Η διττή έμψυχος Δημιουργία-ποίηση καί πλάση ---- Κυπριανός Χριστοδουλίδης

Ψαλμός 140 «5 ὅτι ἔτι καὶ ἡ προσευχή μου ἐν ταῖς εὐδοκίαις αὐτῶν»·


Δέν χρειάζεται νά απαντήσει σέ μένα ο πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (Χημικός-Βιοχημικός). Νά απαντήσει στόν εαυτό του εύχομαι καί νά τόν ελεήσει ο άγιος Θεός. Κυπριανός Χριστοδουλίδης


Τά σέ πλαγία γραφή είναι τού πρωτοπρεσβυτέρου Δημήτριος Αθανασίου.1. Ο «Αδάμ, πριν δεχθεί την πνοή του Θεού, ήταν ένα ζωντανό ον, όπως όλα τα άλλα ζώα στη γη με όλες τις φυσικές του ιδιότητες, έχοντας πνεύμα, ψυχή, μυαλό, καρδιά, όπως έχουν όλα τα ζώα, το καθένα κατά το είδος του. (πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος)

-----------------------------------------------------------------------------------


- Κυπριανός Χ 

«Ο Αδάμ, πριν δεχθεί την πνοή του Θεού, ήταν ένα ζωντανό ον, όπως όλα τα άλλα ζώα στη γη με όλες τις φυσικές του ιδιότητες, έχοντας πνεύμα, ψυχή,» ... καί τά υπόλοιπα βιολογικά άλλα 

Δηλαδή, ο άνθρωπος Αδάμ, εικόνα καί ομοίωση τού ποιήσαντος αυτόν, ήταν έμψυχος “έχοντας πνεύμα, ψυχή” (sic) εκ τής γής.  Διότι έγιναν καί τά έμψυχα εκ τού ύδατος. Βλέπε Κεφ. α΄, Γένεσις. Τί εννοεί εδώ ο ιερός συγγραφέας εμφορούμενος από Πνεύμα άγιο ; Εννοεί τήν τριαδική θεότητα (Αγία Τριάς) ή ουδέτερο ... “κάτι τί” τού θεού, πού είπε ... κλπ. εγένετο η ποίηση ; Ακούστηκε, ειπώθηκε καί γράφτηκε - “τό λαλήσαν διά τών προφητών” -  εκ τής Αγίας Τριάδος ή μόνο εκ μέρους τού πατρός, ερήμην τών άλλων δύο προσώπων ; Καί ακόμη παρακάτω στό έπλασε, ποίος έπλασε τόν Αδάμ ; Δηλαδή, θά λέγαμε σήμερα, τόν meta άνθρωπο, τόν προ αδαμιαίο. Ο πατήρ ; Ο υιός καί λόγος τού θεού ; Τό πνεύμα άγιον ή κάτι συνδυασμοί τού ένας θεός γιά όλους ; Μήπως ήταν η μιά θεότης, η ομοούσιος καί αχώριστος Αγία Τριάς ; Τί έχει νά μάς πεί ;


πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος

2. Μήπως λοιπόν ο Αδάμ δεν ήταν "ψυχή ζώσα" πριν από το εμφύσημα του Αγίου Πνεύματος; Όσον αφορά τη ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ της λέξης, ως προς τη φυσική γέννηση, δηλαδή την έννοια με την οποία ζουν τα ζώα, ναι. Ήταν ζωντανή ψυχή. ( Η υπογράμμιση δική μου.).Όσον αφορά όμως την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ έννοια, δηλαδή τη λήψη του Αγίου Πνεύματος, όχι. Βιολογικά ναι, ήταν ήδη "ζωντανός". Πνευματικά όμως δεν ήταν, πριν τη λήψη αυτή του Αγίου Πνεύματος. Η λέξη χρησιμοποιείται εδώ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΣΗΜΑΣΙΕΣ. Ο άνθρωπος, (όχι κατ' ανάγκην μόνο ο Αδάμ), μπορεί να είναι ζωντανός βιολογικά, αλλά ταυτόχρονα να είναι νεκρός πνευματικά ΠΡΙΝ από τη λήψη του Αγίου Πνεύματος. Και εδώ αναφερόμαστε στη λέξη: "ψυχή" με την έννοια του όλου ανθρώπου


- Κυπριανός Χ

Άρα, η “΄ψυχή΄ με την έννοια του όλου ανθρώπου” δέν προέβλεπε τήν θεανθρώπινη (τέλειος θεός καί τέλειος άνθρωπος) φύση τού Κυρίου σέ ένα πρόσωπο, μία υπόσταση !

Καί πρώτα, πρίν πάμε στό παρακάτω, τί έχει νά μάς πεί ο π. Δημήτριος γιά τούς εγκεφαλικά νεκρούς ; Είναι νεκροί ή δέν είναι ; Η επιστήμη ξέρουμε τί λέει. Καί προχωράμε. Ο συντάκτης τών δύο φάσεων τής Δημιουργίας, μάς προσφέρει ένα απόσπασμα από λόγο τού αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου, όπου συμμετέχει τό Άγιον Πνεύμα : «άνθρωπος γαρ εστίν, ούχ όστις απλώς χείρας και πόδας έχει ανθρώπου, ουδ’ όστις εστι λογικός μόνον, αλλ’ όστις ευσέβειαν και αρετήν μετά παρρησίας ασκεί» (PG 46, 232). Η υπογράμμιση δική μου, καί συνεχίζει ...

Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος ... Δεν φθάνει να γεννηθεί κάποιος βιολογικά για να ονομασθεί άνθρωπος, αλλά πρέπει να έχει μέσα του και το Άγιο Πνεύμα..(Σ.σ.τό οποίο προηγουμένως δέν είχε ! ΚΧ.) Οι πριν από αυτούς άνθρωποι δεν έφεραν χάρη Θεού μέσα τους.Οι υποστηρίζοντες τα ανωτέρω (σ.σ. αιμομιξία) ξεχνούν ότι μιλάμε για την εποχή της δημιουργίας του ανθρώπου και του ανθρωπίνου γένους ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΙΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ (Τώρα θυμόμαστε τήν Αγία Τριάδα ΚΧ) και όχι σε εποχές πολλά χρόνια αργότερα , όπου ο άνθρωπος ως ελεύθερη προσωπικότητα έκανε (Ζητούμενο πόσο ελεύθερος ήταν ΚΧ) τις δικές του επιλογές . Άλλο ανέχεται ο Θεός λανθασμένες πρακτικές επιλογές και ΑΛΛΟ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ, (...) Προξενεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι εμφανίζεται άποψη ότι ο ΠΑΝΣΟΦΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΘΕΟΣ καθιερώνει εμμέσως πλην σαφώς διαφορετικούς νόμους κληρονομικότητας. Άλλους για την αρχή του πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους και άλλους αργότερα. 

(Ο Θεός ούτε ανέχεται ούτε επιβάλλει λανθασμένες επιλογές. Ο νόμος του ήταν η εντολή, συμβουλευτική ή επιτακτική, ότι «16 καὶ ἐνετείλατο Κύριος ὁ Θεὸς τῷ ᾿Αδὰμ λέγων· ἀπὸ παντὸς ξύλου τοῦ ἐν τῷ παραδείσῳ βρώσει φαγῇ, 17 ἀπὸ δὲ τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ· ᾗ δ᾿ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, θανάτῳ ἀποθανεῖσθε.» (Γένεσις β΄. ΚΧ).


Κυπριανός Χ

Συνεχίζω κι εγώ, μέ αυτό που ερμηνευτικά μάς δίδει - γιά τόν άγιο. Ιωάννη Χρυσόστομο - ο π. Δημήτριος : «Δεν φθάνει να γεννηθεί κάποιος βιολογικά για να ονομασθεί άνθρωπος, αλλά πρέπει να έχει μέσα του και το Άγιο Πνεύμα. Οι πριν από αυτούς άνθρωποι δεν έφεραν χάρη Θεού μέσα τους»

Δηλαδή, άν καταλαβαίνω καλά, η πρώτη φάση τής Δημιουργίας δέν έγινε μερίμνη τής Αγίας Τριάδος !!! Ο ίδιος ξεχνά τί γράφει παρακάτω : «Οι υποστηρίζοντες τα ανωτέρω (σ.σ. αιμομιξία) ξεχνούν  (...)  ότι μιλάμε για την εποχή της δημιουργίας του ανθρώπου και του ανθρωπίνου γένους ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΙΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ.» 

Τό συμπληρώνει a posteriori (εκ τών υστέρων) μέ υπογράμμιση ! Ταιριάζει εδώ, στόν συντάκτη τής "διφασικής" ανθρώπινης Δημιουργίας, ο ψαλμικός στίχος «10 πεσοῦνται ἐν ἀμφιβλήστρῳ αὐτῶν οἱ ἁμαρτωλοί· κατὰ μόνας εἰμὶ ἐγὼ ἕως ἂν παρέλθω.» (Ψ. ρμ΄ - 140)


Συνεχίζω. Δέν είναι ιατρός. Άν ήταν, θά γνώριζε τί εμείς οι φοιτητές Ιατρικής τής δεκαετίας 1960 μάθαμε σχετικά μέ τήν κληρονομικότητα καί τούς νόμους της. Εκείνος που θέλει νά εξαλείψει νοσηρά αίτια καί καταστάσεις, βάσει τών νόμων κληρονομικότητας, οφείλει νά εξαλείψει τούς φορείς αυτών τών νοσημάτων. Καί οι φορείς, πρέπει νά αναζητηθούν σέ ιστορικούς λαούς ! Παράδειγμα πρόσφορο οι Εβραίοι ! 

Αυτές ήταν καί είναι οι αρχές τής ευγονικής καί εκεί στηρίχθηκε η εξόντωση τών Εβραίων επί Χίτλερ. Τώρα έχουμε τεχνητή εγκυμοσύνη, κλωνοποίηση, γονιδιακές τροποποιήσεις καί μεταμοσχεύσεις οργάνων. Συνεπές είναι αυτό που καταθέτει. Τόν ευχαριστώ, τά Κεφαλαία δικά του :  

«Ο γράφων ως χημικός-βιοχημικός στις μέχρι τώρα σπουδές του δεν βρήκε πουθενά κάτι τέτοιο γραμμένο. Αντίθετα αυτά που βρήκε είναι ότι οι νόμοι της κληρονομικότητας είναι ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΟΙ από την εποχή της εμφάνισης του ανθρώπου στην Γή».


- πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος

Τέλος υπενθυμίζω στους αγαπητούς αναγνώστες την ερμηνεία των όρων «Κατ’ εικόνα» και «Καθ’ ομοίωσιν»:

1… 3-4 (κατ΄ εικόνα)

2. Έχει το αυτεξούσιο (ο άνθρωπος), δηλ. μπορεί να αποφασίζει ελεύθερα μόνος του και να είναι αίτιος των πράξεών του. 

1 - 2 (καθ΄ ομοίωσιν)


Κυπριανός Χ

Τού απαντώ καί σ΄ αυτό. 

Γιά τόν Πατρολόγο καί τό «Η Ερμηνευτική - του μακαριστού Π.ΧΡΗΣΤΟΥ - σε άποψη του ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ για την δημιουργία του ανθρώπου, σαν απάντηση στους επικριτές μας,.ο Π. Χρήστου ασχολήθηκε µε τη µελέτη της διδασκαλίας του αγ. Γρηγορίου και διακρίνει και αυτός µε τη σειρά του το δόγµα περί δύο δηµιουργιών.»


- Κυπριανός Χ (Σέ συνάφεια μέ τήν τελευταία αναφορά - δές πιό κάτω - τού Συντάκτη π. Δημήτριος Αθανασίου) 

Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης ήταν αντιφωνητής τού Ωριγένη, που αναθεματίστηκε, αυτός, τά γραπτά του καί όσοι τόν διαβάζουν. Γιατί οι πατέρες τόν αγιοκατέταξαν είναι άλλη κουβέντα  Τέλος, εφόσον απορρίπτει τήν βδελυρή αιμομιξία, επειδή δέν θέλει νά τήν αποδώσει στόν «Θεό, πατέρα παντοκράτορα,  ποιητήν ουρανού καί γής, ορατών τε πάντων καί αοράτων», του συνιστώ νά ξαναδιαβάσει αυτό που έγραψε, δηλ μέ τό χάρισμα τού αυτεξουσίου”, μπορεί ο άνθρωπος να αποφασίζει ελεύθερα μόνος του και να είναι αίτιος των πράξεών του. Άς μήν εγκαλεί, λοιπόν, τόν Θεό γιά τήν αιμομιξία. Τήν οποία, ο προ-αδαμιαίος άνθρωπος έβλεπε στά ζώα καί τήν εμιμείτο. Διότι, κατά τά γραφόμενα τού Συντάκτη (π. Δημήτριος Αθανασίου) «Ο Αδάμ, πριν δεχθεί την πνοή του Θεού, ήταν ένα ζωντανό ον, όπως όλα τα άλλα ζώα στη γη με όλες τις φυσικές του ιδιότητες, έχοντας πνεύμα, ψυχή, …» .

Τό πεζόβολο ή αμφίβληστρο (δές Ψαλμό 140) που έριξε γιά νά "ψαρέψει" άλλους, έπιασε αυτόν τόν ίδιο. Η ποίηση τού ανθρώπου καί η πλάση του, δέν διαχωρίζονται. Τό προοίμιο τού εμφυσήματος πνεύματος Θεού τό συναντά ο αναγνώστης στήν αρχή τού α΄ Κεφαλαίου τής Γενέσεως καί είναι καθοριστικό : «2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος». Ο άγιος Θεός ενεργεί μέ κτιστές καί μέ άκτιστες ενέργειες. Άν ο άνθρωπος προτιμά τίς κτιστές ενέργειες του Θεού - σήμερα τό βλέπει κανείς μέ τήν υπερβάλλουσα ζωοφιλία - τότε αυτή τόν περιμένει. Όταν, λοιπόν, κληθεί νά απαντήσει - ο π. Δημήτριος - πρό τού φοβερού βήματος τής απολογίας, τί πιστεύει περί καταγωγής ανθρώπου καί  επικαλεσθεί τό Γένεσις α΄ 26 καί τήν διττή, κατ΄αυτόν, ποίηση / πλάση, τότε νά μάς πεί πώς θά απαντήσει καί στό Γένεσις β΄ 5, στό β΄19 καί στό β΄20 ;


- πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος  Το δόγµα (δική μου η έντονη γραφή ΚΧ) περί δύο δηµιουργιών του αγ. Γρηγορίου (Νύσσης), σύµφωνα µε τον Π. Χρήστου, οφείλεται στον Πλάτωνα και στο Φίλωνα. Η διαφορά µεταξύ του Φίλωνα και του αγ. Γρηγορίου βρίσκεται στο γεγονός πως ο πρώτος οµιλεί για δυο δηµιουργίες, κατά τις οποίες το αντικείµενο της κάθε ενέργειας είναι διαφορετικό, της πρώτης ο ιδεατός και µη συγκεκριµένος άνθρωπος και της δεύτερης ο συγκεκριµένος.( : Δηλαδή, καί μή ιδεατός ! Τό Σύμβολο Πίστεως κάτι λέει περί ορατών καί αοράτων … . Μέ τόν νοερό ή νοητό κόσμο τί συμβαίνει ; ΚΧ)


- Κυπριανός Χ. Αμφιβάλλω, άν ο Φίλων ήξερε τί σημαίνει θεανθρώπινη φύση. Καί σάν υστερόγραφο - λεπτομέρεια τού γράφοντος - γιά τόν Ωριγένη καί άγιο Γρηγόριο Νύσσης.

Παρότι σοφός ο Ωριγένης, δέν κατάλαβε τί εννοούσε ο Απ. Παύλος μέ τό «29 ...καὶ περιτομὴ καρδίας ἐν πνεύματι, οὐ γράμματι» (Ρμ.β΄). Προτίμησε νά κάνει πράξη τήν θεωρία καί αυτοευνουχίστηκε.“Περιτομή πνεύματι” σημαίνει νά περιτέμνεις, νά κόβεις, νά ευνουχίζεις τούς πονηρούς λογισμούς ώστε να μή πολλαπλασιάζονται. Μέ τήν πίστη ευνουχίζονται, περιτέμνονται, κόβονται οι πονηροί λογισμοί, εξερχόμενοι εκ τής καρδίας.


Όσον αφορά δε στόν άγιο Γρηγόριο Νύσσης, ο οποίος γνώριζε τήν διαφορά μεταξύ τού “ένα πρόσωπο ΕΝ δύο φύσεσιν” καί τού “ένα πρόσωπο ΕΚ δύο φύσεων”, ήταν επηρεασμένος από τόν πλατωνικό ιδεαλισμό τών Γνωστικών. Οι άνθρωποι τής πρό Χριστού εποχής δέν θεωρούντο άγιοι, θεωρούνται δίκαιοι. Γιά νά τούς καθησυχάσει - πιθανολογώ - στήν εποχή που ζούσε ο άγιος, είπε ότι ο άνθρωπος μετά θάνατον, έχει καί μία δεύτερη ευκαιρία στήν πορεία πρός αγιότητα ! 


Όπως στήν διττή ποίηση / πλάση, κατά τόν καθηγητή Π. Χρήστου, έτσι καί στήν ζωή έχουμε δύο φάσεις : τήν αμαρτωλή καί τήν αναμάρτητη. Η πρώτη τελειώνει μέ τόν θάνατο, η δεύτερη ξαναρχίζει, εκεί που σταμάτησε η πρώτη (ζωή-θάνατος πάλι). Κατά τη ρήση, όμως, “γιατί ο θάνατος ;” του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου η απάντηση είναι : «… ἵνα μὴ τὸ κακὸν ἀθάνατον γένηται, φιλανθρώπως κελεύσας ( Θεός) τὴν κρᾶσιν καὶ μῖξιν ταύτην, καὶ τὸν ἄῤῥηκτόν σου τοῦτον δεσμόν…τῷ θείῳ βουλήματι ἀποτέμνεσθαι καὶ διαλύεσθαι». Μία φορά ζούμε, μία πεθαίνουμε. Τά υπόλοιπα θά κριθούν επί του φοβερού βήματος τής απολογίας.


14 σχόλια:

  1. Διαβάζοντας τα σχετικά άρθρα του π.Δημ.και του κ.Κυπριανού για τον πολλαπλασιασμό του ανθρωπίνου γένους , διακρίνω δύο διαφορετικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις στο ίδιο θέμα. Ο π.Δημ.έχοντας ως βασικό εργαλείο το βιβλίο της Γένεσης προσπαθεί να εξηγήσει τα υπάρχοντα επιστημονικά δεδομένα που σχετίζονται με τον πολλαπλασιασμό του ανθρωπίνου Γένους από τον Αδάμ και την Εύα. Επίσης χρησιμοποιεί και την πατερική ερμηνεία του Αγίου Γρηγορίου του Νυσσης (ομολογώ ότι δεν την ήξερα) προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του για τις φάσεις της δημιουργίας του ανθρώπου και απορρίπτει την άποψη του Θεοδώρητου Κύρου(πολλαπλασιασμός με αιμομιξία), που όπως λέει αναθεματίστηκε από Οικουμενική Σύνοδο για θέματα πίστεως .Οι απόψεις του π.Δημ.είναι σχεδόν παρόμοιες με αυτές που παρουσιάζει στο βιβλίο του ΟΙ ΕΞΙ ΑΥΓΕΣ ο μακαριστός ιατρός Αλέξανδρος Καλόμοιρος.
    Η άλλη ερμηνευτική προσέγγιση του Κυπριανού έχει ως βασικό εργαλείο την επιστήμη της Ιατρικής και προσπαθεί να τεκμηριώσει τις ιατρικές απόψεις χρησιμοποιώντας κάποια χωρία της Γένεσης, χωρίς να αναφέρει καμία Πατερική άποψη ή ερμηνεία για τα ισχυριζόμενα εκ μέρους του. Έτσι πολύ εύκολα μπορώ να πω ότι οι ερμηνείες που δίνονται είναι προσωπικές και αυθαίρετες. Μερικές απορίες προς τον Κυπριανό.
    Αλήθεια ο ιατρός Αλ.Καλόμοιρος δεν τα ήξερε αυτά που ισχυρίζεται ο Κυπριανός για την κληρονομικότητα και την αιμομιξία;
    Το να αμφισβητεί κάποιος ορισμένες απόψεις (όπως του π.Δημ) είναι δικαίωμά του. Το να αμφισβητείτε όμως την αγιότητα του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης ποιος μας δίνει αυτό το δικαίωμα;
    Είστε υπέρμαχος της άποψης του πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους δια της αιμομιξίας. Δεν σας παραξενεύει ότι παρόμοιες απόψεις έχουν και οι μάρτυρες του Ιεχωβά και οι Προτεστάντες;
    Μιλάτε για το αυτεξούσιο αλλά ξεχνάτε ότι Δημιουργός έθεσε όρια σε αυτό. Και το όριο αυτό λέγεται συνείδηση. Δεν λειτουργούσε η συνείδηση μετά την δημιουργία του ανθρώπου «κατ΄εικόνα» και «καθ’ όμοίωσιν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ τόν Ανώνυμο γιά τό σχόλιο. Ουδείς τών εκκλ. πατέρων δέν υποστηρίζει τήν άποψη διττής προέλευσης τού ανθρώπου : πρό καί μετά τόν Αδάμ. Πρό Αδαμιαίοι άνθρωποι, κατ' αυτούς, δέν υπήρξαν. Τό γένος τού ανθρώπου προέκυψε από τόν Αδάμ καί τό "οστούν εκ τών οστέων του καί τήν σάρκα εκ τής σαρκός του". Όσοι ασχολούνται καί προσπαθούν νά ερμηνεύσουν διαφορετικά τά πράγματα, βάσει τών επιστημονικών ευρημάτων τής Παλαιοντολογίας, είναι αυτοί που προτάσσουν τήν επιστήμη καί όχι ο γράφων. Ο οποίος εξηγεί τήν έλευση τού θανάτου, μετά τήν πτώση, ως αποτέλεσμα παράβασης τής εντολής. Στό σημείο αυτό, έρχεται εκ τών υστέρων η επιστήμη νά τό επικυρώσει μέ τήν εμφάνιση τών κληρονομικών ή επίκτητων ασθενειών, κατόπιν αιμομιξίας. Ότι τό ίδιο ισχυρίζονται Ιεχωβίτες καί άλλοι, τότε ερωτάται, μήπως πρέπει νά αναθεωρήσουμε τίς περί θεού απόψεις μας, αφού Ιεχωβίτες καί άλλοι, γιά θεό μιλούν κι αυτοί ; Νά πάμε καλύτερα στό Δωδεκάθεο, όπου μόνο οι Έλληνες μίλησαν καί έχουν τά πρωτεία ; Ο ισχυρισμός σου λοιπόν Ανώνυμε, είναι λάθος.
    Πέραν αυτού, όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά γιά τήν γενεαλογία του, δέν έχει νά κάνει τίποτε άλλο, από τό νά διαβάσει τό πρώτο κεφάλαιο τού Κατά Ματθαίον ιερό Ευαγγέλιο καί τό πρώτο Κεφάλαιο τού Κατά Ιωάννην. Εκεί θά βρεί τίς πληροφορίες, που τού χρειάζονται καί, γιά δικό του καλό, νά πάψει νά ενδιαφέρεται γιά προ Αδαμιαίους γενήτορες. Σέ τί θά τόν βοηθήσει αυτό ; Θά πιστεύσει καλύτερα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ".....η μοντέρνα επιστήμη, όταν ασχολείται με επιστημονικά δεδομένα, όντως γνωρίζει περισσότερα από τους αγίους Πατέρες, και οι άγιοι Πατέρες θα μπορούσαν εύκολα να κάνουν λάθος, πάνω σε επιστημονικά δεδομένα...."(π.Σεραφείμ Ρόουζ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «Εδώ οφείλω να δηλώσω μια βασική αλήθεια: η μοντέρνα επιστήμη, όταν ασχολείται με επιστημονικά δεδομένα, όντως γνωρίζει περισσότερα από τους αγίους Πατέρες, και οι άγιοι Πατέρες θα μπορούσαν εύκολα να κάνουν λάθος, πάνω σε επιστημονικά δεδομένα. Όμως, εμείς δεν μελετούμε τους Πατέρες για επιστημονικά δεδομένα. Τους μελετούμε για την αληθινή θεολογία και την αληθινή φιλοσοφία η οποία βασίζεται επάνω στην θεολογία»!!!(π.Σεραφείμ Ρόουζ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κυπριανός Χριστοδουλίδης πρός Ανώνυμο που γράφει :

    1) «Ο π.Δημ.έχοντας ως βασικό εργαλείο το βιβλίο της Γένεσης προσπαθεί να εξηγήσει τα υπάρχοντα επιστημονικά δεδομένα που σχετίζονται με τον πολλαπλασιασμό του ανθρωπίνου Γένους από τον Αδάμ και την Εύα. Επίσης χρησιμοποιεί και την πατερική ερμηνεία ...»
    2) «Η άλλη ερμηνευτική προσέγγιση του Κυπριανού έχει ως βασικό εργαλείο την επιστήμη της Ιατρικής και προσπαθεί να τεκμηριώσει τις ιατρικές απόψεις χρησιμοποιώντας κάποια χωρία της Γένεσης, χωρίς να αναφέρει καμία Πατερική άποψη ...»

    Απάντηση
    Ζήτησα πληροφορίες τών γραφομένων τού π. Δημητρίου, από πατέρες τής Εκκλησίας, καί απάντησε «δέν υπάρχουν, χρησιμοποιώ τήν Αγία Γραφή», αργότερα έφερε τόν αγ. Γρηγόριο Νύσσης. Τήν Αγία Γραφή επικαλέστηκα ως πηγή καί εγώ. Τώρα, γιά τό ποιός αντλεί τήν επιχειρηματολογία του από τήν επιστήμη, ο Ανώνυμος νά διαβάσει τόν παρακάτω δεσμό :

    https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/02/blog-post_36.html

    Ο γράφων αναφέρθηκε στήν ενδογαμία / αιμομιξία, λέξεις άγνωστες τήν εποχή τών Πρωτοπλάστων ή έστω τών προ-Αδαμιαίων, διότι ερμηνεύει, αφενός τίς συνέπειες τού προπατορικού αμαρτήματος ( : ᾗ δ᾿ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, θανάτῳ ἀποθανεῖσθε), αφ΄ετέρου, δέ, τήν εμφάνιση ασθενειών καί γενικότερα νοσηρών καταστάσεων. Αυτά, βέβαια, δέν φάνηκαν στά αρχικά στάδια τών αποκτηθέντων απογόνων. Ήταν η έναρξη τής επακόλουθης όψιμης κληρονομικότητας. Γι΄ αυτό γεννήθηκαν παιδιά χωρίς εμφανή κληρονομικά νοσήματα ή ασθένειες. Άλλωστε, οι πρώτοι απόγονοι έζησαν πολλά χρόνια. Αυτή ήταν η βοήθεια, που μού παρείχε η Ιατρική μαθητεία μου.
    Αυτό καί αρκετά άλλα, συμπεριλαμβάνονται στά όσα έχω γράψει μέχρι στιγμής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κυπριανός Χριστοδουλίδης

    Καί ακόμη, γιά τόν Ανώνυμο καί αυτό :
    [«Αλήθεια ο ιατρός Αλ.Καλόμοιρος δεν τα ήξερε αυτά που ισχυρίζεται ο Κυπριανός για την κληρονομικότητα και την αιμομιξία; Το να αμφισβητεί κάποιος ορισμένες απόψεις (όπως του π.Δημ) είναι δικαίωμά του. Το να αμφισβητείτε όμως την αγιότητα του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης ποιος μας δίνει αυτό το δικαίωμα; Είστε υπέρμαχος της άποψης του πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους δια της αιμομιξίας. Δεν σας παραξενεύει ότι παρόμοιες απόψεις έχουν και οι μάρτυρες του Ιεχωβά και οι Προτεστάντες; Μιλάτε για το αυτεξούσιο αλλά ξεχνάτε ότι Δημιουργός έθεσε όρια σε αυτό. Και το όριο αυτό λέγεται συνείδηση. Δεν λειτουργούσε η συνείδηση μετά την δημιουργία του ανθρώπου «κατ΄εικόνα» και «καθ’ όμοίωσιν».]

    Απάντηση
    Τήν άποψή του έγραψε ο ιατρός Αλ. Καλόμοιρος, τήν άποψή μου γράφω κι εγώ. Ως πρός τήν αμφισβήτηση τού αγ, Γρηγορίου Νύσσης, νά ερωτήσεις τόν π. Δημήτριο. Θά τόν ακούσεις νά σού λέει : «καί οι άγιοι κάνουν λάθη, μόνο ό,τι γράφουν οι άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι, δέν είναι λάθος». Τώρα, άν οι Ιεχωβίτες καί Προτεστάντες λένε τά ίδια μέ τά δικά μου, τί θά κάνουμε ; Νά γυρίσουμε πίσω στό Δωδεκάθεο, επειδή κανείς άλλος, σάς εμάς, δέν είπε τά ίδια πράγματα ;
    Καί τελευταίο, αυτό που λές συνείδηση, λέγεται πίστη. Αμφιβάλλω άν τό γνωρίζεις. Λοιπόν, κατά τήν πίστη τού καθενός : Προτεστάντες, Ιεχωβίτες, Προ-Αδαμιαίοι καί πρόσθεσε ό, τι άλλο θέλεις, ούτως καί η συνείδηση αυτού. Κατάλαβες ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ταλαίπωρος π.Αθανασίου νομίζει διάβασε τους Πατέρες της Εκκλησίας.!Ούτε μια φορά δεν διάβασε την εξήγηση της Αγίας Γραφής από τον αλάνθαστο-"Πάπα"-Άγιο Ιωάννη Αντιοχείας!!Το ίδιο και ο Κυπριανός,σαν τους Προτεστάντες προσπαθεί να επαναφέρει στην αλήθεια τον λαοπλάνο ψευδοκληρικό!!!Δεν γνωρίζει και ο ίδιος ο Κύπριος τι λέει ο Χρυσόστομος Άγιος για το θέμα αυτό,ούτε κάνει τον κόπο να ρωτήσει κάποιον για να τον διδάξει τι λέει το χρυσό στόμα του αλάνθαστου Αγίου (και να κλήσει,επιτέλους, το βλάσφημο στόμα αυτού του αιρετικού)!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Θα ήταν ενδιαφέρον ο Πατέρας της Ορθοδοξίας που έγραψε το προηγούμενο σχόλιο να διαφωτίσει όσους δεν γνωρίζουν.
    1.Που γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την αιμομιξία/ενδογαμία
    2.Που ερμηνεύει τις διαφορές του ανθρώπου της 6ης και της 7ης δημιουργικής ημέρας
    3.Για την άποψη του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης για τις δύο φάσεις της δημιουργίας του ανθρώπου υπάρχει σχετικός σχολιασμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παλαιότεροι ερμηνευτές θεωρούν ότι η δεύτερη δημιουργική διήγηση της Γένεσης (Γεν. 2,4β-25)αυτή διήγηση απλά αποτελεί μια επανάληψη των γεγονότων της 6ης δημιουργικής ημέρας, με μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Από τον 19ο όμως αιώνα και μετά, οι περισσότεροι ερευνητές θεωρούν ότι η ενότητα αυτή είναι μια ξεχωριστή ενότητα. Ο κύριος λόγος που διαφοροποιεί αυτήν την ενότητα από την προηγούμενη είναι κατά πολλούς ερμηνευτές το γεγονός ότι η σειρά της δημιουργίας παρουσιάζεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο απ’ότι στο 1ο κεφάλαιο της Γένεσης.
    Πρώτα δημιουργείται ο άνθρωπος, έπειτα τα δέντρα στον κήπο της Εδέμ, στη συνέχεια τα ζώα και τέλος παρουσιάζεται η δημιουργία της γυναίκας. Ακόμη ο τρόπος που ο Θεός παρουσιάζεται να δημιουργεί είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν του 1ου κεφαλαίου της Γένεσης. Πολλοί ερευνητές χωρίζουν το περιεχόμενο του δεύτερου κεφαλαίου της Γένεσης σε τρεις κύριες ενότητες
    (α) η δημιουργία του ανθρώπου ως διφυούς ύπαρξης (στ. 4-7),
    β) Η προετοιμασία ενός κατάλληλου περιβάλλοντος όπου τοποθετεί τον άνθρωπο (κήπος της Εδέμ) (στ.8-17) και,
    γ) Η δημιουργία της γυναίκας ως συντρόφου και βοηθού του άντρα (στ.18-25)401.
    Στ. 7: «Καί ἔπλασεν ὁ Θεός τόν ἄνθρωπο, χοῦν ἀπό τῆς γῆς, καί ἐνεφύσεν εἰς τό πρό σωπον αὐτοῦ πνοήν ζωῆς καί ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχήν ζῶσαν».
    Ουσιαστικά ο στίχος 7 μας εισάγει στη δεύτερη ανθρωπολογική διήγηση της Γένεσης. Φαινομενικά φαίνεται να διαφέρει αυτή η διήγηση από την αντίστοιχη του πρώτου κεφαλαίου. Εκεί ο άνθρωπος δημιουργείται «κατ’ εἰκόναν» Θεού, ενώ εδώ πλάθεται από την ήδη δημιουργημένη ύλη της γης (χοῦν ἀπό τῆς γῆς).
    Στην πρώτη διήγηση τονίζεται η πνευματική φύση του ανθρώπου, ενώ στη δεύτερη παράλληλα με την πνευματική του φύση τονίζεται και η υλική φύση του ανθρώπου και προβάλλεται αυτός ως διφυής, υλικοπνευματική ύπαρξη. Το ρήμα πλάθω (ἔπλασε) φανερώνει ότι ο Θεός ως άλλος τρόπον τινά «αγγειοπλάστης» δημιουργεί τον άνθρωπο. ο υλικό από το οποίο πλάθεται υποδηλώνει ότι πεπρωμένο του είναι να υπηρετεί τη γη και τέλος να επιστρέψει σ’αυτήν. Η γη αποτελεί το λίκνο του, το σπίτι του και τον τάφο του, την καταγωγή του από τη γη και την κατάληξη του σ’ αυτή, προσδιορίζει και ο ίδιος ο Θεός με τα λόγια πού απευθύνει προς τον πεπτωκότα πρωτόπλαστο: «γῆ εἴ καί εἰς γῆν ἀπελεύσῃ».
    Οι πατέρες δέχονται ότι με το εμφύσημα αυτό του Θεού δημιουργείται η ψυχή του ανθρώπου και εμφυτεύεται στο μέχρι εκείνη τη στιγμή αδρανές σώμα, για να ζωοποιηθεί από το πνεύμα του Θεού και να ζωογονήσει ολόκληρο τον ανθρώπινο οργανισμό. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος τονίζει πως το εμφύσημα αυτό χάρισε στο ανθρώπινο σώμα ζωτική ενέργεια και μάλιστα απ’αυτό το εμφύσημα δημιουργείται η σύσταση της ουσίας της ψυχής. (5 Ιωάννου Χρυσοστόμου, Εἰς τήν Γένεσιν ὁμιλίαι, ὁμ. 12, PG53, σ.108: «Πρότερον ἀπό τοῦ Χοός τό σῶμα δημιουργεῖται καί μετά ταῦτα η ζωτική δύναμις αὐτῷ δίδεται, ὅπερ ἔστιν ἡ τῆς ψυχῆς οὐσία).=
    Ανάλογη ερμηνεία δίνει και ο Ιωάννης Δαμασκηνός. Το θείο εμφύσημα είναι αυτό που δίνει στον άνθρωπο τη νοερή και λογική ψυχή.( 416 Ιωάννου Δαμασκηνοῦ, Ἔκδοσις ἀκριβής τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, PG94, στ.920Β: «… ψυχήν δε λογικήν καί νοεράν διά τοῦ οἰκείου ἐμφυσήματος δούς αὐτῷ, ὅπερ δή Θείαν εἰκόνα φαμέν»).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γένεση 1: 26,27: ΄΄Και είπεν ο Θεός: Ας κάμωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημών και καθ' ομοίωσιν ημών... Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ' εικόνα εαυτού. Κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν.΄΄
    Εδώ, κατά τη διδασκαλία τών πατέρων, φαίνεται πως ο Θεός είχε σκοπό να πλάσει τον άνθρωπο: ΄΄κατ' εικόνα και ομοίωσίν΄΄ Του. Όταν λοιπόν τον έφτιαξε, τον έκανε κατ' εικόνα. Εδώ κρύβεται το μυστικό τής τελειότητας. Ο άνθρωπος ως πλασμένος ΄΄κατ' εικόνα΄΄, ήταν ΄΄καλός λίαν΄΄. Όταν όμως θα ήταν και καθ' ομοίωσιν τού Θεού, θα έμπαινε σε πορεία προς την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ.
    Το κατ' εικόνα, είναι η δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος ως ελεύθερο και νοήμον πλάσμα, να ομοιάσει με τον Θεό.
    Το καθ' ομοίωσιν όμως, είναι η πορεία επίτευξης αυτής τής ομοίωσης, που επιτυγχάνεται μόνο με τη συνέργεια τού ανθρώπου και τού Αγίου Πνεύματος.
    Δεν ήταν δυνατόν o άνθρωπος να πλαστεί κατ' ευθείαν, (δηλαδή αναγκαστικά) τέλειος. Ο Σατανάς, πρότεινε στον άνθρωπο την ομοίωση με το Θεό, μέσω τής ανεξαρτησίας και τής αυτοδιαχείρισης, χωρίς τη συνέργια τού Αγίου Πνεύματος. Έτσι όμως, ο άνθρωπος αστόχησε, (=αμάρτησε), να πετύχει το στόχο τής τελειότητας, και αντί για την ομοίωση τού Θεού, ΄΄ομοιώθηκε προς τα κτήνη τα φθειρόμενα΄΄.
    Ο άνθρωπος πλάστηκε κατ' εικόνα Θεού, με σκοπό να φθάσει ελεύθερα στην τελειότητα, που είναι ο στόχος της καθ' ομοίωσιν δημιουργίας του ανθρώπου. Αυτό επιτυγχάνεται σήμερα για τους Χριστιανούς, που ακολουθούν το παράδειγμα τού Κυρίου Ιησού Χριστού. Αυτοί, αφού λάβουν το Άγιο Πνεύμα δια του Αγίου Βαπτίσματος, θα γίνονται όλο και πιο τέλειοι, καθώς σε όλη την αιωνιότητα, θα πλησιάζουν την άπειρη τελειότητα τού Θεού.
    Τέλος, αν και η λέξη: ΄΄τελειότητα΄΄ δεν αναφέρεται σε σχέση με το σώμα, οι σωσμένοι θα αποκτήσουν ένα άφθαρτο καινούριο σώμα, και θα απολαμβάνουν τη ζωή σε μία άφθαρτη καινούρια γη, ζώντας ταυτόχρονα στην επουράνια παρουσία τού Θεού. Τότε, θα ολοκληρωθεί και η δημιουργία τού Θεού για την ανθρωπότητα ως σύνολο. (Β΄ Πέτρου 3: 10-13).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστούμε τους Ανώνυμους που φανέρωσαν την αίρεση του π.Δημητρίου με την βοήθεια του Αγίου Χρυσοστόμου.Ας ελπίζουμε πάντα στην μετάνοια αυτών των ανθρώπων, διότι πρέπει να υπάρχει αγάπη για τους αιρετικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗ
    «Ειπών ο λόγος ότι εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον τω αορίστω της σημασίας άπαν ενδείκνυται το ανθρώπινον. Ου συνωνομάσθη τω κτίσματι νυν ο Αδάμ καθώς εν τοις εφεξής η ιστορία φησίν. Άλλ’ όνομα τω κτισθέντι ανθρώπω ουχ ο τις, αλλ’ ο καθόλου εστιν. ουκούν τη καθολική της φύσεως κλήσει τοιούτον τι υπονοείν εναγόμεθα, ότι τη θεία προγνώσει τε και δυνάμει πάσα η ανθρωπότης εν τη πρώτη κατασκευή περιείληπται. Χρη γαρ Θεώ μηδέν αόριστον εν τοις γεγενημένοις παρ’ αυτού νομίζειν, αλλ’ εκάστου των όντων είναι τι πέρας και μέτρον τη του πεποιηκότος σοφία περιμετρούμενον ώσπερ τοίνυν ο τις άνθρωπος τω κατά το σώμα ποσώς περιείργηται, και μέτρον αυτώ της υποστάσεως η πηλικότης εστίν, η συναπαρτιζομένη τη επιφανεία του σώματος, ούτως οίμαι καθάπερ εν ενί σώματι όλον το της ανθρωπότητος πλήρωμα τη προγνωστική δυνάμει παρά του Θεού των όλων περισχεθήναι και τούτο διδάσκειν τον λόγον τον ειπόντα, ότι και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον και κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν………. Πάσα τοίνυν η φύσις η από των πρώτων μέχρι των εσχάτων διήκουσα, μία τις του όντος εστίν εικών, η δε προς το άρρεν και θήλυ του γένους διαφορά προσκατεσκευάσθη τελευταίον τω πλάσματι, δια την αιτίαν, ως οίμαι ταύτην». (PG44, 185BCD).
    Και σε μετάφραση το σπουδαίο αυτό κείμενο: «Όταν ο λόγος λέγει ότι ο Θεός εδημιούργησε τον άνθρωπο, δηλώνει με αυτή την αοριστία της έννοιας όλο το ανθρώπινο γένος. Γιατί δεν ονομάζεται ο Αδάμ τώρα, ταυτόχρονα με τη δημιουργία, καθώς λέγει στη συνέχεια η διήγηση. Αλλά όνομα για τον άνθρωπο που δημιουργήθηκε δεν ήταν ο τάδε, αλλά είναι όλο το ανθρώπινο γένος. Με αυτό το γενικό όνομα οδηγούμαστε να εννοήσουμε, ότι σύμφωνα με την πρόγνωση και τη δύναμη του Θεού, περικλείεται ολόκληρη η ανθρωπότητα μέσα στην πρώτη δημιουργία. Γιατί δεν πρέπει να νομίζουμε για το Θεό, πως μεταξύ των δημιουργημάτων που υπάρχει κάτι αόριστο, αλλά να πιστεύουμε ότι για καθένα από τα όντα υπάρχει ένα τέλος κι ένα μέτρο, που προσδιορίζεται από παντού με τη σοφία του Δημιουργού. Και όπως ο τάδε άνθρωπος περικλείεται ως προς το μέγεθος από το σώμα, και μέτρο της ύπαρξης γι’ αυτό είναι το πόσο μεγάλος είναι, κάτι δηλαδή που σχετίζεται μαζί με την επιφάνεια του σώματος, έτσι πιστεύω πως περικρατείται σαν σε ένα σώμα, όλο το πλήρωμα του ανθρωπίνου γένους, με την προγνωστική δύναμη από τον Θεό όλων. Κι αυτό πιστεύω πως διδάσκει ο λόγος, που λέγει: κι εδημιούργησε ο Θεός τον άνθρωπο, σύμφωνα με την εικόνα του Θεού τον εδημιούργησε………. Όλη, λοιπόν, η ανθρώπινη φύση, που ξεκινάει από τους πρώτους και φθάνει μέχρι τους τελευταίους, είναι μια εικόνα του Θεού. και η διαφορά του φύλου σε άνδρα και γυναίκα δημιουργήθηκε τελευταία ως προσθήκη στον άνθρωπο, καθώς πιστεύω, για το λόγο, που θα εκθέσω στη συνέχεια». Πολύ ξεκάθαρος ο λόγος του αγίου και τόσο λεπτομεριακός και ακριβής. Πράγματι, στο 1ο κεφάλαιο της Γένεσης, βλέπουμε το Θεό να επιθυμεί να δημιουργήσει τον άνθρωπο, σύμφωνα με τη δική του εικόνα και με την προοπτική να του ομοιάσει. Έτσι, δημιούργησε ο Θεός τον άνθρωπο, άνδρα και γυναίκα, ΜΟΝΟ κατ’ εικόνα, τους ευλόγησε και τους παρότρυνε να κάνουν πολλά παιδιά και όλα αυτά την 6η ημέρα της δημιουργίας. Έτσι, την 6η ημέρα δημιουργήθηκε ο άνθρωπος κατ’ εικόνα του Θεού και μόνον. Και μετά, την 7η ημέρα, ο Θεός αναπαύθηκε, οπότε τότε, στην κατάπαυσή του, ένας συγκεκριμένος άνθρωπος, ο Αδάμ, εισήλθε στον Παράδεισο, με την επιθυμία του βέβαια. Ο Θεός το επέτρεψε, ώστε να επιτευχθεί και το «καθ’ ομοίωσιν», πλην όμως υπήρξε αποτυχία, με τα γνωστά αποτελέσματα, για το ανθρώπινο γένος. Συμπερασματικά, το ανωτέρω κείμενο λέγει καθαρά και ξάστερα ότι ολόκληρη η ανθρωπότητα περιεχόταν στην πρώτη κατασκευή και ότι στο ένα σώμα περιλαμβανόταν όλο το πλήρωμα της ανθρωπότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλη η πλάνη σου κύριε Ανωνυμάκη.Απίστευτη η αίρεση που δημιούργησε ο νους σου. Ούτε καταλαβαίνεις τι λέει ο Άγιος, αλλά ούτε και θα μάθεις ποτέ.

      Διαγραφή
  12. Προς τον συντάκτη του άρθρου
    Αν και δεν γνωρίζω προσωπικά ούτε τον π.Δημ.,ούτε τον συντάκτη του παραπάνω άρθρου, λυπάμαι πολύ για την διαστρέβλωση γραπτών απόψεων εκ μέρους του Κ.Χ.
    Που βρήκατε γραμμένα εκ μέρους του π.Δημ. ότι κατά την δημιουργία έδρασε ξεχωριστά η Τριαδική θεότητα κατά το εμφύσημα του Αγίου Πνεύματος στο πρόσωπο του Αδάμ;Ίσα-ίσα ο π.Δημ.ολλές φορές έγραψε αυτούσιο τον στιχος της Γένεσης. «27 Καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ' εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς».Έγραψε κάτι άλλο που δεν το διαβάσαμε;;
    Που βρήκατε γραμμένο από τον π.Δημ.ότι κατά την δημιουργία του ανθρώπου έχουμε διάκριση ενεργειών κτιστών και ακτίστων του Θεού;;;
    Όσον αφορά για τους Προ-αδαμιαίους δόθηκαν σαφέστατες εξηγήσεις. Οι Προαδαμιαίοι ήταν οι πρώτοι αβάπτιστοι άνθρωποι πλασμένοι «κατ΄εικόνα» και ο Αδάμ ήταν ο πρώτος Βαπτισμένος άνθρωπος.
    Και που το βρήκατε πάλι γραμμένο ότι ο Θεός έκανε λάθος στην δημιουργία;
    Το σχέδιό του, όπως φαίνεται από την διήγηση της Γένεσης ήταν «από το καλά λίαν» να φτάσει ο άνθρωπος με την σωστή χρήση του αυτεξουσίου του και ελεύθερα στο καθ΄ομοίωσιν, δηλ.στην τελειότητα. Τα υπόλοιπα βρίσκονται στα δέκα σχόλια του Α.Χ
    Δεν μας εξήγησες τελικά εσύ Κ.Χ ο νέο-Πατέρας της Ορθοδοξίας .Ο Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης που μιλάει για τις φάσεις της δημιουργίας του ανθρώπου ασπαζόταν την αίρεση του filioque; Σε προηγούμενο σχόλιό σου αμφισβήτησες και ην αγιότητα του Αγίου Γρηγορίου;
    Τελικά κ.Κυπριανέ δεν σχολιάζετε.
    Γράφετε ο,τι ξέρετε για να λυνστάρετε. Και επειδή παρακολουθώ το ιστολόγιο ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ και σας διαβάζω κατάλαβα πολύ καλά γιατί τέτοιο μένος εναντίον του π.Δημ.
    Δεν θα σας ακολουθήσω στον φανατικό ζηλωτισμό σας.(Χριστ.Αμβρ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή