εἰς τό Βατικανόν μέ τάς συμπροσευχάς καί τούς λόγους, οἱ ὁποῖοι ἀντηλλάγησαν, ἀποδεικνύει ὅτι ἡ οἰκουμενιστική πορεία τῶν ἡγετῶν τοῦ νεοημερολογιτισμοῦ ἐπιταχύνεται.


Οἱ ῞Αγιοι Πατέρες μᾶς διδάσκουν ὅτι ὁ μόνος τρόπος ἀντιδράσεως πρέπει νά εἶναι ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου τοῦ ὀνόματός των καί ἡ ἐκκλησιαστική κοινωνία μετ᾿ αὐτῶν. Μόνον μέ αὐτόν τόν τρόπο ἐνδέχεται νά συνετισθοῦν καί νά ἀλλάξουν πορείαν. ῾Ο Καθηγητής κ. Παναγιώτης ῾Ηλιόπουλος εἰς πρόσφατον ὁμιλία του ἀνέφερε σχετικά παραδείγματα ἀπό τήν ἱστορίαν τῆς ᾿Εκκλησίας.Ὅταν οἱ ῞Αγιοι Πατέρες συναντοῦσαν κληρικό πού δέν ὀρθοτομοῦσε τόν λόγο τῆς ἀληθείας, ἦταν δηλαδή αἱρετικός, δέν συμπροσεύχονταν καί δέν συλλειτουργοῦσαν μαζί του, ἔπαυαν δέ νά ἀναφέρουν τό ὄνομά του στίς ἱερές ἀκολουθίες (διακοπή μνημοσύνου) ἄν ἦταν ποιμένας τους.

H επί Γης στρατευομένη Εκκλησία δεν ζη την ζωήν των Αγίων Αποστόλων !

Ενώ η Εκκλησία τιμά τους Αγίους Αποστόλους (γιατί αυτό επιβάλλει το πνευματικόν χρέος), ωστόσο η επί Γης στρατευομένη Εκκλησία δεν ζη την ζωήν των Αγίων Αποστόλων! Ορθότατα παρατηρεί ο Άγιος Ιουστίνος(Πόποβιτς) ότι «η ζωή των πιστών εις την Εκκλησίαν δεν είναι άλλο παρά η κατά την χάριν του Αγίου Πνεύματος Θεανθρωποποίησις αυτών ήτοι εν-χρίστωσις και χριστοποίησις αυτών». Ας είμεθα ειλικρινείς, παρατηρούνται τα γνωρίσματα αυτά εις την ζωήν των λαϊκών, των Κληρικών, των Επισκόπων; Και το ακόμη τραγικώτερον, που εξάγεται από τα άγια γραπτά του Αγίου Ιουστίνου: «… και η αποστολικότης διαφυλάττεται δια της προσευχής και όλης ευσεβείας, όπως ακριβώς την ωμολογούσαν, εκήρυττον, επροστάτευον και διεφύλαττον οι Πατέρες και αι Οικουμενικαί Σύνοδοι». Δυνάμεθα να ομιλώμεν σήμερον περί ευσεβείας, όπως «την ωμολογούσαν, εκήρυττον, επροστάτευον και διεφύλαττον οι Πατέρες και αι Οικουμενικαί Σύνοδοι»; Κινδυνεύει να εξαφανισθή η ευσέβεια των Αποστόλων και των Πατέρων μέσα εις τα θολά ρεύματα του Οικουμενισμού, των Αιρεσιολογιών, των Μωαμεθανισμών με την «ευλογίαν» (φρίξον Ήλιε!) Επισκόπων, Αρχιεπισκόπων, Πατριαρχών! Αλλά μήπως η ευσέβεια διατηρείται εις την ζωήν των Μεγαλοσχήμων Αξιωματούχων της Εκκλησίας; «… Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου»! Ειλικρινά θα πρέπει να εντρεπώμεθα, και λαϊκοί και Κληρικοί (προ παντός οι εν υπεροχή όντες), όταν, απαγγέλλοντες το Ιερόν Σύμβολον της Πίστεώς μας, λέγωμεν: «Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν», διότι ο Διάβολος, ημών ρεγχόντων τον ύπνον της αδιαφορίας, κοντεύει να εξαφανίση και την Αγιότητα και την Καθολικότητα και την Αποστολικότητα της Εκκλησίας!

Από τον Δρ Σουσαρίτ Μπακντί, τον καθηγητή Μισέλ Τσοσουντόφσκι και τον

«Στις 15 Δεκεμβρίου, περίπου τρεις εβδομάδες μετά την τρίτη αναμνηστική δόση της Pfizer, η πριγκίπισσα Bajrakitiyabha Narendira Debyavati κατέρρευσε με καρδιακά προβλήματα και έπεσε σε κώμα.

«Η 44χρονη μεγαλύτερη κόρη του Βασιλιά στην Ταϊλάνδη και πιθανότατα διάδοχος του θρόνου, είχε αναφέρει ότι ήταν σε άριστη υγεία πριν από τον εμβολιασμό και την κατάρρευση ενώ εκπαίδευε τα σκυλιά της.

Τα μέσα ενημέρωσης φάνηκαν γενικά να χάνουν το ενδιαφέρον τους μετά από μια ενημέρωση της 9ης Ιανουαρίου στην οποία αναφέρθηκε ότι η πριγκίπισσα παρέμεινε σε κώμα και, σύμφωνα με το παλάτι, έχει πλέον διαγνωστεί με «σοβαρή καρδιακή αρρυθμία που προκύπτει από φλεγμονή μετά από λοίμωξη από μυκόπλασμα».

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Αν θέλετε να γιατρέψετε τη ψυχή σας αρκεί να σηκώσετε τέσσερις τρίχες

«Αδελφοί, αν θέλετε να ιατρεύσετε την ψυχή σας… τέσσερα πράγματα σας χρειάζονται! Κάμνουμε μία συμφωνία;


Από τον καιρόν που εγεννηθήκατε έως τώρα, όσα αμαρτήματα επράξατε, να τα πάρω εγώ εις τον λαιμόν μου, αρκεί η ευγένειά σας να θελήσετε να σηκώσετε τέσσερες τρίχες!

Σας είναι βαρύ και δύσκολον;

-Και τί θα τα κάμω εγώ τα αμαρτήματά σας;
-Έχω μίαν καταβόθρα και τα ρίχνω μέσα!
-Ποία είναι η καταβόθρα;
-Είναι η ευσπλαχνία του Χριστού μας.

Πρώτη τρίχα είναι:
Όταν θελήσετε να εξομολογηθείτε, το πρώτον θεμέλιον είναι, να συγχωράτε τους εχθρούς σας. Το κάμνετε; Επήρατε την πρώτην τρίχα!…

Δεύτερη τρίχα είναι:
Να εύρετε πνευματικόν καλόν, γραμματισμένον, ενάρετον, να εξομολογηθείτε τας αμαρτίας σας. Όταν κάνεις την αμαρτίαν, τότε πρέπει να εντρέπεσαι. Όταν εξομολογείσαι, πρέπει να μην έχεις καμμίαν εντροπήν. Όταν εξομολογείσθε, να λέγετε όλα σας τα αμαρτήματα καθαρά. Και πρώτον να ειπείς του πνευματικού σου: -«Πνευματικέ μου, θα κολασθώ διότι δεν αγαπώ τον Θεόν και τους αδελφούς μου με όλην μου την καρδιάν, ωσάν τον εαυτόν μου». Το έκαμες; Εσήκωσες και την δευτέραν τρίχα.

Η τρίτη τρίχα είναι:
Σαν εξομολογηθείς, θα σε ερωτήσει ο πνευματικός:
-Διατί, παιδί μου, τα έκαμες όλα αυτά τα αμαρτήματα;
Πρόσεχε, μη κατηγορήσεις άλλον! Τον εαυτόν σου μόνον να κατηγορήσεις! Και να ειπείς: Τα έκαμα από κακήν μου προαίρεσιν. Εγώ φταίω.
Είναι βαρύ να κατηγορηθείς τον εαυτόν σου; Όχι; Λοιπόν, την επήρες και την τρίτην τρίχα.

Έχομεν την τετάρτην τρίχα.
Όταν ο πνευματικός σου δώσει ευλογίαν και αναχωρήσεις, να αποφασίσεις με στερεάν γνώμην και απόφασιν, καλύτερα να πεθάνεις, καλύτερα να χύσεις το αίμα σου σε μαρτύριο, παρά να ξαναπέσεις σε αμαρτίαν. Το κάνεις και αυτό;
Αν ναι, να εσήκωσες και την τέταρτη τρίχα.
Αυτά είναι τα ιατρικά σου, αδελφέ. Τόσο ελαφρά, σαν να σηκώνεις τέσσερες τρίχες!».

Ο τρίτος άγγελος τού ολέθρου ---- Kyprianos Christodoulides

"10 Καὶ ὁ τρίτος ἄγγελος ἐσάλπισε, καὶ ἔπεσεν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀστὴρ μέγας καιόμενος ὡς λαμπάς, καὶ ἔπεσεν ἐπὶ τὸ τρίτον τῶν ποταμῶν καὶ ἐπὶ τὰς πηγὰς τῶν ὑδάτων. 11 καὶ τὸ ὄνομα τοῦ ἀστέρος λέγεται ὁ ῎Αψινθος." (Απ. η')

Όταν έγινε τό ατύχημα στό πυρηνικό εργοστάσιο Τσερνόμπιλ, οι γνωρίζοντες Ρωσικά ή Ουκρανικά, μάς είπαν ότι στή γλώσσα τους, Τσερνόμπιλ σημαίνει Άψινθος. 

 

Καί τί συμβαίνει σήμερα ; Συμβαίνει μία τεράστιων διαστάσεων παραχάραξη. Συγκεκριμένα, ο τρίτος άγγελος τής Αποκαλύψεως είναι διπλούς : υλικός καί άϋλος, εμφορούμενος από τόν άρχοντα τής εξουσίας τού αέρος, τό πνεύμα τών υιών τής απείθειας (2 ... κατὰ τὸν αἰῶνα τοῦ κόσμου τούτου, κατὰ τὸν ἄρχοντα τῆς ἐξουσίας τοῦ ἀέρος, τοῦ πνεύματος τοῦ νῦν ἐνεργοῦντος ἐν τοῖς υἱοῖς τῆς ἀπειθείας·) όπως αναφέρει η Πρός Εφεσίους Επιστολή, κεφ. β'. 

 

Αυτός ο κίβδηλος άγγελος δέν είναι εκ Θεού, είναι εκ τού διαβόλου, τό ανυπόστατο τού οποίου εκπροσωπεί υποστατικά η Δυαρχία Θανάτου. Αυτή που εξοπλίζει τήν Ουκρανία, προκειμένου νά στεφθεί "παγκόσμια αυτοκρατορία" ελέω ψήφου, δημοκρατίας καί ελευθερίας. Η παραχάραξη, μέ τόν κίβδηλο άγγελο τού ολέθρου, γίνεται γνήσια διά ψήφου. Ο στόχος είναι "11... καὶ πολλοὶ τῶν ἀνθρώπων ἀπέθανον". Ίσον, μείωση τού παγκόσμιου πληθυσμού.

Μία άλλη Τουρκία --- Kyprianos Christodoulides

Γκρεμίζονται σπίτια, σκοτώνονται άνθρωποι καί αλλού. Κάποιοι δίνουν όπλα σέ άλλους, γιά νά προκαλέσουν σεισμό. Μία άλλη Τουρκία, θά γίνει σεληνιακό τοπίο. Η Δυαρχία Θανάτου γνωρίζει ... .

Ο Ζηλωτής Προφήτης και οι σημερινοί Κληρικοί.

Οσάκις κανείς μελετά τον βίον του Προφήτου Ηλία, θαυμάζει μερικά στοιχεία, που συναντά εις αυτόν. Βλέπει τον ζηλωτήν Προφήτην πως εργάζεται εις το προφητικόν έργον ως απεσταλμένος του Θεού εις τον κόσμον. Και ασφαλώς το έργον του Θεού γίνεται συμφώνως προς το θέλημά Του και δεν είναι δυνατόν να γίνη χωρίς ζήλον. Προβληματίζεται δε όταν βλέπη λειτουργούς του υψίστου, που χωρίς ζήλον, ίσως και με σχετικήν αδιαφορίαν, διακονούν εις το θέλημα του Θεού. Ο δε Απόστολος του Χριστού παραγγέλλει: «Μη αμέλει του εν σοι χαρίσματος, ο εδόθη σοι δια προφητείας» (Α΄ Τιμ. 4: 14). Ομοίως εις τον βίον του Προφήτου αναφέρονται και «οι ιερείς της αισχύνης» και η απέναντι αυτών στάσις τούτου. Και εις τον χώρον της Παλαιάς Διαθήκης υπήρχον ψευδοπροφήται και ψευδοϊερείς, οι οποίοι έζων και ενήργουν μακράν του θελήματος του Θεού. Συγκεκριμένως δε ο ζηλωτής Προφήτης ηναντιώθη κατ΄ αυτών. Εις τας ημέρας μας, όμως, όπου οι λαβόντες το χάρισμα της ιερωσύνης, που είναι οι επίσκοποι, οι διάδοχοι των Αποστόλων και οι εν γένει λειτουργοί της Εκκλησίας του Χριστού έχουν πρότυπά τους τους Μαθητάς του Κυρίου, η ευθύνη των έναντι Θεού και ανθρώπων είναι μεγάλη. Δυστυχώς η στάσις των έναντι των ολετήρων της Εκκλησίας Οικουμενιστών είναι σχεδόν μηδαμινή!

ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΤΗΣ Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ, ΤΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟ (ΠΑΤΡΙΟ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ και το ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ 2023. -- π. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

-------------------------------------------------------------------

Αν και δεν επιθυμούσα μέσα στην περίοδο του Τριωδίου να ασχοληθώ πάλι με το ημερολογιακό, όμως αναγκάζομαι για να αποδείξω για μια ακόμα φορά το λάθος που συνεχίζουν να εφαρμόζουν οι Ορθόδοξοι είτε ακολουθούν το νέο ημερολόγιο είτε το Ιουλιανό (Πάτριο) όσον αφορά την εφαρμογή του κανόνα της Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ σχετική με την εορτή του Πάσχα.

Άποψη τεκμηριωμένη του γράφοντος είναι ότι ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΕΟ ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς στους όρους εορτασμού του Πάσχα που καθόρισε η Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ.

Υπενθυμιζω ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος επελήφθη του ζητήματος του κοινού εορτασμού του Πάσχα από όλους τους Χριστιανούς. Προς τούτο, και ακολουθούσα την Αποστολική Παράδοση που είχε διατυπωθεί στο Ζ΄ Αποστολικό Κανόνα, πρόσθεσε δυο επί πλέον όρους σ’ αυτόν. Ο Ζ΄ Αποστολικός περιλάμβανε δυο όρους, για την εορτή του Πάσχα, να εορτάζεται: 1/ Μετά την εαρινή ισημερία και 2/ Μετά το Ιουδαϊκό Πάσχα. Η Α΄ Σύνοδος πρόσθεσε τους όρους: 3/ να εορτάζεται μετά την πρώτη εαρινή Πανσέληνο και 4/ την πρώτη μετά από αυτήν Κυριακή. Έτσι, τους 4 πλέον όρους, η Α΄ Σύνοδος τους περιέλαβε σε μια απόφασή της.

Για την υλοποίηση της απόφασης, η Α΄ Σύνοδος επιφόρτισε την Εκκλησία της Αλεξάνδρειας, στην οποίαν υπήρχαν οι καλύτεροι αστρονόμοι της αυτοκρατορίας, 1/ να προσδιορίζει κάθε χρόνο την εαρινή ισημερία και 2/ να προσδιορίζει την πρώτη πανσέληνο μετά από αυτήν, επιπλέον δε να αναλάβει να κοινοποιεί την ημερομηνία εορτασμού σε όλες τις υπόλοιπες Εκκλησίες της αυτοκρατορίας.

Επίσης η Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ άλλαξε το Μακεδονικό ημερολόγιο με το Ιουλιανό, που ηταν ακριβέστερο επιστημονικά χωρίς ποτέ να το θεωρήσει ως το τέλειο ημερολόγιο και γι΄αυτό δεν το συμπεριέλαβε στους όρους εορτασμού του Πάσχα,

Οι Αλεξανδρινοί αστρονόμοι χρησιμοποίησαν για την εφαρμογή της απόφασης της Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ τον λεγόμενο ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΜΕΤΩΝΑ που προσδιορίζει την ημερομηνία των ΠΑΝΣΕΛΗΝΩΝ. Σήμερα τα αστρονομικά δεδομένα μας λένε ότι ο κύκλος του Μέτωνα δίνει τις πανσελήνους ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ από την αστρονομική πανσέληνο.

Έτσι προκύπτουν δύο ειδών σφάλματα. Το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ καΙ το ΣΕΛΗΝΙΑΚΟ.

Από το πλήθος των παραδειγμάτων που υπάρχουν θα αναπτύξω σύντομα τι συμβαινει στην φετεινή ημερομηνία του Πάσχα.(03 ΑΠΡΙΛΙΟΥ Π.Η)

Οι ημερομηνίες που αναγράφονται στην συνέχεια είναι του παλαιού (Ιουλιανού) ημερολογίου σύμφωνα με το οποίο η εαρινή ισημερία είναι 21 ΜΑΡΤΙΟΥ.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς και τις πάγιες ρυθμίσεις (αλγόριθμο) του π. η. και Σεληνοδρομίου, η φετινή Μετώνεια (ή Ιουλιανή) πανσέληνος του Μαρτίου είναι στις 27/3 (ΜΑΡΤΙΟΥ) π.η. Την πανσέληνο αυτή η ορθόδοξη εκκλησία την θεωρεί πασχαλινή, αφού είναι μετά από την 21 Μαρτίου π.η. δηλαδή μετά την εαρινή ισημερία κατά το π. η..

Η πρώτη Κυριακή μετά της 27/3 είναι 3 Απριλίου που γιορτάζεται το Πάσχα.

----------------------------------------------------------------

Αν διορθώσουμε το λάθος του Μέτωνα θα έχουμε.

ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΗ ΜΕΤΩΝΙΑ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ:27/3-5=22/3 ( θεωρείται και αυτή πασχαλινή εαρινή)-ΜΈΡΑ ΤΡΙΤΗ

Α ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ :27/3 ------!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Δηλαδή θα έπρεπε να εορτάζουμε το Πάσχα σύμφωνα με το ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΤΗΣ Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ στις 27 ΜΑΡΤΙΟΥ με το π.η και όχι στις 3 Απριλίου γιατί αυτή είναι η ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ ΤΗΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ.

Επομένως φέτος λόγω τοιυ σεληνιακου σφάλματος το π.η. ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ για την ημερομηνία του Πάσχα.

Σημειώνουμε ότι το λάθος του Ιουλιανου ημερολογίου παρασέρνει και το νεο ημερολόγιο.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΧΟΛΙΟ-ΑΠΟΡΙΑ κ. Κυπριανού Χ.

 ΧΑΙΡΕΤΕ                                

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΧΟΛΙΟ-ΑΠΟΡΙΑ κ. Κυπριανού Χ.

Ας τα πάρουμε το θέμα από την αρχή.

ΕΝΑ ΙΟΥΛΙΑΝΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ =365,25 μέρες

ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ =365,24219878 ημέρες

Δηλαδή το ιουλιανό έτος καθυστερεί και ολοκληρώνεται σε 365,25-365,24219878=0,00780122 μέρες (Υ) αργότερα από το πραγματικό.

Τι σημαίνει καθυστέρηση;

«Εμίσησα Εκκλησίαν Πονηρευομένων»

Το στυγερώτερον έγκλημα εις βάρος της αγίας μας Ορθοδοξίας είναι η ανοχή των Αιρέσεων και των Αιρετικών. Ασεβέστατα κηρύσσονται από Ορθοδόξους (;) ποιμένας αιρέσεις φοβεραί, και ανεμπόδιστα κινούνται Αιρεσιόφρονες Ποιμένες (;) μεταξύ της Ποίμνης του Χριστού! Έπαυσε, φαίνεται, εις ωρισμένους να λειτουργή το αισθητήριον της Ορθοδοξίας και η Εκκλησιαστική συνείδησις  έχει επικινδύνως αμβλυνθή, ώστε να μη διακρίνωνται τα Αγιοπνευματοχάρακτα σύνορα της Ορθοδοξίας από την πλάνην και την Αίρεσιν. Ποίοι άραγε ευθύνονται δια την τραγικήν αυτήν ψυχικήν τύφλωσιν; Κατ΄ αρχήν όλοι· προ παντός όμως οι Ποιμένες!  «Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου, εμόλυναν την μερίδα μου…» (Ιερ. 12, 10), θρηνωδεί ο προφήτης Ιερεμίας· και προσθέτει: «Ω οι ποιμένες (…) Υμείς διεσκορπίσατε τα πρόβατά μου και εξώσατε αυτά…» (Ιερ. 23, 1-3).  Δυστυχώς Πατριάρχαι, Αρχιερείς, Επίσκοποι, Ηγούμενοι, με έναν λόγον Ποιμένες εμολύνθησαν από τον Οικουμενισμόν, ώστε να έχουν συνηθίσει εις τας Οικουμενιστικάς βλασφημίας και να μη ενοχλούνται από τα κηρύγματα των Αιρέσεων, δια των οποίων βάλλεται, εξοντωτικώς η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία. Φαίνεται, ότι εις την εποχήν του Υλιστικού Ευδαιμονισμού δεν θεωρείται πλέον υπέρτατος σκοπός της Εκκλησίας η αγιότης, αλλά η κοσμική σκοπιμότης.

Ημερολόγιο --- του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

 - Fdimitrios Athanassiou

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΣΗΜΕΡΙΩΝ

Δεν γνωρίζω από που αντλείτε τις πληροφορίες σας, οπότε καλό είναι να ρωτήσετε ένα πιο ειδικό από μένα.Εγώ ξέρω τα εξής:

Το ημερολόγιο που ίσχυε την εποχή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήταν το Ιουλιανό που είχε θεσπίσει ο Ιούλιος Καίσαρας το 45 π.Χ., με τη βοήθεια του αλεξανδρινού αστρονόμου Σωσιγένη. Ο τελευταίος, βασιζόμενος στους υπολογισμούς του Ιππάρχου (ο οποίος πριν έναν αιώνα με αξιοθαύμαστη ακρίβεια είχε υπολογίσει πως το ηλιακό έτος έχει διάρκεια 365,242 ημερών), θέσπισε ένα ημερολόγιο, του οποίου τα έτη είχαν 365 ημέρες, ενώ σε κάθε τέταρτο έτος (το λεγόμενο «δίσεκτο») πρόσθετε μία ακόμα ημέρα.

Όμως το Ιουλιανό Ημερολόγιο είχε μια μικρή απόκλιση, καθώς η διάρκεια του ηλιακού έτους στην πραγματικότητα είναι 365,242199 ημέρες. Έτσι, το έτος του Σωσιγένη είναι μεγαλύτερο του πραγματικού κατά 11 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα.

Ανά τετραετία το μικρό αυτό σφάλμα φθάνει περίπου τα 45 λεπτά, ενώ κάθε 129 χρόνια φθάνει την μία ημέρα, με αποτέλεσμα να μετακινείται συνεχώς νωρίτερα η εαρινή ισημερία. Το λάθος συσσωρευόταν και έτσι ενώ η εαρινή ισημερία την εποχή του Χριστού συνέβη στις 23 Μαρτίου, το 1582 μ.Χ. είχε φτάσει να συμβαίνει στις 11 Μαρτίου.


Ημερολόγιο


Βάζω κι εγώ μία "άνω τέλεια" επειδή η μακροσκελής σέ σχόλια προηγούμενη - σχετική μέ τό ημερολόγιο - δική σου Δημοσίευση έκλεισε. Λοιπόν, άν θέλεις απορρίπτεις τό σχόλιο, άν θέλεις τό κράτος γιά μελλοντική χρήση.


- Fdimitrios Athanassiou

"ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΣΗΜΕΡΙΩΝ

Δεν γνωρίζω από που αντλείτε τις πληροφορίες σας, οπότε καλό είναι να ρωτήσετε ένα πιο ειδικό από μένα.Εγώ ξέρω τα εξής ..:"


- Κυπριανός Χ.  Απάντηση

Ο αστροφυσικός, αστρονόμος κλπ. κ. Σιμόπουλος εγκατέλειψε τόν μάταιο κόσμο μας, δέν έχω τήν δυνατότητα νά τόν ρωτήσω, σχετικά μέ αυτά που έγραψα.

Καί παρακάτω :


- "Fdimitrios Athanassiou. Ανά τετραετία το μικρό αυτό σφάλμα φθάνει περίπου τα 45 λεπτά, ενώ κάθε 129 χρόνια φθάνει την μία ημέρα, με αποτέλεσμα να μετακινείται συνεχώς νωρίτερα η εαρινή ισημερία. Το λάθος συσσωρευόταν και έτσι ενώ η εαρινή ισημερία την εποχή του Χριστού συνέβη στις 23 Μαρτίου, το 1582 μ.Χ. είχε φτάσει να συμβαίνει στις 11 Μαρτίου."


- Κυπριανός Χ. "Το μικρό αυτό σφάλμα", προσθέτω, χιλιοστών τού χιλιοστού δευτερολέπτου, "αθροιζόμενο μας δίνει 1 ημέρα κάθε 129 χρόνια.". Καί διά τής μεθόδου τών τριών (απλός πολλαπλασιασμός) απαντώ, έχουμε 129x30 = 3.870. Δηλαδή, σέ 3.870 χρόνια καί κάτι προσθαφαιρέσεις, θά προσθέσουμε ένα ακόμη μήνα (30 ημέρες).


«Πιστεύω σαν τη μάνα μου, πιστεύω σαν παιδάκι» -- Του Στέλιου Παπαθεμελή*

Ένας σύγχρονος αλλά προβληματιζόμενος αγνωστικιστής, ο Lesek Kolakowski, εντοπίζει πως το υπαρξιακό ερώτημα στις μέρες μας «δεν είναι αν υπάρχει Θεός, αλλά πού θα είχαμε φτάσει χωρίς Θεό»!

            Κάποιοι αδιόρθωτοι ιθαγενείς που φαντασιώνονται ότι πρωτοτυπούν, εξ αφορμής της Θείας Ενανθρωπήσεως – αυτοί δεν καταλαβαίνουν τέτοια – βαττολογούν κατά ιερών και οσίων.
            Εκ του περισσεύματος της καρδίας οι στίχοι του Αχιλλέως Παράσχου (1838-1895, εθνικός ποιητής της εποχής του, απαθανάτισε τις προσδοκίες και τις απογοητεύσεις της, προσδοκίες και απογοητεύσεις και της δικής μας):
«Χριστέ! Σε τούτα τ’ άπιστα, καταραμένα χρόνια//, Που δεν πιστεύουν τίποτε, ούτ’ αγαπούν κανένα//, Που φως μας οδηγεί τυφλό και μας παγώνουν χιόνια//, Εγώ πιστεύω και αγαπώ ολόψυχα Εσένα!//

Πιστεύω σαν τη μάνα μου, πιστεύω σαν παιδάκι//, Πίνω τ’ αθάνατο νερό και αφήνω το φαρμάκι (…)
Πιστεύω! Να τα φώτα μου, το Ευαγγέλιό μου// Διαβάζω μ’ άδολη καρδιά και βρίσκω το Θεό μου.// Και ποιο σκοτάδι, ποια νυχτιά αυτό δεν εξορίζει;// Σαν ήλιος κάθε του ψηφί και γράμμα με φωτίζει.// Βλέπω, ακούω το Θεό, σε κάθε του σελίδα,// Και πιάνω με τα χέρια μου, την πιάνω την ελπίδα!»

Ραγίζει καρδιές το θρίλερ με την όμορφη πριγκίπισσα της Ταϊλάνδης ---- π. Νικόλαος Δημαράς

Η πριγκίπισσα Bajrakitiyabha, η μεγαλύτερη κόρη του βασιλιά Vajiralongkorn, κατέρρευσε ενώ εκπαίδευε τα σκυλιά της βορειοανατολικά της Μπανγκόκ

Πέλαγος ἀνεξάντλητον τῶν θείων καὶ ἀπορρήτων χαρισμάτων καὶ δωρεῶν


Ἀκατανόητον θαῦμα, ἀνερμήνευτον ἄκουσμα, μυστηρίου θείου ἀποκεκρυμμένου φανέρωσις, ἀκαταμάχητος προστασία, ἀντίληψις κραταιά, ζωοδόχε πηγή, πέλαγος ἀνεξάντλητον τῶν θείων καὶ ἀπορρήτων χαρισμάτων καὶ δωρεῶν, ὕψος τῶν ἐπουρανίων καὶ ἀσωμάτων Δυνάμεων καὶ τῶν Σεραφεὶμ ὑψηλοτέρα, βάθος τῶν ἀποκρύφων νοημάτων τὸ ἀνεξερεύνητον, ἡ κοινὴ φιλοτιμία τῆς φύσεως, ἁπάντων τῶν καλῶν χορηγία, ἡ μετὰ τὴν Τριάδα πάντων τῶν ποιημάτων Δέσποινα, ἡ μετὰ τὸν Παράκλητον ἄλλος Παράκλητος, καὶ μετὰ τὸν μεσίτην Χριστὸν μεσίτρια τοῦ κόσμου παντός, τὸ ὄχημα ἡλίου τοῦ νοητοῦ, τὸ δοχεῖον τοῦ φωτὸς τοῦ ἀληθινοῦ τοῦ φωτίζοντος πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον, ἡ φέρουσα ἐν ἀγκάλαις τὸν τῷ ῥήματι τὰ πάντα φέροντα·

Όταν κινδυνεύει η πίστις, η Ορθοδοξία, πρώτη πνευματική προτεραιότητα είναι η υπεράσπισή της, ο αγώνας η συμπαράσταση προς όσους αγωνίζονται, η μέχρι θανάτου και αίματος προθυμία.

Όταν, προ του Μ. Κωνσταντίνου εμαίνετο ο διωγμός στην Αλεξάνδρεια εναντίον των Χριστιανών επί Μαξίμου το 311, ο Μέγας Αντώνιος σε ηλικία εξήντα ετών (γεννήθηκε το 251) άφησε για λίγο την έρημο, την άσκηση και την προσευχή και ήλθε στην Αλεξάνδρεια άφοβος και ατρόμητος με διάθεση και πόθο να μαρτυρήσει και να ενθαρρύνει τους οδηγουμένους στο μαρτύριο. Αψήφησε και αγνόησε τις απαγορεύσεις του δικαστού να φύγουν οι μοναχοί από την πόλη και να μη παρίστανται στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Τοσαύτην οἱ ἀπόστολοι καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν ἔσχον εὐλάβειαν πρὸς τὸ μηδὲ μέχρι λόγου κοινωνεῖν τινι τῶν παραχαρασσόντων τὴν ἀλήθειαν

Άγιος Ειρηναίος γράφει ότι: «Ἰωάννης  τοῦ Κυρίου μαθητὴς ἐν τῇ Ἐφέσῳ πορευθεὶς λούσασθαι καὶ ἰδὼν ἔσω Κήρινθον ἐξήλατο τοῦ βαλανείου μὴ λουσάμενοςἀλλἐπειπών · “Φύγωμενμὴ καὶ τὸ βαλανεῖον συμπέσῃἔνδον ὄντος Κηρίνθου τοῦ τῆς ἀληθείας ἐχθροῦ.” Καὶ αὐτὸς δὲ ὁ Πολύκαρπος Μαρκίωνί ποτε εἰς ὄψιν αὐτῷ ἐλθόντι καὶ φήσαντι· «Ἐπιγίνωσκε ἡμᾶς», ἀπεκρίθη · «Ἐπιγινώσκω, ἐπιγινώσκω τὸν πρωτότοκον τοῦ Σατανᾶ.» Τοσαύτην οἱ ἀπόστολοι καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν ἔσχον εὐλάβειαν πρὸς τὸ μηδὲ μέχρι λόγου κοινωνεῖν τινι τῶν παραχαρασσόντων τὴν ἀλήθειαν , ὡς καὶ Παῦλος ἔφησεν · «Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼςὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος».