Ο χρήστης Άγνωστο σχολίασε την ανάρτηση

"Ἐπί τῆς «Ὁμολογίας Πίστεως» τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ -- τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, πρ. Ἀν. Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων"

6 ώρες πριν
Προς τον κ.Σταύρο (αν είναι αυτό το πραγματικό του όνομα).
Σας υπενθυμίζω το ευαγγελικόν "ο θεός αγάπη εστί και ο μένων εν τη αγάπη εν τω θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ". Δεν είμαι αγαπολόγος όπως οι οικουμενιστές, αλλά πραγματικά θέλω όμως το καλό όλου του κόσμου και όλων των ανθρώπων.Προσεύχομαι (και αυτό νομίζω πρέπει να κάνετε κι εσείς) να γνωρίσουν όλοι οι λαοί το ανόθευτο και γνήσιο λαμπρό αναστάσιμο φως της Ορθοδόξου πίστεως. Δεν λέω ότι είμαι τέλειος σαν άνθρωπος, αλλά εύχομαι για όλο τον κόσμο να γνωρίσει τον Χριστό και να σωθούν όλοι. Δεν είμαι οικουμενιστής, αν εννοείτε ή αν υπαινίσσεστε κάτι τέτοιο. Έγραψα την γνώμη μου και τι θεωρώ ότι εννοούσε ο Τυχικός. Ο Θεός είναι αγάπη, είναι όμως και αλήθεια και δικαιοσύνη. Γι αυτό ξαναλέω ότι δεν είμαι οικουμενιστής, αλλά θέλω το καλό όλων των ανθρώπων. Εσείς δλδ θα θεωρήσετε ως εγκλημα και αμαρτία το αν δώσω αίμα το οποίο θα πάρει ένας ρωμαιοπαπικός, επειδή είναι απλά ρωμαιοπαπικός; ο Θεός δεν σώζει μόνο νεοημ/τες ή μόνο π/Ητες ή μόνο αποτειχισμένους, σώζει τους εν μετανοία και βαθιά πίστη ευρισκομένους ανθρώπους, οι οποίοι από απολωλά πρόβατα έγιναν μεταμελημένοι και συμμετείχαν στην εν Χω πνευματική ζωή (Θ.Κοινωνία, εξομολόγηση, καλά έργα κ.α.)
Καλό κι ευλογημένο καλοκαίρι!
Υστ: η αναφορά σε περί γάμου κ μοιχείας, δεν βγάζει νόημα και δεν ταιριάζει με τα λεγόμενά σας
Ο ανώνυμος του 7.15 π.μ.
Τέλος και τω Αγίω Θεώ Δόξα πάντοτε νυν και αεί κ εις τους αιώνας των αιώνων αμήν

Ο χρήστης Δημήτριος Χατζηνικολάου σχολίασε την ανάρτηση "Περί «παραλλήλων ἐπισκόπων» (βελτιωμένη ἔκδοσις, 2025)

 Ο χρήστης Δημήτριος Χατζηνικολάου σχολίασε την ανάρτηση "Περί «παραλλήλων ἐπισκόπων» (βελτιωμένη ἔκδοσις, 2025) -- Τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, πρ. Ἀν. Καθηγητοῦ Οἰκονομικῶν τοῦ Παν/μίου Ἰωαννίνων"

9 ώρες πριν
@27 Ιουνίου 2025 στις 10:44 μ.μ. Νά βοηθήσῃ μέ ποίαν ἰδιότητα; Ὅταν λειτουργοῦσε στόν ναόν τῆς Ἁγ. Ἀναστασίας μέ ποίαν ἰδιότητα τό ἔκαμε; Ὡς τί τόν ἔστειλαν ἐκεῖ οἱ Ἅγιοι Βασίλειος καί Μελέτιος; Ἔπρεπε, δηλαδή, νά λάβῃ ἄδειαν ἀπό τόν Αὐτοκράτορα καί τούς Ἀρειανούς καί νά στήσῃ Ἐπισκοπεῖον διά τήν μίαν οἰκογένειαν Ὀρθοδόξων πού ὑπῆρχε ὅλο κι ὅλο στήν Κων-λιν διά νά θεωρῆται Ἐπίσκοπος Κων-λεως; Γι' αὐτήν τήν οἰκογένειαν, αὐτός δέν ἦτο ὁ κανονικός Ἐπίσκοπος Κων-λεως; Ἄν ὄχι, τότε, κατ' ἐσᾶς, ἔκαναν ... «σχίσμα»! Ὅταν ὁ Κύριος καί οἱ Ἀπόστολοι περιώδευαν τήν Οἰκουμένην καί ἐδίδασκον, ἐβάπτιζαν κ.λπ., ἔστηναν ἐπισκοπεῖα προηγουμένως; Βλέπετε σέ τί ἄτοπα σᾶς ὁδηγοῦν οἱ τυπολατρικές-νομικιστικές-αἱρετικές ἀντιλήψεις σας; Καί τό κάνετε αὐτό γιά ν' ἀμαυρώσετε καί πρό πάντων ν' ἀκυρώσετε τόν ἱερόν ἀγῶνα τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. Διότι χωρίς χειροτονίες ἐπισκόπων, τό κίνημα θά ἔσβηνε σέ λίγα χρόνια! Αὐτό δέν θά θέλατε; Ἀφήνετε τά μῆλα καί πιάνετε τά φύλλα! Αὐτό κάνετε, δυστυχῶς. Καταφρονεῖτε δέ τήν Ἀποστολικήν διδαχήν, ὅτι «ἐξ ἀνάγκης καὶ νὸμου μετάθεσις γίνεται» (Ἑβρ. 7:12). Καί εἶναι βέβαιον ὅτι θά κατηγορούσατε τόν Κύριον ἐπειδή Ἐκεῖνος ἐθεράπευεν ἀσθενεῖς τό Σάββατον!
Προς Ανώνυμο.

Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη αγαπολογίας που λεει αυτό που προέχει τώρα είναι να είμαστε αγαπημένοι. Ρωτάω λοιπόν η θέση σου αυτή είναι η ίδια και στην σωματική μοιχεία;

Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...
Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!
Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.

Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.

Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.

Το βιβλίο-Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ του ιερομονάχου Ευγενίου

 Ένα αξιόλογο βιβλίο-μελέτη, που είναι απαραίτητο κατηχητικό βοήθημα σε κάθε αντι-οικουμενιστή ορθόδοξο χριστιανό, είναι το βιβλίο του ιερομονάχου Ευγενίου με τίτλο

 «Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ των Ορθοδόξων εκ της εκκλησιαστικής κοινωνίας μη καταδικασθέντων αιρετικών».

Πρόκειται για την διαπραγμάτευση ενός θέματος που τεχνηέντως αποκρύπτεται, προκει μένου να μην αφυπνιστούν υπνώττουσες συνειδήσεις εν μέσω ενός ενόχου και προδοτικού εφησυχασμού.

Στους  προλόγους  του βιβλίου αναγράφονται τα εξής:

«….Ο όσιος Βικέντιος ο εκ Λειρίνης προλογίζων το βιβλίον του Υπομνήματα (Commonitoria) γράφει:

«Αρχίζω το έργον μου εν Ονόματι Κυρίου. Θα είμαι πιστός αντιγραφεύς· όχι ένας υπερήφανος συγγραφεύς. Θα γράψω αυτά που μας παρέδωσαν οι Πατέρες. Με όσον το δυνατόν ολιγότερα  λογια. Θα περιορισθώ μόνον εις τα ουσιώδη. Με γλώσσαν απλήν θα επιχειρήσω να καταγράψω την παράδοσίν μας και όχι να την ερμηνεύσω.

Μεγάλα έργα ας γράψουν άλλοι. Εκείνοι που έχουν την ικανότητα και το χρέος.

Το ιδικόν μου βιβλίον θέλω να είναι ένα απλούν σημειωματά- ριον, που θα βοηθή να επαναφέρεται εις την μνήμην του αναγνώστου η εκκλησιαστική παράδοσις με τρόπον σαφή. Και να μη παραδοθή κάτι, που δεν παρελήφθη από τους Πατέρας.

Αν το βιβλίον μου περιέλθη εις χείρας αγίων ανδρών και με την θεόσοφον κρίσιν τους εύρουν μερικά σημεία εσφαλμένα, θα είμαι ευγνώμων, αν μου υποδειχθούν.

Και υπόσχομαι, θα το διορθώσω».

«Ο απώτερος σκοπός όμως του ανά χείρας βιβλίου, δεν είναι μόνον να φωτίσει τα κεκρυμμένα και να αποκαλύψει όσα τεχνηέντως αποκρύπτονται από το Ορθόδοξο ποίμνιο, ώστε να προφυλάξει τους πιστούς από την παναίρεση του Οικουμενισμού. Δεν είναι μία απλή κατάδειξη του πως οι Άγιοί μας αντιμετώπισαν τις αιρέσεις και μαρ τύρησαν και αγωνίσθηκαν εναντίον αυτών. Αλλά κυρίως είναι να δώσει παράδειγμα παρρησίας και θάρρους στους πιστούς, έναντι της δύναμης των αιρετικών Πατριαρχών και Επισκόπων όπου καταλύ- ουν την αμώμητο πίστη μας.

Να ενθαρρύνει τους πιστούς Ορθοδόξους να αναλάβουν αγώνα εναντίον της θεοστυγούς παναιρέσεως του Οικουμενισμού, μιμούμενοι τους αγίους μας. Να δώσει το σύνθημα της νίκης της πα- ρατάξεως των Ορθοδόξων, την νίκη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού επί των αντιχρίστων δυνάμεων, που με την εισαγωγή της αιρέσεως, προσπαθούν να καταλύσουν την Ορθόδοξη πίστη μας και κατ’ επέκτασιν την Εκκλησία. Να υπενθυμίσει τον αγώνα των αγίων Πατέρων μας, ώστε να τους μιμηθούμε κατά πάντα…

Τα περιεχόμενα του βιβλίου

Το βιβλίο έχει 735 σελίδες και  έξι κεφάλαια, όπως περιγράφεται παρακάτω.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’

Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΦΗ, ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’

Ο ΜΟΛΥΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΕΝΥΠΟΣΤΑΤΟ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ Ε’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’

Ο ΜΟΛΥΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ «Ο ΚΟΙΝΩΝΩΝ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΩ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΣ ΕΣΤΩ» ΚΑΤΑ ΤΟ «CONSENSUS PATRUM».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’

Ο ΜΟΛΥΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’

ΤΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

1.         Οι Σύνοδοι, οι Όροι και τα πρακτικά τους.

2.         Οικουμενικές Σύνοδοι και η έννοια της καθαιρέσεως         

3.         Η έννοια του αναθέματος           

4.         Ως προς την έννοια του αναθέματος - της εν Λατερανώ Συνόδου -υπάρχουν   ενστάσεις  και οι απαντήσεις   τους

5.         Η έννοια του αναθέματος της Συνόδου των Ρώσων της Διασποράς (ΡΟΕΔ, Αύγουστος 1983). 

6.         Ποια Σύνοδος καθαιρεί τους Οικουμενιστές  

7.         Ο 15ος ιερός Κανόνας της ΑΒ’ Συνόδου κ.α

ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Το βιβλίο διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ.

Όσοι ενδιαφέρονται να το αποκτήσουν να μας στείλουν μήνυμα με την ταχυδρομική τους διεύθυνση στο ε-mail 

melitinisdometianos@gmail.com,

 για να τους το στείλουμε με μοναδικό έξοδό τους τα ταχυδρομικά (εντός Ελλάδος είναι 4,20 ευρώ).

Πρωτοπρεσβύτερος Δημ.Αθανασίου

Ο χρήστης Σταύρος σχολίασε την ανάρτηση "Ἐπί τῆς «Ὁμολογίας Πίστεως» τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ -- τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, πρ. Ἀν. Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων

Προς Ανώνυμο.

Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη αγαπολογίας που λεει αυτό που προέχει τώρα είναι να είμαστε αγαπημένοι. Ρωτάω λοιπόν η θέση σου αυτή είναι η ίδια και στην σωματική μοιχεία;

Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...
Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!
Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.

Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.

Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.