ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013
ΣΤ΄
ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Η σημερινή
ευαγγελική περικοπή, ξεδιπλώνει μπροστά μας βασικές παραμέτρους που άπτονται
του θέματος του πόνου στη ζωή μας και κυρίως για το πώς πρέπει να στεκόμαστε
απέναντί του. Ο πόνος δεν είναι κατά φύση κατάσταση, σύμφωνα με την πατερική
σκέψη. Προέκυψε στη ζωή του ανθρώπου ως αποτέλεσμα της πτώσης και έκτοτε είναι
συνυφασμένος με την ίδια τη ζωή του. Αποκαλύπτεται στην καθημερινότητα με
διάφορες μορφές και παραμονεύει σε κάθε του βήμα. Η αγάπη όμως του Θεού δεν
εγκαταλείπει το πλάσμα του για να το αφήσει έρμαιο στην τραγικότητα της
ασθένειας, του πόνου και της δυστυχίας, αλλά διά μέσου τους είναι δυνατό να
ανιχνευθεί το βαθύτερο νόημα της ζωής. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό όμως
είναι η πίστη, η οποία αναδεικνύει την αυθεντικότητα του ανθρώπου. Είναι αυτή
που ακυρώνει την τραγικότητα όχι μόνο του πόνου και της ασθένειας, αλλά και του
θανάτου, ως του έσχατου σημείου εξαθλίωσης του προσώπου.
Αυτά είναι
βαθύτερα μηνύματα που απορρέουν από τη διήγηση της θεραπείας ενός παραλύτου. Η
δυστυχισμένη εκείνη ύπαρξη οδηγείται μπροστά στον Χριστό, στον αληθινό ιατρό
των ψυχών και των σωμάτων. Τη στιγμή που οι άλλοι συνάνθρωποί του ήταν υγιείς,
ο παράλυτος εκείνος βρισκόταν στην κλίνη της οδύνης και του πόνου. Όλα γι’
αυτόν κυλούσαν μέσα σε μια τραγικότητα. Όνειρα, ελπίδες, προσδοκίες, είχαν
συνθλιβεί και κατακρημνιστεί. Σε μια τέτοια κατάσταση ευρισκόμενος, ο παράλυτος
ήταν φυσικό να διερωτάται μέσα από μεγάλες δόσεις πικρίας που γευόταν, γιατί ο
Θεός να επιτρέπει να υποφέρει; Γιατί ο πόνος και η δυστυχία να συνοδεύουν τόσο
ασφυκτικά τη ζωή του; Αυτό το ερώτημα έχει διαχρονικό αλλά και επίκαιρο
χαρακτήρα και υψώνεται βασανιστικά και αδυσώπητα στη ζωή του κάθε ανθρώπου. Ο
καθένας ψάχνει για να βρει μια απάντηση, η οποία έχει να κάνει με το βάθος, την
ουσία και την πεμπτουσία της ζωής. Δεν μπορεί να περιορίζεται σε επιφανειακές
ηθικιστικές ή ακόμα και ψυχολογικές προσεγγίσεις, αλλά απαιτεί μια υπαρξιακή
τοποθέτηση, με ένα βαθύτερο νόημα και περιεχόμενο.
H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more