Ανώνυμος είπε...
Δείτε αυτή την εικόνα:
Η Θεοτόκος του Port Arthur από την Ρωσία (1904). Σήμερα είναι στο Βλαδιβοστόκ.
Αλήθεια είναι αυτή η εικόνα πραγματικά ορθόδοξη με το να απεικονίζει τον Θεό Πατέρα?
------------------------------
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Η Θεοτόκος του Port Arthur από την Ρωσία (1904). Σήμερα είναι στο Βλαδιβοστόκ.
Αλήθεια είναι αυτή η εικόνα πραγματικά ορθόδοξη με το να απεικονίζει τον Θεό Πατέρα?
------------------------------
@ 10 Νοεμβρίου 2019 - 1:57 μ.μ.
Ἡ εἰκών αὐτή εἶναι αἱρετική, ἐμπίπτουσα εἰς τήν αἵρεσιν τοῦ ἀνθρωπομορφισμοῦ, ἡ ὁποία ἀνεφάνη κατά τὸ ἔτος 338 μ.Χ. καὶ κατεδικάσθη ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας (βλ. Ἁγίου Νεκταρίου, «Ὀρθόδοξος Ἱερὰ Κατήχησις», σελ. 57).
Εἰς τά Πρακτικὰ τῆς Ἁγίας 7ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, Τόμος Γ’, σελ. 210-211, παρατίθεται ἡ 1η ἐπιστολή τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου, Πάπα Ρώμης, πρός τόν Βασιλέα Λέοντα τόν Ἴσαυρον, ἡ ὁποία λέγει:
«Διὰ τί τὸν πατέρα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ οὐχ ἱστοροῦμεν καὶ ζωγραφοῦμεν; Ἐπειδὴ οὐκ οἴδαμεν, τίς ἐστιν, καὶ Θεοῦ φύσιν ἀδύνατον ἱστορῆσαι καὶ ζωγραφῆσαι. Καὶ εἰ ἐθεασάμεθα καὶ ἐγνωρίσαμεν, καθὼς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, κᾀκεῖνον ἂν εἴχομεν ἱστορῆσαι καὶ ζωγραφῆσαι».
Σχόλιον: Ἐδῶ, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἀπαντᾶ μέ σαφήνειαν εἰς τό ἑξῆς ἐρώτημα: διά ποῖον λόγον δέν ἐπιτρέπεται ἡ ἀπεικόνισις τοῦ Θεοῦ Πατρός; Ἐπειδή δέν γνωρίζομεν ποῖος εἶναι καί ἄρα εἶναι ἀδύνατον νά ζωγραφίσωμεν τήν εἰκόνα Του• ἐάν εἴχομεν ἴδῃ τήν θείαν φύσιν Του, ὅπως εἴδομεν τήν ἀνθρωπίνην φύσιν τοῦ Υἱοῦ, τότε θά ἦτο δυνατόν νά κατασκευάσωμεν τήν εἰκόνα Του.
Εἰς τήν Πρᾶξιν Ε’ (Τόμος Γ’, σελ. 314-315) διαβάζουμε:
«Τοῦ δὲ Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν, λέγω δὴ τοῦ κυρίου καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καθὼς ὤφθη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη, τοῦτον γράφοντες, καὶ οὐχ ὡς νοεῖται φύσει Θεός. Ποία γὰρ ὁμοίωσις, ἢ ποῖον σχῆμα τοῦ ἀσωμάτου καὶ ἀσχηματίστου λόγου τοῦ πατρός;»
Ἡ Ζ' Οἰκ. ἐστηρίχθη κυρίως εἰς τήν διδασκαλίαν τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι καταπέλτης: «Τοῦ ἀοράτου, καί ἀσωμάτου, καί ἀπεριγράπτου, καί ἀσχηματίστου Θεοῦ, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν ἄκρας καί ἀσεβείας τό σχηματίζειν τό Θεῖον» (Patrologia Graeca, J.P. Migne, 94, 1169 C).
Ἐπίσης, λέγει: «Εἰ μέν γάρ τοῦ ἀοράτου Θεοῦ εἰκόνα ἐποιοῦμεν, ὄντως ἡμάρτομεν. Ἀδύνατον γάρ τό ἀσώματον, καί ἀόρατον, καί ἀπερίγραπτον, καί ἀσχημάτιστον εἰκονισθῆναι … Θεοῦ γάρ σαρκωθέντος, καί ὀφθέντος ἐπί γῆς σαρκί … τούτου τήν εἰκόνα ποιοῦντες, οὐ σφαλλόμεθα» (P.G., 94, 1288 Α, Β).
Εἰς δέ τόν δογματικόν ὅρον τῆς Ζ' Οἰκ. ἀναφέρονται οἱ εἰκόνες πού πρέπει νά προσκυνοῦν οἱ Χριστιανοί. Εἰς τόν «κατάλογον» αὐτόν τῶν ἱερῶν εἰκόνων ΔΕΝ περιλαμβάνεται ἡ εἰκών τοῦ Πατρός: «... τῆς τε τοῦ κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰκόνος, καὶ τῆς ἀχράντου δεσποίνης ἡμῶν τῆς ἁγίας Θεοτόκου, τιμίων τε ἀγγέλων, καὶ πάντων ἁγίων καὶ ὁσίων ἀνδρῶν» (Πρᾶξις Ζ’, Τόμος Γ’, σελ. 374). Ἀσφαλῶς, οἱ Πατέρες ΔΕΝ ξέχασαν τόν Πατέρα!
Ἡ εἰκών αὐτή εἶναι αἱρετική, ἐμπίπτουσα εἰς τήν αἵρεσιν τοῦ ἀνθρωπομορφισμοῦ, ἡ ὁποία ἀνεφάνη κατά τὸ ἔτος 338 μ.Χ. καὶ κατεδικάσθη ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας (βλ. Ἁγίου Νεκταρίου, «Ὀρθόδοξος Ἱερὰ Κατήχησις», σελ. 57).
Εἰς τά Πρακτικὰ τῆς Ἁγίας 7ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, Τόμος Γ’, σελ. 210-211, παρατίθεται ἡ 1η ἐπιστολή τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου, Πάπα Ρώμης, πρός τόν Βασιλέα Λέοντα τόν Ἴσαυρον, ἡ ὁποία λέγει:
«Διὰ τί τὸν πατέρα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ οὐχ ἱστοροῦμεν καὶ ζωγραφοῦμεν; Ἐπειδὴ οὐκ οἴδαμεν, τίς ἐστιν, καὶ Θεοῦ φύσιν ἀδύνατον ἱστορῆσαι καὶ ζωγραφῆσαι. Καὶ εἰ ἐθεασάμεθα καὶ ἐγνωρίσαμεν, καθὼς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, κᾀκεῖνον ἂν εἴχομεν ἱστορῆσαι καὶ ζωγραφῆσαι».
Σχόλιον: Ἐδῶ, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἀπαντᾶ μέ σαφήνειαν εἰς τό ἑξῆς ἐρώτημα: διά ποῖον λόγον δέν ἐπιτρέπεται ἡ ἀπεικόνισις τοῦ Θεοῦ Πατρός; Ἐπειδή δέν γνωρίζομεν ποῖος εἶναι καί ἄρα εἶναι ἀδύνατον νά ζωγραφίσωμεν τήν εἰκόνα Του• ἐάν εἴχομεν ἴδῃ τήν θείαν φύσιν Του, ὅπως εἴδομεν τήν ἀνθρωπίνην φύσιν τοῦ Υἱοῦ, τότε θά ἦτο δυνατόν νά κατασκευάσωμεν τήν εἰκόνα Του.
Εἰς τήν Πρᾶξιν Ε’ (Τόμος Γ’, σελ. 314-315) διαβάζουμε:
«Τοῦ δὲ Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν, λέγω δὴ τοῦ κυρίου καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καθὼς ὤφθη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη, τοῦτον γράφοντες, καὶ οὐχ ὡς νοεῖται φύσει Θεός. Ποία γὰρ ὁμοίωσις, ἢ ποῖον σχῆμα τοῦ ἀσωμάτου καὶ ἀσχηματίστου λόγου τοῦ πατρός;»
Ἡ Ζ' Οἰκ. ἐστηρίχθη κυρίως εἰς τήν διδασκαλίαν τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι καταπέλτης: «Τοῦ ἀοράτου, καί ἀσωμάτου, καί ἀπεριγράπτου, καί ἀσχηματίστου Θεοῦ, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν ἄκρας καί ἀσεβείας τό σχηματίζειν τό Θεῖον» (Patrologia Graeca, J.P. Migne, 94, 1169 C).
Ἐπίσης, λέγει: «Εἰ μέν γάρ τοῦ ἀοράτου Θεοῦ εἰκόνα ἐποιοῦμεν, ὄντως ἡμάρτομεν. Ἀδύνατον γάρ τό ἀσώματον, καί ἀόρατον, καί ἀπερίγραπτον, καί ἀσχημάτιστον εἰκονισθῆναι … Θεοῦ γάρ σαρκωθέντος, καί ὀφθέντος ἐπί γῆς σαρκί … τούτου τήν εἰκόνα ποιοῦντες, οὐ σφαλλόμεθα» (P.G., 94, 1288 Α, Β).
Εἰς δέ τόν δογματικόν ὅρον τῆς Ζ' Οἰκ. ἀναφέρονται οἱ εἰκόνες πού πρέπει νά προσκυνοῦν οἱ Χριστιανοί. Εἰς τόν «κατάλογον» αὐτόν τῶν ἱερῶν εἰκόνων ΔΕΝ περιλαμβάνεται ἡ εἰκών τοῦ Πατρός: «... τῆς τε τοῦ κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰκόνος, καὶ τῆς ἀχράντου δεσποίνης ἡμῶν τῆς ἁγίας Θεοτόκου, τιμίων τε ἀγγέλων, καὶ πάντων ἁγίων καὶ ὁσίων ἀνδρῶν» (Πρᾶξις Ζ’, Τόμος Γ’, σελ. 374). Ἀσφαλῶς, οἱ Πατέρες ΔΕΝ ξέχασαν τόν Πατέρα!
Ασε που η συγκεκριμένη εχει τον Πατέρα με το αγιο πνεύμα ώς περιστερά και ο Χριστός χώρια στο μανδυλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήAυτά σας μάραναν! Δεν κοιτάτε τα πνευματικά χάλια όλων μας! Οι ''θεολογίες'' σας έλειπαν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλα μας μαραναν γι αυτό βασιλεύει ο σατανάς
ΑπάντησηΔιαγραφήΛιγο απο εδω κατι απο εκει φθάσαμε στο σήμερα ...τα χαλια που γράφεις.
Περι θεολογίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΕικονίζονται διαφορετικές ουσίες φύσεις
Ανθρωποι και περιστέρια.
Παει περιπατο το θεος ομοουσιος στο πιστεύω
Επισης εικονιζεται διαφορα ηλικιας αναμεσα σε πατερα και υιό.
Παει και το θεος αχρονος
Και το τελευταιο
Ο πατέρας εικονιζεται ως ανθρωπος με χερια ποδια και ανθρωπινα μόρια απαγε της βλασφημίας.
Π Γρηγοριος Ζ
Εσύ Γρηγόριε Ζ. Καλύτερα να μην σχολιάζεις αν δεν προσέχεις τί γράφεις. Βρωμερό και βλάσφημο το σχόλιο σου με τον τρόπο που είναι γραμμένο για τον Θεό!
ΔιαγραφήΝα εκφράζεσαι ευπρεπώς και με περισσότερη συστολή.
Ακόμα.
Το Θεός να το γράφεις με Θ. κεφαλαίο.
Στην ουσία έχεις δίκαιο για την μη σωστή απεικόνιση του Θεού. Ο τρόπος που το έγραψες το έκανες βρωμερό και βλάσφημο. Πρόσεχε!
3:34 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατήρ με π. κεφαλαίο γράφεται για τον Θεό Πατέρα.
Υιός με Υ. κεφαλαίο γράφεται για τον Υιό του Θεού.
Θεός με Θ. κεφαλαίο γράφεται για τον Θεό.
Και τέλος υπάρχουν πράγματα που δεν τα λέμε ούτε για τον Θεό, ούτε για τους αγίους, ούτε και αρνητικώς.
εσυ ανωνυμε κοιτα την στραβομάρα σου και την υπερηφάνεια σου
ΑπάντησηΔιαγραφήο τρόπος που εσυ απαντάς είναι βρωμερός και βλάσφημος
απο κινητο γράφουμε δεν εχουμε την πολυτέλεια της ορθογραφίας
Βλάσφημος δεν είναι ο τρόπος που απαντά ένας ανώνυμος σε βρωμερούς και βλάσφημους τρόπους έκφρασης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι μόνο το θέμα της ορθογραφίας. Το κυριώτερο είναι ότι αναφέρεσαι μόνο σου σε πράγματα που δεν πρέπει να αναφερόμαστε ούτε σε αγίους ούτε σε απλούς ανθρώπους με αυτό τον τρόπο.
Ξαναδιάβασε το σχόλιο 3:34 μ.μ. να δεις ότι αυτά που έγραψε, δεν γράφονται έτσι με αυτό τον βρωμερό τρόπο.
Και τέλος υπάρχουν πράγματα που δεν τα λέμε ούτε για τον Θεό, ούτε για τους αγίους, ούτε και αρνητικώς. (αυτό δεν έχει να κάνει με τα κεφαλαία αλλά με το κάποιο περιεχόμενο)
ΑπάντησηΔιαγραφή4.14
ΑπάντησηΔιαγραφήτο άπαγε της βλασφημιας στο τέλος δεν το διάβασες;
π.Γρηγόριος
Γρηγόριε και πάλι είναι βλάσφημο να σκέφτεσαι πράγματα που δεν τα είπε κανείς, αλλά μόνος σου τα σκέφτεσαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ είναι βλάσφημο το να αναπαράγεις βλασφημίες καταδικάζοντας τες, που έχουν πει άλλοι. Πόσο μάλλον να σκέφτεσαι απο μόνος σου, χωρίς να το έχει πει κανείς εσύ απρεπώς και να γράφεις ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΩΣ.
Δεν χρειαζόταν η περιγραφή η τόσο λεπτομεριακή που έγινε στο τέλος βλάσφημη.
Το σχόλιο σου έπρεπε να είναι με ευπρέπεια έτσι:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερι θεολογίας
Εικονίζονται διαφορετικές ουσίες φύσεις
Ανθρωποι και περιστέρια.
Παει περιπατο το Θεος ομοουσιος στο "Πιστεύω"
Επισης εικονιζεται διαφορα ηλικιας αναμεσα σε Πατέρα και Υιό.
Παει και το Θεός Άχρονος
Και το τελευταιο
Ο Πατέρας εικονιζεται ως ανθρωπος με χερια ποδια απαγε της βλασφημίας.
Αυτο ακριβως ηταν ο στοχος αν θες να ξερεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΔλδ η ωμη περιγραφή που σε πειραξε
Μπας και σοκαριστουν και ξυπνησουν και κάποιοι αλλοι
Δλδ οι δαιμονισμενοι που εκαμαν δογμα μια εικονα με καταλογο αιρεσεων και βλασφημιων
π.Γρηγόριος
"Δλδ οι δαιμονισμενοι που εκαμαν δογμα μια εικονα με καταλογο αιρεσεων και βλασφημιων"
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν καταλαβαίνω τί θέλεις να πεις.
Ποιοι έκαναν εικόνα με κατάλογο αιρέσεων και βλασφημιών;
"Αυτο ακριβως ηταν ο στοχος αν θες να ξερεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΔλδ η ωμη περιγραφή που σε πειραξε"
Απάντηση
Δεν μπορούμε να γράφουμε βλάσφημα και βρωμερά σχόλια ακόμα και αν έχουμε καλούς στόχους. Υπάρχουν όρια.
Ο Απόστολος Παύλος ήθελε να καταδικάσει αισχρότητες (Καλός στόχος) αλλά δεν τις ανάφερε διότι έγραψε θεόπνευστα για τα αισχρά πράγματα : "Αισχρόν εστιν και λέγειν". Που σημαίνει ότι είναι αισχρό και να τα λέμε , ακόμα και για να τα καταδικάσουμε.
Έτσι υπάρχει κατ΄ αναλογία και το "Βλάσφημον εστιν και λέγειν".
Και αν χωρίς να το πει κανείς το συγκεκριμένο, το συλλαμβάνεις μόνος σου στο μυαλό σου. Τότε είναι "Βλάσφημον εστίν και σκέπτεσθαι".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟτι ειχα να πω το εγραψα
ΑπάντησηΔιαγραφήνα μην γινομαι κουραστικος
π.Γρηγοριος
Να ξεκαθαρίσω πως από ότι φαίνεται πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τρεις? ή και παραπάνω διαφορετικοί ανώνυμοι που σχολιάζουμε. Ίσως εφεξής καλό θα ήταν να μπαίνουν και ονόματα προς αποφυγή παρεξηγήσεων και το λέω πρώτα στον ίδιο μου τον εαυτό για το μέλλον....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξεκαθαρίσω πως από ότι φαίνεται πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τρεις? ή και παραπάνω διαφορετικοί ανώνυμοι που σχολιάζουμε. Ίσως εφεξής καλό θα ήταν να μπαίνουν και ονόματα προς αποφυγή παρεξηγήσεων και το λέω πρώτα στον ίδιο μου τον εαυτό για το μέλλον....
Το "εφεξής" αν δεν κάνω λάθος σημαίνει από εδώ και πέρα..
Επομένως το "εδώ" το ξέχασες; Γιατί δεν έγραψες το ονοματάκι σου;
10.52
ΑπάντησηΔιαγραφήεστω και ψευδώνυμο τουλαχιστον να καταλαβαίνουμε ποιος απευθυνεται σε ποιον
π.Γρηγοριος